Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (27.02.2015 18:37): Asi jo. Ale dle mého jsou díly 6-9 hodně hudebně vyrovnané. 6 u mě ztrácí tím, že je tam dost nepůvodní hudby. A taky do tý hudby v soundtracku zní zvuky. V sedmičce mi nesedí ty rádoby chorály, ale theme music je nepřekonatelná. Osmička má nejvíc takových klasických hitových songů, jako je Regnan Fleet (track 10) a samozřejmě největší hitovka https://www.youtube.com/watch?v=WGGp3mvffyg&index=5&list=PL4957CFC902EEE2FA.

Devítka je pro mě osobně skladatelsky nejdál. Nejpokrokovější, co kdy Green Street Studios (včetně HOMAMU) udělali. Ale je to už náročnější na poslech a tolik se to nezavděčí. Skutečně tradičních Might and Magic líbivek se tam najde jen pár. Taky ta hudba nebyla podle mě moc dobře vyřešená v samotné hře. Ale jako samostatná hudba u mě vede.
Jedno asi nelze osmému dílu odebrat. Imho má nejlepší hudbu. Ale celá trojice na jednom enginu je na tom obecně velmi dobře.
Konecne dohrano, nekolik poznatku ze hry:

1. Hra je skutecne podstatne kratsi a jednoduzsi, nez 6. a 7. dil, coz je v dnesni dobe mozna spis plus, byt na epic zalezitosti typu castle Darkmoor nebo VARN se pochopitelne nezapomina a z tria 6., 7. a 8. dil je 8. dil pochopitelne bez debat nejslabsi.
2. Staci najmout 1 draka do druziny a ze hry se razem stava poprve v serii prochazka ruzovym sadem. Pokud se hrac vyda na 1. levlu s partou do Ravenshore a nasledne do Garrote Gorge pro draka, tak s nim uplne v pohode vyplive prakticky vsechny dungy a lokace uz na zacatku hry, coz bylo v predchozich dilech naprosto nepredstavitelne. Hra s drakem je nevybalancovana a casem jsem kvuli tomu (a nemoznosti charakter managementu) misto nej nabral trolla. Hra se pak pohodove protezkla, byt jsem mel uz slusne vytrenovane postavy, vetsinu questu splnenych a problemy jsem prakticky nemel az do konce hry.
3. Nechtel jsem hrat s klerikem a nakonec nebyl vubec potreba, light magic nechybela a upirka vsechno uhealovala, obcas healoval i minotaur. Parta dark elf jako hlavni postava, upirka z prvni hospody, nekro z prvni hospody, minotaur z Ravenshore a drak/troll na 30 levlu se ukazala byt dobre vybalancovana a nikdo nijak zvlast nezaostaval.
4. Narozdil od predchozich dilu se mi podarilo najit absolutni vetsinu vsech artefaktu a relikvii a vymlatit uplne vsechno, tedy az na zaverecnou lokaci v Destroyerove svete, kde uz to stejne nemelo smysl, protoze jsem levly nepotreboval. Trenink jsem ukoncil na 50. levelu, ktery na dohrani bohate staci. Do aliance jsem nabral draky a nekry a prijemne me potesilo setkani s Rolandem a Catherine, pohrichu posledni. Story je slaba, ale nakonec nejaky smysl dava a autorum se ji na udalosti Armagedons blade a MM7 kupodivu podarilo docela smysluplne naroubovat, i kdyz to tak zpocatku vubec nevypada,
Tak jsem konecne poprve rozehral osmicku opravdu poradne a musim rict, ze i kdyz je na hre jasne patrne, ze je to narychlo zplacana zalezitost, coz se projevuje nejen na zoufaly prazdnosti a snad az ubohosti vsech lokaci (vytvoreni jedny mapy nemohlo trvat dyl, nez hodinu), ale celkove na nizke propracovanosti, ktera z osmicky smrdi na sto honu (lidi ve mestech vypadaji vsichni stejne, malo textu, portretu a vubec malo vseho a pribeh vymysleny v nouzi za 2 hodky), tak se kupodivu skvele bavim, hratelnost predchozich dvou dilu je proste nesmrtelna a oproti temto gigantum ma osmicka vcelku normalni rozsah. Krome toho, najmul jsem si draka a poprve v cele trilogii zazivam pocit opravdove sily, kdy jsem diky nemu schopen v pohode vymlatit nejen cele dungy ve stylu Dooma, ale i cele lokace, coz v minulych dilech nebylo zvykem ani na vyssich levelech, naopak to hrac dostaval sezrat i na konci hry, zatimco ted s postavami na levlu 10 (muj dark elf, upirka a nekro z prvni mapy, minotaur z Ravenshore a ten jedinej dostupnej drak) v pohode vymlatim vsechny dungy a prisery na mapach a jedu dal. Nevim jestli se mi jeste bude chtit hrat misto s drakem s puvodne planovanym trollem, palcat v jedny ruce je beztak o nicem...
Nejdriv jsem hral sedmicku (moje vubec prvni originalka, kterou jsem dostal za predplatne Score) a az dlouho potom sestku (tu jsem mel za predplatny dostat puvodne, dokonce si kvuli tomu koupil i hint book, aby nasledne Andrew v uvodniku napsal, ze misto sestky vsichni dostaneme sedmicku), ale oba dily mam rad stejne. Skvely hry. Osmicka proti nim pusobi hodne rychlokvaskovym a mozna az ubohym dojmem, ale mam v planu ji konecne dohrat s partou dark elf jako hlavni postava, upirka a nekro z prvni vsi, minotaur z prvniho mesta a nejakej troll. Draka brat nebudu.
Já to hrál popořadě a sedmičku mám rovněž nejraději.
Tak jsem se připravoval na další zkoušku (a to mi už je 42 ...) a v rámci zachování duševního zdraví jsem si pouštěl gameplay od Daniela Serceie (MM VII). Zkouška hotová a navíc jsem mi vrátil po roce a půl z opravy netbook... A dostal jsem opět chuť na MAGICa... Šestku mám rozehranou (jedna postava- mág, sedmičku jsem právě dokoukal na youtube. A tak jsem se vrátil k osmičce.
Je to hra, která jse série šest až osm nejslabší, ale na druhou stranu- nezklame, a dokáže mně vtáhnout do hry, kdy nevnímám okolí...
V současnosti je to taková jednohubka před MM X a LoG II.



