Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Konečně po 25 hodinách jsem dorazil na Kaer Mor...teda Skyhold. Jsem si říkal, ten breach, to bude určitě epic, nějakej pořádnej fight, snad se tam už konečně objeví i záporák...a ona to byla minutová cutscéna bez gameplaye. Ale pak ten útok na Haven to celkem vynahradil, Corypheus se jeví vcelku sympaticky.

@pajmič (22.04.2018 00:10): to platí o dvojce, ale Origins sice možná mělo méně GOTYs, ale taky mnohem tvrdší konkurenci. Nech to už plavat..
@Jab (21.04.2018 21:32): Já nevim, hmmm, asi tak, že DAI bylo stejně, neřku-li lépe přijato, než předchozí Dragon Age, šokující, že???

@Paul (21.04.2018 21:36): Tvůj příspěvěk se skládal z několika věcí, na které jsem separátně odpověděl. Proto jsem souhlasil 2x To je panečku prdel, paule. :D

@M.a.t.t. (21.04.2018 21:59): Sera je holka do nepohody. Asi nejlepší holka z Bioware repertoáru, dle mého názoru :)
@Charllize (21.04.2018 22:23): No jo.. ja by som to pri druhom prípadnom priechode možno aj skúsil, lebo za mužského inkvizítora som to skúšal chvíľu a až tak ma to nebavilo. Ženský má i lepší voice acting.
Muzes si vybrat i chlapa Paule:) Treba Bulla. Kdyz uz nic tak ma celkem zabavne sexualni sceny.
Hravam za zensky takze Sera, Josephine nebo Cullen. Cass je bohuzel pouze na chlapy, ale je s ni hezka odmitaci scena kdyz na ni clovek s timhle tlaci. Ona je stejne takovej knihomol, ale mam ji nejradsi. :)
Anyway, popojedem...docela mě překvapilo že tu jsou jen 3 ženský (versus 5 chlapů) jako companioni. S kým jste do toho hupsli? Předpokládám že většina s cassandrou :p
@pajmič (21.04.2018 21:01): Já jsem asi úplně blbej, ale jak je alespoň minimálně relevantní, že DA:I vyhrál někde GOTY, když jej porovnáváš s předchozími díly? Copak vyšly všechny v jednom roce?
@Paul (21.04.2018 21:12): Chytil jsem se ho, protože....to prostě není pravda. Já se tě tu nesnažim nijak trollit, prostě jen předložit fakt jako zajímavost.

Apropo, máš pravdu, až na tu Andromedu, která sice prodala údajně pár milionu kusů, ale vedle dalších MEs a DAI je to šedá myška. Z hlediska komerčního i kritickýho.

Ale jinak máš samozřejmě pravdu. Obecně si myslím, že nejprodávanější (DAI) neznamená neoblíběnější (Mass Effect 2, teda alespon si to myslim). ME 2 prohrál těsně s Red Dead Redemption v roce 2010 . Pro někoho je nejlěpší DAI, pro někoho Kotor, pro někoho Baldurs Gate. Těžko posuzovat, pokud jde o větší měřítka :)
@pajmič (21.04.2018 21:07): můj originální post, kterého jsi se chytl jak pes klacku byl:

"proč má (zejména u hráčů) DAI a Andromeda slabší přijetí než Witcher nebo předchozí hry Bioware ;) "

To, že Inkvizice porazila takový trháky jako Mordor a Mario Kart na tomhle nic nemění. Kdyby se konaly BOTY místo GOTY a volila by se Bioware nejlepší hra ever, opravdu silně pochybuju že by se DAI a Andromeda umístily jinde než na chvostu (spolu s DA2). To je vše co jsem tím postem myslel.
@Jab (21.04.2018 19:58): Hele ty fakte, argument máš předložený v jednom v odkazu, který jsem předhodil. DA:I vyhral GOTY dle hlasu čtenářů na 33 webech, včetně těch největších (IGN, Gamespot) a českém games.cz... to může být dohromady sta tisíce lidí, možná i miliony, kteří hlasovali pro DAI jako hru roku. Docela jednoduchá matematika.

