Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám na to stejný názor jako Jab. I když jsem měl v družině vždycky maximálně jednoho draka, tak měl prakticky hned lítání, a pak šly už bez sebemenších problémů vymlátit všechny venkovní lokace, chtělo to jen trochu času.
Kdybych to hrál někdy znovu, tak bych draka už určitě taky nebral.
@Say (18.10.2012 09:21): Tak to mi vůbec hlava nebere. I s jedním drakem a jeho nevyčerpatelným dračím dechem (či jeho velmi silnou kouzelnou verzí) byla má družina náhle (po jeho nabrání) cca 2x silnější a hra byla až do konce naprosto primitivní. Už bych ho rozhodně nebral.
Draky jsem měl onehdá v družině 3 a že bych si připadal nějak nesmrtelný mi teda nepřišlo.
Temný elf určitě nejlepší volba. Jde o postavu s širokým záběrem dovedností. Naopak drak už bych nevzal (4 jsou dokonce ve hře btw). I s jedním se totiž hra stává nemístně jednoduchou a nadto to, že jim nejde nacpat výbava, je podle mého nevýhoda. Páč management inventáře postav prostě k RPG patří.
Sázím na hrubou sílu a střelbu z luku, takže obvykle začínám s rytířem (nejlepší povolání pro piplání, první postavu má člověk vždycky nejradši a na rytíře jde naskládat všechno). Ve hře mám pak rád draky, tuším, že jdou přidat do party dokonce tři. Ohnivá palba, létání, podstatně větší síla a odolnost (myslím že i obchodování a další atributy mají na velmi dobré úrovni, kupodivu).. Neserou se s žádným vybavením, takže si člověk může maximálně vypiplat zbytek postav :)
Já měl nějakého elfa s rasovým (či povoláňovým?) kouzlem na zvýšení osobnosti, tomu jsem naházel skily jako smlouvání apod. a kolem něj vystavěl družinu. Co měl za povolání si už nepamatuju, ale snad nějaký střelec?
Já většinou začínám s temným elfem. Je asi tak nejvšestrannější postava, takže se do začátku dost hodí. Navíc je jedna z postav, které nejsou k najmutí hned na prvním ostrově (což jsou klerik, upír, nekromant a rytíř, tudíž s těmi začínat mi přijde trochu zbytečné).
Jaky povolani jste si na zacatku vybrali a koho si pozdeji pribrali do party? Planuju, ze bych prekonal odpor k upirum, lichum a dalsi haveti, kterou jsem dosud pouze zabijel a MM8 si konecne zahral, ale nechci si brat proflakly "lidsky" povolani, jako je rytir a klerik. Popravde receno vubec nechapu, proc je autori do hry zaradili. Chtel bych zacit s temnym elfem a pozdeji nabrat nekromancera, upira, draka a bud minotaura, nebo trolla. Co myslite?
Určitě se tam nic neopakovalo, přece jenom jsem u MM7 i MM8 strávil stovky hodin... Ani v MM6. Ale hromada tracků je docela špatně zapamatovatelných (to není kritika), takže se ani Jabovi moc nedivím.
Taky si nevzpomínám, že by se nějaké tracky opakovaly. Max. jeden. Ale nějaké se tuším objevil ze série Heroesů. Něco u nekromantů...
Jab: :-)

Fingon: Jo u Crusadera je to jasné....v Homam se někdy stává, že se použije stejná hudba (například citáty Dies Irae (například hrad Necropolis v HOMAM 3 nebo Main Menu v HOMAM 5) nebo melodie z hradu Sorceres ze dvojky a poté její užití v pětce v credits). Dokonce, co jsem tak zaslechl, tak bohužel hudba v šestce bude na recyklaci staré hudby založená. Ale v Might and Magic opravdu žádná hudba z HOMAM není. Jasně, že je podobná, ale to se vzhledem ke stejnému týmu skladatelů a stejnému světu dá čekat (a asi to bylo i žádáno).
Dan9K: Hmm. Chtěl jsem ti sem fláknout ze zlomyslnosti hudbu z Pitu v sedmičce a proti ní Shadowspire z osmičky, ale ukázalo se, že (přes relativně mírnou podobnost) jsou opravdu jiné a blbě si to tudíž pamatuji já. Njn, co se dá dělat...
Takže pánové... záleží, jaký soubor soundtracků si vybereme, protože jestli se nepletu, tak stejní autoři jsou v HOMAM 2, HOMAM 3, MM6-8 a Crusaders. Největší recyklace je u Crusaders, tam je to snad zřejmé. Co se týče ostatních soudntracků, je možné, že MM7 a 8 mají nějaký track společný a některé jsou společné s HOMAM 3, ale ruku do ohně bych za to nedal. A kromě toho si autoři sem tam vypůjčují z klasiky, minimálně v šestém a osmém dílu se jedna taková najde.

