Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (27.01.2016 09:08): Naprosto souhlasím, pro mě možná i nejatmosféričtější lokace ze všech když už ne her, tak aspoň RPG (i když v Gothicu 1 a 2 a ve Wizards and Warriors 2000 byly taky některé super temné lokace).

@mazar1234 (27.01.2016 16:02): Jj, něco tam je, ale je to hlídané. :-) Nejlepší je ale ten pocit, kdy se konečně dostaneš do úplně posledního levelu.
@CrocoRay (21.01.2016 13:16): Jo, na ty taky pamatuju. Mimochodem moc pěkný seznámení s nima. Napadený outpost, všichni mrtví, támhle utržená končetina, támhle rozlámaný štít, támhle mrtvola. Tak se buduje atmosféra. Ne nějaký pojebaný cutscény.
Co si tak pamatuju, tak jediný problém v Arxu jsem měl právě se zdravím, které se mi neobnovovalo a ja neměl dost elixíru. Obchodnici svůj stock nestačili obnovovat, takže jako fighter jsem si je nemohl uvařit ani koupit a byl jsem namydlenej.
@Walome (21.01.2016 09:57): Fakt až také rýchle? To sa mi nejako nezdá, ale môže to tak byť už je to pár rokov čo som Arx dohral.

BTW viete, že pôvodný release hry sa nedal dohrať a obsahoval fatálny bug vo veľmi pokročilej časti hry? (po vzore Daggerfallu). Ja som to kvôli tomu vo svojej dobe nedohral, lebo sa proste nedalo kvôli bugu (nedalo sa vyliezť na jeden rebrík)
@Walome (21.01.2016 08:43): Jakej autoheal myslíš? Pokud vím, tak hráč zůstane zraněný do vypití lektvaru (pokud sis hru neupravoval nějakými módy).

A pokud tím myslíš nějakou lehkou regeneraci 1 hp za minutu (teď si nejsem jist, jestli tu něco takového je přítomno), tak to není v RPG nic nestandardního, ale to bych vyloženě za klasický autoheal příliš nezaměňoval, tohle ti vážně moc prdel nezachrání :p.
@Walome (21.01.2016 08:43): Protip: Az budes mit moznost, kup si krouzek na klice - muzes pak na nej vsechny klice nandavat a vsechny si je tak nechat az do konce.

A obecne urcite nevyhazuj predmety a kdyz uz, zapis si kde jsi je nechal (zustanou tam). Mnohem rozumnejsi bude pak itemy storovat (opet, az budes mit moznost).

Muze se ti totiz stat, ze ztratis dulezity predmet, a za desitku hodin se kvuli tomu nebudes moci dostat dal. :)
@JohnCZ (20.01.2016 21:22): Na pavouky si pamatuju moc dobře :) ale jde o to, že i když se jedná o lineární hru jako prase, pořád tam máš víc volnosti než v dnešních open worldech. Prostě si nejdřív musíš oběhnout lokaci abys zjistil co kde je, nabereš nesouvisející (?) questy a až pak ti některý věci v inventáři daj smysl. Co mě zaskočilo, že po použití klíče ho máš pořád v kapse, tak teď nevim jestli ho můžu vyhodit nebo jestli budu ještě potřebovat - a to je krásný :)

edit: mimochodem Dan Vávra by měl radost, protože záchodů je tam habaděj.

edit2: ale celkem mě překvapilo že to má autoheal :)
Tak to mi asi projde :) je fakt, že to ztrácí framerate při otevření character sheetu, takže by to mohlo dělat brikule i dál. Ďyk.

edit: ňah, nejdou sejvy, jdu si dát úvod znova
ah, vyplatí se to, opravilo to i zvuk
edit2: za 15 jsem tam co včera za hodinu, klasická situace :)
@Walome (12.01.2016 14:58): Arx Libertaties naprosta povinost - bez nej mi hra pri kouzleni lehce lagovala, ty loadingy byly fakt docela crazy, a vubec to bylo plne mensiho ci vetsiho bordelu. A hru jako takovou krom te jedne kosmeticke zmeny to neupravuje takrka vubec. :)
@Walome (12.01.2016 14:47): Nemení to veľa, pokiaľ viem, optimalizuje to narábanie s ramkou (v pôvodnej hre, ak si ju nechal dlho bežať, bolo postupne načítavanie levelov/savov dlhšie a dlhšie - tuto by to už robiť nemalo) a vychytáva to nejaké iné veci. Jediné, čo to mení, je farba pri jednom kúzle z červenej na oranžovú - kvôli lepšiemu rozoznávaniu - v každom prípade, kuk changelog :)
@Walome (11.01.2016 20:32): A používaš Arx Libertatis (neofiko patch)?