Dark Elf byl výborný class. A také velmi (velmi) silný. Z nových už pak šel jen ten Minotaur (tzn. vlastně paladin trochu jinak). Drak je nuda (není pro něj výbava, kterou by mohl používat a je moc silný). Posledně jsem hrál se 4 postavami - Knight, Necro a Cleric z první hospody a můj dark elf jako základní postava. Nikde nebyl problém a hra mě docela bavila. Byť si stále myslím, že je graficky odporná. Některé dungeony jsou zkopírované z minulého dílu a příběh stojí za bačkoru.
Sedmička u mě nadále vede. Příběh určitě nejlepší a kvitoval jsem s povděkem jeho různé cesty.
@Phoenix (24.02.2013 16:07): No veď to, ale bojím sa najmä technických problémov. Mám ešte doma originál cdčka, ktoré boli priložené k HOMAM V, tak to asi skúsim, len predsalen pri tak vysoko nastavenej latke starších dielov, to bude asi veľmi smutné...
@Tulareanus (24.02.2013 15:12): Devítka otřesná ani masochistická není, ale je to proti minulým dílům krok zpět, pouze velmi lehký nadprůměr. Jak je napsáno přímo v profilu, na výsledku se podepsal rychlý vývoj, borci poprvé pracovali s LithTech enginem a do toho ještě krachovali.
V MM7 máš na lukostřelbu aspoň nějaké ty experty (rytíř a zloděj tuším), a jednoho mistra (hraničář). Tady je to fakt o ničem. I když logicky to zase celkem sedí, nedokážu si představit minotaura, co by byl extrémně talentovaný lučištník a podobně.
@Tulareanus (24.02.2013 15:12): Jo, Dark elf je dobra postava, nieco podobne mi chybalo v MM7... silny fighter s 2 mecmi skoro porovnatelny s Knightom a navyse chvala Baphometovi - mal Grand Master Disarm Trap a ako bonus GM Chainmail.... a este aj Merchant. Tym ze ako jediny mohol trenovat strelbu ma napadlo aj to ze ci nie je lepsie mat 2 dark elfov nez Knighta, ktory mal strelbu iba trapny Expert, ostatni uz vobec nic... toto mi vadilo aj v MM7, v podstate vobec nikto nemohol trenovat strelbu co je dost skoda.

