Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mne lore DA tak zaujalo, že jsem si šel přečíst i knihy a až potom jsem některé věci, které mne před tím docela i štvaly, pochopil. On je to skutečně obří komplexní svět a zrovna tady se hledat a zajímat se fakt dost vyplatí.
Tady prostě BW překonalo samo sebe, ten tým co na tom dělal, nakonec odvedl výbornou práci (a teda zajímavý lidi, dělali na tom i ti z týmu Kingdom of Amalur a to byla smět lidí co dělali i na oblivionech a morrowindech – jojo, hodně lidí fakt dělá a střídá hromady projektů). Problém je, že je nutné být pozorný, poslouchat o čem si vypráví ostatní, zkoušet hrát role play, zapojit se do vztahů. Jinak toho strašně moc člověku uteče.
Pokud na to člověk nemá chuť, trpělivost tak by to neměl prostě hrát, protože tahle hra se nedá totiž proběhnout, zkonzumovat. To je jak hrát FF XV bez podívání se na film a znalosti angličtiny a pak si stěžovat, že v kožených kalhotách přece nejde pobíhat po poušti v tomto homosexuálním svazku a že auto přece nemůže létat, neb to není podle pravdy a hledat ve hře černochy. Což je všechno pitomost.
Inkvizice je brilantní RPG s perfektním příběhem a bohatým lore. Jestli to ale někdo jede jako diablo, nebo probíhá, tak z toho nic mít nemůže a ani nebude. Pokud na to nemáte trpělivost, tak to nehrajte a dejte si nějakou jednodušší blbinu, kde není třeba nic hledat a ani vlastně dělat, jako původní Mass Effect.
@Redfield (21.04.2018 03:35): ty jsi hral nekolikrat hru co te nebavi a davas ji 50? Panbu s tebou a vse zly pryc. A pak ze sem ja cvok:) nebo je to to tve ze nemas nouzi o hry ?





@Red (21.04.2018 08:24): ano. Neni to dungeons and dragons. Je jina doba. U mnoha her mi to zdebilnovani stve taky. Tady k tomu nedoslo. Mozna proto ze nejsem moc velky fanousek starych bw her.



@SilentWolf (21.04.2018 08:16): zase hodnotis lidi podle internetu? Uz se to odnauc. Zazil jsem toho v zivote tolik ze se to tobe nejspis nestane. To ze si takhle zil a myslis si ze ted zijes lip je super ale to si pis do svojeho denicku a nablblosti typu ze mi nejaka hra dala zivotni smysl si muzes nechat do zpovednice kde se to podobnejma nesmyslama jen hemzi.

Jakmile se mi libi nejaka hra sesypete se na mne jak mouchy na houvno a zacnete mi tvrdit ze nemam pravdu. To samy na Nykdyka.
Jste jak komando co ma patent na to co se nam muze libit a co ne. Jdete se bodnout, plantaznici.
@Red (21.04.2018 08:24): jsem si teď jen vzpomněl
https://www.youtube.com/watch?v=XzkCmidjeHc

Ale to je k dvojce. :D Jen je zajímavé, že jde mít takový pohled na věc jako combat v RPG hře.

Edit: ale na DA4 se těším a zrovna jsem si uvědomil, že jsem tu na DH kdysi psal, že se víc těším na DA:I než na Zaklínače 3, protože mě víc zajímá parta atd. Ach to byly časy.