Dosť to pomôže základnej hre a ak tam máš nejaké problémy s necitlivosťou (nie vždy Ti chytí gestá myšou pri kúzlení), toto by im malo dosť pomôcť.
No, jelikož rozsvěcuju pochodně napětkrát, jsem se svou volbou zatím spokojen :D
@Garret (11.01.2016 20:18): Ale houby, za čistého válečníka je to zhruba stejně těžké jako za nečistého a mnohem lehčí než za čistého mága;).

Osobně jsem nějaká boost kouzla používal až při poslední hře, hráče to zesílí, ale není to nic bez čeho by se nedalo žít. A naopak útočná kouzla jsou vzhledem ke kouzlícímu systému hodně blbě použitelná přímo v boji... osobně za mágy hraji docela rád, ale Arx bych opravdu jako jedno z mála RPG za toho čistého bojovníka klidně doporučil. O to spíše, že dost kouzel jde seslat ze svitků a tudíž investice do magických schopností je zcela zbytečná (hlavně se hodně využijí svitky levitace apod.).
Pridávam sa k oslavným ódam na mága, hra za bojovníka mi pripadala omnoho náročnejšia.

@Falagar (12.01.2014 20:13): V záverečnej bitke záleží na tom, aké runy si objavil. Bosák vyvoláva démonov, ktorých môžeš ovládnuť a obrátiť proti nemu, ak poznáš vhodné kúzlo. :-)
@kurcatovium (31.12.2013 11:00): Já jsem při prvním průchodu zvolil čistého mága a byla to pecka - až na to, že jsem nebyl za žádnou cenu schopen sejmout závěrečného bosse a tedy hru nedohrál. Teprve při druhém hraní za lučištníka jsem hru úspěšně dokončil včetně závěrečného souboje. Bojovníka jsem zatím nezkoušel...
Zvláštní, jak máme každý jiný nároky na atmosféru. Já u těchto typů RPG zásadně vypínám hudbu, abych právě slyšel jen zvuky :) (puštěnou nechávám jen, pokud je ambientní jako např. v UU)
@Jo_Do (05.01.2014 16:41): Ve hře šlo koupit kroužek na klíče, takže každý nový, který se našel stačilo přidat k ostatním a člověk vůbec nemusel řešit, který k čemu pasuje, protože rozhodující bylo pouze to, jestli ho měl nebo ne..
Tak, dohráno. Popsal jsem hru tak, jak mi ležela a běžela na disku. Jestli je nějaká jiná verze, kde jsou tyhle věci vychytané, o tom nic nevím. Hodnocení 70% - kus dobré práce.
S čistým bojovníkem, ale ani později s mágem mi nepřišly souboje nějak zvlášť ultra obtížné, sem tam se objeví nějaký obtížnější (dva Lichové v katakombách), ale standardně celkem přijatelné (i ten finální souboj je vesměs jednoduchý). Každopádně podobný přístup vítám více, než tuny nudných vatových soubojů (tímhle zdravím Bioware;)). Arx mi v tomhle naopak přišel celkem ideální- méně soubojů, avšak většina je alespoň nějakou výzvou.

Na žádné bugy jsem taktéž nenarazil, jak níže bylo zmíněno, asi bych doporučil update na nejnovější verzi, případně si obstarat GoG verzi (která všemožné fixy obsahuje).

@Copper Blood (01.01.2014 12:55): Spomínam si, že párkrát sa mi podarilo obísť naštvaného Ylsida tak, že som sa vyšplhal na rímsu nad dverami a levitoval som ponad chodbu, ktorú strážil. :-)

