Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (14.12.2017 19:52): Ptej se mě na tipy na DS3, ne na hru, kterou jsem hrál jako 18-letý :)). Můj tip je užít si dialogy, a harvestovat duté stromy pro coiny! Jinak si přečti můj komentář :P

@Artran (14.12.2017 14:55): Člověk se nemůže zavděčit každému :). Vidíš, mohl bych tam tedy poslat mail a uvidíme. A myslím si to stále, tady není moc kam tento názor posouvat :)).
@Drolin (14.12.2017 14:42): Právě, proto jsem to psal - bylo by na tobě, abys pozvedl sporadické psaní o počítačových hrách v Cinepuru na stejnou úroveň, jakou mají obecně jejich články o kinematografii. Pýcha to samozřejmě není, z pohledu avatarových ctností je to naopak to, co se zove statečností! :)) Pyšný bys byl jen za podmínky, kdyby sis i potom o sobě stále ještě myslel, že jsi expert.

Bohužel tě však tvá věta o "překonávání" her diskvalifikuje již v samotném počátku. Je mi líto, nejvyššího zasvěcení asi nedosáhneš :))
@Artran (14.12.2017 14:17): Články v Cinepuru u videoher mají proměnlivou kvalitu, ale obvykle nedosahují nějaké závratné kvality - spíše jen excelují v trochu jiném pohledu na médium, než jak to známe z Levelu či Score. Například nyní u Pyre nebo Virginie. A nebylo by právě pýchou, pokud bych se snažil své názory publikovat? Právě při své skromnosti své znalosti a rozhled publikuji především ke svým potřebám na otevřenější platformě, jakou je právě databáze. Publikování v renomovaných publikacích vyžaduje už jistou vulgaritu a snahu, oslovit svým názorem. Tedy jde o krátkozraký názor, pokud podminuješ expertízu přispěním v zavedených zdrojích. Expert bez pýchy právě takové ambice nemá.

Zobu si nejlepší díly, čtyřka byla překonaná = nemá cenu se jí zabývat :). Mimo jiné, vy jste nehráli sedmičku... takže víte, o čem je řeč?
@Drolin (14.12.2017 13:11): A já jen znovu opakuji, že jsi maximálně jednookým králem mezi slepými. Jestli ti stačí, že k tobě budou vzhlížet někteří řadoví uživatelé místní komunity proto, že jsi dohrál hodně her a máš z jejich pohledu určitý přehled, budiž. Nicméně abys byl skutečným expertem v oboru počítačových her, tak bys musel vstoupit do jiného diskurzu, a tedy do podstatně náročnější konkurence. Sny nad neuskutečněnou redaktorskou prací to nezmění. Komentář na DH není totéž, co recenze (nebo odborný článek) publikovaná v renomovaném médiu a to neberu v potaz, že nároky na herní recenze v českém prostředí jsou pořád směšně nízké ve srovnání např. s literaturou nebo filmem. Nicméně jsem ochoten, pokud budeš pravidelně psát deset let o počítačových hrách do Cinepuru, svůj názor i změnit :))

@ugraugra (14.12.2017 13:51): Právě, on tu čtyřku ani nehrál, takže ani neví, o čem je řeč :D
@Artran (14.12.2017 11:51): Avatar by to ovšem nenazval pýchou, ale reálným pohledem na své schopnosti, znalosti :). Není třeba hrát falešnou skromnost, je třeba umět ocenit (ale i sebe). Naopak by to bylo jednou ze ctností (jelikož o nadhodnocování nejde)!