MM9 - nehral som, ani nemam vobec v plane skusat, aspon minimalne najblizsich par rokov asi, moc ma to nelaka. Povest hry je otrasna a demotivuje ma uplne.

edit - este mozno sa mi pacil viac MM8 nez MM7 aj preto, ze MM7 nepriniesol vobec niz zaujimave oropti MM6 - mal absolutne nulovu pridanu hodnotu. Kdezto MM8 bolo aspon dost zaujimave a originalne tym svetom, zle bytosti a tak.... MM8 mi tak prislo ovela zaujimavejsie z pohladu atmosfery a settingu hry.
@mazar1234 (24.02.2013 14:01): Mne veru upír moc nesadol, tuším pri prvom hraní som si ho dal dokonca ako hlavnú postavu, ale nič moc. inak z tej tvojej zostavy som asi takmer vždy bral do družiny Fredricka a Simona, to sú v podstate také klasiky, ale vždy som utekal do Garrote Gorge nabrať do družiny toho draka. Jasné, je to op postava, ale zas mi príde hlúpe, zbytočne si odopierať niečo ponúkané hrou bez cheatovania, len aby som to mal ťažšie, Dark Elf je celkom fajn klasa. Troll mi prišiel o ničom a Minotaur je relatívne ok, no vlastne sa mi do družiny tuším nikdy nezmestil. Inak tiež som nemenil postavy, miesto toho som radšej nenaberal vôbec do družiny tie, ktoré som nechcel a nechal som si voľný slot, kým neprišla taká, ktorú som tam chcel mať permanentne.

Z môjho pohľadu sa to nechytá ani na 7, nielen na 6, ale keď si to porovná človek nielen so súčasnými RPGčkami, tak je i tak latka nastavená pomerne vysoko. Uvažujem, či si nezahrám IX, hoci to vyzerá na riaden masochizmus. Hral si to?
@mazar1234 (24.02.2013 14:01): Gratuluju k dohrání. Osmička byla pořád hodně slušná (přestože osobně mi sedmička přišla lepší, ale to může být částečně tím, že jsem si osmičku pokazil drakem v partě), nicméně šestka je opravdu minimálně o třídu lepší než oba následující díly.

A ano, osmička je menší a tak nějak trochu víc casual (rozloha, složitost).
Tak je to definitivne dohrane.
odkaz

Ale bavilo ma to viac ako M&M7, hlavne som ani jediny krat nezazil to co som u MM7 zazival kazdych cca 5 minut a to demencia priblbleho enginu pri strelbe, kde v MM7 sipy nepresli ani cez absolutne nezmyslene prekazky a imaginarne zabrany, nastastie MM8 tymto vobec netrpi.

Hral som s partou
Dark Elf - hlavna postava
Vampire - Elsbeth Lamentia, prva upirka v hre z zaciatku
Necromancer - Devlin Arcanus, prvy necros v hre zo zaciatku
Cleric - Fredrick Talimere, tiez prvy Cleric co sa dal naverbovat
Knight - Simon Templar, prvy Knight co sa dal naverbovat

Takze je vidiet ze druzinu som si trenoval od podlahy a vobec som nevymienal postavy za novsie na vyssom leveli a tak.... takto ma to bavi viac, aspon som mal ako taky pocit ze mam nejaku svoju druzinu od zaciatku az do konca. Ovsem mozno som si mal dat radsej Minotaura namiesto Vampira, je dost mozne ze je celkovo silnejsi ale to sa uz nedozviem.

