Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prostě je to borec (kdo ví zdali vůbec existuje a není to AI ?!), dle popisu má notebook s Intel Atom a HD integrovanou grafikou ale hraje jak o duši. :) Holt kdo umí ten umí, to se musí nechat. To je prostě Ostrava, kraj razovity!

@Dunemaster (20.04.2020 05:17): kup si konečně ten Xbox One X. Za těch 7,9 tis to stojí za to a začneš hrát konečně taky!
@Garret (14.11.2019 08:47): No, čo som pochopil (čítajúc diskusiu na FB), peniaze od Epicu im zaplatili to, že tú hru nevydali nedorobenú a neodladenú, ale mali čas zapracovať pripomienky od hráčov, ktorí stále ešte hrávajú Rune 1 a vedia, čo od hry chcú + Deatmatch, ktorý mal vyjsť až post-launch.

A teraz to musia optimalizovať a popridávať arenu a nejaký nový plánovaný post-launch obsah - a toho sa bojím, že to odfláknu, lebo Bethesda ich zamestná niečim iným a nechajú to v podstate rozbabrané.
Human Head Studios se pokoušelo o sandbox ještě v době, kdy ještě žádná z her, jež vám tolik lezou krkem, nevznikla. Připomínám, že se jednalo o Prey 2, jíž dodnes mnozí považují za nejlepší sandbox, který nevznikl. Když už nic jiného, vize to byla svého času opravdu pozoruhodná.

Možná by tedy stálo za to zvážit, zda v případě Rune nejde spíše o určitý dlouhodobý autorský záměr; za tímhle stojí i fakt, že vývojáři čas od času dávali vědět, jak velký zájem na pokračování mají.
@Isair (30.08.2017 21:51): VR je propadák, to je zase slepá ulička stejně jako před dvaceti lety. Ta grafika je ohyzdná a nerdi na to nemaj obýváky.

Já to myslel tak, že podle mě vznikne prakticky jakýsi kult :D něco jako applisti, který prostě budou platit víc jen proto aby dostali co chtěj - což se vesměs už děje díky crowdfundingu, ale tam taky nevychází nic extra (ale furt tam vycházej "pořádnější" hry).
@Walome (30.08.2017 21:48): Já ti nevím, já tomu moc nevěřím. Spíše ještě k tomu s nástupem VR apod. ty hry směřují čím dál více k co možná nejjednodušší nejcasuálnější zábavě a nejlépe pro celou rodinu.
Možná se najde pár nadšenců typu "Vávra", kteří pokud to úplně nepohnojí, vydají něco zajímavějšího... ale musí prvně taky získat to finanční zázemí, což je mnohdy pro podobnou tvorbu těžké. Pomáhají tomu trochu ty kickstartery, ale nejedná se o ultimátní řešení.
@Isair (30.08.2017 21:40): mně jde spíš o tu propracovanost no, kterou nikde moc nevidím, max. jen náznaky. A popravdě vzhledem k trendu nevěřím tomu že se něco hned změní.

Já si myslím že jednou budou na PC vycházet fakt vymakané hry, ale bude pro pár nadšenců, hipstrů a bude to stát neskutečné peníze.
@Walome (30.08.2017 21:32): Tak jasné, ale jedná se o takovou první vlaštovku. A takové vyvrácení onoho tvrzení "je to pro dnešní hráče příliš těžké, dnes jakmile to nezvládne dohrát i cvičený šimpanz, není šance, že to bude bavit širokou veřejnost"... a hle, ono to úspěšné je.

Co se samotných herních mechanismů týká, nic moc skutečně propracovaného asi hned tak nevznikne, anžto jsou na to autoři prostě moc líní (a nároky hráčů jsou očividně nízké), pro ně je jednodušší narvat to přeci do náhodného generátoru a poté x krát přeskinovat a sypat z rukávu každý rok/půl rok další pokračování, když to hráčům stačí, tak k čemu svůj přístup měnit.
A indie vývojáři sice občas mají tu ambici, ale zase nejsou prachy... takže je to těžké.



