Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (17.09.2019 12:37): jo, jednička má artstyle který nezestárně nikdy. Dvojka kvůli tomu v porovnání ani nevypadá o moc lépe, vypadá téměř..stejně.
Bohužel ani jedna hra neměla tak vysoké AAA prodeje jež EA vyžadovalo, takže je značka u ledu, pravděpodobně už v permafrostu.
@Paul (17.09.2019 12:32): aha tak já hrál zatím jedničku na Xbox One a vypadala skvěle, jak už jsem psal, pro mě ta hra je jedno velké (příjemné) překvapení. Dvojku jsem zakoupil když byla v akci. Každopádně mi to nevadí vlastnit hry na Xboxu i na PC. :) S texturami a rozlišením máš nejspíš pravdu, v tom je PC nepřekonatelné.

Mě se ale na jedničce hrozně moc líbí to vizuální pojetí, kdy svět vypadá i v roce 2019 stále dobře, ta hra jakoby vůbec nezestárla. Hrozná škoda že na tomto DICE nemakají. Multiplayer v Mirror's Edge by musel být úžasný. :)
@Rapier (17.09.2019 12:29): Hrál jsem PS4 Pro verzi a PC verzi a ten rozdíl je fakt brutální, hlavně v rozlišení a kvalitě textur. Nepředpokládám že by to na xbone běželo lépe. Mluvím tedy o Catalystu (jedničku jsem na konzolích nehrál ani neviděl, ale imho taky bude na PC úplně jinde).
@Rapier (15.09.2019 22:26): ...zrovna tahle hra vypadá na konzolích naprosto strašně v porovnání s PC verzí (a tu můžeš mít za pár šupů přes Origin Access včetně dalších 100+ her)
@Korbitch (16.09.2019 21:50): Není to těžké, ale musíš se dobře naučit využívat prostředí a bojový styl. Rád bych ti poradil přesnou taktiku, ale je to už delší doba, co jsem to hrál. Ale je tam určitý fígl, kterým to projdeš levou zadní.
Pro mě jsou oba díly Mirror's Edge obrovským překvapením které jsem minul. Už chápu proč kamarád byl tenkrát tak z prvního dílu Mirror's Edge odvařený. Zakoupeno na Xbox One.
@Fritol (20.07.2018 09:17): Tak mně se líbily oba příběhy a neříkám, že to bylo něco extra, ale jako výplň k zábavnému gameplayi mi to stačilo. Spíše když vidím dvě hry s názvem Mirrors Edge, tak bych chtěl nějakou návaznost a ne dvě odlišná univerza.

Ale jinak mě bavily obě hry hodně, ale dvojka o něco malinko lepší. Dvojku jsem dokonce dohrál podruhé v době, co jsem se totálně složil kvůli jedné holky a neměl náladu na hry, takže mě to bavilo fakt hodně. Někdy bych si to dal možná i potřetí, ale teď jedu hry na konzolích, které mi unikly na PC.

Ale jinak se mi líbilo hodně i to filmové zpracování a grafika podle mě byla také perfektní. A co se týče té poslední mise, tak tam jsem se do toho vžíval a cítil ten adrenalin, jak je pode mnou taková hloubka a vše se bortí. Navíc k tomuhle žánru mám i vztah, protože v reálu jsem také zkoušel chvilkově horolezectví a mám za sebou nějaký ten seskok padákem a výšky mě fascinují.
@CrocoRay (20.07.2018 08:12): Ten příběh v jedničce nebyl nic úžasného, tak mě to nijak nemrzí. Catalyst taky příběhové není žádná hitparáda, ale určitě je lepší, závěr gradoval dobře. A jo, ta poslední mise byla perfektní.
Tohle bylo výborné, jeden z nejlepších open worldů co jsem kdy hrál. Teď už jsem z těch Ubisoftích kopírek uplně znechucený. Hudba opět výborná a ta stylizace je prostě skvělá. Hlavně ty interiéry, fakt krásně navržené všechno. A ten běh vymakaný, když se člověk naskillí, tak s tím jdou dělat super věci.

