Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak mi to nedalo a Blood si po několikadenní pauze rozjel ještě jednou na "Well Done", překvapivě to není o tolik brutálnější jak Lightly Broiled, což je možná i tím, že teď to už přeci jen více znám... nicméně je to fakt nářez, rozhodně doporučuji :).

Ale určitě to chce hrát hodně opatrně, ono už na Lightly Broiled se moc nedá vlítnout do místnosti plné kultistů a všechny tam vykropit, byť se občas ještě zadaří, na Well Done už to nejde skoro vůbec, ale hodně se mi osvědčila taktika nakouknutí do místnosti, čímž zalarmuji Kultisty, schovám se za roh a kultisté si jeden po druhém přijdou pro ránu z dvouhlavňovky :), případně samozřejmě dynamit je na Well Done též váš nejlepší přítel. Taky jsem si všiml, že když jsou kultisti pod palbou, snaží se skrýt/zalehnou a tudíž nestřílejí, čehož se dá také využít a držet je v šachu Tommy gunem (očividně alternativní střelba je dělána přesně pro tohle). Ostatní nepřátelé nejsou zase až takový problém (krom Stone Gargoylů teda) a na každého platí nějaká jednoduchá taktika/zbraň a můžete snadno vyváznout bez zranění.

S municí ani není tak velký problém, jak jsem si myslel, nepřátel je vícero jen občas, ale určitě nyní naplno využiji snad všechny zbraně, včetně alternativních módů střelby (některé jsem za celou Lightly Broiled hru nepoužil, ale na Well Done mi už mnohokrát zachránily život :)).
Tak Fresh Supply dohrán, včetně obou přídavků a musím potvrdit, že je to fajn bezbugová, bezproblémová verze (a naopak některé kritické chyby byly opravené), nejspíše bych se k původní verzi už také nevracel.

Kdybych měl říci alespoň nějakou drobnou výtku, pak je to ta, že jednotlivé Savy nevypisují informace (obtížnost, datum uložení, screenshot z místa uložení apod.), což v původní hře mám dojem bylo. A pak mi trochu možná chybí ty typické ukázky ze hry v menu, kde je nyní jen ten fádní obrázek Gargoyla držící název hry. Ale to už jsou opravdu prkotiny, množství kladů (hlavně opravené chybky a celková vyladěnost, jednodušší nastavení, spojení s Cryptic Passage aj.) rozhodně převažuje.
@H34D (02.11.2022 08:20): ty se sice můžeš pochlubit dokončenou zvláštní školou, ale určitě si u toho cheatoval. zatímco já jsem základku nedokončil, ale poctivě. "no cheating", to bylo moje heslo! takže jsem nehrál ani Blooda, protože se to k*urva vůbec nedalo...
@Tarhiel (01.11.2022 23:08): Tak jsem ten Fresh Supply nakonec na GoGu vzal a hned vyzkoušel, vypadá to na první pohled vážně dost solidně. Jako je poznat, že se jedná o trochu odlišný engine, nevím přesně čím to je (asi plynulost animací etc.), ale ten celkový feel je mírně odlišný, ale jinač se autoři rozhodně snažili maximálně zachovat vše při starém. A nepochybuji o tom, že tohle bude dobrý remake... koneckonců se System Shockem 1 Enhanced, Doomem 64 a Strifem od stejného studia, jsem byl nadmíru spokojen.

Mno chtěl jsem to rozjet na "Well Done" (což byl hlavní důvod proč jsem Fresh Supply bral), ale nevím, jestli si to ještě nerozmyslím, těch nepřátel je tam na téhle obtížnosti nějak přemrštěně moc, přičemž stěží na všechny vystačí náboje.  Lightly Broiled asi bude pro mě nakonec ideální volba jako kdysi :), je fakt, že Blood je trochu tužší kousek, dokonce i v porovnání s tehdejší konkurencí.

A  Extra Crispy  už je vyloženě joke.
@Tarhiel (01.11.2022 22:58): Super.
Ale je to k vzteku, jsem si koupil původní GoG verzi, kterou jsem ještě ani nehrál (naposledy jsem hrál nějakou disketovou z DJoldgames asi takových 7-8 let zpátky) a mezitím vyšel Fresh Supply, který teď tedy jako budu muset kupovat znovu... ale reakce na něj jsou také takové všelijaké, čert ví, co je na tom pravdy (či pokud už to nebylo napraveno), ale prý je to také pěkně zabugované.
Nadto si moc na remastery nepotrpím a pokud to jen trochu jde, vždy volím raději originál, dokonce si nemyslím, že jej Blood ani příliš potřebuje, ale tenhle bug si tedy opravu asi fakt zasloužil :).