@mazar1234 (30.08.2017 21:34): :D v podstatě asi ano. I když tohle je zrovna sandbox na úrovni spořiče obrazovky :).
@Isair (30.08.2017 21:14): Nie je vlastne ultimatnym sandboxom Elite?
Nema to ziadne "dejove misie" a co je hlavne neda sa to dohrat :-D
Proste mas nejaky svet/vesmir, v ktorom si robis co chces a ako chces donekonecna.
A to bolo na ubohom 8-bite C64 uz v roku 1985.
@Isair (30.08.2017 21:27): ale dyť Dark Souls jsou jen těžký ne? Jakože souboje: Tam nemusíš nic vymejšlet nebo se orientovat. Já to teda nehrál, ale mám ten dojem.

Hele já na nějakou pořádnou čekám deset let a nepřišla, takže mé naděje na to, že se to změní, zemřou s Vávrou :)
@Walome (30.08.2017 21:23): Na kidy sere pes:), však tu máme taky hry jako Dark souls, které nejsou úplně z "pro kid casual sféry" a přesto jsou úspěšné. Máme tu ten Zaklínač 3, který podle všeho, taky není typickým představitelem dnešního primitivního mainstreamu a přesto to je velmi úspěšná hra... já myslím, že to není jen o tom, jde vidět, že tu je spousta hráčů bažící po "hardcorovějším" zážitku, jen jim to prostě mainstreamový herní trh zřídkakdy nabízí.
@Isair (30.08.2017 21:14): umíš si představit dnešní kidy jak mají na něco časové omezení? Já se dost divil právě u Zaklínače, že mi třeba jeden quest skončil protože jsem od něj prostě v půlce odešel. Já to kvitoval s nadšením, ale na dnešní dobu mi to přijde "hardcore".

Jinak jo shodneme se.
@Walome (30.08.2017 16:31): Asi to chce nechat případně jen minimum vedlejších misí, o to však kvalitněji zpracovaných, případně i nějaké časové omezení u některých misí hlavní (i vedlejší) dějové linie. Ale tak jasně čím více "blbůstek" okolo, tím více to logicky odtrhává od hlavní dějové linky a celkový dojem pak není úplně ideální.

Ale jak říkám, svůj ideál sandboxu bych viděl někde mezi Mafií/Shenmue, čili méně vedlejších misí, interaktivnější svět (s nějakými těmi secrety/secret eventy, aby bylo případně co objevovat), zároveň však spíše zaměřený na hlavní dějovou linku a propracované hlavní mise, jako to činní Mafie. Samozřejmě u některých misí by to chtělo asi časové omezení "do kdy je možné tu misi splnit/poté game over", ale stejně tak si mezi jinými ne tak naléhavými momenty dokáži představit klidně chvíle k vydechnutí s možností zkoumat okolní svět, na však na dlouhé desítky hodin, aby to neztrácelo na plynulosti příběhu... (čili nějaká omezení by byla třeba aplikovat- třebas počet vedlejších questů na akt/ přístupné-nepřístupné oblasti apod.) aby se pak nestávalo takové to "co že jsem to teď vlastně měl splnit/ o čem ten hlavní děj vlastně byl?".

