Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdysi jsem tohle hrál a bylo to příšerné. Škoda že se nevěnovali víc příběhu a nevypustili ty otravné mechaniky kolem. Jedna velká nuda.
Konečně jsem začal hrát Murdered a musím říct že je to opravdu skvělá hra, po nedávno dohraném Silent Hillu 2 mi to hrozně bodlo. Bohužel mě docela zaráží jak recenzenti typu shit-play nebo games na hru neskutečně plyvají a nadávají jí za to že není tím čím ani hra neměla být. No za mě rozhodně kvalitní titul ! :D
@Chuck (25.02.2015 18:55): Ty hry neexistují ve vzduchoprázdnu. Pokud se pohybuješ na nějaké hodnotící škále, nemáš příliš na výběr. Chci říct, že kdyby to byla první videohra, kterou bych hrál, srovnával bych jí příběhově s knihami a filmy, hratelnostně s deskovými hrami. Zasazením do kontextu a vyhodnocením získaného výsledku vzniká názor.
@SavageCZ (25.02.2015 17:09): Nejde o to, jak to vnímáš, obhajoval jsem spíš tu pozici průměru. Netvrdím, že je hra špatná, ae prostě průměrná.
Nicméně - proč by měl být šéfem démonů Lucifer? A proč by šéfem duchů měl být bůh? Ve hře je nastíněno, že duchové mají ještě nedokončenou práci na Zemi, tedy že po dobu řešení této práce nepatří ještě nikam. Podobně s Luciferem/ďáblem/Satanem - proč by měl riskovat neřízené střely typu démonů, když násilné ukončení pobytu ducha nijak neovlivní jeho směřování do pekla či ráje? To lze mimochodem dokázat na nepovinném úkolu s autonehodou - ukončení ducha, co si myslel, že řídil, by do pekla nevedlo, protože nic neudělal (tedy pokud nebyl pedofil nebo tak...).

@jones1240 (25.02.2015 16:19): Mně zkrátka přijdou jako atmosféru rušící a úplně zbytečné. Nicméně shodneme se na tom, že v tomto ohledu se naprosto neshodneme.
@Sinister (25.02.2015 13:42): Jejich šéf je Lucifer, to je jasné, zrovna jako to, že šéf dušiček je Bůh.Čímž se vysvětlují i ostatní otázky.
A ano, to jsem já kdo nedokáže odlišit "odpad" od "kvality".A popravdě je mi to úplně fuk.
@Sinister (25.02.2015 13:42): Jasně že samostatně by ty příběhy neuspěly ale do detektivní atmosféry prostě pasují a jsou podle mě příjemným osvěžením. Já sám jsem člověk co nemá rád hledaní minivěcí apod, ale tady mě to dost bavilo. Asi se mi hra líbí hodně díky tomu že jsem od ní čekal přesně tohle a nic víc :D
...a ještě k těm démonům - proč, krucinál, musím mít v každé hře aktivního nepřítele? Copak nestačí, že mým hlavním nepřítelem je Bell Killer? Co na tom, že už mě nemůže přímo ohrozit - ohrožuje Joy a její mámu a v podstatě poměrně velkou část populace Salemu. To je snad málo?
@Drolin (25.02.2015 13:47): V tomhle si dovolím nesouhlasit - Gemini Rue je podle mě point 'n click klasika. Má inventář, klasicky vedené dialogy a výtečně zpracované problémy.
Murdered nemá minimálně dvě věci z toho a třetí je přinejmenším diskutabilní.
Každopádně - já netvrdím a netvrdil jsem, že jádro hry je špatné. Je prostě průměrné. Myslím, že spousta lidí (a tím tady nikoho nechci obvinit, jen s tak povzdechnout) má problém s rozeznáním 'příšerných katastrof' a 'průměru'. Základní rozdíl je především v tom, že příšernou katastrofu bych nedohrál...
@Sinister (24.02.2015 21:34): No, fantastické Gemini Rue... :). Podle mě jsou Murdered a GR docela podobné hry - jsou krátké a možná trochu useknuté, jsou ve větší míře jednoduché a tedy po hratelnostní stránce odsýpají dobře, a příběh u obou je takový průměr, který neurazí. A pár akčních scén na pár minut máš u obou her také :).
@jones1240 (25.02.2015 08:27): Čteš hodně? Já jo. A v životě bych si tuhle knížku nekoupil. Nikdo by si jí nekoupil. A taky nestojí za několik desítek minut hledání. Je to typický nástroj mainstreamu - slouží jen k zisku odznaku za achievmentu na konzole, které si dáváš do profilu. K ničemu jinému. Dokonce je ani nehraješ, ani nevidíš. Takže ještě jednou: strávíš desítky minut hledáním hluboce podprůměrných audioknih.
Tolik na téma, co na tom komu vadí.

