Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (25.06.2013 09:07): A hlavně zrychlili :-)

@Phoenix (25.06.2013 09:12): Kdyby tam bylo těch uživatelů pár, tak to nekomentuju, ale vzhledem k tomu počtu to už dává nějakou výpovědní hodnotu (68 lidí main story / 117 lidí main + extras). Je to ale samozřejmě medián. Takže u main má někdo nejméně zalogováno i jen 15 hod. Určitě tam hraje roli ten návod. Když jsem hrál toho Chrono triggera, tak jsem ho hrál bez návodu (cca do 2/3) a v jednu chvíli jsem se zasekl a jenom blouděním po ostrovech jsem ztratil čtyři hodiny. S návodem tohle samozřejmě odpadá. Tenhle způsob hraní tam bohužel nemají podchycený (s návodem, nebo jestli to někdo hraje třeba podruhé a už tu hru zná).
@Artran (25.06.2013 07:57): Musím se Drolina zastat, já jsem měl u FF VII lehce pod 25 hodin (pravda, hrál jsem to s návodem). Pokud to někdo hraje 60+ hodin (myšleno z hlediska měřiče času přímo ve hře), tak pouze kvůli grindingu.

První dvě Final Fantasy (Dawn of Souls na GBA) mi trvaly okolo 15 hodin (dvojka trochu déle). Až trojku, čtverku a pětku jsem hrál něco mezi 25-30 hodinami.
@Artran (25.06.2013 07:57): Koukám, za poslední týden změnili design :).

Na druhou stranu, Arcanum jsem hrál déle, a tam mají 25h/41h. FFVII je oproti tomu lineární bez větších subquestů, takže nevím, jak to někdo může hrát 60+h (ač z toho bude stejně 30h random combatů a restartování bojů s bossy :).

@Artran (25.06.2013 00:11): To já bych tvrdil Trigger (přibližně) 22h a FFVII 30h. Tedy tolik mi hlásily hry před závěrečným soubojem.

Ono tím 2/3x větším poměrem bude to, že FFVII je podstatně obtížnější (ač ne tak, jako např. Xenogears a další) a jsou v něm náhodné souboje. Což při nepoužití savestatů z emulátoru zapříčiní nárůst filler času i o takovou míru. Čistě příběhově jsou hry na tom délkově podobně.
@Artran (24.06.2013 23:17): Přívětivější než FFVII? Tedy vím asi, jak to je myšleno, ale už kvůli svým produkčním hodnotám a dalším přednostem bych přeci jen doporučil sedmé FF (které o tolik delší není). Nicméně Trigger (Cross) je podobně fantastická hra, takže to by neměl minout také žádný fanoušek RPG :).

A ještě mě napadá zapomenuté, ale zajímavé i poměrně povedené Hard to Be a God.
Teď hraju freeware The Spirit Engine 2, technika a magie se tam taky prolínají.
@Say (24.06.2013 22:26): Jj, na AAA scéně určitě nic.

@vapiscz (24.06.2013 22:23): Ano, VI. a VII. díl je steampunkový základ videoher. Leč, posoudit, zda dokáží zaujmout i dnes většinového hráče nedokáži. Za případnou zkoušku ale nic nedáš, a příběhově jednotlivé díly prakticky nesouvisí.
@Say: dishonored jsem nedávno dohrál, magii si teda nevybavuju :) ale hra to byla hezká, ačkoli krátká a toho rpg tam nebylo moc...

@Drolin: jakože final fantasy? to mě uplně nějak minulo tahle série, přiznám jsem, že jsem nehrál ani jeden díl, sám nevim proč... nerad se vracím k uplně stařičkým hrám, proto se předem zeptám - má smysl tu hru hrát, aniž by člověk znal příběhy předchozích dílů?
jen tak cvičně, napadá někoho RPG podobného ražení (se světem, kde se prolíná magie a technika, nebo chcete-li steampunk), vydané řekněme v posledních pěti letech?
@RXQ79rudax (11.05.2013 19:42): to není pravda rudo, na Dernholm se můžeš zeptat pouze Human Villager (postavy v zeleném), postavy v šedém (Human Guard) ti žádné info o Dernholmu neposkytnou... mám to vyzkoušené jak v základní ENG verzi, tak verzi s neopatchovanou, tak i opatchovanou češtinou

přestože ddter na svých stránkách skoro nařizuje instalování kdečeho (ve výsledku kolem 500mb dat na stahování...), stačí pouze nainstalovat původní neoficiální anglický patch, poté midi verzi češtiny a následně rozbalit tu jeho zazipovanou opravenou verzi češtiny do složky se hrou, i když si nedoinstaluješ ty další dodatky bude opatchovaná verze češtiny se svými úpravami fungovat

