Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Artran (16.12.2017 12:01): A já opakuji, že klouzat po povrchu je hodnotnější, než znát více jednu noru, pokud jich je sto :).

Třeba si vyzobávat to nejlepší, a neztrácet čas s něčím, kde je daleko menší pravděpodobnost kvality. O Ulitmách mi stačilo si přečíst v HC101 a té velké guide, co vyšla i u nás :). Zahrál jsem si nejlepší, sedmý, díl a mohu se posunout (v té době) k FF VII a pak Albionu. To je podle mě lepší, než kdybych rok hrál Ultimu IV, V a VII.

Kolik hráčů na světě má dohráno například SotC, Ultimu VII, GK2, Thief II, Crysis, Majors Mask, Umineko a Cosmology of Kyoto? To je právě o tom, mít přehled co možná největší a rozšířený do co nejvíce stran.
@Ringo (16.12.2017 11:52): Právě, Star Ocean II má být boží, takže ho má daleko výše než právě Ultimu IV. A mezi ními je minilmálně další stovka her, co mají větší přednost - takže ano, je třeba vybírat. Jen z RPG je tu Torment, SMT, Xenosaga, Divinity, Pillars, Dragon Quest VIII, Risen 3, Ambermoon... strašně moc zajímavých her :). Navíc Ultimu již znám, do jisté míry, takže je pro mě lákavější nový svět.

@Artran (16.12.2017 11:54): Právě bych řekl naopak, jiný přístup jiných autorů je pro mě cennější vidět, než kontinuitu tvorby jednoho vývojaře, jedné série.
@Drolin (16.12.2017 11:46): Pak ale nikdy pořádně nepochopíš herní vývoj, posuny v ovládání, v konstrukci narativu atd. Budeš jen opakovat povrchní názory jiných. Jako toho Dava, který, pokud vím, odsoudil jako nehratelný i Ambermoon.
@Richmond (16.12.2017 11:27): On měl Dave na své databázi RPGhry.cz trochu z počátku problém, chtěl mít databázi s krátkým infem o hře a dělal to z počátku sám, takže ke každé hře se snažil napsat pár vět a u těch, co nehrál, obšlehl nějaký první nalezený názor na netu nebo si to na chvíli spustil a řekl si fuj, napsal fuj a už měl info o hře. Tím ho nějak jako nekritizuji, ale tak to prostě vypadalo. Ale každopádně škoda, že tu databázi RPGher zabalil. Klidně se tomu mohl věnovat dále, čas asi má, když bloguje.
Aha, tak kecám. Schválně jsem se podíval na svou "recenzi" na Al-qadima a protože ta je asi novější, tak je jako výchozí bez jména recenzenta a pak je tam druhá a tam už je napsanej heimann. Ale stejně si myslím, že tyhle recenze na starý Ultimy a Wizardry psal Dave.
@Drolin (16.12.2017 11:05): SNESová šestka by nebyla špatná, ale jelikož má typický rozklikávací a vybírací inventář typu Final Fantasy a Dragon Quest, tak je to strašně krkolomné a začne to po chvíli otravovat, prostě se ten JRPG styl inventáře do PC/Amiga atd. her nehodí. Šestku bych doporučoval asi nejlépe v Amiga verzi pod WinUAE kvůli hudbě.
@ugraugra (16.12.2017 11:11): tak to je hodnocení dave(a) ne? stačí si přečíst jeho "recenze" na Ultimy. Nepodařené, spěchaní, odfláknuté. Jeho síla je v těch dlouhých pojednáních o sériích, tam je to OK, ale ty recenze prvních Wizardry, Ultim, MM, tam je potřeba nasadit shovívavý úsměv :) Doufám Droline, že tímhle se probůh neřídíš!! :)
@Drolin (16.12.2017 11:05): No mě stačí, že tam dávají třetímu dílu nejnižší hodnocení a dvojce stejné hodnocení jako 4ce + stačí si přečíst některé recenze a je jasné, že tam o tom nemají nejmenší šajnu. Tipuju, že to ten člověk hrál 5 minut a zbytek si našel někde na wiki.
@Richmond (16.12.2017 09:19): To, že se VI bude ovládat i myší, by nemusel být nutně nijak velký problém. Dohrál jsem takto pár čistě myšoidních adventur a hraje se to pořád výborně. Také jsem zkoušel hrát chvíli Dungeon Mastera a také si myslím, že bych jej v pohodě na tabletu dohrál (a to má realtime souboje).