@SavageCZ (25.02.2015 08:15): Ano, ale HERNĚ - proč tam jsou? Jaký je jejich důvod? Proč existují? Kde se vzali? Kam jdou, když je zničím? Kdo je jejich šéf?
Co všichni nadáváte na démony? Šli zlikvidovat nebo obejít. Po jejich likvidaci se někdy zpřístupnila oblast kde byly collectibles a potažmo ty minipříběhy které mi nepřišly hloupé.Čili svou roli zde démoni mají.
@Drolin (24.02.2015 20:26): Na druhou stranu, že je něco bahno ještě neospravedlňuje vyšší hodnocení pro trochu lepší hru. Srovnej si to třeba s fantastickým Gemini Rue ;) ...a to je prosím nezávislá hra. Srovnej si to třeba s Grim Fandangem.

@jones1240 (24.02.2015 21:01): Není zjednodušená blbinka? Není mainstream? Chápu, že někdo nemusí číst všechny komentáře, nota bene ty co se zrovna skvěle neumístily, ale když se podíváš na můj, je poměrně dost vidět, že právě pokusy o zmainstreamování titulu je to, co hru v první řadě pohřbilo (démoni, collectibles, téměř 0% puzzlů).

@KRoman47 (24.02.2015 20:21): Souhlas. A taky fakt, že ty příběhy z předmětů prostě nestojí za tu práci.
Podle mě je tady mnoho hodnocení ovlivněno médii nebo tím že hra hra není prostě nějaká mainstream zjednodušená blbinka :D Za mě se jedná o povedený titul který jsem bohužel ještě nestihl dohrát ale ted si ho budu kupovat na ps3 tak si budu moct konečně vychutnat tento detektivní thriller :D
@Chuck (24.02.2015 18:51): Také zdejší kritiku nechápu. Zkouším většinu vydaných adventur, a Murdered minimálně za poslední roky patří k nadprůměru. Vlastně mimo kratší herní doby tomu moc věcí vytknout nejde, pokud se přistoupí na určitá zjednodušení v rámci vydání i na konzole.
No to sbírání předmětů je naprostá pitomost, totální nuda a o ničem, jedno člověk nenajde a nemá z toho za celou dobu sbírání zcela nic.
@JohnCZ (23.02.2015 23:24): Kdyby to nebylo akční, bylo by víc místa pro příběh a postavy, kdyby to nebylo jak hopsačka z NESu (ve smyslu sbírání věcí - ringy ze Sonica např.), zbyl by prostor i pro vedlejší zápletky. Těžko o tom přemýšlet jinak než o těžkém průměru :(
A přitom to rozhodně žádná tragédie není, ba naopak. Určitě bych si dokázal představit některé věci a určité mechanismy jinak a třeba i lépe a něco bych vypustil úplně (ty zasrané démony), ale nemůžu si pomoct, pro podobné nenáročné akční adventury mám slabost.
Furt nad tím přemýšlím, tuším že to je teď v nějaké slevě na PS4.. mě se to zdá divné jak jako duch vším projde. Ono je to logické ale když vidím gameplay připadá mi to že je furt jakoby bugnutý :D
@SavageCZ (13.02.2015 12:08): jen bych upozornil, že achievementy neslibují tunu vedlejšáků, ale tunu collectibles. Po sebrání si lze v logu přečíst informace o případu, ale nejedná se o vedlejší mise (těch je kolem 6ti, co si tak vzpomínám). Hru jsem dohrál na 100% a opravdu v 80% se jednalo o sběr předmětů.
Mám rozohraté a začiatok hry zaujímavý, ale spracovanie už začína drhnúť. Proste z tej hry cítiť dobrý nápad, ale nie práve najlepšie rozhodnutia, ako ten nápad dať do hry. Uvidím, aké to bude ďalej, ale nemám z toho najlepší pocit :)
Začátek vypadá velmi nadějně, vizuál pěkný, achievmenty slibují horu vedlejšáků. Těším se na večer.
@Garret (17.01.2015 09:19): No jo, ale RW byla opravdu blbost, akorát že jsem na něj pohlížel víc jako na oddychovku než kvalitní titul a podle toho jsem ho ohodnotil.. :-) Ovšem o MSS tohle říct opravdu nemůžu. Tam mě táhl příběh, atmosféra a hratelnost, která byla z detektivního hlediska poněkud zjednodušená, což ovšem nepovažuji za negativum.