@Richmond (14.12.2017 12:21): Také je to vidět (na tvých komentářích) a je jen dobře, že zde sdílíš toto nadšení :). Za práci ale považuji to posloupné, chronologické, kompletování a omezení na jeden žánr - u cRPG Addicta. Takový styl hraní by mi zcela nevyhovoval, a já si právě naopak užívám hrání co nejrozmanitějších titulů. Jinak ale máš pravdu, pro mě dříve bylo snem být herním redaktorem a trochu k tomu tak i nadále přistupuji - seznámit se se hrou, udělat si určitý kritický pohled a přesunout se k jiné (ostatně psaní komentáře zde beru jako jakýsi rituál ukončení vztahu s danou hru). Tímto sítem ale některé tituly nepropadnou, a nějaké beru jako kulturní zážitky na celý život - právě třeba Umineko, PST, Ultimu VII nebo GK2. A strach jistě ne, jen předpoklad, že například podobně jako ty se ujmu dokončování nějakých větších titulů a zájem o novinky nechám jiným :).
@Drolin (14.12.2017 09:31): Práce říkáš :) Nikdy mě ta "práce" nebavila tak jako poslední léta. Škoda, že se tím nejde živit. Ale ted vážně. Ty činnosti navíc přece dělajá tu zábavu (samořejmě neplatí to obecně pro všechny hráče). A cíle rozhodně není mít splněný nějaký ačívment, že jsem prošel každé políčko, vyřešil každou záhadu. O tom to vůbec není. Vždyť jde o to, si tu hru UŽIT a prostě ta "práce" jak to nazýváš tu zábavu umocňuje a přináší tu přidanou hodnotu.

Mně tedy přijde, když tě tak čtu, že hraješ primárně proto, aby ses o tom mohl bavit, abys mohl vykázat určitý rozhled, samotná hra je podružná. To jsi určitě protipól. Pokud máš strach z toho ,že po 40 ještě budeš hrát hry, tak neměj :) záleží prostě na tom, jestli budeš mít čas, chuť a možnost. Není to o věku jako takovém.
@Artran (14.12.2017 10:01): Od toho jsou stovky až tisíce přečtených článků, a různých názorů. Expert je ten, co má reálné zkušenosti a dokáže je konfrontovat s řadou jiných. Určitý agregát jiných poznání a pak svého. Nehájím názor, že expert je ten, co ví všechno (formou vlastního výzkumu) o ničem (jako je dnes populární), tedy ad absurdum profilace v jednom oboru :). Pokud to vezmu na tento příklad, znalost některých her do podrobna - třeba nějakého (nějakých) vesmírného simulátoru nebo MMORPG, dlouhých RPG a tak dále.

V rámci DH třeba beru určité osoby jako experty, a hlavním kritériem je právě záběr a šíře znalostí - je to třeba Ringo, Pheonix, Ebb... a do stejné kategorie se také řadím :). Popravdě ani nemám pocit, že by někdo (do 25) mohl znát tolik vzhledem k tolika přečteným věcem okolo her, počtu hraných her, zkoušení nejrůznějších platforem... - tedy ne, neklamu se, možná naopak se ještě podceňuji!

Pak je ale otázka, koho Ty bereš za experta, jistá operacionalizace toho pojmu by pomohla. Já už jsem to (snad) pojmenoval a třeba nejvíce uznávám Lynxe z mobygames nebo Řek z adv indexu, kterými se i inspiruji dlouhé roky.
@Artran (13.12.2017 17:38): Tak to nijak ani nezpochybňuji, mluvím pouze o vlastní momentální zkušenosti, kdy mi vyhovuje určitý přístup. Nicméně, nepředpokládám, že by se to nějak výrazně mělo změnit. Kulturních děl je až příliš, a nemají váhu jako rozhodnutí v životě, takže nějaký sentiment - z nepodrobného hraní - opravdu neočekávám :).

