Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (16.06.2017 11:04): Skôr mi príde ako povrchná predstava, akú mali o Yennefer autori hry, tj. stereotypná manipulatívna sviňa. (Yen mám totiž rád a podobný treatment si fakt nezaslúži. :) )
@Flowerpot (16.06.2017 10:37): Nu, čtrnáctá z pahorku taky poznamenala, že už nikdy nebude nosit šaty s výstřihem, ale ve hře je pořád vykozená...

Každopádně charakterově je naprosto odlišná od knih a to mě na ní štve nejvíc
@M.a.t.t. (16.06.2017 10:18): Tak samozrejme, a Triss nie je ryšavka, ale má gaštanové vlasy... V každom prípade čo do vystihnutia charakteru je to pre mňa naprosto podružné, resp. ide o dve naprosto odlišné roviny, kde na jednej strane ide o vystihnutie ducha predlohy, na druhej vernosť ku konkrétnym detailom. Tá druhá rovina je mi vlastne celkom ukradnutá.
@7c (15.06.2017 21:11): To skutočnie je pravda, ako uviedol aj Paul. Bioware mám rád, baví ma aj Fallout a Witcher je u mňa taktiež veľmi vysoko. Tá hrá má chyby a kto tvrdí nie, tak je zaslepený fanúšik, ale dokáže to veľmi šikovne kompenzovať inými výraznými pozitívami. Takže aj keď možno Fallout 4 ponúka možnosť tvoriť si v pustine vlastné minipríbehy, či Dragon Age: Inquisition má logickejšie vystavaný herný svet, ako celok ich The Witcher 3: Wild Hunt poráža. No nemyslím, že je to len kvôli príbehu. Ten je dôležitý aj u mňa, ale pokiaľ má hra slabú hrateľnosť, tak len dobre napísaný príbeh väčšine hráčov vrátane mňa nestačí (Mafia III, Game of Thrones). Toto však nie je ten prípad a to aj napriek tomu, že sa niektoré prvky dali vymyslieť aj lepšie.

Mne skôr príde zaujímavé, že Flowerpot ako "starý remcal" na väčšinu knižných adaptácií je spokojný (čo o vysokých kvalitách príbehu vypovedá dosť), kým taký Leviathan naopak riešil každý detail a z pohľadu náväznosti na knihy mu vadila aj odlišná farba očí postavy :)
@Paul (15.06.2017 22:38): Díky. ;) A samozrejme, po ničom inom moje srdce netúži a po krátkom rozdýchaní som sa na neho okamžite vrhol. Som teraz akurát v súbojí s tým čarodejom, a že tá ropucha dala zabrať. Akurát som si dnes zabudol zobrať do práce myš, tak to bude musieť počkať aspoň do zajtra, uh-huh.
@Flowerpot (komentář): Moc pěknej komentář, hybaj na Srdce z kamene :)

@7c (15.06.2017 21:11): osobně mi spíš přijde že nejvíc kritiky TW3 jde ze strany fanoušků Dark Souls a hlavně Bloodborne her, popř. Dragons Dogma. Prostě her co jsou postavený na combatu. A je fakt že combat maj asi o něco lepší, hlavně na konzolích, kde TW3 běží na 30fps a pocit a responsivnost ovládání strádá. Plus CDP udělali pár bot v designu, např. že ten alternativní mód pohybu co se dá zapnout v menu, není jako default, což by měl.