Ale stejně tak by mohl dobře fungovat i onen "hutný" sandbox bez nějakého většího zaměření na hlavní dějovou linii "takový ten Zelda style- najdi x předmětů po světě a přines je sem a sem, kde se utkáš s finálním bossem", ale pak by ten svět musel být opravdu hodně interaktivní a plný všemožných "secretů" a zkrátka by měl tak nějak podněcovat tu radost z jeho objevování a nalézání něčeho nového a samozřejmě zde taky hodně hraje roli základní gameplay/ herní mechanismy, které musí prostě bavit.
@Kwoky (30.08.2017 16:42): no právě. Podle mě hutnej sandbox stejně jako lineární akci prostě z logiky věci nejde udělat. Nedávno jsem si vzpomněl na Mad Maxe, snad nebude čtyrka v sandboxu :D
Řekl bych, že je obecně dost těžké udělat kvalitní dějovou linku a přitom nechat hráči volnost pohybu a svobodnou vůli. Měsíc rodící žena je pak jen malou daní za tyhle věci.
@Isair (30.08.2017 16:04): jenže pak se ti stejně rozmělní ta hlavní dějová linka jako se to děje dnes. Skončíš misi s tím, že se máš co nejdřív zastavit u NPC, mezitím děláš 14 dní nesmysly, pak se vrátíš k hlavní lince, která na to nijak nereflektuje. Viz v AC je prý takový moment s těhotnou ženou, která rodí klidně měsíc :D
@Phoenix (30.08.2017 09:17): Nedoceněný Zeno Clash 2 určitě do jisté míry je, na druhou stranu mi nepřijde, že by nějak zásadně vylepšoval některé herní mechanismy, jen přidal ten otevřený svět, který není natolik interkativní, aby imo stál za to a mnohdy mi přišly impozantnější ty malé uzavřené lokace v jedničce, než ty velké otevřené ve dvojce. Tak či onak, ZC má velkou výhodu, že je ten svět opravdu zajímavý, čili každou sekundu strávenou v něm jsem si náramně užíval, ať už je to otevřený sandbox či pečlivě ručně zpracovaný lineární svět zaměřený více na intenzitu (rychlejší dávkování) prožitku a vyprávění příběhu. Navíc na druhou stranu Zeno Clash 2 nebyl z mé strany možná šťastný příklad, anžto tam je ten svět poměrně solidně pečlivě ručně propracovaný a nepůsobí odbytě a genericky, jako je tomu právě u většiny jiných dnešních sandboxů, což mi asi vadí společně s malým množstvím interaktivity a casual přístupu (což je bohužel neduh asi veškeré dnešní mainstreamové produkce, u sandboxu o to citelnější) nejvíce. Ideální sandbox je v mých očích asi Shenmue, kde míra detailů a interaktivity opravdu dosahuje obrovských výšin.

Stejně tak bych nebyl proti otevřenému světu, ale zároveň zachování kvalitní hlavní dějové linky a jednotlivých propracovaných misí ve stylu třebas prvních dvou dílů Mafie, kde klidně už jen stačilo opět přidat více interaktivity do toho otevřeného světa a třebas vícero zajímavých secretů či kvalitních vedlejších questíků (avšak žádné mmorpg generické jak jsou v dnešních sandboxech) aby to nebyla jen taková kulisa (a mělo smysl ten svět prozkoumávat) a mohlo by se imo klidně jednat o ideální "sandbox".
@Walome (30.08.2017 09:50): Jen stavět a bojovat určitě ne. Já jsem to nikdy moc nehrál, ale spolubydlící měl vlastní server a tam měli i systém expů, questů, různých hádanek a podobně. A když jsem viděl, co všechno můžeš dělat s elektrikou a že si můžeš klidně i udělat funkční počítač, tak pro mě je Minecraft taky asi nejvěrnější mojí představě sandboxu, protože tam můžeš udělat de facto cokoliv. Ale taky proto mě nebaví, já na to nejsem :)
@Walome (30.08.2017 09:18): 100% sandbox hranice právě nemá. Proto říkám, čím víc činností, tím je to pro mě víc sandbox. EDIT: V Zaklínači sice máš sex, ale můžeš ho provozovat jen během předem daných situací (hrál jsem jen W1+W2 a jako činnost nepočítám, když přijdeš za holkou s kytkou, ztmavne a zase zesvětlí ve stejné pozici a holka ti řekne, žes byl dobrý). Možná ve W3 je to jinak.

