Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě módy sice nějak neberou a asi to zkoušet nebudu, ale nápad je to docela zajímavý, jak to čtu. A líbí se mi ty screeny a texty, že by byla v bordelu hlavní atrakcí s takovým oblíkáním apod. :-)
@Walome (20.01.2017 15:07): No módů pro Gothic (2) jsem dohrál spoustu a tohle je jeden z těch nejpovedenějších. Osobně mě hra bavila ještě víc, než za bezejmenného hrdinu.

Čekají tě tam 4 kapitoly (30 - 40h) dost nápaditých úkolů, ve kterých se navíc bere v potaz, že je plní ženská :). Jestli se ti líbilo, jak ses v Gothic 2 vrátil do kolonie, tak teď tě čeká něco podobnýho s Khorinisem. Příběh se odehrává asi 2 týdny po odplutí bezejmennýho hrdiny a těch narážek na něj si v průběhu hry užiješ dosytosti :D. Fakt doporučuju ;-)
Zahrajte si mód Velaya. Je to jeden z nejpovedenějších módů pro Gothic a hraje se tam právě za ženskou - bývalou Gomezovu společnici. Navíc je celý mód přeložený do češtiny ;-).
@JohnCZ (26.12.2016 21:46): Mam pocit, ze som niekde videl aj MOD, ktory mal tusim vracat do hry s datadiskom povodnu matematiku a vsetko tak ako to bolo v zakladnej hre.
Keby som nebodaj niekedy isiel hrat Gothica 2 druhy krat (malo pravdepodobne) tak si ho tam asi nastrelim.
@JohnCZ (26.12.2016 21:24): Jo, ja som to hral az vo verzii s datadiskom z GOGu a co som cital o rozdieloch tak je tam znacne zredukovana moznost zvysovania atributov postavi, kde to postupne narasta snad exponencialne kdezto v povodnej verzii bez datacu stalo zvysovanie stale rovnako bodov.

Takze v zakladnej verzii sa dala postava vytrenovat na ovela vyssie hodnoty nez sa da s datadiskom.
Navyse ti draci maju nejaku az prehnane vysoku regeneraciu oproti zakladu. Viem ze som ich daval obtiazne s pouzitim nejakych najsilnejsich zvitkov, ktorych je zopar v celej hre.
@CrocoRay (26.12.2016 20:18): NotR je mnohem těžší, než cokoli v Gothicovské sérii. Ale jak nemám rád těžké hry, tak mi ta obtížnost maximálně vyhovovala. Přišla mi taková férová a líbí se, jak tam po celou dobu hraní cítíš každý level navíc. Rozhodně NotR doporučuju, Jharkendar je skvělá lokace. Možná dokonce tak skvělá, že pak při návratu do Kolonie je strašně cítit ten kvalitativní skok dolů co do detailnosti prostředí a ostrosti textur.
@Tyrael (26.12.2016 17:40): Night of the Raven jsem nehrál, ale v základní verzi Gothic 2 stačilo vždy vypít lektvar na sílu a nechat se během toho kousnout třeba polním škůdcem, který moc neubíral a byl rychlý. Lektvar furt zůstával a síla byla čím dál větší. Jenže sundat nemrtvého draka na jeden úder je pak hrozná nuda a tak jsem tuhle vychytávku používal jen tak zlehka, abych měl menší výzvu, ale nebylo to obtížné :-)

V jedničce ta runová zbroj byla naprostá paráda. Líbila se mi jak vzhledově, tak i tím, že byla dost kvalitní. Vždy jsem hned pak vtrhnul do Starého Tábora a všechny domlátil a prakticky mi skoro nic neubírali. Myslím, že tam byl velký skok od toho těžkého brnění z Nového Tábora.

Pak ještě pokud si to dobře pamatuju, tak tam byl ten nabušený ohnivý obouručák, kterým jsem vymlátil tábor Orků. Ta hra byla obtížná pouze ze začátku, ale ke konci už jsem si užíval totální nadvládu. Jako mně nepřišla nikdy obtížná. Já to vždy postupem save/load vždy nějak zvládal a zkoušel jak nezkušený sráč rubat i Orky a Chňapavce :-) Jsem je vždy bral po jednom a někdy to prostě vyšlo.
@Tyrael (26.12.2016 00:39): Absolutní převahu tam ke konci máš a problémy už jsem tam fakt neměl. Tábor Orků nebo ten starý tábor jsem vymlátil levou zadní. Jinak ještě se dá i využít chyby hry, že vypiješ lektvar a necháš se během pití něčím kousnout. Body přibudou, ale lektvar zůstane. I když tohle se dalo využít spíše u dvojky, protože v jedničce hra brala vše jenom do stovky a pak už žádný rozdíl nebyl. Mohl jsi mít sílu 500, ale poškození jsi působil stejné jako na stovce, pokud si to dobře pamatuji. Ve dvojce jsi tak ale nemrtvého draka mohl sundat na jednu ránu.