Osobně mám rád hry jak od Bioware (KOTOR, Mass Effect trilogie), Bethesdy (Morrowind, Oblivion, Skyrim, F3....F4 mě už zklamalo) i CDP. Witchera 3 logicky řadím nejvýš, protože má dle mého nejlépe zmáklej narativ a atmosféru, plus samozřejmě svět knih co mám rád. A narativ má u mě prioritu 1.
@7c (15.06.2017 22:15): U Oblivionu tohle bylo treba bohuzel resit modama. I kdyz me treba prisel obtiznej tak akorat.
Witcher 3 je uzasne vystavena hra v ramci narace, vypraveni a ma vetsinou super aktery. S tim se TES nemuze merit (i kdyz celkove lore si se zaklinacem nezada)a ani moc nechce, v TES hraje prim prave ten svet a hrac v nem. Z mojeho pohledu TES ma ten pravej roleplaying jak si ho predstavuju, protoze se nesklada jen z toho co mi nekdo predepsal i kdyz mi k tomu dal vic moznosti.
@Charllize (15.06.2017 21:19): Díky. Mně se tohle líbilo na Morrowindu, Oblivion byl pro mě velký krok zpět (až na audiovisuální stránku) - tam mě "ubilo" to zjednodušování a absence obtížnosti (a taky hrozně generické dungeony, slabší bojový systém (standard TES, navíc bez soul gems), ok, a hrozný hlavní příběh (a jeho podání) - zejména po Morrowindu a divné questy - aneb vůdcem všech guild do týdne <- nicméně tyhle věci v závorce beru v rámci série jako "menší chybky"). To byl asi hlavní důvod, proč jsem s ním nevydržel (svět sám o sobě byl úžasný).

Ad "absence" obtížnosti - není to asi problém jen Oblivionu (u Morrowindu to ale myslím trvalo déle), ale když je z hratelnosti odstraněna výzva nebo nebezpečí (a boj je jen o tom, jakým způsobem se tentokrát rozhodnu nepřátele pobít, aby to nebylo tak stereotypní), tak mě to silně demotivuje k dalšímu hraní - v Oblivionu tahle chvíle přijde příliš brzo (je to asi i trochu problém, když se hry bez jakékoliv smysluplné kontroly dostanou do ruky hráči se sklony k powergamingu).

Vlastně u W2 (co si vzpomínám, alespoň podle diskuse) mě bavil a táhl příběh, po stránce hratelnosti už to bylo slabší (ale alespoň solidně doplňovala příběh), takže na W3 jsem zvědav. Nicméně z poslední doby hraní open/pseudo-open world her už nějaké očekávání mám.

OT: Existují nějaké (AAA) (pseudo)open-world hry, které jsou obtížné (bez perma-death, roguelike prvků nebo obtížnosti typu Nightmare u Dying Light)? Primárně ve smyslu potřebného času k tomu, aby schopnosti ovládané postavy výrazně přesáhly možnosti nepřátel.
@7c (15.06.2017 21:11): No, to by si sa musel spýtať ich, co konkrétne sa im nepáčilo, aj mna by to zaujímalo, takým tým nerýpavým spôsobom.

Zaklínača mám zatiaľ rozohraného, a dlhú dobu ešte mať budem, no zatiaľ je to spokojnosť veliká, až sa bojím, že sa mi po dohraní neoplatí písať komentár, lebo to bude nosenie dreva do lesa, vzhľadom na to, koľkí ho už umne vyjadrili.

Hry od Bioware mám rád, no po ME3 to vyzerá, že to s nimi išlo "do kytek", súdiac podľa všeobecného konsenzu, no a Bethesda - s ňou mám love/hate relationship - spoločnosť považujem za držgrošov (viď ich momentálne snahy spoplatniť niektoré módy, a tá snaha dozrievala už dlhšiu dobu), na Skyrim sa teším, Fallout 4 mienim vedome a dobrovoľne vynechať, no zároveň sú to ľudia, ktorí dotujú Arcane (pre mňa jedno z mála štúdií v súčasnosti uplatňujúcich filozofiu vývoja a-lá Looking Glass), ktorí, napriek tomu, že sú pod tlakom korporátu, si zjavne vedia zachovať vlastnú tvár a nenechať si hry rozmelniť prílišným zasahovaním zvonku, čo je umenie (a dúfam, že im to vydrží) - teda prinajmenšom rozpoznať talent vedia, za čo som vďačný.