Jinak souhlasím s Ugrou. Ovládání dílů 1-5 je, jakmile si na něj člověk zvykne (a to netrvá dlouho) naprosto přirozené.

@Ringo (16.12.2017 10:52): Čtverka je výborná.
Co se týče Ultimy 1 - 6 vs Ultima VII, tak je zajímavé odstartovat tuto sérii právě 7. dílem. Je to totiž směsice toho nejlepšího, co ta série kdy nabídla, ponoří hráče nekompromisně do svého světa, že se hráč nebude pozastavovat nad tím, jestli je vývoj postavý takový nebo makový, že jsou souboje realtime, když by raději tahovku, tyhle zásady prostě padají a člověk Ultimu VII jen nehraje, doslova ji žije. A proč mi přišlo zajímavé ji odstartovat sedmým dílem (kromě toho, že jsem v tom roce 94 nebo 95, kdy jsem to hrál, jiný neměl?) Člověk je vtažen do děje a tak nějak od počátku cítí, že je v om světě známý, postavy ho tam vítají jako starého známého, občas narazí v konverzeci na předchozí zážitek a člověk hraje a hraje a jakoby sám cítil, že ten svět zná. Po dohrání Ultimy VII jsem se později vrhnul na Ultimu 1, to je ještě tak trochu z jiného vesmíru hra, hrál jsem dlouho, ale nedohrál. Přeskočil jsem 2 a 3 a vrhnul se na čtverku a člověk zjistí, že padají veškeré zásady co se týče grafiky a user friendly, že je schopen obětovat lecos, protože je opět tam, v tom světě, který zažil v Ultimě VII a teď má šanci se propracovat k těm střípkům, na které narážel v Ultimě 7 a je naprosto fascinující se v obstaróžní grafice toulat po identickém wsvětě jako v U VII. Je to jako se třeba z gotické doby přesunout čase do ranně románské :-) V tomto směru jsou díly 4 - 6 stále velmi lákavé a stojí za zahrání. Kašlat na přehled, informace, žánrové preference, to je prostě dobrodružství, kdo i rád čte, nemá s těmito hrami problém a pojme je třeba jako interaktivní knihu nebo gamebook.
@Drolin (16.12.2017 09:53): Hm nemám rád tyhle předělávky dílů do enginů novějších dílů. Vůbec v tom nevidím to kouzlo grafiky šestky. Naštěstí to není taková zhůvěřilost, jako byl ten projekt, co chtěli pětku udělat v engindu Dungeon Siege nebo co to bylo. To jsem si ťukal na čelo.
@Bellerofontes (16.12.2017 00:09): Já v tvém věku smýšlel podobně, ale později také dospěješ k tomu, že umět uznat své kvality a znalosti je důležité. A také k tomu, že času není tolik, a odehrát pár titulů za rok je prakticky zbytečné (pokud je tvým cílem být jistou autoritou u videoher, a ne jen jednotlivých her). Mimo jiné, v rámci virtuální identity a určité komunity je ideální posilovat hranou roli.
@Artran (13.12.2017 15:08): Možná bude, možná nebude. Podobných prohřešků moje maličkost začala litovat asi v sedmnáctém roce života.

Tohle mi nebylo na Drolinově přístupu sympatické od chvíle, kdy jsem ho zaregistroval na DH. Připadalo mi to jako cestovat po světě, zatímco máš pásku přes oči.

Ale ať k tomu přikročí, jak jen uzná za vhodné. Vydávat sám sebe za autoritu je sice trochu politováníhodné a svádí to k určitým diagnózám, ale zatím to má daleko od škodlivosti. Navíc to za něj nikdo neudělá.
@Drolin (15.12.2017 15:47): Ale tak ty starší Ultimy (konkrétně 3. díl, který vyšel na NES) jRPG přímo inspirovaly, hrají se podobně. Pohyb po čtverečcích, tahové souboje - na tablet ideální. Není náhoda, že mne ty Ultimy drží. Díky velmi dobrému nástroji na mapování a skvělému emulátoru Magic Dosbox se v určitém ohledu hrají dokonce lépe jak na PC.
@90210 (15.12.2017 12:04): Počkej, hrál si vůbec Ultimu VII již? Místo hraní a objevování hledáš tipy a nehraješ v Exultut!

A začátek komentáře máš i v popisu hry, a jde prakticky o základní informaci i ze začátku UVII :)). Takže by mě zajímal ten domnělý "spoiler".