@pajmič (21.04.2018 19:39): hele...očividně to nemá cenu. Ani jsem předtím nemluvil jen o předchozích dílech DA, ale hrách Bioware jako celku. KOTOR, BG2, ME trilogie mají obecně mnohem výraznější legacy než DAI a Andromeda. Můžeš si nesouhlasit jak chceš.

@M.a.t.t. (21.04.2018 19:37): to by bylo hezké. Pak bych se snad nemusel nutit do hraní tři roky.
@pajmič (21.04.2018 19:41): Nehovoriac o tom, že fanúšikovia by remcali, že je to málo epické :)

Ovšem Trespasser je paráda a tá gradácia ku koncu je neskutočná. Záver pôvodnej hry sa na to vôbec nechytá. Jednoznačne must play DLC a pokiaľ si tvorcovia dajú na štvorke záležať minimálne rovnako, masy by mohli byť spokojné.
@Paul (21.04.2018 19:30): Myslím, že jsi dostatečně inteligentní na to, aby si nedával stejnou hodnotu kapce vody jako oceánu. Nebudeš mi tady předhazovat názory drtivé menšiny, že ne?
@pajmič (21.04.2018 19:36): Ja by som si zase prial, aby sa príbeh držal rozumne pri zemi ako v dvojke s dôrazom na hlavného hrdinu a jeho okolie, prostredie bolo rovnako prepracované ako v trojke a questy ako v jednotke :)
@M.a.t.t. (21.04.2018 19:22): No jo, odlišné hry, odlišné priority, které oslovují různé lidi. Já si pro sebe třeba řikám: "Kéž by DA4 mělo rozsáhlost dialogů jako (DAI), plynulost soubojů (DA2), epičnost konfliktu (DAO).
@Jab (21.04.2018 19:27): Metacritic je jedna vec, ale mimo iné mám i dojem, že s odstupom času sú k Inquisition kritickejší ako niektorí hráči, tak aj samotní tvorcovia, ktorí sú si vedomí, že niektoré veci sa dali spracovať lepšie. Preto ma to tvrdenie o najlepšie prijatej hre série prekvapuje, hoci je pravda, že podľa wikipedie "Dragon Age: Inquisition received critical acclaim upon release, with critics praising its story, voice acting, soundtrack, detailed environments, and engaging combat" :)
@Paul (21.04.2018 18:44): spis bych rekl ze ukoly jsou jednou z hlavnich naplni, ony tam pak jeste musi fungovat a byt dobre i jine veci. Preci jen ukoly a pribeh pripadne postavy osamocene tvori spise adventurni zanr nez rpg.
@Charllize (21.04.2018 18:30): No a vzhledem k tomu, že questy jsou v RPG hlavní náplň hraní, by ses už tedy konečně mohl přestat divit, proč má (zejména u hráčů) DAI a Andromeda slabší přijetí než Witcher nebo předchozí hry Bioware ;)

Když mi teď dala Vivien svůj personální quest a je to zase...."přines mi pět knížek", jesus wept.
Třeba i v DA Origins byly questy úplně jinde. Přitom to byla taky ohromně rozsáhlá hra.
Tak po dvaceti hodinách hraní jsem narazil na první zajímavej quest, hurá. (time travel!)

@Charllize (21.04.2018 17:33): PoI (otazníky) jsou ale jen místa. Jak si člověk vypne jejich zobrazování v menu tak ani neví že tam jsou. Když se budeme bavit o questech, ty jsou ve Witcherovi (a předchozích hrách Bioware, abys nedostal úpal) na úplně jiný úrovni. To není jiná liga, ale jinej sport.
@Redfield (21.04.2018 17:25): a co teda ty lidi co si mysli ze DA:I je kvalitni, co ty jsou zac..debilove bez vkusu, nepoznaji kvalitu?