Lidi by si měli zahrát jedničku znovu, protože prostě neexistuje, aby tohle byla horší hra. Všechno, co nabídla jednička, dělá Catalyst lépe a ještě přihodí bonusy navíc. Škoda, že další díl asi nikdy nevznikne už.
@Phoenix (20.04.2017 23:35): Myslel jsem celkově ten styl parkouru. Jsou i jiné hry, které ho mají, ale všechny jsou odlišné. Třeba mám teď na mysli Assassins Creed anebo Dying Light. Dying Light se podle mě podobá tím pohybem asi nejvíce.
@CrocoRay (20.04.2017 23:05): Jestli myslíš stylem design budov, hader atd. (takový čistý "počítačový" minimalismus), tak mě napadají jen tři díly Trona a pak málo známé věci typu Tank Universal.

A co se týče herního zaměření na parkour, tak krom konzolových exkluzivit existuje snad opravdu jen Mirror's Edge 1/2.
@M.a.t.t. (20.04.2017 20:31): Mně se navíc líbí celkově ten nápad. Přeci jen Mirrors Edge patří do žánru, který není zase tak častý. Navíc ten styl, jakým je udělaný, tím je vlastně Mirrors Edge jedinečný a není jiné podobné hry. Plus ten svět, prostředí a příběh, tak mě to prostě jako celek bavilo. Při druhém hraní si říkám, že bych možná mohl i navýšit hodnocení. Hra to byla poměrně chytlavá. Hlavně ten konec byl parádní. Takový adrenalinový :-)
@Paul (20.04.2017 17:35): Ještě upřesním, na mise označené Dead Drop Delivery, co tam zadávají ty automaty, se vykašli, těch je nekonečno a nejsou moc složité. Zkus ty delivery, co mají unikátní jméno a zadávají je NPC.
No prodeje jsem nesledoval, ale pokud je pravda, co píšete, tak je to škoda. Mě to celkem bavilo a na něco nového bych se určitě podíval.
@CrocoRay (20.04.2017 16:17): Nejpravděpodobnější směr je, že další díl nebude, protože se to zas neprodávalo :)) Proto si myslím, že jako menší hra by to naději na úspěch mělo větší.
@Ronik (20.04.2017 15:51): No, mě právě nejvíce na tom všem bavil ten příběh, takže doufám, že tímhle stylem se nevydají :-)

Ale beru, že třeba tebe to bavilo a možná je více takových lidí, ale ten příběh a jeho mise jsou podle mě lepší a zábavnější a nemyslím, že by mě hraní bez toho bavilo. I když jako menší stahovatelná hra by to asi dost lidí potěšilo. Ale takovým směrem se nejspíš nevydají.
@CrocoRay (20.04.2017 15:40): Jsou možná o tom samém, ale mechanicky jsou to ty nejlepší části hry. Samozřejmě, pokud preferuješ lineární příběhové setpieces, tak chápu, že tě to nemusí bavit, ale já bych byl mnohem radši, kdyby se v příštím díle vykašlali na jakýkoliv příběh a soustředili se jen na design města a chytře navržených běžeckých tratí, imo tam je velký potenciál. Stejně tahle značka nikdy velký mainstreamový appeal mít nebude, tak by z toho mohli udělat menší stahovatelnou hru.
@Ronik (20.04.2017 15:04): Myslím, že psal, že ho ty ostatní doručování a další vedlejší mise tolik nebraly. Takže bych řekl, že se více věnoval hlavní lince. U doručováků určitě záleží na zvolené trase a ten openworld tam dává vyšší smysl nebo má alespoň nějaký účel. Ale na druhou stranu jsou to zase trochu nudné mise, které jsou furt o tom samém. Takže hlavní linka mi přijde o dost zábavnější.