No na latku nastavenu M&M6 to samozrejme vobec nedosiahlo, hoci niekomu moze viac vyhovovat taka mensia rozloha sveta a uplne jednoduche dungeony oproti rozlahlemu MM6 s niektorymi mega-hardcore dungeonmi.
@Eru (21.01.2013 21:46): To hej ze patche vseobecne ano... ale predsa len je to unofficial a tak som zvedavy na konkretne veci co to prinasa. Ale toto vyzera naozaj na must-have bez debaty.

Quicksave, mouselook featury, mousewheel flying.... zakladne veci prezitia.
@mazar1234 (21.01.2013 20:38): Maximálně vhodné. Což IMHO platí o patchích obecně. Co konkrétně přináší tento se podívej sám:

GrayFace MM8 Patch v1.5.1
By Sergey Rozhenko <mailto:sergroj@mail.ru>
https://sites.google.com/site/sergroj/

Mok's patch is included.

([+] - feature, [-] - fixed bug, [*] - other)

New in version 1.5.1:
[-] My bug: Dead monsters could sometimes move in version 1.5.

New in version 1.5:
[+] Major mouse look update. (see below for details)
[+] MouseWheelFly option lets you fly up and down by scrolling your wheel.
[+] Quick load. QuickLoadKey option controls the quick load key.
[+] AutorunKey (F3 by default) turns on/off autorun, like in MMORPGs.
[+] When run in 32 bits color mode automatically switches to 16 bits in Windowed mode.
[+] Identify Monster shows monster resistances numbers now.
[+] PaletteSMul and PaletteVMul options let you change how bright or colorful the game looks. HSV representation of colors is used.
[+] If MouseBorder option is set to -1 the time is stopped when you press right mouse button, like in MM6 and MM7.
[+] StartupCopyrightDelay option lets you change the time for which the copyright window is shown when the game starts.
[+] Now Turn Delta is set to Smooth by default.
[-] Death on arena no longer causes a crash.
[-] Strafes and walking worked badly on some machines due to rounding issues. Same thing with NPCs walking.
[-] Autosave was done after the cost of transport is withdrawn.
[-] Waiting (using Rest dialog) used to recover characters twise as fast.
[-] Key strokes could be ignored if some other programs run at the same time and use the same keyboard access method.
[-] Town Portal and Lloyd Beacon dialogs used to react spell book click in mouse look mode.
[-] A rare case of "negative/0" caused a crash in stats screen.
[-] Lloyd Beacon used to autosave game after decreasing spell points and adding recovery delay.
[-] Town Portal used to autosave game after adding recovery delay.
[-] Some players experienced a beam of Prismatic Light that doesn't disappear. Now the real cause is fixed.
[-] My bug: Skill bonuses to recovery time were ignored.
[-] My bug: In mouse look mode mouse could leave window when moved fast.