ona se hra dá slušně hrát i v angličtině, narozdíl třeba od takového Planescape Torment, které se vyžívá v pramálo užívaných výrazech, ale jakmile člověk v Arkánu narazí na první herní noviny o poprasku na výstavě květin, nerodilý mluvčí rychle změní názor :)
Nefungují mi odkazy na download na té stránce v Odkazech.
Chci si to konečně zahrát, ale nechci hrát zabugovanej mišmaš na 640x480 screenu.
jsem to jenom já nebo i vy co jste hrály také tu gog-verzy - měli stejný problém: nezobrazují se mi správně Credits ( autoři hry ) a také ten závěr ( ten jsem naštěstí našel ve složkách hry té počeštěné verze - a zkompletoval jsem to vše do jednoho videa ) - prostě mi to různě přeskakuje meze jednotlivými obrázky a některé se třeba vůbec nezobrazí. - to samé i prostě jen v té originální gogverzi ( bez patchů a češtiny ).

- a také problém se zvukem ( možná je to tak schválně ) - že například ve městech přestane hrát hudba a taky se přestanou ozývat zvuky okolí - od určité večerní hodiny a ticho trvá několik hodin.

----
pak si to ještě plánuji zkusit zahrát za mága
@RXQ79rudax (14.05.2013 23:11): Jo, s Tesla puškou žádné parťáky stejně nepotřebuješ. :-)

Hra ale vůbec není připravená/vybalancovaná pro přesvědčovací charaktery; maximálně můžeš mít šest charakterů (se psem sedm, s Jormundem osm... a dokonce více s nějakým tím automatonem či mech. pavoukem), což je u téhle hry nezničitelná armáda. :-) Takhle probíhalo mé první dohrání a v podstatě jsem měl co dělat, abych si do něčeho stihl bouchnout...

BTW, tohle asi víš, ale zkušenosti máš i za to, když společník protivníka zabije (nikoliv zraní, ale zabije - získáš tedy víc, pokud i ty sám uděluješ zranění, ale minimálně nějaké ty zkušenosti získáš i když se dloubeš v nose a necháš to parťáky oddřít...).
ovečka Belle + půlork

- co se společníků týče tak jsou dobrý alespoň na nošení věcí ( případně na výrobu nějakých předmětů ) - při mém prvním hraní jsem mohl mít max. jednoho. - při těžších bojích je třeba dát příkaz počkat, nebo jen rychlej příkaz aby společníci neútočili ( stáhly se z boje ) aby se tam zbytečně nepletly a neubíraly zkušenosti - které se získávají ze způsobeného zranění nepřátelům. Většinou jsem používal ten tahový systém boje ale třeba proti těm Ohnivým elementálům jsem přepnul do realtime - a odstřeloval jsem je zdálky puškou.