@Phoenix (30.08.2017 09:17): S tím nijak nepolemizuji, mě taky podobné hry moc nebaví. Popsal jsem jen svou definici sandboxu.
@Walome (30.08.2017 08:12): ty jsi zadny tes asi nehral. Asi ne protoze bys musel vedet ze tam ten kovar jde spat taky a taky bys vedel ze kdyz nejaky npc nekam jde tak tam skutecne fyzicky jde. Aspon si to zahrajte poradne nez zacnete kalet.
@Fatality (30.08.2017 09:09): no jo ale kde je hranice? :D V gta se taky můžeš dvořit děvčatům, můžeš trénovat psa, můžeš si tunit auto. A třeba v Zaklínači máš dům i zahradu i sex, ale jestli je to sandbox? Kdoví.
@Walome (30.08.2017 08:57): jj, přístup prvních dvou dílů Gothic je přesně ten přístup, který mi stran sandbox sedí nejvíce. Otevřený svět, kde ale člověk leckde dostane na budku, logické střídání chování postav (den/noc), každá kytka ručně umístěná ... Podle mého první díly série krásně ukazují, že problém skutečně nespočívá v nedostatečném výpočetním výkonu.

@Isair (30.08.2017 08:51): Arena/Daggerfall byly ve své době záležitosti, které vyčnívaly zejména rozsahem. Autoři se s tím popasovali tak, že spousta věcí je tam skutečně generovaných náhodně a v obou případech jsem šel téměř výhradně po hlavním questu (ten je zase velmi zajímavý tím detektivním pátráním, hledáním kontaktů a tak, tohle se zejména v Daggerfallu velmi podařilo).

U Mirror's Edge mě bavily oba díly, ale jsou skutečně dost odlišné, takže se nedivím, že dvojka leckomu nesedne. U série TR jsem hrál právě jen nové díly a Rise už se mi zdaleka nelíbil tolik. Zeno Clash 2 považuji za nedocěněnou věc, jenomže já si vůbec nepotrpím na storytelling, animačky a podobné věci, důraz kladu na herní mechanismy.

@Fatality (30.08.2017 09:09): Tak teď jsi popsal většinu činností, které ve hrách považuji za zbytečné až otravné :-)
@Walome (30.08.2017 08:57): Ve Far Cry můžeš bojovat, plnit mise a sbírat collectibles. Ve Stardew Valley se můžeš starat o zahradu, mít zvířata, dvořit se děvčatům, oženit se, mít dítě, koupit si barák, probojovávat se v dolech, chytat ryby, vytvářet nové recepty, opravovat koleje, sázet stromy, účastnit se tanečních soutěží a jarmarků a sbírat collectibles. Čím víc činností, tím víc Sandidas.
@Phoenix (30.08.2017 08:43): tak jasně. A ani bych neřekl, že funguje, vlastně se tam nedějí žádné procesy a všechno se řeší přes cutscény. Prostě nejlepší je v tomhle první Gothic, tam když NPC někam šla, tak fakt šla a musel jsi na ní třeba i počkat. Ne žes někam přišel a ona se tam objevila díky cutscéně.

@Fatality (30.08.2017 08:51): jo vnímám to asi taky tak + to dělení na systém misí. Otázkou je co znamená "co můžeš ve hře dělat".
@Phoenix (30.08.2017 08:43): Čili Aréna/Daggerfall v rámci "generického" obsahu působí stejně blbě jako novější Bethesdí tvorba? Tak to jsem potřeboval slyšet... asi dávám ruce pryč, třebaže mám oba kousky na GoGu.
No právě...dříve bylo takových her minimum (a ještě nebyly tak moc casual), dnes je to v podstatě každá druhá a už se mi to začíná krutě zajídat.

