Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já bych doporučil jakéhokoliv nadabovaného společníka, protože ti mají aspoň občas co říct v různých dějových situacích.
Jinak to ber podle toho, kdo se ti bude hodit. Jak psal Bodkin, půlogří bojovníci se hodí vždycky.
Ano jednou jsem to dohral cele a tentokrat chci zkusit trošičku jinak jak jsem četl už existuje virgil menu zkoušel jsem to je to dobrá věc...

A kde najdu fubec kolik mužu mít společníku at se znovu nehadam vím že max je 6 se psem počitám 7 když tak hod sem užitečné odkazy díky moc
Bodnine mohl bys mi hodit odkaz ? rád sbírám ve hře arcanum ty schémata

takže společníku v arcanum když mam v té postavě koukam max 6 jak řikáš pes se nepočitá a co se ještě nepočitá ? a jací hrdinové jako společníci jsou podle vás Dobří ?
Ještě máš + jednoho společníka za experta přesvědčování (myslím, že expert. Ta prostřední hodnost zkrátka).
@honza582 (28.12.2014 14:07): 1) To je podle charismy, každé 3 nebo 4 body jsou 1 společník. Pes se do toho nepočítá.
2) Neoficiální update přidává minimálně jedno scémátko na Schreclichovu pepřenku.
Doufam že to někdo poradí :-)
rád bych věděl tyto 2 věcí co jsem uvedl viz níže a předem děkují za odpovědí

jsem tu nováček a proto jsem nervák :-D
Zdravím mněl bych prosbu Kolik mužu mít ve hře počet společníku ? tehdy maximalní ?

někde jsem četl že je max 6 se psem a arronaxem celkově 8 nebo jak to tehdy je ?
a jsou na to nějaké cheaty či něco podobného napřiklad nové zbraně nové schémata atd ??
Překvapuje mě, s kolika postavama se dá v Arcanu vyspat. Moje vysoce charismatická postava je strašný proutník. Má za sebou několik holek u Madam Lil (včetně Laury), kněžku ve Stillwateru, pak pro velký úspěch ještě stillwaterské orgie, taky utěšil vdovu po Vickovi a momentálně se mi podařilo vyšukat se ze spáru temných elfů v T'sen Angu. A to jsem M'in Gorad na rovinu řekl, že jsem přeživší havárie. :-D

Edit: Narazil jsem na vzácný okamžik, kdy si mají společníci co říct. Pokud to někoho zajímá, tak stačí dovést Magnuse a Z'an Al'urin k Loghairovi. Víceméně to probíhá tak, že Loghaire je nasraný, že mu tam přivádíš temnou elfku a Magnus se jí zastane.

Škoda, že společníci asi nejvíc trpí nedodělaností hry. Pochybuju, že byl záměr autorů mít na jedné straně postavy jako je Virgil nebo Magnus a na druhé straně tupé podržtašky jako je většina NPC. Chtělo by to nějaký NPC mod jako v Baldur's Gate.
@Jab (20.11.2014 18:19): Puškař-technolog mi přišel s vícero investovanými body rozumně silná postava, dostával hlavně zezačátku. A se společníky jsem nehrál Fallout a nelákali mě ani v Arcanu.
@FildasCZ (20.11.2014 18:29): Mrkni na tohle: http://mujweb.cz/ddterr/ - jsou tam vypsány patche, high-res mód, čeština a podobně, včetně odkazů.

Edit: Když se o tom furt tak bavíme, vzrostla moje chuť to konečně dotáhnout do konce. Takže se můj elfí šermíř-diplomat znovu prohání po pláních Arcana.

btw. pokud se neštítíte cheatů, doporučuju Virgil's debug menu. Přidá to Virgilovi cheatovací dialog. Může vás např. teleportovat do Tarantu, přidat fate points, dovednostní body, expy, odhalit všechny lokace na mapě a podobné srandy.
Já to používám jenom k tomu, abych si na začátku přidal 10 dovednostních bodů. Je otravné dostávat je po jednom, tak není nad to si trochu přilepšit.
Připravuju se na tuhle hru, kterou mám asi 2x :D ve score byla a pak někde ještě něco..