@Chuck (13.01.2015 22:17): vůbec ne! až teď jsem si všiml, že si tomu dal 95%, což se řadí ke tvým dvěma sólokaprům - Deus Ex a Rogue Warrior, kde si šel taky proti proudu. no hlavně že ses bavil :-)
@Garret (komentář): Stale viac a viac som fanusikom Garretovych komentarov a jeho stylu hodnotenia. Aj ked nemame na kazdu hru rovnake nazory, jeho komentare si precitam rad. Su svieze, castokrat vtipne, dobre napisane a zaujima ma co si o hrach mysli.
Škoda, že ve hře není něco ve stylu "příběhový mód" , který by odstranil ty kreténský démony... Kvůli nim jsem cca v půlce přestal a zřejmě se k tomu jen tak nevrátím..
sakra, to je větší průser, než jsem čekal. takhle nemastně neslanou hru jsem už dlouho nehrál.
@paver (12.10.2014 14:28): Koupil jsem v JRC na Smíchově a dali mi obyčejnou verzi nikoliv limitovanou... Nicméně za tuto cenu mohu jednoznačně doporučit, vskutku nerozumím nepříliš kladným ohlasům většiny recenzentů. Dle mého názoru velmi slušná porce zábavy. Současně bych rád pochválil autora CZ titulků, jsou velmi povedené a díky za ně. V angličtině bych asi vše nepobral a zůstal o některé souvislosti ochuzen, ještě jednou díky!
Co ta Whore of the Orient? To by mohlo být něco podobného, pokud je mi známo tak nic o zrušení nepadlo, na druhou stranu o tom taky vůbec není slyšet. Ale zasazení(jak časové, tak geografické) je hodně lákavé. Předpokládám, když je to od tvůrců LA Noire, mohlo by to býti dost podobné. Bohužel komerční úspěch z těhle her asi nebude, proto jich taky nebude vznikat hromada, škoda... Chuckovi by se určitě hodně líbil Heavy Rain.
@Jack_Dark (12.08.2014 12:28): Démoni nebyli o ničem jiném, než o stížení procházení některých pasáží, jelikož jiné překážky by se ani do téhle hry nehodily. A určité překážky to do takových her přece jen chce.
@Chuck (12.08.2014 12:07): No nevím, přijde mi že se z toho dalo vytřískat více. Když to prvně oznámili znělo fakt dobře a to téma je prostě málo herně zpracováno. Hratelnost je taková nemastná, neslaná. Příběh který má zajímavý myšlenky a témata ujde, ale je s podivem že nejlepší příběhy jsou obsaženy ve vedlejších misích a vyprávěny skrze obrazovku s obrázkem. A ty plížící pasáže s démony jsou jen taková zbytečná vata mezi lokacemi.
@Drolin (12.08.2014 12:18): Také si myslím, že hlavní náplň hry, přestože je oproti L.A. Noire zjednodušená, nelze hledat v každé druhé TPS-ce s adventurními prvky. Navíc ten příběh, ačkoliv se určitě najdou i lepší, mě také hnal dost výrazně dopředu.
@Chuck (12.08.2014 11:59): Je to tak, podobnou hru opravdu lze hledat jen v LA Noire. O tunách tak nelze mluvit :).

Byl bych také jen rád, kdyby takovéto tituly vycházely ve větší míře, ale vzhledem k (ne)úspěchu LA i Murdered to nelze příliš čekat.
A co že se tady ta hra zas tolik nevyšvihla? Myslím, že těch předpokladů na úspěch nemá zrovna nejméně.
Vidím, že hodnocením budu vyčnívat, ale pro mě ta hra byla opravdu zajímavá, s poutavým příběhem, jednodušším, ale přesto zábavným vyšetřováním, stísněnou atmosférou a výbornou hratelností. Čekal jsem, že to bude fajn, ale že mě to tak chytne, to zírám sám.
Naštěstí ty sběratelské věci byly dost zajímavý a ten propletenec a zjišťování jak kdo umřel je výbornej, a Ghost story byly taky příjemný spestření. Já to dohrál za nějakých 9 hodin s tím že jsem našel skoro všechno. Ale vyplatilo se to.