Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (14.05.2018 12:33): Haha Bioware homosexualitu zavedlo už v Kotoru a vyskytuje se to od té doby ve všech jejich hrách, tak nerozumim proč to tady řešíte. Předně jde vždycky o to, aby to bylo zmáknuté přirozeně a s určitou dávkou respektu. v DAI byly všechny gay/trans postavy vyobrazený jako kvalitní a zajímavý postavy. Apropo, asi sinehrál DA2, že jo? Tam jsou všichni bisexuální nebo spíše pansexuální :D
@Sadako (14.05.2018 12:47): vůči průměru se kterým se s LGBT setkávám jak v jiných hrách, tak třeba i v životě obecně. Nepamatuji si, že bych někdy hrál jinou hru (možná kromě Andromedy :)) kde by z osmi romanceable postav byly čtyři gay/bi. Samozřejmě můžeš říct, že se to odehrává ve fiktivním univerzu a "prostě to tam tak je, jsou sexuálně progresivní". A já s tím nemám problém.
@Charllize (14.05.2018 12:49): Iron Bull mi dost přijde jako typ, který ojede cokoli bez ohledu na rasu a pohlaví a počítala bych v to i menší draky, některé drobné rozdíly ho zkrátka moc nezajímají aka je to kam strčit, je, tak asi dobrý.
Za mě perfekně in character, vlastně by mě spíš překvapilo, kdyby byl zdrženlivější.

@SilentWolf (14.05.2018 12:59): Já si nemyslím, že by to bylo proto, aby někdo nechytal rage. Čistě metaherně mi to přijde jako způsob, jak dát hráčské postavě co nejvíc možností.
@Charllize (14.05.2018 12:49): to nepopírám. Ale tady jsem se s tím nějak nesetkal. Zrovna třeba Doriana považuji za největší plus DA:I.

Absurdní ale bylo, když v Andromedě dopatchovávali komusi bisexualitu, nebo že veškeré romance v Pillars 2 jsou bi apod. Měl by to prostě tu postavu nějak dotvářet. A ne být jen nějaké zatržítko aby dotyční nechytali rage, že je nikdo nereprezentuje ve hrách.
@SilentWolf (14.05.2018 12:35): Ja myslim ze tyhle veci hodne lidem vadi dost. A pro nektere to je naopak velke plus. Ono kdyz si vezmu takoveho Bulla, ktery je jinak celkem fajn a do hloubky se nad nim zamyslim tak mi taky oboci pomalu vyjede nahoru aniz bych chtel :)
@Paul (14.05.2018 12:33): Teď mi nedošlo, že jsem se nezeptala na to nejdůležitější - nadprůměrné vůči jakému průměru?

@Charllize (14.05.2018 12:32): Jawohl, D&D (de)formovalo pohled hráčů na RPG velice velmi. Ono není divu, když to je věc, která tu RPG de facto definovala, ale tak máme rok 2018 a ne 1974 a možnosti, co a jak hrát, se nám trochu rozprostřely.
@Sadako (14.05.2018 12:23): tebe zacinam mit cim dal tim radsi :)

Ale mozna to je tim ze v podvedomi hracu zapadnich her porad nekde lezi ty stolni pravidla her jako DaD a tam se holt tohle moc nevyskytovalo, zato tech trpasliku, elfu a magu tam bylo plno. Proste zapadni rpg ma nejaky mustr ktery mozna i nevedomky plno lidi vyzaduje, a jak se zacne prilis menit tak remcaji. Natoz kdyz to je smerem ktery nevyznavaji nebo neznaji.
@Paul (12.05.2018 13:07): nadprůměrný zastoupení LGBT sice bije trochu do očí
Tohle mě zarazilo. Co považuješ za nadprůměrné? Jakože tam někdo takový vůbec je? A proč to bije do očí? Mně vůbec nepřijde divné, že v natolik různorodém a v některých ohledech velmi volnomyšlenkářském světě jako je Thedas, se dá setkat i s různými pohledu na sexualitu a gender.