Nějaké mody, nebo čistě bez nich, patche doporučené?
A existuje mod, který by vybalancoval jednotlivá "povolání"? Tzn. aby puškař-technolog netahal za kratší konec v bitvách oproti obr idiotovi s kyjem? Opravuje nějaký mod ten stupidní systém, kdy postavy dostávají xp za zásah? A když už jsme u toho... Opravuje nějaký mod celý ten soubojový systém? Jako aby se družníci v souboji nechovali jak idioti a dali se alespoŇ v turn-based modu plně ovládat hráčem?
@Zero (20.11.2014 16:17): nauč se elektřinu, boj na blízko i na dálku
s elektro holý umlátíš v real-time každého i na nízkém levelu - třeby i všechny ty obchodníky a jejich ochranku - proti kterým bys v tahovém režimu neměl vůbec šanci - ta elektro hůl se totiž v tahovém režimu správně nenabíjí a tudíž nevidává pořádné elektrické šoky.

tu hůl si nech pro jistotu a pak si ještě vyrob jednu a z ní pak tu hůl co střílí lelktřinu na dálku a zní pak tu pušku - viz moje videa v sekci videa.
@AiMLEzZz (20.11.2014 08:16): Mně přišlo, že s bojem tady snad ani nemůže být problém. Stačí najmout psa (žádné požadavky a kdesi jsem četl, že ani nezabírá pozici), který je nehorázně overpowered, popřípadě v první vesnici i Sogga a hodit mu nějakou pořádnou zbraň a zvládnou za tebe všechno. Sice když se trefuješ do nepřátel, tak získáváš víc expů, ale i když je zabijou jenom společníci, nějaké expy dostaneš.

Jinak, jaké používáte technologické disciplíny a jaký máte na ně názor? Mě vždycky láká vyzkoušet jich co nejvíc, ale ať mám body v čemkoliv, nakonec stejně všechno umlátím a tu technologii v podstatě nepotřebuju. Většina z nich mi přijde ve stylu "vypadá to cool, ale v praxi nic moc". Pistole to samé.

Obecně se asi víc vyplatí hrát za klasického fantasy bojovníka nebo mága, ale zas to můžu v jakékoliv jiné hře, tak se mi do toho moc nechce.
@Zero (20.11.2014 00:07): Jo jo. S tím jsem měl problém taky. Větší problém jsem ale měl s hlavním příběhem, kde bylo neustále potřeba překonávat nějaké bitevní pasáže, tudíž nebojový charakter si moc neškrtl, nemluvě o tom, že se u nich většinou předpokládal vyšší level, než jsem tou dobou měl, což vedlo k odkladům, nekonečnému levelování skrz vedlejší questy a nakonec k tomu, že mě to přestalo bavit :(.
@Phoenix (19.11.2014 23:57): Samozřejmě. S tím jsem to hrál vždycky. Na bugy, technické nedostatky, grafiku a podobné věci si nemůžu stěžovat.
Spíš na samotnou hratelnost a nevyváženost. A příběh, který mě posílá z jednoho kouta světa na druhý často kvůli prkotinám.
@Zero (19.11.2014 20:21): Hraješ to předpokládám s posledním fandovských patchem, který opravuje opravdu dost problémů a restauruje nemálo obsahu (díky dalším modifikacím je také možné hrát v HD, mít kvalitnější mapy nebo rozumnější počet animačních okének postav).