Ale mluvím o těch doručovácích. Ty diversion předpokládám, že jsou něco podobného, kde máš odvráti pozornost a též proběhnout určitou trasu. Pak jsou ve hře ještě vedlejší mise, které se podobají těm hlavním a tam máš též trasu vždy jen jednu, takže tam na open worldu nezáleží.
@Paul (19.04.2017 22:49): Prošel jsi jen hlavní mise nebo jsi dělal i ty vedlejší diversion? Podle mě ten open world začne pořádně dávat smysl až v nich, protože u nich nevyhnutelně musíš přemýšlet a hledat vlastní optimální cesty. Ale chápu, že jestli jsi prošel jen hlavní story, tak to tak asi nevypadalo :)
Finito, příběhově lepší než jednička, jak formou tak obsahem, ale ten obsah je furt taková průměrná pohádka o zlých kapitalistech a hodných parkouristech, nic moc, ikdyž pár funkčních character momentů se našlo. Hratelnostně ale u mě horší než jednička, open world tomu nijak moc nepomohl a ovládání mi přišlo méně přesné a více frustrující, navíc až přílišný důraz na nepříliš zábavné souboje. Ale i tak je to dobrá hra a jsem rád, že jsem si jí proběhl, ty hlavní mise se povedly, je to místy hezky adrenalinové, plus architektura a artstyle samozřejmě špička.
@Paul (18.04.2017 15:10): Tak jak máš swap na 12 GB na SSD disku, tak to asi pomůže. Já to jel tehdy na starém disku, který byl věčně vytížen a s 8 GB RAM, přičemž jakákoliv snaha si trochu navýšit RAM skončila katastrofou a výrazným zpomalením PC, takže jsem to raději nechal v původním nastavení.

Pak jsem disk koupil nový, ale s tím jsem i navýšil operační paměť na 16 GB, takže to bohatě stačí na každou hru a nemusím ani nic nastavovat a Mirrors Edge běžel podstatně lépe.

Vlastně naprosto plynule, občas nějaký ten záškub byl, což nejspíš bylo tou grafikou, ale nezkoumal jsem to. Stalo se to jen na pár vteřin během několika hodin hraní, takže víceméně bych též řekl, že stabilních 60 bez poklesů. 99,99% času se to tak drželo. Ta tvoje 1070 oproti 1060 nejspíš eliminuje to zbývající 0,01% :-))


Co se týče hry, tak mě to chození po otevřeném světě celkem bavilo, ale je fakt, že ke konci už mě to taky trochu nudilo, takže jsem ten fast travel taky využil párkrát. To doručování mě taky moc nebralo. Snad jen párkrát jsem to zkusil, ale byla to otrava a hodilo se to spíše jen kvůli zkušenostem, ale na ty nejdůležitější skilly ti v bohatě stačí projít hlavní příběhovou linkou a pořád budeš mít dostatek zkušeností.

Podle mě se hodí jen ty soubojové skilly, abys ubíral zdraví různým skupinám protivníků. Ale řekl bych, že ve hře snad jen jedna situace, kdy se to hodí víc než jindy a zbytek hry jde projít a soubojům se vyhýbat a i kdybys chtěl každého sundat, tak by se to dalo bez vylepšování jakýchkoliv skillů. I když asi bude záležet na zvolené obtížnosti, ale teď si nejsem jistý, jaká nastavení tam jsou a jestli tam nějaké nastavení je. Ale pokud ano, tak jsem jel klasicky na střední.

Jinak jako nevýhodu open worldu vidím trochu to, že bez zvýrazňování trasy červenou lajnou se člověk prostě ztratí a při jejím zapnutí to zase některým lidem narušuje požitek z hraní. Ale záleží jak u koho. Mě to původně štvalo, ale kupodivu jsem to pak uvítal a vůbec mi to nevadilo. Ale dá se to různě přepínat a při určitých misích to nápovědu navíc úplně vypne. I když hra vycítí, že člověk bloudí a jak jsem se určitou dobu pohyboval v jednom sektoru bez známky postupu, tak jsem dostal možnost si nápovědu zpátky zapnout a vesměs jsem to hrál pořád s ní. Celkově mi pak ten parkour přišel svižnější, když jsem nebloudil a měl jsem z pohybu větší radost. U jedničky jsem kolikrát tápal, kam jít. I když jsem ji dohrál vícekrát, takže po třetím hraní už to byla též rychlovka.

Jen ten příběh, který je jakoby v parelelním vesmíru a nesouvisí s jedničkou, mě při prvním hraní též štval. U druhého hraní už mě to neštvalo a musím říct, že jsem si i celkem zvykl na Faith z dvojky.
@CrocoRay (08.04.2017 00:48): teď to hraju, na 8GB RAMky, preset taky hyper a framerate 60 bez poklesů/záseků. Ale mám swap file 12GB a umístěnej na SSD.