Btw. tohle mě fascinuje. Že se hráči potkávají s elfy, trpaslíky, které v reálu asi nepotkávají, to je OK. Že se potkávají s magií, kterou asi taky na ulici nepotkají, je taky OK. Ale že je někdo trans nebo homosexuál je najednou strašlivý problém a to se s někým takovým asi taky v reálu nepotkali. Vypadá to hrozně WTF. Něco jako v papírových RPG crossgender a hlody typu je naprosto OK hrát elfího mága, ale když chlap hraje ženskou/ženská chlapa, je to prostě nerealistické.
@Nikdykde (12.05.2018 14:27): tak to se pleteš. Já právě prokecávám všechny, oběhávám skyhold desetkrát před každou misí aby mi něco neuniklo, war table mise dělám taky všechny co tam jsou. Mám power kolem 220. Dialogy a postavy jsou hlavní důvod proč mě to baví a proč to furt hraju. Nic z toho ale nemění fakt, že většina sidequestů stojí za hovno, což říkám zodpovědně, protože jsem je dělal skoro všechny (vykašlal jsem se jen na hissing wastes a exalted planes, kde už je to nudný příliš). Laskavě nepředjímej jak hraju když nevíš.
@Paul (12.05.2018 13:07): vycházím jen z toho, co tu píšete. A to ukazuje akorát na to, že vás to nebaví, příběhy nezajímají a svět neprozkoumáváte a postavy neprokecáváte.

U DA:I mi žádný tyhle sbírací questy nevadí, protože mají nějaký smysl. Naopak u hodně Ubisoftích her je to fakt jen znouzectnost, ale tady tě to i posílá do míst, kde pak můžeš něco zajímavýho dalšího najít.
Používáš vůbec třeba ten strategický stůl, řešíš i tam případy?

Zkus se laskavě v tý hře zastavit a pořádně se rozhlédnout, to RPG je zatraceně dobrý, co mne rozčiluje je vlastně to, jak se připravuješ o jednu z nejlepších RPG v historii. Kvůli, a to se nezlob, to je fakt, kravinám.

To LGBT zase umožňuje tvůrcům rozpracovat ty vztahy netradičně a skutečně bohatě. Je tam protože neskutečně rozšiřuje možnosti vyprávění.

@SilentWolf (12.05.2018 11:34): O boji se tu často mluví, ale tohle není akční RPG.

Stejně jako několik lidí tu psalo, že to rychle probíhalo... co to jako je, probíhat hru od BioWare? Vždyť to nejde, je to ukecaný RPG plný detajlů a promakanýho, funkčního a promyšlenýho světa. Jak se dá proběhnout Inkvizice nebo zaklínač nebo poslední assassín?
U BioWare platí, že je to celé postavené na detajlech.

@Nikdykde (12.05.2018 10:51): To že je něco debilního nepovinný neznamená že to není debilní. To že je ten quest s císařovnou dobrej (zatím asi nejlepší) ti neberu, je to tak. To že je tu nadprůměrný zastoupení LGBT sice bije trochu do očí, ale zážitek mi to nenarušuje, proč taky, josephine je skvělá a Dorian zábavnej.

"Zatím to teda vypadá, že tu hru nehraje, jen v ní chodí a ignoruje a snaží se to hrát jako diablo."

co to je za debilní kec?
Já teda mám pocit, že to fakt se snažíte rašnout, protože jinak by Paul věděl, že sbírání těch věcí je nepovinné, že je to jen speciální hříčka co tam má smysl, jinak se ty úkoly dají řešit i jinak.

Co se stane, až zjistí, že je to plné transgender lidí, lesbiček a homosexuálních svazků? Co se stane, až zjistí, že to není podle pravdy? Co se stane, až najde své oblíbené postavy z Mass effect vycpané vedle divokých zvířat v císařských sbírkách?