Other Changes:
[+] Multiple Quick Saves. (see below for details)
[+] F2 toggles Double Speed mode. DoubleSpeedKey option controls the key.
[+] TurnSpeedNormal and TurnSpeedDouble options control speed of smooth turning. Default is 100% for normal speed and 120% for double speed.
[+] Mouse look. (see below for details)
[+] AlwaysStrafe option inverts the behavior of right/left arrows - strafing becomes the standard behavior and turning is done when Ctrl is pressed.
[+] InventoryKey option lets you open character's inventory screen by pressing 'I' instead of clicking a character portrait. Set it to 0 to disable.
[+] ToggleCharacterScreenKey opens or closes character screen. The default key is '~'. Set it to 0 to disable.
[+] FreeTabInInventory lets you select dead characters by Tab key while in character screen. Default is 1 (enabled).
[+] Recovery Time value is displayed in Attack and Shoot descriptions.
[+] PlayMP3 option lets you play MP3 files instead of CDAudio. Default is 0 (disabled). (see below for details)
[+] MusicLoopsCount option controls loops count of music. Set it to 0 for infinite loop.
[+] No Death Movie option. Default is 0 (disabled).
[+] NoCD option. Works only if "AnimsMagicdod.vid" is present. Default is 1 (enabled).
[+] NoIntro option disables starting movies. Default is 0 (disabled).
[+] HardenArtifacts options lets you use Harden Item on artifacts. Default is 1 (enabled).
[+] Harden Item, Recharge Item and other similar potions don't disappear when you try to use them on improper items.
[+] NoVideoDelays disables delays before and after a video is shown. Default is 1 (enabled).
[+] ReputationNumber shows numerical reputation value together with category name. Default is 1 (enabled).
[+] HorsemanSpeakTime and BoatmanSpeakTime options control time needed for horseman or boatman to say "Let's go" before new map starts loading.
[+] MouseLookBorder option lets you can change size of area used to rotate by pressing right mouse button. Set it to -1 to remove the area completely.
[+] JumpSpeed option lets you can change Jump spell speed. Default is 1100. Game default was 1000.
[+] You can rest on shipyards.
[+] Extracted files from EnglishT.lod are loaded from DataFiles folder. Useful for modders. (see below for details)
[+] Loads all .dll files from ExeMods directory (this is used by MMExtension and you can use it to add your patch).
[+] Improved errors reporting. (see below)
[+] Now monsters are colored properly in Direct3D, no more tinting. d3dsprite.hwl isn't used anymore.
[+] Monster contours are taken into account in Direct3D when you click on them.
[+] "NoBitmapsHwl" enables textures to be taken from bitmaps.lod instead of d3dbitmap.hwl in Direct3D. This leads to better quality of textures, but too much sharpness in the distance. Default is 1 (enabled).
[+] Limit on sprites count is extended.
[+] Now Delphi memory manager is used. The limit on amount of allocated memory is removed.
[+] Door state switching command extended. Now modders can pass 3 instead of 2 to switch door state even if it's moving.
[-] There were glitches of smack animation in houses and even crashes sometimes.
[-] Events were executed incorrectly is all party members are inactive.
[-] You could attack with inactive party members.
[-] Now save/load slot is preserved.
[-] No need to set compatibility on Win XP anymore.
[-] Inactive characters could use scrolls.
[-] Items bonuses to weapon skills were ignored in recovery time calculation.
[-] Protection from Magic didn't protect from Poison.
[-] 'of Feather Faling' enchantment didn't work (and Archangel Wings too).
[-] Dagger in second hand used to do triple damage even on Expert level.
[-] Daggers had 10% chance to do triple damage no matter what Dagger skill you have. ProgressiveDaggerTrippleDamage option makes daggers do triple damage with probability equal to skill. Default is 1 (enabled).
[-] Haste didn't work when some members are dead and weak at the same time.
[-] Buggy autosave/quicksave filenames localization removed.
[-] Temporary resistance bonuses didn't work. (they are actually never given in the game, but this fix may be useful for mods)
[-] Added code to suppress a strange bug leading to crash in the Temple Of The Sun.
[-] Mok's delay before showing video is replaced with a better solution.
[-] There were wrong artifacts bonus damage ranges (4-9 instead of 4-10 and so on).
[-] Elderaxe had wrong damage type: Fire instead of Water.
[-] Herald's Boots swiftness didn't work.
[-] Now items that didn't fit into a chest appear in it when you free space for them and reopen the chest. (FixChests option)
[-] DirectDraw errors reporting is disabled.
[-] Attacking big monsters in melee in Direct3D was a problem before. Players tended to shoot in them.
[-] Credits speed is now limited.
[-] Party generation screen animation speed is now limited.
[-] Uncompressed sounds weren't loaded correctly.
[-] 'Invalid ID reached!' that was spamming the ErrorLog.txt is now ignored.
[-] In Plane of Air FPS was very low and ErrorLog.txt was spammed with 'Too many stationary lights!' messages.
[-] Fixed a couple of index-out-of-bounds errors.