@7c (15.06.2017 21:11): tezko rict, obecne, ale za me urcite vetsi smysluplnost sveta. TES i treba DA:I me bavila prozkoumavat. Kdezto u W3 mi prislo ze ten svet je jen kulisa, lesy, trava, kopce a kde nic tu nic. Pokud to neni ukolove zamerene neda se ve W3 nic zazit takzvane na vlastni pest. Pak taky desna genericnost lootu, neco ve stylu, je hele truhla, hmm no a co. Obecne si myslim ze mozna ta spojnice je v tom ze nekteri hraci radi zazivaji vlastni dobrodruzstvi ketre nejsou nalajnovana scenarem, v tomhle prave, dle meho, vynika TES/Fallout serie. W3 je pravy opak, cele to vlecou ukoly a scenar od vyrobce. V TES jen tak vyrazit na pruzkum je zabava protoze hra se chova pokazde jinak a je nevypocitatelna. Vyrazit jen tak na pruzkum ve W3 je nuda a je k tomu treba ukol, jinak to nefunguje. A ty genericky otazniky to nezachranej, chce to vic, umet udelat svet kterej reaguje na hrace. Samozrejme hraci co jim vyhovuje soustredit se na pribeh a vypraveni a svet kolem maji jen pro potechu oci je W3 idealni hra.
Každopádně je zajímavé, že co jsem se setkal s negativními ohlasy na W3, přišly obvykle od hráčů, kteří mají v mezi nejoblíbenějšími hrami TES/Bethesda Fallout, nebo nové BioWare. A tím nemyslím nějaký "fanboy" postoj, ale že se jim prostě W3 nelíbil/nebavil je. Určitě tu je nějaký spojující prvek nebo vlastnost - nenapadá někoho, v čem to spočívá?
@Walome (12.06.2017 20:44): Chapem, ja zasa rad robim to, ze ked ma hra niekam posiela, najust idem opacnym smerom, alebo tam kde ma neposiela.

Zvyk z titulov minulych, kde su takto poskryvane tajne lokacie, unikatne predmety, etc...
@Kwoky (12.06.2017 10:19): jojo ale pak se může stát že někde narazíš na zadání úkolů "zabij mutanta" a najednu stranu je to cool na druhou cítím smutek :D

@Tarhiel (12.06.2017 10:30): já vždycky hraju jakože "logicky" - Geralt nemá čas bloumat, on hledá Ciri. Ale je to fakt prostě můj styl, dělám to tak odjakživa s každým RPG. Jasně že se občas mrknu do nějaké jeskyně poblíž nebo do vesnice na obzoru, ale nejdu lán mapy jen tak. To až ke konci.
@Walome (12.06.2017 09:54): Dělám to hodně podobně. Ale někdy mám takové "záchvěvy", kdy kašlu na úkoly a jen tak bloumám a čekám, co se stane. Třeba ve Falloutu 4 jsem takhle omylem našel obřího supermutanta a rozhodl jsem se, že ho rozstřílím. Umřel jsem tam asi 50x, vyplácal všechny náboje, ale povedlo se. Ten pocit po "splnění úkolu", který jsem si zadal sám, byl super.
Ten moment, kdy si myslíte, že máte W3 za sebou a jdete na dlc, ale NE, protože vám to prostě nedá a plníte a zkoumáte dál původní hru.

Jsem se i dostal do lokace, kam mě hra vůbec nezavedla - tábor Nilfgardu vpravo dole. A mluví se tam o úkolu, který jsem splnil v Bělosadu a já si ho pamatuju! Neuvěřitelný.
@Tarhiel (29.05.2017 20:24): jo, takhle bych to taky viděl. Knihy pomohly tam kde už byly slavný, hry pomohly tam kde ne, ikdyž hlavně trojka, dvojka jen trochu (pokud vím tak ten opožděnej port na x360 moc kopií neprodal).
@Paul (29.05.2017 20:02): Rozhodne je to umiernenejšia verzia od tvrdenia, že hry sa živia na popularite kníh.

Povedal by som, že pravda je niekde uprostred: prvá hra sa určite predávala najmä kvôli fanúšikom kníh, najväčšie predaje boli v európskych štátoch. Bola to až druhá hra, ktorá prerazila v Amerike a to vďaka konzolovým portom + výdatnému marketingu (jednotka bola prijatá akosi nerozkývane/rozporuplne - doteraz si pamätám splašené recenzie od Američanov, ktorý tej hre vytýkali, že tam nie sú čisto dobré rozhodnutia a ostalí zhrození z toho, že musia voliť menšie zlo), a aj keď preklad Last Wish vyšiel niekedy v roku 2007 (čo je rok kedy vychádza aj pôvodná verzia W1), ostal nepovšimnutý.