Zatím to teda vypadá, že tu hru nehraje, jen v ní chodí a ignoruje a snaží se to hrát jako diablo. Ty mise jsou perfektní, celej úkol s císařovnou je excelentní a třeba já si koupil k tomu i tu knihu, abych zjistil úplně jak to bylo s Brianou a Císařovnou (mimochodem ta kniha je i výborně napsána).

Samé otázky a žádné odpovědi, strašné.
@JohnCZ (10.05.2018 15:26): quest design nuBioware: https://i.imgur.com/VmYxHAI.jpg jo, je to peklíčko :)

@Vurhor (10.05.2018 15:31): uvidíme, zkusím to tady projít completionisticky, ikdyž se za to trochu nenávidím :)

@SilentWolf (10.05.2018 15:32): já jsem na začátku té mise takže jsem zatím moc dialogů neslyšel, ale co mě zaráží jak je tom bálu ticho, jakoby tam zapomněli dodělat ambientní zvuky (šum a hlasy lidí co tam jsou a tak). Aspoň že zde narozdíl od 99% hry hraje nějaká ambientní skladba.
@Paul (10.05.2018 15:12): Myslím, že zrovna v téhle části to neslouží pouze jako collectibles, ale i pro získávání informací a špíny na jednotlivé politické hráče (Celene, Briala,...) přičemž pokud jich získáš dost, na konci bálu si můžeš strčit do kapsy císařovnu, hraběte atd. aniž bys musel dělat nějaké ústupky či kompromisy. Ale je pravda, že to je trochu sraní a hlavní dějovou linii to zas tak neovlivní. :)
Mise to je ale boží!
Mise na bále u imperátorky vypadá hezky, škoda že ani tady si nuBioware prostě nemohli odpustit ty checklist blbosti "najdi 10 figurek" "odposlechni třicet hovorů" proboha proč
Jak byl descent otravnej a nudnej, Hakkon je s docela velkým náskokem nejhezčí a nejdetailnější mapa ve hře. Měli z původní hry vyhodit hissing wastes, western approach a pár dalších a dát tam tuhle, byla by to lepší hra.
Nestačí že celej descent je to nejhorší z Origins v jednom, ale ještě tam musej dát bosse na konec co je totální vopruzáč..
@Paul (02.05.2018 12:41): ja kupoval goty edici na ps4 za 289 korun digitalne, slevy na ni jsou tak 10x do roka..porad:)
Uz to je vzasade stara hra. Ovsem ceny tech DLC samostatne jsou dost vysoko. Taky se mi je nechtelo samostatne kupovat, a to tu hru mam dost rad.
Ty DLC jsou tak odporně předražený, že jsem nakonec vzal z neautorizovanýho šopu cdkeys.com GOTY edici celý hry, která je obsahuje (a stojí 400 korun, tzn stejně jako jedno samotný DLC na originu). Naštěstí klíč šel do originu zadat a DLC se rovnou stáhla (včetně nepotřebnýho multiplayer harampádí). Takže nad plán zkusím i Descent a Jaws, ikdyž je asi dám až po dojetí hlavní linky.
@Vurhor (30.04.2018 09:27): tak tohle jsem tam neslyšel, za tu cca hodinu a půl co jsem tam byl. V příběhovkách hudba hraje, ale těch je v tý hře poměrně málo (z 65 hodin bylo tak 10-15 příběhovejch, pokud vůbec).
@Paul (30.04.2018 08:27): odkaz Hraje to hned na začátku prvních 5 minut (takové to hučení), ale je fakt, že to víc připomíná zvukový efekt než hudbu. Každý to asi slyší jinak.
Během příběhových misí ale hraje poměrně často, ne-li furt, ne?
@Charllize (29.04.2018 13:26): emerald graves jsou pěkný. Crestwood byl asi nejlepší, ikdyž první dojem byl hroznej (kopírka storm coast..meh). DLC si kromě tresspassera asi nechám ujít, jsou předražený a more of the same.