@GodOfTheSick (13.12.2017 17:58): Chester (nebo zde Richmond :) je ale protipól mého vnímání videoher, respektive formy hraní. V jeho podání to už je práce. Přesná pravidla a cíl. Něco, co (u videoher, ale i obecně) není něco, co bych vyhledával. Ale beru se do jisté míry jako perfekcionista, a zároveň si nemyslím že se hrám budu intenzivnější věnovat ve třeba 40, a proto je mojí hlavní motivací hrát, nebo stihnout, toho co možná nejvíce. Proto se do určité míry snažím zajímat o všechny žánry a všechny platformy (samozřejmě v uvozovkách). Také mám za to, že jsem dosáhl v tomto jisté expertízy, takže já jsem jen spokojen :)).
@Richmond (13.12.2017 18:19): Chester je živnostník (flexibilnější organizace času, zase samozřejmě asi dělá více než obvyklých 8 hodin denně i když je to zcela na něm, třeba se uživí i když bude dělat méně) a se ženou se rozhodli nemít děti. Zaměřil se na jediný žánr a hraje v něm hry převážně chronologicky (to pomáhá určitě více než hraní stylem "hodinové rozmýšlení, co bych si tak zahrál"), ale zase ho hraje tak důkladně, jak to dělá málokdo (byť občas něco položí, aniž by to dohrál).

Nicméně jeho "mise" je svým způsobem marná, protože i v rámci RPG toho už dnes vychází na Steamu tolik, že i kdyby se dostal ke "dnešku", tak budou rychleji vznikat nová RPG než bude stačit hrát ta stávající.
@GodOfTheSick (13.12.2017 17:58): Čestrův přístup je mi nejbližší (dokonce on měl největí vliv na to, jak posledních x let hraju rpg hry), ale nechápu, kde na to bere čas?! :) To jsou asi ti živnostníci na volné noze!

@Tarhiel (13.12.2017 17:32): Taky nehraju hry podruhé, až na zatím 2 výjimky (a i tam byl odstup víc jak 15 let). A taky jsem spíš explorační typ v rpg hrách. Nemusím až tolik ukecaná rpg (což ale neznamená, že chci hru bez textů :)) a rád objevuju herní svět a řeším problémy.
@Drolin (13.12.2017 17:25): Ale ty můžeš klidně znát podrobně všechna zrnka v poušti, ale těžko ve 20. K tomu se prostě musíš dopracovat věkem. Podívej se na Čestra. Proto jsem ti psal, aby jsi se uvolnil a nehonil jenom zářezy. Jinak z tebe na stará kolena bude jenom do všeho brblající dědek, ale vědět budeš prd.
@Drolin (13.12.2017 17:25): Tohle je na delší debatu, ale vzhledem k tomu, že jsem o něco starší, bych byl na tvém místě opatrnější v soudech :)) Tahle "filozofie" se totiž může s věkem a počtem odehraným her (či přečtených knih a zhlédnutých filmů) měnit. Věř mi, mluvím z vlastní zkušenosti :-) Nemusí to tak být nutně, ale můžeš zjistit, že jsi tu poušť už v zásadě prošel a najednou najdeš zalíbení právě v tom jednom zrnku písku, které jsi před tím pomíjel.
@Drolin (13.12.2017 16:50): Nejako podobne to mám aj ja: áno, hry sú komplexný audiovizuálny zážitok, kde pre mňa je dôležitý príbeh a mechaniky. Ja viem, že vo všeobecnosti sa hovorí, že mechaniky sú dôležitejšie, že oni sú "to gro," ale pre mňa je to kombo príbeh + mechaniky, aby ma hra nejako zaujala (musí ma niečo pohýňať dopredu, aby som sa chcel dostať do daľšieho levelu/používať danú mechaniku, inak ju uznám za zaujímavú, polhodinku sa s ňou pohrám a potom sa k nej už nikdy nevrátim).

Grafika je na treťom mieste.

Spätné hodnotenie - ohľadne toho som sa rozhodol už dávno, že spätne hodnotenie hier meniť nebudem, aj keby som ich už dneska hodnotil inak - pretože to hodnotenie zachytáva, aký som bol v tom danom čase, čo všetko som mal nahrané a aké som s hrou mal skúsenosti.

Ja som zasa typický explorationist - hrám hru (až na veľké výnimky) len raz, ale poriadne, preleziem celú mapu, vrátane všetkých vedajších questov. Ale potom sa k nej už nikdy nevrátim, teda NG+ ani u mňa nemá zmysel.