Hudbu k devítce jsem neslyšel, hra mi byla odporná krátce po startu.

V šestce mi ty ruchy ani nevadily, příjemně doplňují atmosféru - ať už je to cvrlikání ptáků či kapání vody v podzemí.

Skladby s "umělými sbory" patří v sérii k mým nejoblíbenějším.
Jab: já mám ty soundtracky opravdu hodně naposluchané, jestli se náhodou někdy něco objevilo přímo ve hře, to je možné, ale moc tomu nevěřím.

Každopádně tvůj příspěvek je velmi přínosný. Jen jestli tě třeba nezmátla znělka New World Computing, která je stejná :-)
"Jabe, hudba se nijak nerecykluje. Je vždy úplně nová, žádný melodický nápad nepřichází, narozdíl od HOMAM série, znovu."

Hudba se v několika dílech opakuje. Dokazovat ti to nebudu, jelikož bych tomu musel věnovat čas.
Jako obrovský fanda Green Street Studios se nemůžu nezastat hudby v Might and Magic. Je slabší než v HOMAM sérii, ale podle mě je neprávem opomíjená.

Souhlas s Tombspiritem, že tyhle dva tracky z osmiček jsou nej. Ovšem nesouhlasím s tím, že by byla hudba v šestce lepší nebo snad dokonce nejlepší. Je jí za prvé hrozně málo a za druhé ne vždy je originální.

Jabe, hudba se nijak nerecykluje. Je vždy úplně nová, žádný melodický nápad nepřichází, narozdíl od HOMAM série, znovu.

Co se týče kvalit hudby jednotlivých dílů, mám to velmi jednoduché, od šestky do devítky je stoupající kvalita. Devítka je úplně nejvíc opomíjená a opovrhovaná. Možná její hudba není tak kouzelná a pohádková, skladatelsky je však na nejvyšší úrovni a je to taky asi jediný počin od pánů z Green Street Studios, který je nějakým způsobem hudebně odvážnější.

Na tracích v šestce mi vadí, že jejich součástí jsou i ruchy (nebo mám nějakou blbou verzi), v sedmičce mi trochu vadí songy s těmi umělými sbory, o to více se mi líbí ty s umělými bicími. V osmičkách mi přijde nejnápaditější (i přesto, že součástí je jedna skladba tuším od Liszta nebo Schuberta, teď nevím). No a devítka je hrozně adrenalinová jízda, která asi není všem po chuti.
Jab: U mě je také 7 díl jasným favoritem, v OST se ale přikláním k dílu osmému. Jinak zkus IX někdy. Já jej taky hrál s předsudky a opovržením, ale kupodivu jsem to dohrál ani nevím jak. Popravdě mi tam snad vadila jedna jediná věc a tou byl debilní inventář a trošku ochuzený vývoj postav, ale jinak je to víc než slušně hratelné. Lokace jsou stejně zapamatovatelné, jako u předchozích dílů.

P.S: Jen ti tam ty tóny nezapadnou, falešné to rozhodně není ;)
Say: Tuhle mám z nich asi ještě nejraději. Nicméně toho pocitu, jako bych měl při hraní za zády úchyla se zálibou ve vyšinutých barvách, se i tak v Ravenshore nezbavím.
Devítku jsem nehrál. Kdysi jsem ji měl v plánu vyzkoušet, ale nikdy jsem už nenašel energii. U mě vede z šestky až osmičky jednoznačně sedmý díl.

P.S. Poměrně velká část té hudby se v dalších dílech jen recykluje. Maximálně se do ní přidá nějaký ten tón. Který mi u osmého dílu většinou zní falešně.
Taky jsou mi bližší klerici a draci. Ten nepoměr mezi obtížností úkolu pro kleriky a pro nekromancery je ale neskutečnej (zatímco klerikům šlohnete ten buben nebo co to je a teleportujete se pryč, než se změní na nepřátele, u nekromancerů vám v těch úzkých chodbách s miliardama upírů a nekromancerů ani neviditelnost nepomůže). Jo a i když se přidáte k drakům, tak můžete (aspoň v mé verzi) jim snadno vykrást jeskyni - je to bug, ale co. :-) Stačí si dát neviditelnost, jít do "zakázané" části jeskyně a nedotýkat se přitom draků a až se z nich stanou nepřátelé, tak stačí hru uložit a znovu načíst a měli by být zase kámoši. Pak už můžete v klidu dojít až k těm artefaktům i bez neviditelnosti, vypůjčit si je pro záchranu světa a teleportovat se pryč.
Jinak co se týče hudby, můj absolutní favorit z osmičky je rozhodně Garrote Gorge
http://www.youtube.com/user/williamcutting1#p/c/B19893DD4FE1B758/4/WGGp3mvffyg
a hned za ní Regna
http://www.youtube.com/watch?v=aEZtC4lX4iA&feature=related
Ale celkově je asi soundtrack v sedmičce a šestce lepší (i ty hry samotné samozřejmě).
Say: Abych pravdu řekl, nejraději mám soundtrack z šestky. Třeba je to jen proto, že ji mám víc naposlouchanou, protože ji znám a hraji nejdéle... z osmičky mám nejraději Track 13 - Murmwoods, Dragon caves, jinak jako celek mě hudba tolik nenadchla...