Za mě vynikající věc, která se limitně blíží legendárním Falloutům, oživlý Jules Verne na monitoru. Pravdou nicméně je, že na dostání se do hry je určitě problematičtější než právě Fallouty, také jsem rozehrával na několikrát.
Rozehráno asi 11x a dohráno 8x. Jen si na Arcanum vzpomenu, mám chuť ho znova rozehrát. Ikonka na ploše taky provokuje. Ale přece jenom při takovém devátém a dalším rozehraní už příliš nového nenabídne...
U mě rozehráno 2x, nikdo nedohráno. V tom dole se prostě seknu a nebaví mě to=(
@Zero (19.11.2014 20:21): Hm, já jsem na tom dost podobně. Ta hra je pro mě jedna z nejlepších co znám - na papíře. Když to nainstaluju a začnu hrát, něco tak úplně neklape a nejsem schopen čít co. Řekl bych mimo jiné pomalé ovládání, totéž co mi teď vadí na starých Faloutech, ale Arcanum mi přišlo divné už kdysi dávno kdy jsem pařil Fallouty jedna radost, takže v tom bude uritě něco víc... Dohrál jsme ji JEDNOU. Rozehrál asi 10x :-D
Opět nedohráno. Arcanum asi vážně bude takový můj herní "nemesis". Vždycky jednou za čas dostanu strašnou chuť si to zahrát a dříve či později mě to přestane bavit.
Nejhorší na tom je, že dle mých herních preferencí bych z něho měl být nadšen a nedokážu pořádně říct, co mě na tom nebaví.
No...tak snad někdy příště.
Mne GOG + nejaky Hires patch islo v hru som dohral nejaky rok dozadu. Ine patche ani nic dalsie som na to nedaval, ale bolo to este pod Win XP.
Mám verzi z GOGu, aplikuji Unofficial Patch a potom High-Res. Nicméně ať už vyberu jakékoli rozlišení, v menu mizí kurzor, zůstávají tam obrazy z minulých obrazovek, na okrajích se kurzor rozmazává, je to nehratelné, ve hře samotné je tma.
Pokud pak spustím Setup-Highres.exe, hlásí mi to, že nelze najít Dialog.TLK.

Nevíte někdo co s tím? Není to tou GOG verzí?
@John Mirra (10.08.2013 14:15): Nejspíš nejsilnější/nejjednodušší postava je melee fighter/mage - namaxovaná časová magie a nějaký slušný meč. Všechny nepřátele zpomalíš, sebe zrychlíš, všechny vybiješ.

Obecně Arcanum nemá nějak propracované boje, a rozhodně není v tomto ohledu nějak vybalancované.

@Phoenix (25.06.2013 09:12): Hraní podle návodu se nedá dost dobře považovat za hraní (resp. nelze brát udaje založené na hraní podle návodu jako směrodatné). Obzvlášť u her, které ve své době lidé opravdu hráli.
Zkouším to už asi po páté rozehrát a tentokrát dohrát, poraďte prosím nějakou postavu, se kterou bych neměl mít větší problémy, nějaký "build" nebo tak, na co se zaměřit, co je naopak zbytečné apod.
DíQ
@d4vid (06.07.2013 23:28): jo, teď si vzpomínám že jsem vypáčil a vybral tu bednu / trezor v tom muzeu v Tarantu - pomocí osudového bodu - kritický úspěch v páčení - pak když jsem se tam vrátil tak ten trezor byl zase zamknutý.
@d4vid (06.07.2013 23:28): nevím nevzpomínám si - já jsem páčení netrénoval - vždycky jsem dotyčné dveře / truhlu rozsekal sekerou nebo rozstřílel puškou.
----
Jinak to: Hard to be a god - už jsem dohrál a těžké to nebylo - proto příště si to dám na těžkou obtížnost.
nevíte, proč se všechny vypáčené truhly, barely, dveře atp. po znovunavštívení lokace opět zamknou ? je to bug nebo jste to měli stejně ?
tady byla zmíňka o hře Hard to Be a God - tak po schlédnutí traileru jsme se ji rozhodl koupit.

Co se týče délky hry - tak mě první hraní zabralo dost přes 100 hodin a to nepočítám zkažené hraní - nebo kdy jsem něco na nečisto zkoušel - protože jsem si na to chtěl přijít sám a nechtěl jsem hned použít návod např: v tom městě Mágů - zmáčknout ty symboly ve správném pořadí ( ale na to magické bludiště už jsem musel návod použít ).