Soseki - no, takúto dilemu, v rámci literatúry, by som vedel vyriešiť jednoducho: ak mi vieš vlastnými slovami povedať, o čom je príbeh (nemyslím obsah, ale čo tým chcel autor povedať) a neboli pasáže, s výnimkou drobností, ktoré si nepochopil/nedávajú Ti zmysel, tak si to dielo spoznal.
@Artran (13.12.2017 17:14): Já to tedy chápu rozdílně, tedy otázkou toho, co to je poctivé hraní. Zda podrobná znalost jednoho zrnka v písku, nebo (hrubě) celé pouště. Docela mě i ovlivnil ve vnímámí kulturních děl Soseki Nacume, který nad podobnou otázkou (v kontextu literatury, a četby jediné stránky z románu) se zamýšlí nad tímto rozporem.
@Richmond (13.12.2017 17:01): Vím vím, to já bych se v této situaci vrhl více na kratší adventury, a právě RPG bych už asi zavrhl :). Nyní mám ale času na vše dostatek, takže se můžu věnovat čemu chci a v jeké míře chci.
@Drolin (13.12.2017 15:03): Jako takhle jsem hry většinou hrával v těch 90.letech, dnes je to úplně jiné. Ani já nemám času nazbyt, mám rodinu, práci, takže hry jedině o víkendech a svátcích a dovolených. Ve všední dny prakticky není možnost. Ale právě proto jsem si řekl, že je lepší se ponořit do jedné větší hry a užít si to bez návodu než sjet 5 her jen abych měl "přehled" nebo nevím co.
@Artran (13.12.2017 16:18): No v té době, kdy bych měl motivaci tyto hry zahrát znovu, bych si je jistě pakticky nepamatoval :). Takže zde opravdu nevidím problém, ale jistě, těch pár her jako U7, Albion, Arcanum, PST, GK2, Thief II, SS, Deus Ex, Vampire, Gothic, FF VII plánuji někdy zahrát znovu. Ale videohrám se věnuji nějakých 20 let poměrně intenzivně (také je to můj největší koníček), takže předpokládm, že nějak zklamán ze svého počínání nebudu.

@Tarhiel (13.12.2017 16:16): Popravdě to se mi špatně, nějak explicitně, definuje. Pokud bych řekl, že pro mě hratelnost není tak podstatná, lhal bych. Ovšem zároven také beru hry spíše jako komplexní audiovizuální zážitek, který ve mě zanechává jistou kulturní stopu, u které podoba dohrání opravdu není důležitá, tedy jak jsem k tomuto vjemu dospěl. Vzpomínka na hru (a zážitek z ní) je pro mě cenější než ten samotný reálná čas, ve kterém hru hraji. Proto i docela často zpětně měním hodnocení.

A pro mě byl (nebo i je) stále důležitější počet, takže sekundární questy nebo jiný doplnkový obsah typu NG+ zcela nevyhledávám. Na hrách mě více láká i to zkoušení nových a nových, než že bych u jedné strávil celý měsíc dva.
@Drolin (13.12.2017 15:13): To je dosť osobitný spôsob hrania hier :)
Ja si radšej hru užívam, hrám pomaly. aj keď to znamená, že ich (už) toľko veľa za rok nestihnem (preto som sa ani nezapojil do hernej výzvy).

Čo sú tie iné veci, čo vyhľadávaš v hrách?