I když koukám, že teď to zrovna je za necelé 3 € ve slevě, takže vlastně proč ne... :)
Zajímavé, o bugu, který mění dmg nepřátel při save/loadu jsem neměl ani ponětí.
Konkrétně:  
Still Kicking -----------> 56% ---> 200%
Pink on the Inside --> 81% ---> 150%
Lightly Broiled -------> 100% --> 100%
Well Done ------------> 119% --> 81%
Extra Crispy ----------> 144% --> 63% 

Ale zdá se to být docela velký problém, který řešilo několik fan patchů (které však přinášely zase jiné bugy, takže to nebylo příliš spásné). Snad to má alespoň Fresh Supply opravené.

Já to tedy kdysi hrál tuším na Lightly Broiled, čímž jsem se tomu bugu vyhnul, ale zajímalo by mě, kolik lidí se poplácávalo po zádech, jak to zvládli na Well Done/ Extra Crispy, přičemž si nevědomky snižovali obtížnost při save/loadu či naopak to někdo rozjel na nižších obtížnostech a pak byl nepříjemně zaskočen tuhostí nepřátel :).

Ale jako tohle je kurva bug, docela se divím, že to po všech těch oficiálních patchích nebyli schopni opravit.


Edit: Aha, ono je tu už v zajímavostech :), byť bez konkrétních čísel.
@PavelU (23.06.2021 01:01): Cha, také jsem hrál na Lightly Broiled. To je tak můj limit.

Z hlediska designu úrovní je to lepší než původní Blood. Levely jsou funkční, krásné a mají spád. Bloatoid (kromě nesporného talentu) zužitkoval důvěrnou znalost herních mechanik. Zamrzí jen absence nových bossů a hlášek, i když ty původní jsou recyklovány precizně, což je ostatně maximum, v co bylo možné doufat.

Na čtvrtou epizodu jsem opravdu nedočkavý. Přijde mi, že autor byl stále kreativnější, takže by se tentokrát mohl fakt odvázat. Škoda, že to nakonec nestihne již tento rok.
Dohrál jsem už i třetí, (prozatím) poslední epizodu Death Wish Was Is Hell. Legitimní Blood.

Autor plánuje udělat čtvrtý akt, Jsem upřímně zvědavý, jak chce sám sebe trumfnout.
Po čase jsem se znovu vrátil k Bloodu a nyní ze zoufalství, že už mi toho moc nezbývá (rozehrané Cryptic Passage) jsem zkusil i tady dost oceňovaný Death Wish - a wow, prostě wow! Ten level design je něco uchvátného. Chtěl jsem si to jen vyzkoušet a už jsem v pátém levelu. Jako osoba, která měla pro Blood vždy vyhrazené speciální místo v srdéčku a s pokračováním svého času prožila odporný toxický vztah, na mě Death Wish působí přímo terapeuticky. Fakt doufám, že to vydrží.

Dodatek: Dohrané první dvě epizody (In Cold Blood a Scar Trek) a jsem naprosto nadšený. S Build enginem jdou dělat divy.
Chtěl jsem zkusit Fresh Supply na TV a gamepadu, ale buď nevím jak na to nebo je to rozbité. Chtěl jsme vypnout mouselook. Na gamepadu je u týhle hry spíš na škodu, ale i když freelook tak pravá páčka pořád prouhlížení umožňuje.

Ale co je horší, na gamepadu nejde ukládat. Dostanu se do menu, dám save, ale při "kliknutí" na řádek s uloženou pozicí mě to nutí psá název savu a navíc to nejde ani potvrdit. Takže hru neuložím.
@MCZ (07.06.2019 13:44): jestli myslíš ty 3 sloupy se znalému, tak to stačilo dávat podle znaků na okolních dveřích, ale jo, taky mi to chvíli dalo :) Teď ještě udělat ty 2 achievementy a bude svět bude v pořádku :)
Tak konečně celé dohráno (Fresh Supply).