- nepřátele jsem většinou kosil jen Tesla puškou ( tou jsem sejmil i toho finálního bose ) a šokůjící sekerou - ke konci jsem používal i tu nejsilnější pistoli.
@eremita (14.05.2013 20:10): Z těch dvou příspěvků v diskusi, bys mohl udělat dlouhý komentář, u mě máš plusový bod jistý. Já nejsem proti té hře, jen mám pocit, že ji vývojáři nezvládli.
@Bodkin (14.05.2013 20:09): OK, možná jsem to špatně vyjádřil. Původně mě totiž ten nápad skloubit Werneho a fantasy přímo nadchl! Už jsem něco podobného, kde spojili Werneho a sci-fi hrál a bavilo mě to velmi (Nomads). Proto jsem byl nepříjemně překvapený, jak to ve hře nefunguje.
Takže nápad samotný je bezvadný, ale provedení jde jasně proti hratelnosti a z celé hry přímo křičí snaha, udělat kopii Falloutu, což se nepovedlo v ničem.
@Zero (14.05.2013 18:53): Tak největším kladem je určitě setting - magie a technologie jakožto vzájemně protichůdný způsob uchopování světa. Zatímco magie přírodní zákony deformuje, technologie jich využívá (tam platí to, co v našem univerzu). Magie a technologie se tak vzájemně vylučují, při jejich střetu vzniká trhlina, anomálie... Zároveň platí, že čím více pracuješ s technologiemi, resp. s magií, tím více ti stoupá "aptitude" (něco jako způsobilost k magii/technologii), takže se stáváš rezistentní vůči opaku, ale zároveň ho snáze překonáváš - střely se tak např. od mága odklání, případně v jeho přítomnosti selhávají přístroje, a na druhou stranu zase kouzla selhávají kolem technologa. Máš-li ale výrazně vyšší aptitude než protivník, tzn. jsi-li např. o dost lepší technolog než on mág, tak zatímco jeho kouzla na tebe skoro nepůsobí, ty jeho bariéru svými zbraněmi hravě překonáváš (zároveň tam jsou klasické meče, luky apod., které jsou neutrální - nijak se netýkají technologie a magie)... Tohle paradigma je krásně zpracováno ve hře jakožto universu (příběh, knížky, které ve hře nacházíš, celkový setting), ale i v herních mechanikách. Hlavně ti hraní za technologa dává uplně jiný feeling než za mága; jsou to dva odlišné zážitky... Jako technolog hledáš schémata, sbíráš předměty, jejich kombinací si stavíš vlastní zbraně, mechanické/energo zbroje atd. atd. Při hraní za mága si připadáš jako při klasickém fantasy (v dobrém slova smyslu), ale zároveň máš pocit, že děláš něco tajemného a vyjímečného, protože ve světě letí hlavně technologie. Celkově pak hlavní síla vyvěrá z toho, jak je to univerzum vystavěné a promyšlené a jak krásně je rozpor magie a techniky zakomponován do hry a celé se to projevuje na hráčově zážitku. Atmosféra toho světa je prostě úžasná, cítíš tam tu prastrarost a sílu magie, přestože už na ústupu (alespoň v civilizovaném světě) a do toho tam běhají viktoriánské postavy, se kterými mluvíš jazykem 19. století. Je to bizarní, ale fakt to funguje, akorát do toho světa musí člověk trochu proniknout. Nejvíce mě ale fascinuje, že ti ten svět nikdo takříkajíc "necpe". Příběh/narace + svět jsou vystavěny tak, že hráč je ten, kdo ten svět objevuje a interpretuje - nikdo ti nic sáhodlouze nevysvětluje, nikdo tě do ničeho neuvádí, ty sám ten svět objevuješ... A tohle udělat dobře, je IMHO fakt velké umění... Zároveň mají promakaných spoustu podrobností; nnapř. témata rasismu, rasových specifičností apod.

Obrovská síla je pak v totální volnosti v utváření vlastní postavy. Jak jsi asi pochopil, magie a technologie nejde dost dobře dohromnady, přesto ti hra nijak nebrání v tom, aby sis udělal jakékoliv kombinace tě napadnou. K tomu si přidej např. schopnost přesvědčeování, kterou ve hře využiješ opravdu hodně a máš obrovskou plejádu možností.

Velkou silou a zároveň i slabinou jsou questy. Jak už jsem psal, některé nejsou nic moc, ale spousta jich je opravdu skvělých a hlavně fakt originálních. A nerudukují se nutně na posekej/přines. máš tam trochu konspiračních teorií, detektivní práce, práce pro městské podsvětí, můžeš být velvyslancem atd. atd. Jo a je opravdu zábava tu hrát za zlou postavu, je tomu věnována dost velká péče... Dobré taky je, že hra je openworld, bohužel tě hlavní linka nutí jít po jasně vymezených kolejích...

Při hodnocení Arcana IMHO nelze postupovat stylem: klady/zápory, protože jednotlivé aspkety si tu prostě nejsou vzájemně rovny. Kdybych měl při hodnocení takhle postupovat, tak tu hru sestřelím, protože z hlediska hratelnosti (herních mechanismů) do velké míry vůbec nefunguje... Navíc je téměř nehratelná bez komunitních pathců. Arcanum je tak v první řadě hra nedodělaná, nikoliv zprasená... A to se pak nějak systematicky těžko hodnotí.

@Jo_Do (14.05.2013 19:53): Ano, ale bylo to nadsazené a vycházelo to z "Skloubit dohromady werneovky a fantasy? Ten svět do sebe prostě nezapadá." S čímž naprosto, naprosto, naprosto nesouhlasím, tudíž veškerá další argumentace je zbytečná.