Ale já to moc nevyužíval, protože mě to už pak nebavilo. Někdo to považuje za cheat. Já to považuji za chybu hry. Ale i tak mi přišlo, že se hráč dokáže nabušit tak moc, že ke konci už problémy nemívá s nikým.
TES byl u mně vždy o relativně rychlém a snadném nabušení a pak o tom si vychutnat absolutní převahu....

Gothic ten dokázal připravovat přkvápka až dokonce...vlastně tam absolutní převahu hráč nemá dokonce (i když se svitkama ??)

TES je zábavný po krátkou dobu ale víckrát se kněmu dostanu abych si jen tak "zablbnul", V Gothicu jsem sice neodehrál tolik hodin, ale vždy jsem si hru vychutnal od začátku do konce ....a ne jen pár okamžiků, kdy za uberpostavu drtím vše na co přijdu
Gothic s sebou, na rozdíl od většiny TES her, taktéž přináší nějakou tu výzvu. Nesmírně mě na nějaký tý Bethesďácký open world hře štvalo, jak veškeří nepřátelé drží laťku levelu s hráčem, tudíž pro něho nepředstavují žádnou pořádnou výzvu. (A když už se náhodou něco drsnějšího najde, hráč může inventářem v klidu zmrazit čas a vychlastat 5 ze svých 57643 léčivých lektvarů a je zase v suchu.) Během soubojů v Gothicích mnou často pumpoval adrenalin, tudíž jsem si to i víc užíval. V zásadě mám taky rád obě série, ale Gothic mi taktéž přijde sympatičtější a zábavnější.
@JohnCZ (25.12.2016 20:32): Ja mám tiež rád obe série, každá má svoje vlastné klady aj zápory a v každej sa mi páčilo niečo iné. Ono čo sa týka TES série, tak tam sa mi vždy páčil pekný otvorený svet a nádherná hudba (predovšetkým v Morrowinde) a v Gothicu komorná atmosféra. Tá hlavne v prvej časti, dvojka a trojka už takú temnú atmosféru nemali. Tie majú zase svoje klady niekde inde.

Ale samozrejme je tam toho oveľa viac.
@JohnCZ (25.12.2016 20:32): Je pravda, že ty série působí hodně jako protiklady. Já je hrál obě a mám radši hry typu Gothic a Risen než TES.

Gothic sází na malou mapu, ale taky na detaily a propracovanost, takže tam člověk nalézá hodně zajímavostí, skrytých questů apod. Postavy žijí a chovají se přirozeněji. Dialogy jsou zpracovány lépe.
Fanoušky TES byl kritizován, že třeba řešení questu mohlo být za rohem. To mi ale zase tak nevadilo.

TES zase sází na obrovský svět, který mi nikdy nepřišel tak propracovaný. A navíc mi hodně vadilo to vygenerované prostředí. Tedy alespoň v Morrowindu a Oblivionu. Skyrim mi přišel už takový zábavnější a lepší.

Nemůžu říct, že bych TES neměl rád. Ale vždy se více přikláním k sérii Gothic, která mi vždy přišla zábavnější. Ale každého může bavit něco jiného.
@JohnCZ (25.12.2016 20:32): Mně se líbily obě série. Gothic tedy jen první díl na těch 85%. Další už za hraní nestály (vč. dvojky). U TES by imho moje hodnocení od Morrowindu dále bylo kolem 70%. Oblivion jsem ale vynechal (ten imho zcela postrádá kouzlo settingu) a Skyrim si možná zahraji. Čili až na Morrowind jen tipuji, jak bych díly série vlastně hodnotil.
@DonSnake (komentář): Někdo tu kdysi moudře prohlásil, že kdo miluje Gothic, nemá rád TES. Koukám, že se tato slova opět potvrzují. Pěkné komentáře, máš tam plusy :)
Ten "křik" mi přišel takový zvláštní na brouka a fakt to zní jako prase, ale já je rubal rád :-D
Když jsme u té dvojky, tak jsem si vždy rád ještě jako začátečník s nižší úrovní rád udělal okruh kolem mapy. Ráno jsem vyrazil, předvečer už byl u jeskyně černého trolla. Od toho jsem si vždy nechal dát jednu ránu a pak se v noci vracel přes ten magický les domů do nocleháren, kde jsem se vychrápal. Horší to bylo v tom lese, protože jsem vždy měl takový level, že jak na mě v tom lese z kraje zaútočili orští psi, kteří tam pobíhali, tak jsem neměl velké šance, tak jsem se jim snažil vyhýbat nebo nějakého případně odlákat jako samotného jedince :-)