@Vurhor (29.04.2018 13:42): Hmm, mě na exalted plains žádná hudba nehrála (jako 99% herní doby). V Emerald Graves ale něco občas hraje (víc než jinde). Ta absence hudby je v týhle hře pro mě fakt zásadní nedostatek, hudba by hrozně pomohla atmosféře.
@Charllize (29.04.2018 13:26): Jaws of Hakkon by imho měl člověk hrát až po dohrání hlavní dějové linie, jinak se tam fakt strašně natuní a zbytek základní hry, včetně finálního bosse, je pak směšně a nezáživně jednoduchý.

@Paul (29.04.2018 13:23): Exalted Plains je pěkně creepy místo, obzvlášť kvůli tamější divné ambientní hudbě, která se zcela liší od zbytku hry.
@Charllize (29.04.2018 12:48): Prošmejdil jsem Hinterlands, Storm Coast, Fallow Mire, Western Approach, Forbidden Oasis, Crestwood a Emprise du Lion. V Hissing Wastes jsem udělal jen ten hlavní quest co tam je (což byl taky nudnej vopruz jen o mlácení). V Exalted plains a Emerald Graves jsem ještě nebyl a udělám tam jen nezbytný minimum. Draky jsem sejmul tři, a bohužel taky docela nuda. Ale aspoň při soubojích s nimi hraje hudba, yay.
Hissing wastes...doteď jsem se snažil dělat i ty dokonale nezáživný fillery (sidequesty, rifty, shardy), ale tahle mapa zlomila moje OCD. Něco tak nudnýho si v RPG už dlouho nepamatuju, díky za to. Teď už jen dodělám companion questy a jdu na finále.
@Sadako (22.04.2018 14:17): Já taky musím pochválit dialogy, které rozhodně přispívaly budování charakteru hlavní postavy, provedení navíc bylo přehledné. Musím srovnat třeba s novou Andromedou, tam se také "snažili" o citové zabarvení odpovědí a budování charakteru, což sice trochu funguje, ale nebylo to tak přirozené - pořád mi z toho vycházejí mnohem lépe rozhovory tady.
A souboje mi třeba taky vyhovovaly a bavily mě. Možná jsem nenáročná, nebo mají místní jiný vkus. Schopnosti fajn, bariéry, léčení lahvičkami, takže žádný nekonečný healing jak někdy v jedničce, padlé postavy lze oživovat... celkově dynamičtější.
Vedlejšáky žádná, ale v několika prvních oblastech jsem to taky plnila na 100 %. Pak se to člověku přežralo, pokud to hrál v kuse. Takové ty důležitější, které se hodily do příběhu, sice nebyly špatné, ale většinu z nich už si nepamatuju. Takže meh.
@Sadako (22.04.2018 14:46): Hmm, ja kdyz jsem tam byl poprve oblezal jsem krouzky na zemi a poslouchal co kdo rika, pokud vim na ten achiv staci obejit asi tri nebo ctyri. pak v zahradach kde se bojuje jsme prolezal kde co a vubec netusil ze ta merka o tom achivu rozhoduje. navic jsem na konci Cullenovi dal odpoved ktera ten achiv vylucuje..takze tak:) Nahrat jsme to mohl, ale byl jsme tam z toho tak otravenej ze celej bal jsme si poradne uzil az kdyz jsem to hral podruhy, pac uz jsem vedel do ceho jdu.



@Charllize (22.04.2018 14:56): bez s tu cervenou nekam, mame tu ted delsi dobu zeleno a kazis to ! :)
@Paul (21.04.2018 21:43): Dorian. Za mě zatím asi nejlepší cRPG romance ever.