Určitě je to dobře hratelné i dnes (s mouselookem). Atmosféra skvělá, je to zábavné, až na pár otravných nepřátelů ok. Jen jsem dost nešťastně začal hrát (a nakonec dohrál) základní hru na Well Done. Když už jsem tak ale prošel první epizodu, dal jsem i další. Jen ten level design je trochu kontroverzní - často výborný a nápaditý, některé levely jsou ale oproti tomu zbytečně složité (páčky ukryté ve stínu atp.) a vyloženě na facku bylo, když mi u jednoho hra předložila před koncem logický rébus s jakýmisi čudlíky, který jsem dal metodou pokus-omyl.
@GodOfTheSick (14.05.2019 19:29): Barvy jsem také ladil. Ve hře k tomu sice tři položky jsou, ale vyřešeno přes můj herní monitor. Tak jsem hru trochu ztmavil, barvy zvýraznil. K atmosféře hry to sedne. Aorus monitor má spešl aplikaci, kde mám pro mnohé z her samostatný profil nastavení barev plochy. Instalace ok, hra i java.

K dispozici update BloodGDX ze 17. 5. 2019. Save je kompatibilní ze starší verze. Info o aktualizaci na hráče vyskočí, jak zapne hru, má-li starší verzi portu.
@PavelU (14.05.2019 17:06): Akorát tam trochu jinak fungují stíny a v základu je to moc přesvícené, takže jsem si to musel trochu ztmavit. Jinak díky použitému filtru to vypadá líp než Fresh Supply. A než se s tím patlat, tak se dá stáhnout instalačka, kde je hra, GDX i java v jednom.
BloodGDX je fakt super. Běží to sice přes javu, je to ale konečně pořádná hw akcelerace a využívá to původní data hry. Vždy mě mrzelo, že se to musí spouštět přes DosBox. Hra je natolik výtečná, že nějaký schopný source port potřebovala jako sůl. Svědomitě hraji, ale šest epizod, to bude oříšek. Hratelné s nynějším ovládáním perfektně.
@Bodkin (12.05.2019 14:10): Ja som zacal s hranim K+M prave v Doomovi, kde sme to zacinali hrat cez LAN a prave hraci, ktori isli K+M totalne megarozbijali blbeckov co to hrali cisto na klavesnici. Hoci engine nemal pohlady hore/dole tak autoaimoval do vysky/hlbky podla X-ovej suradnice natocenia, nicmenej clovek sa naucil zaklad ovladania, tzn. Dopredu/Dozadu/Strafe left&right jakozto potreba klavesnice a zvysok obstarala mys, TFS to len doviedol evolucne do konecneho bodu.

A Marathon bol asi technicky vzate prvy, lenzo to bola Applacka cicovina, takze to nikto nehral a nepoznal takze spopularizoval a zostandardizoval to az TFS.
Mouselook, jako otáčení se myší, měl už Doom, nejspíš i Wolf.

TFS měl jako první až ten opravdu volný free look, který je teď normální ve hrách.
@special_plan (11.05.2019 03:26): v tom případě jsem je hrál pravděpodobně s myší a klávesnicí. Pochybuji, že by kamarádi co to hráli nevěděli o mouse look, když už ho mě dávno před tím The Terminator: Future Shock. No dávno TFS vyšel v roce 96! Jsi si opravdu jistý, že Duke Nukem 3D měl mouse look od počátku? Nepřišel náhodou mouse look až s nějakým datadiskem?

EDIT: tak jo měl mouse look https://dukenukem.fandom.com/wiki/Duke_Nukem_3D

@Garret (11.05.2019 08:57): tak bez úkroků a ukládaní to muselo být opravdu hodně těžké. :)
@Rapier (10.05.2019 23:41): mělo to mouselook, ale ten jsem nepoužíval. nevěděl jsem o něm :-) tehdy jsem neuměl ani úkroky a o ukládání ani nemluvě. jinak kámoš byl schopný hrát Duke3D v multiplayeru na klávesnici s volným rozhlížením, ale to chce cvik.
@special_plan (11.05.2019 03:26): Tedka uz si to clovek moc nedokaze predstavit, ale v tom roce 95-97 kdyz jsem smazil vsechny tyhle Doomovky tak pro me bylo naprosto neprijatelne hrat to jinak nez na sipkach a na klavesnici, protoze jsem nic jineho neznal. Moje prvni hra na mys a klavesnici, byl tusim Aliens vs. Predator, tam uz ani moznost jen na klavesnici asi nebyla.
@Rapier (10.05.2019 23:41): Já jsem odehrál Duke Nukem 3D, Shadow Warrior i Blood na klávesnici. Ale teď už si to nedokážu taky představit :-) Rednecky už jsem hrál z GOG verze.
Blood - hned v prvním levelu ty krysy jak vylezou v kostele, to byl masakr, nešlo je vidlema trefit...
@Phoenix (10.05.2019 20:18): ano to je pravda, save & load byl často používaný.