Taky se mi u dvojky líbila ta animačka, když jsem na posledním ostrově před soubojem s hlavním drakem zkoušel odplavat z jeskyně, tak mě vždy chytil ten mořský drak nebo co to bylo. Takové věci se mi vždy líbily. Místo nějakého nápisu "Opouštíš mapu" se prostě objeví nějaké obrovské nebezpečné monstrum :-)
@JohnCZ (25.10.2016 17:19): Jo ten mód spíš chci zkusit ze zvědavosti, ne že by mi přišlo, že to potřebuje. Není to tak dlouho co jsem G2 hrál naposledy (nebude to ani rok), ale první díl jsem nehrál už dost dlouho.

Ten jejich "křik" jsem vždy nenáviděl :D
@CrocoRay (25.10.2016 15:13): To je hrozná nostalgie si to teď pustit. No nic budu si muset první gothic nainstalovat znovu, stejně jsem měl v úmyslu zkusit dvojku s Ultra Graphic módem, tak si předtím dám jedničku.

@CrocoRay (23.10.2016 13:40): Ty zvuky krkavců jsou docela oblíbený sound asset, který používá dost dalších her, takže vždy když na něj někde narazím, tak se mi vybaví právě gothic. Holt jsem kolem těch kruhů a na skřetím území strávil docela dost času, když jsem se snažil vymlátit celou mapu už v první kapitole :D
@CrocoRay (25.10.2016 15:13): Já z ní jsem dodnes připosranej. Z části ve 2:15 jsem mnohdy děsem ani nemohl spát. Paradoxně jsem byl mnohem klidnější v noci, když ji vystřídala ta o něco méně znepokojující.
@JohnCZ (25.10.2016 12:56): Nevím, esli jsem jedinej, ale vždycky mě trochu rozčilovalo, jak ten track měl menší náchylnost se přeměnit na ten hudební theme z přírody, pokud hráč byl poblíž tý hlavní vstupní brány. Znervózňovalo mě to. :D
Hehe, je zajímavý, jaké nostalgické vzpomínky vyvolá i jen čtení mého starého návodu. Psal jsem ho víc než před třinácti lety, ale stále si některé věci pamatuju jako včera... :-)
To je tak krásný číst ty vaše zážitky. Safra, taky bych to hned dal znovu, jenže kde na to vzít ten čas... fňuk...
@Blackhand47 (23.10.2016 14:29): Já ho dohrál třikrát a už jen nostalgicky vzpomínám. Ale je to skvělá hra a z 500 her, co jsem dohrál se drží na na třetím místě a tak to i zůstane :-) Těch vzpomínek mám spoustu a pamatuji, jak jsem drtil harpyje do dvou do rána a pak jsem přišel pozdě do školy, protože jsem zaspal. To už jsem tu, myslím, někde psal, ale dost se mi to vrylo do paměti. Nebo, když jsem byl nemocný a musel si dát pauzu a hodně se těšil, až se na hraní zase vrhnu. Také dvojka mě hodně bavila a považuji ji za rovnocennou, jen trojka už byla pro mě trochu horší a neprožíval jsem ji tak hodně. Pořád mě bavila, ale na jedničku a dvojku nedám dopustit.
@Blackhand47 (23.10.2016 09:30): Jo jo, vím, že byl někde ve Starém Táboře a přibližnou lokaci vím, ale už si to nepamatuji úplně do detailu, abych se mu dokázal při opětovném hraní vyhnout, takže bych mu znovu dal přes držku :-))

Ale tehdy se mi hlavně líbila ta temná atmosféra, ponuré prostředí a doprovodná hudba. Dnes už mě žádná hra nedokáže nikdy takhle zapůsobit. Jednak tím, že kdysi jsem asi vnímal věci intenzivněji, ale pak mi také přijde, že si na hře dali tehdy opravdu záležet. Ještě si pamatuji ty zvuky krkavců kolem toho obětního kamene, když člověk po východu z Nového Tábora přeplaval jezero a šel doprava nahoru do kopce apod.