A gratulujem k zásnubám! :)
@Artran (13.12.2017 15:08): To podle mě nehrozí, já beru uzavřené hry také jako uzavřené kapitoly. S odstupem například 7,5 let u Ultimy VII jsem naopak spokojen s tím, že jsem hru hrál intenzivně v uzavřeném intervalu. To je u mě nejhorší, pokud se mi nějaká hra roztahá na měsíce, roky... naopak ucelený zážitek (v některých případech i s pomocí návodu) je pro mě ceněnjší. Přeci jenom u her vyhledávám trochu jiné věci (proto jsem si například tak oblíbil úžasné Umineko).
@Drolin (13.12.2017 14:32): Jednou možná budeš litovat, že jsi tyhle skvělé hry hrál s návodem a nevěnoval jim čas, který si zaslouží. Hrát hry primárně podle návodu je totéž, jakobys místo románů četl jejich výtahy.
@GodOfTheSick (13.12.2017 14:56): Samozřejmě souhlasím, je to tak. Ale tak to já příliš neberu, já si užívám tempo již dávno zvolené, a ač to nemusí vypadat, u her se stále skvělě bavím. Mám dohrané takové to gró, co jsem při četbě Score a Levelů dohrané chtěl mít. K těmto titulům se neplánuji z 90 procent vracet, a tedy toho moc nového (ze starších her), co bych měl větší motivaci zahrát, není.

Vzhledem k tomu, že chci stihnout co nejvíce, tak ve 30 asi spíše rodina, sběratelství, cestování, zaměstnání, podnikání, takže toho času na - aktivní - hraní (nebo i filmy, knihy, koncerty...) zase tolik není.
@Drolin (13.12.2017 14:32):Hraní se vůbec nezměnilo a nikdo zahlcen není. Akorát tvůj problém je, že se chceš v krátké době počtem zářezů vyrovnat místním stařešinům, kteří mají na pažbě stovky dohraných položek. Ale to je tím, že oni poctivě paří o 10,15, 20...let delší dobu něž ty. Proto před tebou mají náskok. Měl by jsi se uvolnit, zbytečně se nestresovat a hraní si užívat. Ono to přijde časem samo. Nikdo učený z nebe nespadl. Pokud říkáš, že už máš všechno dohrané, tak tě musím zklamat. Není dohrát jako dohrát. Kolik ti je? Co budeš dělat ve 30? Okopávat zahrádku, když už jsi všude byl a všechno viděl?
@Richmond (13.12.2017 14:41): Jen na Steam ti vyjde 200 her za týden, den... :). Nyní je toho tolik, že člověk nestíhá hrát (pokud sleduje novinky). Dříve to bylo naopak, ač tedy stále vycházelo až moc her. Ale, zase nové nápady i klasické velké RPG a výborné adventury se stále dělají, takže já bych to bral jako renesanci videoher. Já jsem se současnou situací na trhu spokojen. Až tedy tolik, že nemám - nyní - důvod dohrávat některé hry z minulosti, které mě zatím minuly (právě třeba ty Dark Suny, Ravenlofty, Space Bar...). Takže trochu doufám, že nastane propad.
@90210 (13.12.2017 13:53): Racionalizace vybrané formy hraní. Zrovna u Ultimy VII bych jinou volbu ani nedoporučoval (se speedrunem ale jistě nesouhlasím, ten by byl za 8 minut :). A v tomto se hraní změnilo dost, člověk je zahlcen a aby si udržoval přehled a měl rozmanité empirické zkušenosti s tituly, musí je brát takto - tedy žádné dlouhé zdržování u jedné hry. Jinak návody jsem miloval, já je někdy četl i před zahráním hry a předstvil jsem si ji sám (třeba Gothic II, vlastně i tu Ultimu VII).

Ale zajímavé, za rok 2010 jsem dohrál obrovské pecky, typu FF VII, Albion, Last Express, RE2, Mission Critical, SH2, System Shock, Ultima VII, QFG 1 a 4, Dune... a vybral jsem,
2010 - (32) The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery a Jagged Alliance 2 (hra roku Assassin's Creed II)

Závidím si, v 18 jsem mohl hrát poprvé takové legendy a dnes už to je vše dohrané a zbývají mi z minulosti jen takové drobky :(
@90210 (13.12.2017 10:41): Já u her hledám jiné věci, než to, abych je hrál vícekrát nebo snad nějak extra podrobně. Určitě preferuji kratší a povrchnější zkušenosti, než dlouhodobé vztahy... s videohry :).