Hmm a já zrovna ani jednu tebou zmiňovaných her v prvním odstavci moc nemusím a u ME Catalyst mě vyloženě štve, jakým směrem se vydal oproti prvnímu imo velmi fajn dílu, stejně jako série TR koneckonců (byť tam to šlo už pomalu z kopce i předtím). A ani u takového Zeno Clash 2 jsem nebyl příliš nadšen ze "sandboxovitějšího" pojetí oproti jedničce, třebaže mě docela taky bavil (ale už to ztrácelo na "storytellingu", gradaci a intenzivitě zážitku)
Docela zajímavá diskuze. Pro mě čím víc věcí (činností) ve hře můžu dělat, tím víc je sandbox. Příkladem je třeba Stardew Valley, nová Zelda a tak. Naopak otevřený svět je jenom otevřený svět, velká plocha, pro mě třeba Far Cry sandbox není skoro vůbec.
@Isair (30.08.2017 08:10): Nejsem na sandbox věci vyloženě odborník, žádné GTA jsem nikdy nehrál a třeba vychvalovaný Just Cause 2 nebo Dying Light mě nebavil zase tolik (příliš mnoho zbytečného generického obsahu). Na druhou stranu i tak považuji třeba Assassin's Creed 2, čtvrtého Hitmana, prvního Tomb Raidera po restartu nebo první tři nové Batmany za výborné hry (až ve čtverce bylo podle mého opět ono příliš mnoho generického obsahu, který byl člověk vyloženě nucen plnit), stejně jako třeba Skyrim nebo IMHO téměř geniální Mirror's Edge Catalyst.

Co se týče Arena/Daggerfall, já jsem tak trochu rád, že se Bethesda vydala cestou změnšování herního světa, protože už v Arena byl zbytečně velký a v Daggerfallu jej ještě zvětšili (a zejména v Daggerfallu to bylo na úkor bugů, které dodnes nejsou spolehlivě opraveny). V drtivé většině měst a dungeonů jsem nikdy nebyl, protože k tomu nebyl důvod (věci stejně padají random a trénovat se můžu kdekoli). Takže příliš mnoho generického obsahu určitě není výhradní problém dnešní doby, jen dříve takových her nebylo tolik, tak to tolik nebilo do očí.

Co se týče copy-paste, tak tohle dělá Bethesda podle mého stejně už od prvního dílu. Dungeony z main questu jsou dělané ručně, zbytek nějaký "chytřejší" copy-paste. Třeba v Daggerfallu je skládaly náhodně z nějakých assets, což mělo za následek to, že i v rámci příběhových byly stejné klidně celé místnosti a dost to bilo do očí. To skutečně není problém až u posledních dílů.

@Walome (30.08.2017 08:12): Zaklínač 3 je rozhodně lepší co do fungování světa, ale že by tam zrovna dobře fungoval balancing a boje obecně ...
@Isair (30.08.2017 08:25): psals etc. :D tak jsem myslel že prostě komplet TES, odvolávám tedy co jsem odvolal :)

@special_plan (30.08.2017 08:24): na to že Tě to nezajímá si s tou komunikací strávil už pár příspěvků :) to jsou takové řeči o ničem, prostě tu debatujeme nad sandboxy, jasně, že nevíme s Isairem jak to bude vypadat, ale jestli nás posledních pár let naučila, je to skutečnost, že sandboxy stojej za hovno takřka bez výjimek.
@Walome (30.08.2017 08:20): Počkej počkej, právě jsem přišel z noční, tak je možný, že už se mi pletou slovíčka, ale jsem si téměř jist, že Skyrim jsem nezmiňoval.