Každopádně v případě že by nějak navazoval na tenhle díl, tak bych se podobně jako Paul asi dokopal. Ona to zas úplná katastrofa není.
Špatnej gamedesign je když se ti to stane na některých místech. Tohle bylo systémové, tvůrci jakoukoliv taktiku k souboji buď nedokázali implementovat nebo to tak chtěli. Bylo úplně jedno jak si družinu rozestavil. A jakou přípravu si na souboj udělal (což je taky odpověď Charlizovi, který srovnává vlaštovku z papíru a živou vlaštovku že je obojí stejné, protože to létá a má to křídla). Prakticky žádná strategie/taktika, žádná příprava, žádné využívání prostředí a nutnost adaptace na něj, žádné pasti, nekonečné nabíjecí schopnosti, aut.oživení po boji, zdroje(střeliva, zbraní, energie). Proto je každý souboj v DA tak velmi podobný, a proto jsou tak nudné. Ne tím, že jsou tahové nebo realtimové.
@Redfield (21.04.2018 03:35): Asi tak, her je takové nepřeberné množství a pokud je něco průměr, tak je škoda se kvůli tomu ochudit o jiné kousky. Pokud si ale člověk zláme obě nohy na sedmi místech, tak by i to DA:I asi přišlo vhod. Kdysi na škole, jak jsem hrál vše, tak mi nevadilo hrát i blbosti. Koukat na to z perspektivy člověka, kterého krom her nic nebaví ale asi není ten nejvhodnější způsob hodnocení her a nepálil bych tomu stovky jen proto, že mi najednou nějaká hra dala dočasně životní smysl.

Navíc sami přiznali, že to původně dělali jako MMO. Pak to nějak přetransformovali do singleplayeru, ale nešvary (když pominu vše okolo, tak jen třeba ti pitomí mounti :D) zůstaly. A ty prvky rozhodně nepřidávají na kvalitě SP zážitku.

DA:I má super grafiku a dva companiony díky kterým bych si to možná někdy ještě zkusil (Dorian, Vivienne). A občas bylo to inkvizitorování fajn. Jenže si nepamatuju jediný quest. To už z té kritizované dvojky člověk pamatuje víc.
@Charllize (21.04.2018 03:24): To je zvláštní, já o hry, který mě baví, nouzi nemám...

Hrál jsem to zpočátku na nějtěžší s level-scalingem posledně. Těžký je to jen prvních pár levelů, pak už je to jen zdlouhavý, Každej mob má šílený množství životů, ale šanci mě porazit nulovou. To je o ničem.
@Redfield (21.04.2018 03:11): jeste stesti ze si to dokazu uzit. Jinak bych asi nehral nic, byt tak kriticky jako ty. Ja na hry koukam z krapet jine perspektivy.
Nejvyssi obtiznost plus trials rozhodne zadna zivacka neni. Nedostal by ses ani pres katapulty .:)
@Charllize (21.04.2018 03:00): Dokud jen sedí a nemusím jich 20 sebrat, tak pořád dobrý. To, že příběh je k smíchu, 80 % hry filler a combat zfušovanej, to je ale gigantická moucha rotující uprostřed stromu a vrhající ohnivý koule po všem okolo. Že ty jsi zmoudřel už všichni víme, ale pokud sis těch 200 hodin ohýbání se pro kytičky, sbírání střepů a pročítání lístečků na zemi užil, prosím.
@Paul (21.04.2018 00:56): ja jsem fanousek prave az od inkvizice:) A proste me ta hra bavila. Ja nektery veci uz davno neberu v potaz. To ze ma medved nejaky divny hitboxy nebo ze sbiram kozky. Podobnejch veci jsem uz ve hrach zazil tolik ze to je proste jedno. Bavilo me to celou dobu a hral jsem to uz asi 3x a porad me to dokaze chytnout. Libi se mi ten svet, atmosfera, velikost. Postavy mi vetsinove prijdou fajn. Co mam delat. Dat tomu pade jako Redfield kterej kdyz sedi moucha na strome na krivo a zpozduje se ji kmitani kridel tak to kritickym okem vyfoti a zanese do hodnoceni? Ne. Z tohohle sem uz vyrostl a diky tomu poctu her bych nejspis nehral uz nic. Ale budiz. Kdyz bych se na to zameril globalne a ne subjektivne je to tak na 85.
@Charllize (20.04.2018 23:20): Na medvědech jsou těžký leda tak jejich hitboxy. Pathfinding je z toho úplně v hajzlu, melee charaktery okolo nich beznadějně krouží a hledaj to jedno místečko, kde můžou použít schopnost, aby to vypadalo pěkně, a nakonec se stejně nechaj sejmout slamem.

