Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@valcik (31.12.2013 22:12): levitace tu zase tak uzitecna neni, nefunguje jako treba v Morrowindu, hrac nemuze menit vysku a ostrelovat nepratele zvrchu, levitace slouzi pouze k preklenuti propasti apod, vse na stejne vyskove urovni v momentu seslani kouzla
Jop, oplatí sa vraziť pár bodov do mágie aj do alchýmie. Telekinéza je užitočná vec, levitáciou sa dá uniknúť aj pred naštvaným Ylsidom a aj vlastnoručne namiešané liečivé nápoje padnú vhod. ^^
@Copper Blood (31.12.2013 21:44): přesně u tohohle typu nepřátel jsem to vzdal. Problem je taky v tom, ze nebyly léčivé lektvary, zásoby u obchodníků se nerespawnovaly. Taky nemam rad kouzelníky, ale tady je to diky systému kouzel zábava...
@kurcatovium (31.12.2013 11:00): magie je zabavna a urcite se to s ni da celkem slusne dohrat, nicmene pokud budes hrat za valecnika, urcite dej par bodu do magie abys mohl pouzivat Fireball, s tim samotnym se hra da dohrat, pokud bys ale jel cistokrevnyho valecnika, budes mit ke konci hry obrovsky problemy s jednim neskutecne rychlym a silnym typem nepratel v brnenich, bojovat s nima nablizko moc nejde, v tomhle to mohli vyvojari trochu upravit
@M.a.t.t. (31.12.2013 13:40): Planescape je (kladením důrazu na INT/CHAR/WIS) spíše výjimka (není problém jej hrát za "chytrého" bojovníka), boje v Planescapu považuji ze poměrně jednoduché (v porovnání s BG/ID) díky možnosti tréningu na nepřátelích za tisíce EXP, díky možnosti dosáhnout hodně vysokých levelů atd.
V Planescape Torment mi to prišlo naopak. Za bojovníka je to v závere výrazne ľahšie. :)
@Walome (31.12.2013 12:42): :-) Ve většině RPG to celkem klasicky funguje tak, že za mága má člověk větší problémy na začátku a za bojovníka na konci.

Osobně v případě akčnějších third person RPG (Gothic, Two Worlds, Divinity 2, Fable, Amalur a další) hraji většinou raději za válečníka a v isometrických RPG typu Baldur's Gate / Planescape / Divine Divinity spíše za kouzelníka. U ARPG hraji většinou za kouzelníka nebo střelce, hraní za "válečnické" postavy mi u hodně akčních kusů přijde za chvíli děsně nudné (s drobnými výjimkami typu Nox). U first person RPG jak kdy, obě Ultimy Underworld jsem hrál za válečníka, Arenu za Battlemage, Arx Fatalis také něco mezi (trochu jsem se léčil a občas seslal i nějaké útočné kouzlo).
@kurcatovium (31.12.2013 11:00): určitě hybrid. jako čistý bijec jsem měl v pozdějších fázích hry problémy, proto jsem to rozehrál znovu jako zloděj-kouzelník a bylo to mnohem lehčí. minimálně fireball učiní celou hru o 50% lehčí.
@jablek (30.12.2013 22:55): Ylsidi - to sú tí zmrdi s brneniami? Tí boli fakt ostrí, pamätám si, že jediného som bol schopný zložiť - to bol ten, čo strážil vchod na veľkom preistranstve a ako jediného som ho udolal ešte bez ich brnenia - strieľal som do ňho lukom, skrytý za nejakým stalagmitom, neskôr ma uvidel (to už bol dosť načatý) a potom som na ňho strieľal a zároveň ustupoval.
Ylsidi byli fakt vostrý no. Dokud jsi neměl jejich brnění, tak si myslím, že bylo snad nemožný nějakýho sejmout..