Já zmiňoval naopak Arénu a Daggerfall, což je sice principiálně v základu pravděpodobně to samé, ale je tu jeden velkej rozdíl... zatímco Oblivion a další díly (čili i ten Skyrim) jsou casual blbiny, Aréna a Daggerfall přeci jen dokáží hráče imo přikovat trochu náročnějším přístupem (tj. dostat se i z prvního dungeonu je někdy trochu problém), navíc zatímco se v novějších Bethesda RPG říká, že skoro všechny dungeony jsou tvořeny metodou copy+paste (nevím, nehrál jsem dostatečně dlouho, čili nemohu posoudit), v třeba Aréně jsou některé fakt vypečené ručně propracované a hezky navržené a ta péče a ruční práce je tam prostě trochu více vidět... ale nevím, třebas mě to po chvíli omrzí stejně jako většina ostatních podobných sandboxů, čert ví.



@special_plan (30.08.2017 08:24): Tady je asi stěžejní ono "sandbox" 99% dnešní sandbox produkce je více pitomá, než kterákoliv stará "pitomá rubačka", tady nejde v podstatě o žádné předsudky, vycházím tak nějak ze svých zkušeností (aneb jednoduchá matika- porovnávám s tím co v dnešní době v podobném odvětví vzniká). Samozřejmě o té hře nic nevíme a můžeme se tu všichni plácat po zádech jaké to asi bude fajn "sandbox RPG" eh... Ale já už nejsem mladý a ani tak naivní. Osobně bych byl raději, aby se drželi žánru předchozího dílu, nikoliv trendů, které už zadupaly do země hafo úspěšnějších sérií. Ale je to samozřejmě můj názor a moje averze k současnému stylu sandboxových her, zajímat tě to nemusí, taky nebyl příspěvek cílený pouze tobě a tvůj "nezájem" tak nějak snad přežiju;).

Každopádně můj první příspěvek měl být spíše takovým povzdechnutím "ach jo, zase přiblblý sandbox", nečekal jsem, že opět rozpoutá vlnu příspěvků typu "hovno o té hře víš, tak nic raději ani nepiš a choď kanálama".
@Isair (30.08.2017 08:10): Mně jen přijde zvláštní si stěžovat na zjednodušování, když je tady řeč o sandbox RPG, které má navazovat na pitomou rubačku. O tom, jak ta hra bude vypadat, zatím nevíme vůbec nic, takže tvé domněnky a předsudky mě úplně nezajímají.
@Phoenix (30.08.2017 08:03): Snad nejsi tak naivní, abys neočekával ten třetí tebou zmíněný typ;) (čili ony obrovské širé pláně plné ptákovin typu Just Cause, AC nebo většina dílů série Far Cry. ). To je snad jediný sandbox style, který v dnešní době pořádně frčí.

Stejně mimo mi pak přijde zmínka o Daggerfallu, Aréně etc., což jsou vlastně jedny z mála sandbox RPG, které si chci zahrát, ale rozhodně něco podobného v dnešní době v mainstreamové sféře neočekávám ;)



@special_plan (30.08.2017 08:03):Á čekal jsem kdo s tímhle přijde... Rune nebyla komplexní a VELMI obtížná hra (přeci jen byla to akční lineární rubačka, což se už ve své podstatě zčásti vylučuje), ale zároveň měla tu laťku přeci jen výše, než dnešní sandbox standard ;). A minimálně do ní byla vložena určitá ruční péče, což se o sandboxech, které působí, že nám je tu tvoří náhodný generátor, říci nedá.
@Phoenix (30.08.2017 08:03): tak jasně, že bysme se půl dne mohli bavit co to vlastně znamená. Podle mě se to hlavně dělí podle toho jak fungují mise.

V RPG klidně začneš 10 questů najednou a nikomu to nevadí. V openworldu děláš jen jeden quest a když chceš v průběhu něj začít plnit jiný, tak se původní zruší a musíš ho pak dělat odzačátku. To je pro mě definice sandboxu.
@Isair (30.08.2017 07:42), @Walome (30.08.2017 07:38): Já bych to viděl tak, že jsou různé typy sandboxů. Na jedné straně jsou věci stylu Zeldy (na PC třeba série Darksiders, Arkham Asylum nebo Beyond Goog and Evil), pak věci na relativně omezeném prostoru s objevováním různých řešení situace (Hitman Blood Money, série Deus Ex, první Far Cry) a pak obrovské širé pláně plné ptákovin typu Just Cause, AC nebo většina dílů série Far Cry.