Souboje jsou v tomhle díle příšerně dojebaný. AI parťáci naprosto neschopní, taktickej mód pořád rozbitej jako při vydání a ten jejich úžasnej "akční" mód je neuvěřitelná zívačka.
Soundtrack v Inquisition je zaručeně nejlepší z celé série. Ovšem ambientní hudba v oblastech jako Hinterlands a dalších lesnatých oblastech je opravdu celkem nevýrazná. Ale zase na poušti (Western approach), tam je vynikající.
Ja u DA I vydržel asi 40 hod pred tema 3 lety ( trvalo skoro rok, nez me to trochu chytlo )... Je to prostě divna hra :D ... Bohuzel jediné co si pamatuju je asi jen ten začátek, který jsem rozehraval asi 4x protoze SUX. Pak me to z nepochopitelného duvodu chytlo a po několika dni rychle přešlo.... Ta hra je strasne neosobní a "prázdná" ale jako celek to v roce 2014 fungovalo docela dobře a soubojak byl podle me celkem fajn.
Každopádně bych dnes uz neco jako DA I nehrál ani omylem. To chce dneska docela koule Paule jit do neceho podobného, rekl bych ze u toho ale dlouho nevydrzis, kor kdyz je venku W3 a podobne hry. Prpc nejdes spis do nove Zeldy?
@Paul (20.04.2018 23:44): kamaradova znama hrala Skyrim bez hudby, byla tak zvykla z drivejsich dob kdyz PC speaker vydaval nepekny zvuky, hudba ji rusila a kazila atmosferu :)

DS je taky skoro bez hudby, ma to neco do sebe..obvzlast kdyz zvazis ze hudba obvykle venku nehraje. navic plno her ma stale opakujici se smycky hudby, cim vetsi mapa tim to je nekdy otravnejsi.

A navic. dnesni doba si o to rika, takovy prumerny streamer se solidnim poctem followeru hudbu nepotrebuje, potrebuje aby vyniklo co zvatla, takze stejne prvni co hleda je posuvnik kterym tu hudbu vypne :))
@M.a.t.t. (20.04.2018 22:18): Mě ta zdejší absence hudby hrozně irituje. Ten svět je prostě bez atmosféry. Když bych si představil např Skyrim nebo Fallout 2 bez hudby..nebo předchozí hry Bioware...hnus. Přitom ten soundtrack je pěknej, ale jeho využití ve hře je žalostný.
@SilentWolf (20.04.2018 23:09): tak endurance fighty na vyssi obtiznosti jsou soucast her od nepameti. Takovymu medvedovi toho moc jinyho ani nezbejva nez bejt tuhej, tezko bude inteligentne krouzit a schovavat se mezi stromy ve stealth posedu aby si hrac prisel na vysi. Proste udela tlapama bac a ses tuhej no:)

Ps: ty medvedi v DA:I me bavi, ani nevim kolik lidi si na nich vylamalo zuby, asi holt necekali ze medved muze bejt tuhej nebo ja nevim:) v BW si toho asi vsimli pac potom si neumim vysvetlit ten jejich troling kdyz v trials jde zapnout aby byli velky medvedi jeste tezsi nez normalne:)
@Red (20.04.2018 22:56): Souboje v DAII jsou nejlepší v sérii z hlediska komplexnosti a soudružnosti party a provázanosti abiliit to je prostě fakt. Padající templáři z nebe je blbej game design.
@Red (20.04.2018 23:02): ne..v cem je ten zasadni rozdil...realtime souboje s pauzou..je to to same. Jasne v BG to melo vetsi hloubku (co jim taky zbejvalo kdyz to neslo tenkrat vyjadrit vizualne) a musel jsi nad tim aspon ze zacatku vic uvazovat. je to to same jako bys mi tvrdil ze Diablo a PoE a Titan Quest maji totalne odlisne soubojaky..nemaji.