A keď si dobre spomínam, bolo tam aj kúzlo, ktoré dokázalo súpera paralyzovať. Účinkovalo síce len pár sekúnd, ale aj tak to pri silných súperoch dosť pomohlo.
@Jo_Do (02.01.2014 21:14): Kvůli těm bugům je dobrý upgrade na verzi 1.21. Potom se (myslím) něco podobného už stát nemůže..
Jinak mi přijde, že si stěžuješ zrovna na ty věci, které dělají hru zajímavou a k dobrým RPG prostě patří..
Takže dvojklik na meteor a mělo by to jít, dobrá, díky.
Kouzla se snažím používat, seč to jde, ale na nízké úrovni kouzlení to právě moc nejde, dal bych tam systém "co používáte, v tom se zlepšujete" a vyřešená věc.
EDIT:---------------
Moment, ti Isildeři, myslel jsem, že myslíte krysí lidi, ale vy asi myslíte ty superrychlé obrněnce. Tak ty teda nedávám, ale zatím se mi je dařilo pobíjet pomocí bugů. Jenže teď jsem na hradě a přímo v trůnní síni jsou dva. Jeden se zasekne jak má, ale ten druhý se nezasekne a jde po mě jak slepice po zrnu, takže je tak nějak soustavně po mě. Zajímalo by mě, kdo tuhle hru během vývoje testoval - nechápu, jak mohli tohle pustit mezi hráče.
Ilsidi jsou v pohodě, rozsekám klidně tři najednou. Měl jsem na mysli démona v chrámu Akbaa a licha tamtéž.
@Jo_Do (02.01.2014 20:46): Řeknu ti to asi takhle - autoři asi počítali s tím, že když už tam dali sakra-tak-hustej systém kouzlení pomocí čmárání myší, tak že nebudeš hrát za suchýho mlátiče, ale budeš aspon využívat nějaká podpůrná kouzla. Už nevím jak se ty kouzla jmenovala, ale bylo tam něco na double-damage a double-armor + fireball se taky hodí. A určitě tam bude ještě něco. Tak to používej. To, že dostáváš od Ylsidů není nic divného, já taky zdrhal jen jsem je viděl, ale přišlo mi to fajn, že nejsem uber-mlátička, co vyndá každého mrknutím oka. Dává ti to potom takový nepříjemný pocit, že na tebe můžou zpoza rohu vyskočit a nakopat ti prdel.

To s bugem ve městě goblinů je jeden ze dvou bugů o kterých jsem slyšel, myslím že se mi to taky stalo, ale nějak jsem to udělal. Hra na konci nebude těžká, jelikož získáš pár uber-itemů. Lektvary dělat můžeš. Že máš v báglu neidentifikované itemy není nic divného, jseš tupý válečník, který sotva rozezná meč od motyky. Měl si investovat do skillu Object Knowledge.

/edit Na meteor stačí kliknout...
Když už mám hnedle dvě originálky téhle hry, tak jsem jednu vzal, nainstaloval a začal hrát zase od začátku.
Až do města goblinů jsem to zvládal dobře. Stačilo si jen zvyknout, že na všechno se používají dvojkliky. Ve městě goblinů jsem měl těžký zásek, hra se bugnula. Vypsal jsem si přesný postup a zkoušel starší save - zabral až pátý, trigger konečně sepnul, král trůnící na záchodě, mě konečně přestal posílat do háje a já mohl dál.
Hra si mě začala získávat, musel jsem uznat, že je to velmi kvalitní a rozsáhlá kobkařina. Například jsem náhodně potkal skupinku kněží v katakombách. Napadlo mě je sledovat - pak jsem zaslechl volání o pomoc a vyklubal se z toho jeden splněný úkol.
Bohužel, tvůrci si to u mě už podruhé rozházeli, tentokrát nepochopitelně zvýšenou obtížností, ke které dojde skokově a bez varování. Jaký má do pr.... smysl, postavit do plynulého toku příběhu nepřítele, na kterého postava absolutně nemá a bez využití bugu je neporazitelný? Člověk by řekl, že když si vyrobím kontaktního válečníka specialistu, s maximem síly a bojových dovedností, tak hrou musím projít jako nůž máslem, ale přitom čím déle hraju, tím těžší to je. Neumím si vůbec představit, jak těžká musí být hra za mága, nebo zloděje.
Co se týče atmosféry, přijde mi, že tvůrci sami nevěděli, co jim z toho nakonec vyleze. Jestli legrace s přihlouplými gobliny (jako Overlord), anebo vážný hororový příběh (jako Call of Cthulhu). Výsledek je tak napůl, atmosféra je ani ryba, ani rak, i když má svá světlá místa.
Jestli něco ve hrách nesnesu, tak to, když můžu rádoby všechno, ale přitom nic. Proč je nutný systém skillů, abych něco uměl, to se to prostě nemůžu od někoho naučit? Proč mám jako bojovník plný bágl neidentifikovaných prstenů a zbraní, které jsou mi nanic? Proč si nemůžu vařit vlastní lektvary? Opravdu si tvůrci myslí, že tohle někoho donutí, zahrát si hru znovu?

Ale k věci - hra se mi nejspíš zase bugnula. Mám Krahoz i Zohark, obojí nasazené, jdu k meteoritu, buším do něj bojovou sekyrou, buším, buším a nic. Meteorit mi ubírá manu, jako bych ty prstýnky neměl.
Je ke zničení té věci potřeba ještě něco?