A i u RPG je spousta různých typů přístupů, před pár dny jsem dohrál Daggerfall, čímž jsem dokončil komplet Elder Scrolls, ale to není jediné sandbox RPG, taková série Gothic na to jde úplně jinak (o třeba Amaluru nemluvě). A teď si do toho vezměte třeba vojenské akce typu Flashpointu nebo ARMA či simulátory typu Freelancer nebo série X.

Sandbox považuju za herní buzzword, používá se všude, ale není přesně jasné, co se tím myslí. Od počátku otevřený svět? Náhodně generované úkoly? Více možností řešení situací?
@Phoenix (30.08.2017 07:37): Ono je to úplně jedno, už nejsem tak naivní, abych si stále dokola říkal "dobře, je to sice opět sandbox, ale třeba to bude nakonec dobré"... já myslím, že je úplně jasné, že to bude inspirované Ubisoftem apod. sračkami (druhý díl AC btw úplně nesnáším, ten byl snad ještě horší jak ten první), které v současné době táhnou herní mainstreamový trh.

Spíš mě na tom nejvíc sere, že jakékoliv pokračování nějaké trochu úspěšnější/známější značky oznámí, vždy ji doprovází přízviska "open world/sandbox" a mnohdy ještě "RPG prvky" (už se jen divím, že ještě nevytvářejí operační systémy a spořiče obrazovky s RPG prvky, protože jinak je cpou už snad do všeho).



@Walome (30.08.2017 07:38): Tak, tak. Ta laťka je vážně strašně nízko, přitom by to mohl být dost fajn (sub)žánr/whatever.
Nemusí to být zrovna "hardcore gaming", ale tak nějak by stačilo, aby to nebylo zase až tak primitivní (v prakticky všech gameplay oblastech- obtížností počínaje, jednoduchým herním světem, mechanismy etc. zdaleka nekonče :))
@Walome (29.08.2017 21:34), @Isair (30.08.2017 06:50): Ještě z toho není ani jeden obrázek a už tady jede sýčkování jako na běžícím pásu :-) A mluvit o kurvení značky v momentě, kdy první a doposud poslední díl vyšel před 17 lety mi přijde trochu přehnané.

I jako člověk, co nemusí většinu sandboxů, jsem si jich pár užil, zejména umírněnější záležitosti typu IMHO velmi nedoceněných Darksiders 2, Psychonauts nebo FC3 Blood Dragon. Nemusí hned všechno dopadnout jako AC (a i v rámci této série byl druhý díl pohledem člověka, co tyto věci normálně nehraje, výborný).
@Walome (30.08.2017 07:09): "Tady je otázka jaká je to vlastně značka"
Dost slušná na to, aby z toho udělali sandbox :).

Ale jasně, díru do světa to asi nejspíš neudělalo, ale to je úplně fuck, páč dneska udělají sandbox i ze sebeúspěšnější značky.

Osobně bych neměl nic proti sandboxu jako herní myšlence, ale musel by k tomu být vytvořen dostatečně interaktivní a zajímavý svět (inspirace takovými Shenmue by bodla), což bohužel v 99% případů není. A tak tu máme jen poloprázdné generické světy s minimální interaktivitou, generickými questy a jedinou prostou náplní "rubej rubej rubej" nekonečně se respawnující nepřátelé a přitom sbírej čísílka v podobě expů. A nic víc nemusíme čekat, ty hry jsou naprosto primitivní, povrchní, ploché, jednoduché odreagovačky s nulovou ambicí.
Jen se trochu bojim toho sandboxového open-world RPG. Raději bych lineární doomovku. Ale snad to bude mít rozumné rozměry.