@Charllize (22.04.2018 14:28): Tak já Belle of the Ball dala napoprvé a zatraceně rychle. Vážně se stačilo jenom zařídit podle toho, co mi o způsobu komunikace na plese říkali companioni.
Ten save/load mě prostě napadl v moment, kdy jsem si všimla, že to v některých oblastech padá - a byla to mimochodem první hra, kde mi tenhle mechanismus přišel organický a nelezl mi na nervy. Většinou časové omezení nesnáším.
@Sadako (22.04.2018 14:17): Jo, kdyz vis jak na to je to za 30 minut hotove. Ale kdyz jsem to hral poprve tak to byla katastrofa. A to nepocitam kdybych si chtel jeste k tomu vysbirat vsechny mince a ty halla statue (nebo ja se to menuje)

Jinak +1, sice me boje bavily a to ze presli do vic akcniho havu mi taky nevadilo ani trochu. proste to v ty hre pusobi lip, nemuzu si pomoct. Jo je to zabavna hra od zacatku az do konce. taky si jen tezko vybavim co mi tam nejak hodne vadilo.
@Charllize (20.04.2018 22:26): Belle of the Ball je poměrně snadné. Stačí poslouchat, jak se hraje Hra a pak se podle toho zařídit. To herně. A navíc metaherně - před každým couráním v oblasti, kde to padá, byl save, nejdřív důkladný průzkum a potom load a rychloproběhnutí.
Vzhledem k tomu, jak mi tam approval skákal (od určitého momentu mi nešel pod 90) nahoru, tak by to možná asi ani nebylo potřeba, ale pro jistotu jsem ho chtěla mít co nejvyšší a že se mi to vyplatilo, když jsem na konci mohl Florianne prostě zničit a potom si ji sám odsoudit a nemusel s ní bojovat.

Jinak musím říct, že mě fascinují ty zdejší výtky - mně se boje v DA:I líbily právě ze všech DA nejvíc, protože to už není another wave jako ve dvojce a neotravují mě s píčovinama typu tactical screen jako v jedničce. Teda, tuším, že něco takového bylo i tady, ale nezapnula jsem to ani jednou. Ono ostatně ani v té jedničce ne, ale tady mi to prošlo snáz. Za mě vývojářům ručičky líbat, že nenutí hráče věnovat v příběhovém a místy překvapivě hlubokém cRPG příliš velkou pozornost bojům.
A že se tu nestřídá den a noc a NPC najdu na furt tom stejném místě doceňuji velice velmi. Jediný systém střídání dne a noci, který se mi opravdu líbil, měla dvojka (zapneš si to jak potřebuješ), jinak je to pro mě neskutečný oser o courajících NPC a zavřených obchodech nemluvě. Mě to ve skutečnosti vytrhuje z imerze, nutí mě to řešit věci, které ve hře řešit nechci a nepotřebuju.

Ale hlavně má za mě DA:I nejlepší writing zejména postav, včetně hlavní - Inkvizitor má dialogy napsané tak, že nemluví jako kokot! Dá se dokonce vybrat nejen, něco nekokotského, ale něco, co velmi dobře odpovídá jeho charakteru.
A co se týče questů, ano, nejlepší byla main questchain a compaion questy, ale ty menší questové linie v každé oblasti mi vůbec nepřišly špatné - a všelijaké 'sesbírej XYZ' jsem vlastně pokaždé udělala nějak bokem při plnění něčeho jiného.
Vlastně mám DA:I dojem, že po dlouhé době někdo udělal hru, která mi opravdu seděla, bylo tam minimum věcí, které by mě vytrhovaly/štvaly a naopak shitload toho, co mě baví.
@pajmič (22.04.2018 00:10): Ještě na mě můžeš vytáhnout prodeje proti minulým dílům. Ale zase to nic přímo neříká o tom, že by třetí díl byl v hodnocen lépe než dva předchozí. Zatímco hodnocení na metacritic jo. A je v přímém rozporu s tím, co si psal. Zbytečné na mě tahat sugestivní otázky se třemi otazníky. Já v tom mám celkem jasno. A ten tvůj argument o GOTY edicích stále jen ukazuje, že DA:I dopadl dobře v porovnání s konkurencí, která vyšla týž rok. Ale nic o porovnání s předchozími díly. Já nevím, jestli nějak jinak myslíme. Ale mně ten rozpor v té tvé argumentaci přijde docela jasný. Nevím, proč se cukáš. Koneckonců na tom pramálo záleží. :)