Takže prinamenšom pre väčšinovú Ameriku tvrdenie o tom, že hry pomohli popularite kníh, platí.
@JohnCZ (29.05.2017 19:19): on má takovou vlastnost že vypadá jak grumpy bastard ikdyž zrovna dělá humory no.

@Garret (29.05.2017 18:58): huh ? Tam říká že knihy pomohly hrám a hry knihám, je to fifty fifty. A akorát opravil tu slečnu co tvrdila že knihy vyšly v USA až po hrách, Last Wish vyšlo někdy začátkem 2007 ještě před hrou. Nepřijde mi nějak kontroverzní tvrzení že si obě média navzájem pomohla fifty fifty.
@Paul (28.05.2017 20:52): Oznámenia v správach by mohli vypadať asi takto:
"Správy zo sveta:

Konflikt v Sýrii sa vyhrotil po tom, čo islámský štát pristúpil do hry s novým balíčkom kariet Nilfgaardu, Irán zvažuje použitie špeciálnej vlastnosti Scoiatael.
Rusi použili dážď na zadné voje.

O daľšom vývoji vás budeme aj nadaľej informovať."
@Paul (26.05.2017 13:21): jj je fakt ze zezacatku ve Velenu pro me byl skoro kazdej tuhej a kazdy vitezstvi,casto tesny,jsem si fakt o to vic vychutnaval. I nad pitomym sedlakem v nejaky horni dolni. Pak maximalne prekvapil nejakej nahodnej obchodnik v Novigradu nebo na Skellige.

Kazdopadne slusne vygradovanej quest.Skoda tech zbyvajicich 4500 zlatek:).
@Hydr0gen (26.05.2017 10:30): taky jsem musel párkrát reloadovat, ale dala se. Škoda že takto obtížných oponentů moc nebylo. Supr quest. Pokud si dobře pamatuju tak tahle špionka byla i v knížkách.
Pochlubte se, kdo vyhrál turnaj v Passifloře (quest High stakes/Vysoké sázky)?

Jsem reloadnul starší save a luxuju questy, co jsem nedal+Gwent. Chvilku to trvalo než jsem začal vyhrávat po Velenu už to celkem šlo, málokdy jsem prohrál...až doteď.

Mrcha Saša! Dala mě asi 5x po sobě. Měl jsem v balíku jen jednu kartu Návnada a to nemá smysl.

Se třema návnadama a slušným balíkem špionů se to už dá. Teď už achievement unlocked!

Další interview, zase tvrdí že je Andrej nice person :)
https://www.reddit.com/r/witcher/comment ... 4ski_in_polish_live/

Coming back to „the Witcher” , what apart from Sapkowski’s books is a point of reference for you?

Andrzej’s books are a base, on which we build our work. Ultimately we want it to be a series of comparable quality, to titles from the same league as the "Vikings", "The Game of Thrones" or "Fargo."

So the top shelf. And what will be Sapkowski’s influence on the production?

He will be a consultant for our stories. He will have access to the scripts and we will present him the changes we want to make. I am very happy we could talk him into this, Andrzej not only has a great mind, he is also a nice person.
No chtěl jsem v tom příspěvku napsat že v knihách právě hláškují jiní a ve hře je zaskakuje Geralt :D takže touché. Právě třeba díky Marigoldovi je tam hlášek požehnaně. Proto mám trochu obavy že bychom se mohli dočkat herního Geralta. A ten je dobrý.. inu.. pro hru.
@Paul (24.05.2017 23:19): Tak to já doufám, že bude mít Samsona a Šarleje rovnou od začátku...


Ale kdyby Marigolda někam prodali hned na začátku a pak s Yarpenem a Regisem táhnul tak nějak kolem... <3
Tipnul bych že první dvě sezóny budou sólovka, případně buddy comedy s Marigoldem, prostě to pojede podle knih. Pak od třetí výše (pokud se to tam dostane) začnou zpracovávat ságu a bude to skupinovka. Doufám že se tam dostanou, scénu jak Leo řeže potkanům hlavy chci vidět.