- také jsem si to většinou před rozhovorem s nějakou NPC uložil a zkusil všechny možnosti vedení dialogu a taky s dotyčnou NPC promluvit různě oblečený to má také vliv na vedení dialogu ( sako které přidát +20 reakce, jen ve spodním prádle, neviditelný, barbarské oblečení - některá hlavnější NPC mají na druh vašeho obleční speciální reakce, ostatní npc několik náhodných reakcí ), taky jsem si někdy zkusil splnit dodatečně některé vedlejší úkoly které se zvájemně ruší.
Nejvíce na mě zapůsobilo ( hlavně i díky hudbě ) ty trosky toho technologicky založeného města - to bylo jako prozkoumávat opuštěný Vault z Falloutů.
a také na délku hry má ten velky vliv to vedení soubojů - já používám převážně jen ten tahový systém boje.
@Drolin (24.06.2013 23:53): HtBaG průběžně rozehrávám už nekolik let, ale chystám se do toho pustit pořádně. Sérii M&M to IMHO moc podobné není, protože tam absentuje magie, nahrazuji ji pokud vím alchymie. Nicméně pokud je podobnost myšlená sci-fi prvky ke konci hry, tak ano.

@Artran (25.06.2013 11:39): Až si to zaregistruje Vítězslav http://bonusweb.idnes.cz/Diskuse.aspx?iddiskuse=A040225_17620_bw" >Smutek , který dohrál sedmičku s jednou postavou a občas z dlouhé chvíle trénuje dál (level 1050), tak bude teprve veselo :-))
@Phoenix (25.06.2013 10:49): Ne, je možné tam zanést jakoukoli hru a měření času je na tobě (ať už přes hodinky, Steam nebo třeba nějaký emulátor). Můžeš si tam zalogovat prakticky co chceš. Proto pak samozřejmě hraje roli ten počet uživatelů, aby se zmírnily extrémy, nepřesnosti nebo podvody. Člověk to musí brát s rezervou, nicméně bezesporu to je slušný ukazatel toho, jak dlouho bude dohrávní asi trvat.

Jinak pořád čekám, až si tam někdo zaloguje:
http://www.howlongtobeat.com/game.php?id=11236
:-)
@Drolin (24.06.2013 23:53): Hard to be God je v zasazení prostředí podobné kategorii jako Might and Magic. Po 95 procent herní doby čistý svět bez techniky, teprve pár náznaků a konec to mění.

Grinding ve FF je téměř nezbytný a je blbé že jen kvůli posledním bojům, do té doby to jde svižně bez něj.
@Artran (25.06.2013 09:53): Přesně tak. Pokud člověk hraje hru s návodem, tak je schopen například porazit bosse díky určité v návodu zmíněné strategii a odpadá tak hodinový grinding kvůli nabušení postav a užití nějaké méně výhodné strategie (případně nalezení speciální zbraně, díky které je zase možné mít postavy na nižším levelu než bez ní a hra bude srovnatelně obtížná). O bloudění pochopitelně ani nemluvě, stejně jako u rychlejšího znovuhraní. U některých dílů FF, u kterých je možné měnit povolání, jsou také některé kombinace u určitých bojů výhodnější než jiné.

Jelikož stránku neznám, zeptám se možná divně, ale počítají tam pouze hry, které sami díky nějakému mechanizmu měří čas (např. FF a další v savech) nebo se jedná také o hry, kde měří čas třeba Steam jako celkový s hrou strávený? Nemají tam zahrnuté i hry, kde si měří čas samotní hráči? On je samozřejmě velký rozdíl mezi čistým herním časem a časem reálně stráveným s danou hrou, zejména v případě nutnosti opakování velkých herních úseků.
@Artran (25.06.2013 09:53): Ano, to je podstatné :). Ač stále mi to zalogování časů atd. přijde poměrně špatně řešené, plus když filtruji jen PS hry, tak se mi tam často zobrazí i ty z PS2/3.