Changes of Mok's patch:
- no need to use compatibility modes anymore (Windows 2K/XP)
- better sound & video support (more recent Bink, Smacker and Miles Sound System libraries)
- added small delay before displaying bink movies (on fast machines it was too easy to skip a movie just by pressing mouse button)
- removed buggy hard drive free space check.
- fixed rare crash after playing Arcomage duel (on fast machines sound buffers were released before MSS finished playing them)
- fixed Hour of Power spell (Haste part wasn’t working). Thanks to Mike Kienenberger for the fix.
- fixed Psychic Shock spell (damage 12 + 1-12 instead of 12 + 1).
- you can toggle running mode by pressing caps lock key.

All options are controlled by mm8.ini. It is created when the game is run the first time.
Some localization options are kept in mm8lang.ini. You can change them or translate to your language. If you create the same options in mm8.ini they will override those from mm8lang.ini.

--------------------------------------------------------------------------------
Quick Saves:
Press F11 to use quick save. You will see "Game saved!" message. "QuickSavesKey" option in mm8.ini controls the key used to save the game.
Option QuickSavesCount controls the number of quick saves.
Option QuickSavesName controls names of quick saves. Default is "Quicksave".
SpaceBeforeQuicksaveDigit controls whether there should be a space between "Quicksave" and the number of quick save.

--------------------------------------------------------------------------------
How to use MP3 Music:
Create "Music" folder in the game directory and place there files from "2.mp3" to "16.mp3" corresponding to CD tracks. Set "PlayMP3" to 1. Unlike CD music, MP3 music volume is affected by Sound volume you set in Settings menu, so it's a good idea to keep it at maximum.

--------------------------------------------------------------------------------
DataFiles:
Create "DataFiles" folder in the game directory. To modify a file in EnglishT.lod extract it and place into the "DataFiles" folder. It will be used by the game instead of original file. So, you don't need to insert files into EnglishT.lod each time you modify them.
"DataFiles" option controls this. Default is 1 (enabled).

--------------------------------------------------------------------------------
Mouse Look

To enable mouse look set MouseLook option to 1.
Mouse look can work in two modes. The default mode is like in 3D actions and alternative mode is closer to World of Worcraft and similar games.
Here is my preset for 3D action mode: http://sites.google.com/site/sergroj/mm/MM6MouseLook.rar

You can activate alternative mode by setting MouseLookUseAltMode option to 1 or by pressing Caps Lock if the CapsLockToggleMouseLook option is set to 1.
MouseLookChangeKey is used to temporary switch mode (turn off mouse look in normal mode or turn it on in activate mode). The mode is restured if you open any other screen.
MouseLookTempKey changes mode while you hold it. Best fit for alternative (WoW) mode.
MouseSensitivityX and MouseSensitivityY control mouse sensitivity. If you want, you can invert Y axis by making its sensitivity negative. Note that you can set values over 100.
MouseSensitivityAltModeX and MouseSensitivityAltModeY are similar, but used for alternative mode.
MouseLookFly option lets you fly up/down by pointing your view in the desired direction.