Ale zrovna Ultima VII byla pořádný macek, tři týdny hraní od odpoledne do večera po gymplu. 30+ hodin určitě.
@90210 (13.12.2017 10:01): Sedmičku jsem ještě nehrál, ale bral bych hlavně postavy ze 4. dílu, jestli tam teda jsou.

Iolo, Shamino, Dupre, Mariah, Geoffrey, Jaana, Julia, Katrina. I když teda Katrina je shepherd, což bylo úplně useless povolání a měl jsem jí jen do počtu :)
@90210 (13.12.2017 10:11): Tak to není zrovna něco, čím bych se chlubil :))

Já si pamatuji z RPG jen Minsca, toho tribal dědu z Falloutu 2 a ještě... Jaheiru nebo jak. A pak nějakou pošahanou elfku, kterou chtěli upálit a lamu Iomen. Plus crew z PST. Vlastně koukám, že jedině z BGII a PST si pamatuji více postavy, protože jinak jsou obvykle tragicky napsané. Ultima VII tedy měla jiné přednosti, spíše dialogy obecně než zapamatovatelné postavy.
Koho jste meli v parte? Maximum je 7 + Avatar. Jasni jsou ta klasicka parta Dupre, Shamino, Jojo plus Spark. Co Sentri a Tseramed? Plus jsem tam chtel nejakou zenskou, ale vsechny podle portretu vypadaji dost hrozne a maji uzasny povolani jako tinker nebo shepherd. Uvazoval bych asi o ty Jaane. Pripadne jsem jeste uvazoval, ze bych se vysral na Sentriho s Tseramedem, protoze maji stejnej ramecek u portretu jako Jojo s Shaminem, coz nedela dobre moji obsedantně kompulzivni poruse, a vzal ty zensky vsechny. S jakou partou jste hrali vy?
@90210 (10.12.2017 15:15): Jo Keyring je neskutočná anti-demencia upgrade, ale na ten som si ani nespomenul.... :-(

Tebou odvrhnuté !vyššie rozlíšenie! je majoritný dôvod, prečo je Exult must-have elementárny základ.
Vidieť viac územia je jediný dôvod prečo som to bol schopný hrať a dohrať - to pridrblé dosové miniokienko je len čistá tortúra a masochizmus.

Evidentne si ešte nebol v žiadnom dungeone, páč v živote by ma nenapadlo prechádzať nejaký U7 dungeon v tom základnom "nič nevidím" okienku.

BTW - ešte dôležitejšie ako Exult je nahradenie toho prijebaného "švabach" fontu akýmkoľvek čitateľným bez trápenia.

Minimálne DJ tam má update, bez toho by ma ani vo sne nenapadlo hrať.
@Drolin (10.12.2017 14:38): Exult neni nic moc, je to asi tak o 10% lepsi, nez puvodni hra. Cely halo kolem nej je k smichu a rozhodne se nejedna o zadnou nutnost. Exult primarne zvysuje rozliseni, ve vsech vyssich to ale vypada divne,plus umoznuje udelat z Avatara negra nebo ťamana, coz vypada jeste divneji. Je tam jinej vzhled postav v inventari, kterej je mega divnej (Spark) a uchazejici ikony s health barem a manou, coz je sice kravina, ale je to asi improvement.

1. A naopak pridava svy vlastni bugy.
2. Delas si prdel? Googlit umim taky. K cemu to jako je?
3. Ani nahodou, audio je porad stejne podprumerny a jen obcas hrajici I pote, co tam dodas kompletni audio pack.
4. Snad jedine ten keyring je realny vylepseni.
5. Lepsi menu tam jsou, to je fakt.
6./7. Ve vsech ostatnich to vypada blbe.

Uvital bych spis tipy co krast a nekrast na zacatku, koho nevzit do party apod., jak jsem uz zminoval. Pripadne REALNE duvody proc jedine Exult, ne cut n paste z tech guidu nebo videa, ja vim co je to za hru. Anyone?