Jinak ten pavouk byl bez použití ohně fakt téměř nesmrtelnej. Pamatuju si to dobře, protože jsem ho rubal asi hodinu a stejně se nedal. Byl jsem z toho fakt zdeptanej, tak jsem to musel hledat na netu, až jsem přišel na ten oheň. Možná, že jsi mu tenkrát poslal firebal nebo dva a ani tě nenapadlo, že by byl nějak vyjímečnej :)
@jablek (30.12.2013 22:42): Hej to nie je ten uplne prvy pavuk, ten bol v takej miestnosti s vodopadom ci co a nieco sa tam bastlilo nejake lano na vytah ci co sa mi zda.... ale stale plati ze "what is the problem with him" :-)).

Ved ked bojujem tak aj ustupujem dozadu nie? ci ako? toto mi fakt moc nedalo zabrat - to ti opancierovani zmrdi neskor co kuzlili speed boli ovela, ovela, ovela, ovela horsi......

@Richmond (30.12.2013 22:48): No hej, ani nie tak "vic veci" ako v podstate "kazda vec" :-)) ha ha ha
To akoze myslite toho uplne prveho pavuka v tom uvodnom dungeone? S nim bol nejaky problem ho zabit? O tom pocujem prvy krat. Ja som s tym ziadny problem nemal a to som tu hru rozohraval cez new game aspon 6-8 krat v tej dobe novinky.

Vo svojej dobe so stroskotal na fatalnom bugu v prvej verzii hry, kedy sa vo velmi pokrocilej faze hry nedalo vyliezt na jeden rebrik a tym padom sa nedalo utiect a dohrat hru, preto som na tom vtedy skoncil Ale par (2-3) rokov dozadu som GOG verziu uspesne dohral. Hra nie je prilis dlha a nejako extra rozsiahla.

Ovsem celkovo to nebolo nic moc uzasne a oproti Ultime Underworld (1&2) je to vyrazne slaby titul.
S pavoukem jsem měl taky potíž, ale nakonec jsem si zjistil, že na něj platí oheň, takže buď kouzlo nebo ho dotáhnout k ohni a bylo :). Jinak, co se týče ovládání, tak je pravda, že mi to chvíli trvalo, ale ne dýl než půl hoďky. Potom jsem to už bral jako samozřejmost a nakonec mi to přišlo jako povedený a zajímavý řešení..
Takhle to prostě u starších her bejvá. Nemáš všechno hned pod nosem a nevodí tě za ručičku šipka. O to větší máš pak ale radost z toho, že se ti něco povedlo..
Myslím, že asi dvojklik pravým tlačítkem - už nevím. Ale přijít na to bylo peklo.
Já jsem měl první zásek hned první minutu, jak se má člověk dostat z vězení. Score totiž přiložilo ke hře návod, ale v něm ani jediné slovíčko k ovládání (zatracené Score!) a internet jsem ještě neměl. Zkusil jsem všechno, mačkal jsem ze zoufalství všechna tlačítka na klávesnici, kliky, dvojkliky, i klávesové zkratky, mačkal jsem klávesnici všemi prsty najednou, pak to povolilo, ale nezjistil jsem ČÍM jsem to udělal, takže u druhé překážky zase stejný zásek (fakt díky, Score). Neintuitivní ovládání, dokázalo spolehlivě zabít atmosféru, ale ještě to mohly zachránit úkoly - kdyby mě zaujaly. Bohužel, pokaždé jsem si jen říkal: "Tohle že jsem měl udělat? To by mě fakt ani ve snu nenapadlo. Takhle bych se já nikdy nezachoval."
Taky si pamatuju na špatně řešenou mapu, se kterou jsem měl pořád potíže. Pamatuju si, že ke konci už jsem jenom bezcílně bloudil, (protože dívat se pořád do návodu mě nebavilo) a přemýšlel, co se po mě vlastně chce a kam mám jít, když nikam nemůžu. A pak jsem toho nechal, někde snad ve třetině.
@Jo_Do (30.12.2013 13:53): No já jen, jestlis třeba nepřišla na to, jak se peče chleba, nebo jestli myslíš fakt něco fatálního. Jako jsou tam i adventurní prvky a tak, viz projímadlo pro krále krys nebo co to tam bylo...