Cursor used in mouse look mode is located in DataMouseLookCursor.bmp

--------------------------------------------------------------------------------
Wide Screens
This isn't related to the patch, but note that on wide screens you can set up your video card properties not to stretch the image. At least Nvidia drivers allow setting this in Nvidia control panel.
Tak som to nainstaloval a vyskusal. Ale prosim o radu, vie niekto nakolko je vhodne nainstalovat tzv. GrayFace patch z Elemirovych stranok? Je hra nejak zabugovana alebo nieco? MM 6 aj 7 som s Grayface patchmi hral, ale u MM8 tam nie je v podstate nic o tom napisane ze ake su vyhody a funkcie.
@mazar1234 (15.12.2012 15:54): Ja jsem MM8 nedavno rozehral a je na nem bohuzel zretelne patrny, ze je to narychlo zplacnutej projekt. Propracovanost sveta je proti minulym dilu docela k smichu, hru drzi akorat genialni hratelnost sestky a napad s rasami.
Tak vcera kupene na GOGu.... sam som zvedavy kedy sa k tomu realne dostanem ale celkom sa uz tesim.
@Akhera (09.11.2012 16:32): členy družiny jsem snad ani neměnil, od začátku jsem jel s vlastní postavou (obviously), nekromantem a upírkou z první hospody, nějakým klerikem tuším a tím úplně prvním drakem... poté byla hra snazší, ale většinu závěru po vstupu do krystalu jsem stejně raději projel s neviditelností (protahovat se kolem krystalových draků = peklo, Escatonův palác pak byl neuvěřitelně monotónní a tam jsem to radši všechno vybil).
Hmm, zvláštní, všichni tvrdí, že s drakem v družině je hra strašně lehká, tak jsem si schválně žádného nevzala a stejně mi to přišlo zoufale jednoduché. Asi tak od poloviny hry jsem jela souboje téměř výhradně v real-time, protože prakticky stačilo jen držet "A" a nepřátelé padali jak mouchy
A vůbec... Kritizovat grafiku u hry, kde to není vůbec důležité. Styďte se=)
@90210 (22.10.2012 14:27): Souhlas s tou grafikou. Také se mi z ní dělalo fyzicky špatně (podobně u HoMaM IV a Arcanum - já ty "modelíny" nenávidím). Od šestky dál je ta grafika čím dál tím horší. Jinak ale včera jsem to znovu dohrál a i zvýšil hodnocení o deset procent.

Btw hraj s tou CD verzí. Hudba je na uloz.to zvlášť. Dokonce i skladby jsou tam správně. Jen místo track 02 dej jen "2" atp. S GrayFace patchem to šlape.

Btw ještě zkus u exe souboru režim kompatibility s win 98 třebas. To by u té GoG verze mohlo zabrat. XP patch jsem btw ještě nikdy neupotřebil (na win xp).
@90210 (22.10.2012 14:27): Je to poměrně rychlokvaška co se týče časového zpracování. Ale naopak si myslím že má k jakési "inovaci" po grafické stránce nejblíž co se týče MM série. Resp, je tam vidět snaha, do jaké míry povedená je teda na pováženou, to souhlasím.

Jinak co máš za grafiku? Ujisti se, že máš vypnuté věci jako triple-buffering, v-sync a trilinear. To mi blblo v MM7.
Zkousim 2 verze MM8 na XP, u CD verze uz tradicne nejde hudba (s tim jsou problemy i u predeslych dilu), v GOG verzi hudba jde, ale zase se rozpada obraz pokazdy, kdyz k nekomu vlezu do baraku a kliknu na nejaky tema k rozhovoru, z domu jde sice odejit, ale vzhledem k tomu, ze ty obrazky interieru jsou jedinej peknej kus grafiky v cely hre (nechutny jsou tady uz i loading screeny), je to trochu deprimujici.:0/ Boze proc nic nemuze fungovat normalne.

Celkove je grafika MM8 k zbliti, nevim jak autori udelali, ale grafika MM6 na stejnym enginu vypada mnohem lip.
V poho. Jadame je koneckonců kontinent vyvrhelů. A temný elf se zde zrovna povedl (byť je malinko moc silný). Na rozdíl od všech těch draků, trollů, upírů. Necro, knight a priest není moc změna (casual charaktery) a fajn je ještě minotaur. Naštvalo mě ale, že rytíř už nemá body building na velmistra. :-(

P.S. Celou hru hledá gildu mistrovských kněžských kouzel a ona byla svině v Ravenshore. Našel jsem ji na lvl 40. :-))
Tak ma napadlo, že v prípade mnohých fantasy svetov a ich prekladov je výraz "temný elf" veľmi nešikovný, jasné, sú svety a príbehy, kde sú títo elfovia zvýrazňovaní dosť antagonicky, no napríklad v prípade M&M VIII by bol asi vhodnejší preklad tmavý elf, predsalen častokrát je to dark v zmysle tmavosti pokožky a nie otázka charakteru, keď má niekto dark skin tone, tiež nepovieme, že má temnú pokožku. :)

+ úplna katastrofa Warcraft 3+datadisk, kde bol night elf preložený ako temný elf. :D