Jinak to není špatný, nijak extra mě to už sice nedostává, ale poběhání je to furt pěkný. Ale open world docela zbytečnej, nijak mě neláká dělat ty doručovačky atd. Spíš je trochu opruz běhat těmi stejnými místy. Až me to donutilo si udělat pár těch "věží" abych měl dostupnej fast travel.
Tak to jedu podruhé a navýšení RAM z 8 GB na 16 GB podle mě výrazně pomohlo. Předtím se mi hra častěji zadrhávala a teď jede pořád hladce. Je fakt, že výjimečně asi jednou nebo dvakrát jsem cítil lehčí pád framu, ale to je možná nastavením grafiky na hyper, kde možná hra dávala trochu zabrat grafice. No, zaobírat se tím nijak nebudu, když se to stalo jen výjimečně, takže se o žádný problém nejedná.

Jinak zvláštní, že při prvním hraní jsem v té misi, kde jsem měl sejmout hromadu těch Kruger vojáků (tuším Sanctuary mise, ale teď si nejsem jistý), tak jsem to tehdy jel snad dvě hodiny a tvůrce hry proklínal za vysokou obtížnost a restartoval jsem to, nevím kolikrát a teď při druhém hraní jsem to dal levou zadní hned na první pokus a neubrali mi ani jeden bod zdraví. Kurva, že bych to měl z toho prvního hraní tak natrénované a byl tedy o tolik zkušenější? :-) Fakt nevím, co mi předtím na tom přišlo tak těžké a co jsem dělal špatně. Možná i to, že při prvním hraní jsem si nevšiml, že mi hra označuje umístění nepřátel a teď jsem se orientoval dost i podle toho. A možná jsem prostě věděl jakou taktiku na koho zvolit a asi jsem dokázal být i mnohem rychlejší. Nevím, co jsem tam předtím tolik kazil, když to teď bylo naprosto banální. Ale je fakt, že teď jsem si na ně i docela věřil no :-))
O dost lepší jak jednička, ale na dnešní dobu již trochu slabší. Kdyby místo jedničky mi dal někdo tohle, tak to bude super. Celá recenze na Vecnykritik.cz
Hoši mám problém. Hra se mi při hraní zadrhává a je jedno jestli mám grafiku nastavenou na low nebo na hyper. Pořád se obraz sekne na cca 2 sekundy. Sync mám vyplý, nejnovější ovladače mám. Zkoušel jsem vypnout i origin in-game a prohnat hru přes Booster od Razer Cortex. Nemáte nějaké rady? Kdyžtak zde je mé aktuální nastavení.

EDIT. Tak už jsem to vyřešil. Úplně stejně jako s novými NFS, které mi to dělaly taky. Prostě jsem šel do offline modu.
@Paul (10.11.2016 21:02): Battlefront by tam měli přidat do konce listopadu. Já čekám na Titanfall 2, to bude určitě ještě chvíli trvat, ale vzhledem k prodejům bych řekl, že dýl než půl roku to nebude.
@Korbitch (27.10.2016 00:33): Já to hrál na 8 GB RAM. Teď mám 16, ale nezkoušel jsem to hrát, tak neposoudím. No, mě hra samotná bavila, ale nejvíce mi vadilo, že příběh byl úplně jiný a nenavazovalo to na jedničku, ale vytvořili nový svět, ve kterém je vše jinak.