@Artran (15.12.2017 11:29): A tak to je slušné, a nechceš ještě rozšířit? A škoda, a tvé fotografické výstupy také nehodláš dále rozšiřovat?
@Drolin (14.12.2017 22:38): Ja jsem se zajimal o rady do zacatku, ohledne party apod. klasiky, na ktery se lidi na forech o RPG ptaj. Dotaz neznel na vyspoilovani nejlepsich momentu ve hre s odkazem na komentar k pokracovani, ktery zahajis shrnutim zaveru teto hry. Nedik moc, ted uz opravdu vim, koho se na podobny veci na 100% neptat.
@Drolin (15.12.2017 10:54): S tou japonštinou to u mě mělo podobný průběh :)) Pustil jsem se do ní dvakrát a potřetí se dokonce přihlásil na kurz, který ale zrušili pro nedostatek studentů (a nabídli mi místo toho arabštinu :D ). Tím mé odhodlání učit se japonsky definitivně zhaslo. Ale tak alespoň dodnes přečtu a napíšu něco v té hiraganě a katakaně.

Ach, lichotka! :)) Díky, ale jediný výstup může být maximálně nějaký ten běžný komentář v případě, že bych se do nějaké IF zase pustil, víc opravdu nečekej. Jak jsem psal, žádné ambice v tomto ohledu nemám.
@Artran (15.12.2017 10:36): Začal, zkoušel, nenaučil :). Nicméně po studiu se plánuji zapsat na kurzy. Určitě bych vítal zkušenost s žitím v Japonsku, ale zde je mnoho a mnoho proměnných - zatím mi tak stačí četba Límana :).

Zrovna v tvém případě si myslím, že máš co říci. Tedy určitě bych vítal více tvé tvorby .
@Drolin (15.12.2017 10:10): To je přece na tobě :) Mohl by ses zaměřit třeba na žánr VN a zkoumat jej z určitého pohledu, ale v takovém případě by ses měl začít učit japonsky (pokud jsi tedy již nezačal).

To je jednoduché, nemám ty ambice. Může mě maximálně vnitřně uspokojovat, že mám do tohoto žánru o trochu větší vhled, a dokážu si o něm pokecat u piva a někomu možná trošku rozšířit obzor (krom toho, že se IF již delší dobu nevěnuji zdaleka tak, jako dříve, kdy jsem četl i odborné publikace a články). Ale to je tak asi vše. Skutečným odborníkem ve volném čase být nelze.
@Drolin (15.12.2017 09:28): Výborně, první krůček na cestě ke skutečnému expertovi :-) Pokud to klapne, tak by ses měl následně zaměřit na určitou oblast a té věnovat opravdu do hloubky.
@90210 (14.12.2017 21:45): Já ti mohu převyprávět GK2 nebo Umineko pokud chceš, Ultima VII pro mě třeba vůbec není o postavách a capiny typu jaké postavy nebo jaké triky na začátek hry jsem nikdy neřešil :). Naopak má U7 legendární sex scénu a ještě lepší výbuchy a cestování na koberci... ta hra je právě plná zážitků, ale vážně si nějaké jména nepamatuji. Spíš ale jednotlivé scény (krematorium, gobliní král, rozvaliny na ostrově a duchařský příběh...). Krása :). A takové detaily jako s posloucháním a tak si samozřejmě také pamatuji.

Zasloužených 10/10.

Opravdu jsem rád, že jsem přeskočil 1-6 (které jsem ale mnohokrát zkoušel, ale bez Exultu nehratelné), a VII si užl v daném věku.

A nasol plusko mémo skvělému komentáři!
@Drolin (14.12.2017 20:48): Rytíři Grálu jsem hral asi jako dvanactiletej a dodneska bych to o tom mohl vypravet hodiny, jak jsem bloudil po lesich, kde nic nebylo, co jsem u toho poslouchal za hudbu, protoze jsem nemel zvukovku (The Cure - Faith), to samy Ishar: Legend of the Fortress. Koho jsem mel v parte (Zeloran, Targhan, Eliandr), jak jsem chodil Mergulu trenovat na max, protoze ji zabila i cesta z mesta do mesta, jak to vubec nepomohlo, tam jsem zase sjizdej Beck - Midnite Vultures, nebo poslouchal Cimrmany, ktery me tehdy v 15-ti letech jeste bavili. Ty tz hry prozivas stejne intenzivne, jako pravidelnou cestu do kadibudky.