Achjo, ja tenhle soubojak stejne nemam rad, je to jak prerusovana souloz. Bud at je to na tahy nebo cely realtime..tenhle pauzovaci hybrid byl cert dluzen.
@Red (20.04.2018 22:56): uplne stejny jako treba v baldurs gate. pauznes hru, namackas skilly a dalsi nesmysly, odpauznes, pockas co se stane, pauznes zase...porad dokola. Samozrejme lze se v tom pitvat co kde bylo lepe a hure ale ten system je uplne to same. Proste repetetivni nuda v mezich zakona:)
DA:I to aspon dela dobre v ramci realtimu a jde to tak hrat aniz bys musel pauzovat, pro nekoho problem a pocit prilisne akcnosti, ale v ramci tech velkych map je to v konecnym dusledku lepsi.
Nejhorší boje byly pro mě ve dvojce, tam mě iritovalo, že ať jsem si družinu nastavoval jakkoliv abych měl chráněnýho mága tak nepřátelé se mu zjevovali za zádama. Jinak to ale byla ale hrozná nuda v každým díle.
@M.a.t.t. (20.04.2018 22:18): jen do te doby dokud se nesnazis ziskat The Belle of the Ball achievment/trophy. Jinak to je samozrejme zajimava cast hry, ale ze by pro me byla nezabavnejsi..to urcite ne. Souboje jsou klasika jak to byva u her kde mas nejakou partu a jsou realtime s pauzou, v necem min moznosti, v necem vic. je to porad dokola to same. Nestezoval jsem si. Osobne tenhle system nemam moc rad v zadny hre, beru ho jako realtimove nevhodny. A prave v DA:I ta takticka pauza neni moc treba, coz beru tak ze ten realtime souboj je zvladnuty lepe. ta pauza tam byla stejne jen proto aby se vlk nazral a koza zustala cela. Samozrejme pak tu je vracejici se otazka toho ze takhle to driv u BW nebylo, ale na to sere pes..driv taky jezdily po ulicich skoro jen same trabanty:)
@Charllize (18.04.2018 21:38): Winter palace je najzábavnejšia časť hry :) Súbojový systém mi popravde prišiel najslabší v rámci celej série, aj keď uznávam, že zďaleka najpomalší bol v jednotke.

@Paul (18.04.2018 21:49): Dvojka je minimálne z môjho pohľadu príbehovo najlepšia. Mimochodom, v treťom dieli hrá dôležitú úlohu práve záporák DLC dvojky a súčasne i hlavný hrdina Hawke. Čo sa týka hudby, na samostatné počúvanie je inak najlepší práve Inquisition a Trevor Morris odviedol celkovo skvelú prácu. .
@SilentWolf (20.04.2018 20:06): na PS4 nehraje taky, je to schvalne. Me to naopak vyhovovalo pac zvuky prostredi jsou dobre a lepe tak vyniknou. Jsou tam horsi veci technickeho razu, jako treba zasekla postava v rozhovoru, nebo ze po delsim hrani nejak pretece pamet a hra zacne skubat jak strelena, ale to je treba az po 10 hodinach neustalyho hrani.

Combat je zajimavej az na vyssi obtiznosti a zapnutych nekterych trials ( level scaling spolu s hracem, nebo aby nepratele pouzivali vetsi spektrum dovednosti), nakonec jsem zjistil ze me to kupodivu nejvic bavi hrat za postavu s lukem, coz se mi moc casto nestava. Ona dobre vyskilovana Cassandra je pak skoro nesmrtelna jako tank a clovek tak ma pak plno prostoru manevrovat a skodit tim mega dmg co tam luky maji. Dokazou dat critical klidne i za 20k. Na vyssi obtiznost je bohuzel obouruc cannon fodder:)
@SilentWolf (20.04.2018 20:06): už jsem googlil a našel viz níže, ale přijde mi že tam mám hudební "vložky" dost méně než každý tři minuty, takže to možná buglý je. Ale i tak je to naprosto dementní systém a design choice.
"Living, breathing world" kterej nemá den a noc, dynamický počasí, NPCčka co by nějak existovaly, hudbu...Living, breathing world my ass.