Zaklinacsky otazniky jsou jeste horsi nez cokoliv v tomhle smeru v DA:I a presto najdes plno lidi ktery je udelali vsechny, takze proste tvrzeni ze to tam nemusi byt je blbost. Pro nekoho to evidentne bylo ok. Nebo si jich nekdo udela jen par a staci mu to co ja vim. Z mojeho pohledu me na nich sralo ze se skladaly z jednoho a toho samyho. Kolik jich tam je? 300 treba, na pet variaci. DA:I ma tyhle snadne ukoly taky ale neopakuji se porad dokola a maji aspon dopad na spravu inkvizice v podobe bodu, novych agentu a podobne.

A stacilo. myslim ze muzem skoncit na tom ze me se to libilo a tobe ne, to by mohlo byt pro obe strany prijatelne:)



@Jab (21.04.2018 13:58): jeste si to musim promyslet, mohl bys pak pomyslet na samovrazdu, preci jen na svete tolik chytrych otravnych lidi moc neni :p
@Charllize (21.04.2018 15:26): Takže... u Zaklínače je taky lepší, že tam PoI/otazníky jsou, v AC vlaječky a pírka... Got it.

Pravda, ty chodíš po internetu a blábolíš, že o kvalitě rozhoduje popularita nebo že kvalita neexistuje, protože je všechno subjektivní...
@Redfield (21.04.2018 14:18): za mne lepsi kdyz tam je, to o co ta hra pro nekoho prisla nebo neprisla nerozhoduju. nekdo sbira drapy rad nekdo ne. univerzalni recept jak udelat kazdou hru po vsechny maximalne zabavnou neexistuje.
Navic ty drapy muzes pak pouzit pro critical crafting 30%, takze bezduvodny nejsou. Ale to nevis, jako milenialni znudenej probihac hry bez zajmu o hlubsi pruzkum. Ani bych se nedivil kdybys nevedel ze ti v tom inventari zustaly i po splneni ukolu.

Jo Avatar se libil hodne lidem, me moc ne, ale ze bych chodil po internetu a hlasal ze je blbe napsanej (coz je samo o sobe debilita protoze to je subjektivni blabol kterej nema globalne zadnou hodnotu) me ani nenapadne.
@Charllize (21.04.2018 13:50): Pro spoustu lidí jsou dobře napsaný Dan Brown nebo Avatar.

Najdeš na zemi lístek s tím, že byl někdo poslanej pro tři medvědí drápy. Objeví se ti úkol sesbírat tři medvědí drápy. Zabiješ, lootneš, quest se bez jakýhokoliv závěru splní a nijak nenavazuje. Tenhle reálnej quest z DAI je:
a) Obsah, se kterým si někdo dal práci a bez kterého by ta hra byla chudší.
b) Obsah splácanej v rychlosti, aby bylo mapu čím zaplnit, ale kdyby chyběl, o nic by hra nepřišla.

Hmm, těžké rozhodnutí.
@Redfield (21.04.2018 12:41): vis kulovy co je dobre napsany. Jsou lidi kterym se to tak libi a lidi kterym ne. Ses scenarista nebo uznavanej spisovatel ze si troufas lidem tvrdit co je a neni dobre napsany? Tobe se to nelibilo, subjektivne v poradku, tvoje vec. Pro plno lidi to je napsany dobre. Filler je vsechno. I sahodlouhy ukoly s pozadim vojny a mir kde rozhodujes desetkrat za minutu . A ver ze jsou lidi ktery tohle taky nebavi. Kde jsi vzal to ze jedinej spravnej zpusob jak zaplnit hru je ten tvuj? Kde? Na internetu v komunitach lidi jako ty ?
Vypraveni pribehu vubec nemusi zalezet na rozhodnutich. A pritom to muze byt dobre. Japonci to tak delaji casto a presto jsou jejich hry pribehove kvalitni. A nekomu to tak vyhovuje, rozhodovani s nasledkama nechce. Takze kde jsi zase vzal ze to tak je jedine spravne?