Jinak ten otevřený svět mi ze začátku trochu vadil, ale pak jsem si nějak celkem zvykl, stejně tak jako na značení cesty.
@Korbitch (26.10.2016 15:32): Já nevím, ale já měl občasný záškub i na nejnižší detaily a bylo to stejné jako na hyper, takže u mě nastavení nemělo žádný vliv. Normálně to jinak jelo těch 70 a více fps. Já to moc nezkoumal, ale podle mě to bylo spíše RAMkou u mě.
@Korbitch (23.10.2016 18:49): Já vím, že 1060 je výkonnější, ale zase mi to jelo 70 a více fps, tak jsem si říkal, že i na té R9 280 by to mělo jet i při hyper nastavení bez nějakých lagů :-) Ale on ten rozdíl mezi ultra a hyper tam stejně asi fakt žádný nebude ve vzhledu, tak na tom moc nezáleží. Jinak já mám jen takovou úchylku, že když musím někde nějaké nastavení snížit, tak mě to štve spíše z principu než kvůli té vizuální kvalitě :-D
@Korbitch (21.10.2016 17:28): Se ti to na R9 280 sekalo? Já mám GTX 1060 a tam na hyper úplně v pohodě a právě mi to zase tak náročné na comp nepřišlo. Snad jen občas se to pocukalo, ale to při jakémkoliv nastavení detailů, tak jsem to dal za vinu menší RAMce, když jsem to hrál ještě na 8 GB. Ale fakt se to pocukalo jenom místy a jinak to běželo krásně plynule. Okolo 70 fps tuším. Ale uznávám, že ta grafika není zase o tolik vyspělejší oproti prvnímu dílu. Tedy ke konci mě tam pár lokací uchvátilo, ale takový velký skok tam není. A v nastavení tam též zase takové rozdíly ve vizuálu nejsou. Mezi ultra a hyper tam skoro žádný nebude :-)
OMFG.... Když jsem prošel úvodní tutorial, a konečně se vydal do města, zjistil jsem, že další mise probíhá stejným tutorialským fašounským způsobem. Např. proběhni mapu a likviduj stojící panáky (stráže) pouze středním tlačítkem. WTF?!
@Kwoky (21.10.2016 17:48): Jo, je :-) Osobně už v tom mám bordel, páč takový nový TR má třeba jen velmi vysoké a tohle hyper. Co si pod tím mám jako představit? Přitom když to jedeš na hyper a ultra, tak mezi tím nevidím vůbec rozdíl, jen to jede plynuleji.
Tak jsem si vyskákal po klimatizacích na boku mrakáče až do výšky cca 20 metrů, že ladně přeletím na protější bilboard a vono nene. Se prostě neodrazí a letí po tlamě na střechu...Největší vtip je, že mě to hodí zase zpátky nahoru :-D Takže checkpoint, paráda. A opět nechápu tu náročnost na gpu. Musím to jet jen na ultra, páč hyper už laguje jak trackmania na připojení z devadesátých let. Přitom to vypadá jen o něco líp než první díl.
@Marty34 (01.09.2016 11:29): Mě naštěstí zase tolik nezklamala a největší problém jsem viděl pouze v té nenávaznosti na první díl, protože si ho po třech dohráních pořád celkem pamatuju. Jinak u těch songů vím, že tam byl jukebox, kde, myslím, hrál jeden song z prvního dílu. Ale při samotném hraní asi slyšet nešel.

Jinak ten konec na tom mrakodrapu se mi ale docela líbil.
@CrocoRay (28.08.2016 19:49): taky mi ta nenavaznost na prvni dil vadi, celkove me to cele zklamalo a pritom uplne prvni teaser totalne naladil. Soudntrack mi take prisel nevyrazny, vesmes se tam opakovalo par songu. Min. tam mohli dal upraveny song z prvniho dilu, ktery byl v puvodnim teaseru :) Ukoly ḿi prisly repetetivni, misty se objevovaly bugy tipu, ze Faith skakala kam nemela atd. O neuspechu svedci rychle klesajici cena, coz u EA vubec neni bezne.
Zajímalo by mě, jestli jsem jediný, komu tak trochu vadí, že se na příběh původního Mirrrors Edge úplně vykašlali a rozhodli se v Catalyst začít úplně od znovu. Hraji za tu samou Faith a přitom úplně jinou Faith. Já předtím doufal, že to nějak naváže na první díl a najednou vidím, že příběh je úplně jiný, tak jsem byl zmatený a hledal na netu vysvětlení.

Jinak samotná hra mě baví, i když občas mě zamrzí, že je to jiná Faith než ta z prvního dílu. Boje jsou sice jednoduché, ale když naráz přijde několik různých druhů jednotek a vy je všechny musíte porazit, tak vám hra dá trochu zabrat (ale na takový úsek jsem zatím narazil pouze jednou a možná, že ke konci ještě něco bude - nevím). Taky se mi líbí systém pomáhání, i když ze začátku jsem na něj nadával a vadil mi. Vzhledem k tomu, že se jedná o otevřený svět, tak máte možnost úplného běžeckého vidění, kdy vám červená čára ukazuje cestu nebo poloviční, kdy se zvýrazňují objekty anebo to lze úplně vypnout. Dá se to kdykoliv změnit v menu, takže myslím, že nikdo by neměl být nějak naštvaný.