S tím, že Arcanum vypadá jako zvratek souhlasím, s tím že se místy hraje dost tuze a místy je prázdné také souhlasím, že je zabugované a místy rozbité také a boje jsou opravdu občas k pláči. I přesto mu Fallout 2 či BG2 může jen závidět a lízat zaprášené sandály.
@Bodkin (14.05.2013 16:36): Ten natvrdlík a zaostalec mám být jakože já? Důvod? Jen proto, že se mi nelíbí odfláknutá hra s velmi špatnou hratelností? Vzpamatuj se, napočítej si do deseti a pokus se argumentovat, namísto urážení se. Svého času například, kdosi ohodnotil Planescape Torment nulou. Ani ve snu mě nenapadlo se naštvat, nebo mu nadávat, jen jsem si zaklepal na čelo. Pokud je Arcanum tak supr, tak nepotřebuje, aby jsi ji tak naštvaně hájil. Ostatně 50% je pořád slušná hra, která může i bavit, pokud člověka vtáhne atmosféra. A to se u mě právě nestalo.
@eremita (14.05.2013 18:37): To, co píšeš, zrovna neodpovídá tvému hodnocení. Nechceš se rozepsat i o kladech?

Já jsem Arcanum taky párkrát rozehrál, a taky se mi nepovedlo ho dohrát. Ono to sice na začátku zní strašně lákavě, spojení fantasy a verneovek, magie a technologie, obří mapa na prozkoumávání...ale po čase to začíná vyšumívat tak nějak do ztracena.
Arcanum je strašně nevyrovnaná hra. Viděl bych to tak, že tvůrci měli geniální nápad a že v některých aspektech se ty geniální prvky ve hře projeví. Bohužel se ale v realizaci došlo tak nějak na půl cesty; herní mechanismy jsou totálně rozbité, čímž nejvíce trpí boj. Boj je v té hře jednoduše vtip a kvůli němu Arcanum určitě nikdo rád nemá... Magie je overkill, technologie je proti ní zase žalostně slabá... Na člověka také vybafne ohromná mapa, aby posléze rozladěně zjistil, že žádné objevovací orgie se nekonají, moc tam toho totiž není. Často i překvapí, jak je velká spousta questů lineárních (někdy pouze jedno, maximálně dvě řešení), což působí zejména s obrovskou svobodou ve výoji postavy a možnostech vydat se kamkoliv jako pěst na oko. Tady šli vývojáři evidentně proti vlastnímu konceptu... Parťáci jsou strašní - zjevně tam byla snaha udělat je zajímavými, ale realizace opět pokulhává. Stejně tak jejich role v boji (např. technologicky založené postavy nelze léčit kouzly, resp. je velká šance selhání, ale to vašemu parťákovi - mágovi, nebrání v tom, aby vyplýtval všechnu manu na parťáka technologistu a vy s tím nic nenaděláte, nebo máte např. parťáky se skilly typu opravování, ale nelze jim nijak říci, aby je používali...). AI je celkově dost hrozná... Velkým zklamáním je také konec, ten je opravdu stupidní (Void).

Přesto na Arcanum nedám dopustit. Jak je v některých aspektech špatné (tak dobře v mnoha), tak je v jiných naprosto famózní... Je to přesně jak se píše v jednom z místních komentářů; o problémech a přešlapech by se dalo hovořit donekonečna, ale přesto tu hru musíte milovat.
Mě teda brání v pokračování technická stránka a odpudivý interface... Bohužel neskutečně odbyté. Ale zase atmosféru tahle hra má, o tom žádná. Soundtrackem počínaje a kombinací steampunku s magii konče.
Na Arcanum chci napsat komentář, ale pořád nevím, jak vyjádřit to, co myslím. Ona je to opravdu zajímavá a zároveň podivná hra...
Moc ne, ale hlavně myslím na ostatní nevinné lumíky. Arcanum mám pořád v hledáčku ale uniká mi protože to zatím nikdo ze známých nemá ani nehrál.
Pokoušel jsem se hru rozehrát dvakrát, asi do půlky - když ji každý tak vychvaluje, ale pokaždé to skončilo totálním znuděním. Skloubit dohromady werneovky a fantasy? Ten svět do sebe prostě nezapadá. Příběh nikde, grafika je nepěkná - mimochodem, u 2D hry se ti vývojáři museli hodně snažit, aby grafiku tak odflákli, herní mechanizmy zastaralé - už mi tam chyběly jenom ty hexy a příkazový řádek, hra je nezábavná, znechucujícím způsobem obtížná, celá jaksi tmavě a depresívně laděná a nevidím na ní absolutně žádné pozitivum. Někdo chtěl udělat další Fallout a nevěděl o čem, tak z toho udělal takovýhle guláš. Kdybych měl hodnotit, pohybovalo by se to pod 50%. Že by druhá půlka hry, byla takový extra zázrak, aby mě přesvědčila dát hře aspoň 90%? Silně pochybuji. Ještě štěstí, že nedohrané hry nehodnotím.