@Garret (10.05.2019 22:53): normálně já už si to nepamatuji jak jsme tenkrát mohli ty hry hrát bez myši ale teď vážně nevím, když vyšly buildovky jako Duke Nuken 3D, Shadow Warrios nebo Blood, podporovalo to myš nebo ne? Já si to už vážně nepamatuji. Pokud ne, tak smekám jak jsme to tenkrát mohli hrát bez myši.

Pamatuji si určitě, že Doom, Doom2, Rise of Triad, Wolfestain a Dark Forces, stejně jako Heretik jsme pařili jen na klávesnici ale jak to bylo s buildovkama si nepamatuji.
@Rapier (10.05.2019 20:02): ve své době jsem Blooda hrát nemohl. na klávesnici jsem to prostě nedával. dneska, na myši s úkrokama, už je to jiná písnička. ale stejně jsem měl někde problémy...

jinak dnes hráčům přijde těžký Dark Souls... ale dohrát Severance Blade of Darkness bez použití komb, to byl teprve záhul ze staré školy!
@Rapier (10.05.2019 20:02): Ono je také na druhou stranu třeba dodat, že ve starých FPS (až na řídké výjimky) šlo ukládat kdekoli ... takže problematická místa nebo špatný design čehokoli šel většinou překonat save scummingem :-)
@PRIVATE MARTIN (10.05.2019 17:25): taky mě Shadow Warrior nebavil, Blood je ale parádní. sice jsem si dal v hraní pár měsíců pauzu, ale to bylo spíše mou frustrací z obtížnosti, kterou jsem trochu přestřelil. každopádně se toho neboj
@PRIVATE MARTIN (10.05.2019 17:25): Vyplati. Blood je povazovany za nejlepsi Build Engine hru. Ja sice mam radsi Duke Nukem, ale Blood me bavil take hodne. V Shadow Warrior me bavilo jen behat a sekat ty slabe enemaky katanou. Pozdeji to uz ale nejde, takze me to bavit prestalo. :)
BloodGDX nainstalováno. Super. Plus jsem tam dal mod na zbraně. Na ModDB.com je přehled kompatibilních modů s tou novou verzí hry.

Zbraně jsem ověřoval. Místo vidlic ruce, jsou mnohem účinnější a brokárna na začátku druhého levelu vypadá pěkně.
A mě zase o to víc láká se vrátit k BlooGDX, který má též řadu zásadních fičur. Aktualizace stále probíhají.
Na GOGu se vyloupla nová verze Bloodu

Blood: Fresh Supply Enhancements:

Updated using Nightdive Studio’s KEX Engine
Vulkan, DirectX 11 and OpenGL 3.2 support, play with unlocked framerates!
Antialiasing, Ambient Occlusion, V-sync and Interpolation support
Support for high resolutions including 4K monitors
Fully customizable keyboard and controller pad support
Extended modding support, including support for already existing mods
Completely rewritten netcode supports up to 8 players:
Play online in co-operative mode, kill each other in “Bloodbath” or split the difference in classic 4v4 team-based “Capture The Flag” mayhem
Battle it out in local split-screen action
Roll your own soundtrack with full CD and MIDI music support
Look fully up and down with a new 3D view, or stick with the classic BUILD-engine style!

https://www.youtube.com/watch?v=Da8x89BBjI8
To jsem hrál naposledy na AMD K6 233MMX! Budu si muset všechny doomovky z 90 let znovu projít. Duke Nuken 3D, Shadow Warriors, Blood.... Doom, Doom 2 :)

Tenkrát jsem Blood dohrál 2x sám a min. jednou v kooperaci na lokální LAN. Zlatý časy, když nebyly ty internety.