Například při volném pohybu městem si dáte úplné vidění a při misi ho vypnete nebo zapnete poloviční.

Co se týče té doporučené 16 GB RAM, tak na tom asi něco málo bude, když se mi hra při mých 8 GB občas trochu pocuká, ale je to výjimečně a není to tak časté, aby mi to kazilo hraní. Jinak mi hra jede plynule pořád 60 fps a nestěžuji si.
16 GB bude ale nutné jenom pro rozlišení 4K. Třeba Tomb Raider měl požadavek minimálně 6, pro HD pak 8 a 12 pro 4K.
U spousty her doporučovali 16 GB a 8 stačilo. To je jen pro jistotu, aby si třeba někdo nestěžoval, kdyby se to cuklo, když v nějaké menší části by bylo 8 na hraně. Anebo měl někdo kompletně zavirovaný počítač :-D

Těch 8 ale bude určitě stačit.
@GodOfTheSick (14.04.2016 20:53): Možná by bylo ideální, kdyby souboje a přestřelky vypustili úplně. Právě ten originální koncept hry, kdy pro jednou před nepřítelem převážně utíkám a nebojuji s ním, mi v prvním díle dost vyhovoval (soubojů a přestřelek tam bylo spíše minimum... a byly mizerné). Vcelku nerad vidím, že se z hlavní postavy pravděpodobně opět po vzoru AC stal rambo, který s klidem složí pěstmi pět plně ozbrojených elitních jednotek najednou:/ (a sbíráním střelných zbraní by to o moc nevylepšili).

Nevím, třebas většinu soubojů taky nepůjde vybojovat, stejně jako v prvním díle. Ale nevěřím tomu.
Já jsem zase čekal, že vylepší nic moc přestřelky a souboje z jedničky, ale oni se to rozhodli vyřešit tak, že po zabitém nepříteli prostě nepůjde sebrat zbraň. Trapas.
@Kwoky (30.03.2016 17:16): To byl zase nějaký chytrák. Je jasné, že každý člen odporu má svého dedikovaného odbojového stylistu a vizážistu, který se o tyhle detaily stará. Partyzánština už dávno není jako za komsomolců - "Be Cool or Be Dead!"
Pobavil mě komentář pod článkem na Games.cz:
"Úplně vidím, jak ta holka stráví každý ráno 3 hodiny v koupelně malováním očních linek, vytrháváním obočí a stylizací účesu, načež když skončí, vyskočí koupelnovým oknem saltem pozadu na parapet a jde bojovat proti korporacím." :)
"Původní lineární hratelnost je nyní nahrazena otevřeným světem"

Takže tu jistě budeme mít další Assassin's Creed, Tomb Raider, Far Cry 3/4 like casual sandbox blbinu... a mám zase po náladě :/. Už jen to sbírání barevných poletujících collectibles mi naznačilo "tady něco nebude v pořádku". A to jsem se na ME 2 tak těšil... snad mě výsledek vyvede z omylu, ale moc v to nedoufám (a po zaslechnutí "otevřený svět", začínám už pomalu dostávat osypky).
@Fritol (09.11.2015 12:28): Což zní dobře, protože zrovna příběh nebyl, řekl bych, zrovna silná stránka.

Takže co se mě týče doufám, že budou ve hře buď pořádně vytvořené zbraně, nebo se boje kompletně odstraní.
@John Mirra (09.11.2015 11:34): Reboot. Budou tam začátky Faith (bez tetování) až po tetování do první hry, ale udalosti z první hry jakoby se nestaly a budou nahrazeny novým příběhem. Jestli jsem to dobře pochopil.
Tak ona samostatně pak asi pujde koupit i levněji. Ta cena je za celou sběratelku. Každopádně jsem zvědavý jak bude nakonec opravdu vypadat. Hlavně se mi líbí, že to není jen stojící Faith, jak je dnes zvykem, ale má to trochu nápad.
@SilentWolf (08.11.2015 10:35): Doporučuji se o tuhle oblast raději moc nezajímat. Ke hrám/filmům/komiksům (a všemu dalšímu) vznikají opravdu nádherné modely, které stojí opravdu dost :) Za model 1/6 je 5000 Kč vcelku průměrná cena (i když zrovna tohle je jen statické diorama, pravda).

Viz např. Dead Space.