Ambient music is unrelated to banter, but works in a similar fashion. We wanted each area to have its own unique character and flavor. When you are running around the Storm Coast, or the Hinterlands, or the Hissing Wastes, the ambient sound of animals, wind, and weather evoke a living, breathing world. In order to achieve this, we chose to use music more sparingly to occasionally enhance the mood. These brief music cues of about 10-30 seconds in length will fire on average every 1-3 minutes.

In areas like Skyhold and Val Royeaux, apart from bards or scripted plot-specific moments, there is likewise no music, as we wanted to make these spaces feel real.

You may have heard of a workaround players are using in order to get music playing in Val Royeaux and Skyhold. The only time that music should be playing in these places is during certain cinematic scenes, conversations, or at the war table. If music is playing outside of these situations, it may actually be a bug. We are currently investigating this issue.
@Paul (20.04.2018 20:01): to muze byt i bug. Ono to ma uz od vydani problemy s tim ze se postavy mezi sebou nebavi a nehraje hudba. Googli Banter Bug a uvidis kolik to toho vyplivne. Myslim ze byl tehdy problem s tim ze hudba nehrala protoze byla zasekla smyčka zvuku ktery se prehraje kdyz mas novy zaznam v kodexu. Ale nechci kecat. Uz nevim presne.
By mě zajímalo co komu z Bioware jejich skladatelé udělali, že se rozhodli po skvělých soundtracích k BG, ME a KOTORům muziku do Inquisitionu a Andromedy kompletně vyignorovat. 95% času při exploringu je ticho a atmosféra prakticky nula nula nic, v obou hrách.
Jinak jsem si respecnul svýho meč+šíld na obouruč abych mohl dělat whirlwind. Připomnělo mi to starý dobrý časy Barbara v Diablu 2. Taky jsem tam našel skill na kotouly, tak aspoň něco. Furt je ten combat ale boring busywork, stejně jako drtivá většina questů. Asi se budu soustředit hlavně na main+companion questy a všechno ostatní ignorovat.
@Paul (18.04.2018 21:49): dej si nejvyssi/predposledni obtiznost a zapni se nejaky trials, je to pak o dost zabavnejsi. Aspon po soubojovy strance.



@SilentWolf (18.04.2018 21:53): tak kazda mapa z tech 12 co tam jsou vcetne DLC, ma nejaky svuj nosny pribeh, ktery je mimo hlavni dejovou linku. Pak tam mas u companion ukoly, nektere jsou docela dobre, nektere ne (varrick). Kolikrat zajimavy pribehy jsou na takticky mape, ale ty se vetsinou jen ctou, malokdy dojde na to ze maji i herni napln.
jinak tam jsou vetsinou jednodussi ukoly, ale ja to bral tak ze tim posiluju inkvizici. A jak me znate, sbirani kytek nebo kozek mi vrasky nedela:)
@Paul (18.04.2018 21:49): tam myslím ale ani žádné jiné vedlejšáky krom fetchů nejsou. Právě že zrovna tohle byla první z těch velkých her, která ukázala middle finger kvalitě a upřednostnila kvantitu. Možná se pletu, za připomenutí nějakých památných vedlejšáků budu jen rád.
@Red (18.04.2018 21:39): jojo, u mě je ten začátek taky víceméně prvních pár hodin, víc jsem nikdy nevydržel. Ale teď už budu obrněn znalostí že začátek stojí za prd, a nebudu to hrát měsíc po Witcherovi, což byl taky dost zásadní problém. Fetchquesty se budu snažit nedělat. A gamepad mám ready :)

Ale ještě zkouknu na YT nějaký recapy, už si z jedničky prakticky nic nepamatuju a dvojku jsem přeskočil úplně.