V osmičce nikdy nevím, kudy se kam dostanu, ty hranice jsou rozvrženy nějak divně.
U osmého dílu jsem se nikdy nezbavil pocitu, že je něco špatně. A to i přes to, že jsem původně udělil 80% (a hru jsem dohrál).
Snad je to onou absencí originality, ztřeštěnými barvami či mírně nesedící hudbou (ale dost na to, aby si člověk všiml). Vše působí velmi uměle. Jakoby vyrobené bandou lehčích deviantů.
Tahle hra je prostě tak trochu hnusná...
Tak jsem ještě zabojoval a dostal jsem se (s neviditelností, na krystalové draky nemám chuť) až do Escatonova paláce, ale je to už docela nuda...
Tak, mám to nainstalované asi měsíc a vždy, když mě přestanou bavit české adventury, tak to na chvíli spustím... dnes jsem jel od oběda a momentálně jsem na nějaké čtyřicáté páté úrovni, dodělal jsem obelisky, arcomage, zničil jsem regnanskou flotilu a teď se budu plížit do elementárních rovin (už jsem tam jednou s neviditelností byl, kvůli velmistrům magie). Ale ještě než se na to vrhnu, půjdu dobít drakobijce.

Zase jsem si dal do aliance draky a kleriky, protože mi jsou bližší, ale z ekonomického hlediska je to dost mizerné rozhodnutí, neboť draci nemají žádné obchody ani gildy a klerici pro změnu nemají chrám, kde se dá vyléčit (to je mi pěkná hovadina, vždyť to se dalo i v sedmičce v nepřátelském městě!)

No a pak už to snad konečně poprvé v životě dohraju.
Předinstalovaný balík pokud vím funguje bezproblémů. Spíš bych si ale stáhl ang verzi a zprovoznil ji pod DOSBoxem.
Neodolal jsem a stáhnul jsem si Albion z oldgames.sk... bohužel mi to moc dobře nejede...:( Přinejmenším to nemůžu dostat do fullscreenu a po chvíli se to zasekne...:( GOGu, vydej to!
MicktheMage: Aby to bylo kompletni, tak jeste na PC je i Dragonflight pro vytvrdliky :) Taky od Thalionu, takovej "nultej dil". Po dohrani Amberstaru o tom docela silne uvazuju.
Marcusss: Tak vydání QfG zas až tak nerealistické není, když tam jsou už snad všechny ostatní "Questy" (KQ, PQ) - snad leda s výjimkou zabugované čtyřky a pětky, kterou možná bude složitější donutit k běhu.

Ale jo, Albion bych bral, kdo má furt poangličťovat tu Score verzi, která snad ani jinak nejde dohrát.
Můj oblíbený obchod www.gog.com nabízí k prodeji celou sérii M&M od prvního dílu po osmý - devítka bude (možná) následovat.
DOPORUČUJI- žádná DRM ochrana, a pokud se juknete na Elemirovy stránky- není co řešit.
Teď mě poprvé trknul ten obal. Taky vám přijde dost DnD? :)
Aha, no na nějaké komerční vydání Ambermoonu bych už nesázel (škoda, že nebyl dokončen fan projekt Amberworld). Na emulátoru ale spuštění není problém a hraje se stále dobře.
Buď v tuto chvíli realičtější, nedávno vydali hry od Blue Byte... třeba dostaneme Ambermoon a Albion...:)
Byls rychlejší. :-) Sice jsem ho nedávno dohrál (starou dobrou Game4U verzi), ale určitě si ho vezmu znovu, už jenom kvůli ofic. kompatibilitě s Vista/7 64. Teď už jenom devítku a Quest for Glory... (Naděje na Silent Hill / MGS / Final Fantasy si nedělám.)