Jako já taky skončil s touhle hrou někde zezačátku, ale to jen proto, že jsem potkal pavouka, přes kterýho jsem se prostě nedostal :D
Vzpomenout si na příklad? To bys po mě chtěl trochu moc, po tolika letech. Dá se říct, že na začátku mě zaujala atmosféra hry, ale ta se rychle vytrácela, kvůli nesmyslnému řešení úkolů a velkým potížím s ovládáním.
@Jo_Do (30.12.2013 11:39): To je na tom přece to nejlepší, ne? Já třeba mám rozehraný Might and Magic 1 a pár desítek hodin zpočátku vůbec netušíš, proč tam jsi, co máš dělat :) Dostaneš quest - přines tohle a ty vůbec netušíš, kde to hledat :) To mám prostě rád :)
Hru jsem chvíli hrál už před drahně lety, ale příšerně mi tam vadilo, že věčně nevím co mám dělat, ani jak to mám dělat.
A když jsem nahlédl do návodu, namísto abych se podivil jakto, že mě to nenapadlo hned, jsem si říkal, že takové řešení by mě nenapadlo, ani kdybych přemýšlel tisíc let.
Takže zůstala nedohraná někde na disku a musím říct, že i takový Gothic byl jednodušší.
Především proto, že v něm nebyly věčné adventurní záseky: "Co po mě ta hra chce, co mám dělat?"
@Crash (07.08.2013 09:04): Nevím, jestli nezačínáme být na DH obecně tak trochu fanatičtí ohledně prosazování vlastního názoru na něco, co není jasně kvantifikovatelné. Ono se to asi dříve nebo později stane libovolné skupině, protože všude bez kvantifikace pomocí jasných pravidel (např. matematika) nakonec existuje vícero názorových proudů. Trochu jsem doufal, že se něco podobného DH vyhne, protože na spoustu herních sajt nemá kvůli hejtu na kde co pomalu smysl chodit, protože člověk pak místo zajímavé diskuze sleduje žabomyší války o ničem.
@MartinezZ (07.08.2013 06:57): @leebigh (07.08.2013 08:05):
Sakra co vám na tom tak vadí? Informace je to pravdivá s hrou souvisí a to že vás to zrovna nezajímá, ještě neznamená, že to nemůže zajímat někoho jiného, takže dost dobře nechápu, proč tu hellhouse "pranýřujete". Pokud vás to nezajímá čtěte něco jiného. mě taky nezajímá diskusní fórum "Sport" a neřvu ať se zruší, ačkoliv s DH toho má společného mnohem míň...

A to že Fingon pracuje na tom seznamu je sice věc hezká, ale zase o ní ví jen pár lidí a vůbec bych nebyl proti, aby ty informace nabouchal do DH do zajímavostí k příslušným hrám.

@hellhouse99 (06.08.2013 23:02): Nenech se odradit. ;-)
OK, jak myslíte :) Teď ještě doplnit obdobné zajímavosti ke všem ostatním hrám v DB - a to pro Score, Level, GameStar, Počítač pro každého, PC World (tam taky určitě někdy nějaká hra byla)... Ale jsem těžce OT a dál už prudit nebudu.
"Součást CD přílohy SCORE 117."
- většina starších her byla součástí přílohy nějakého herního časopisu, co je na tom za Zajímavost?
Tak jsem to rozehrál a zatím z toho čiší masivní inspirace UU :) Ale zatím mě to nevadí, soubojů je spíš pomálu, příběh se rozvíjí pomaleji a tak to mám rád! :) Atmosféra taky za jedna. Trochu se potím akorát s ovládáním, snad vejde brzo do krve.
V apríli tohto roku sa objavil open source port, ktorý upravuje engine pôvodnej hry. Môžte si nastaviť vlastnosti renderovacieho zariadenia, alebo rozbehnúť hru aj na iných platformách, napríklad pod Linuxom. Stránku projektu som pridal medzi odkazy.
@HolyMeatball (28.06.2012 07:17): Vzhledem k tomu co tam píšou (že když najmou dost nových lidí, tak pak pořádají company match v the Crossing aby těm nováčkům dokázali že na tom opravdu dělali) tak doufám že je Bethesda nechá to dodělat a vydat, třeba digitálně.
Já si dodnes pořádně nedokážu představit, jak přesně by vypadal a fungoval ten Crossing. ._.