Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ugraugra (23.10.2014 20:04): Mno, u mě osobně je rozdíl ve fps mezi začátkem a městem nějakých 40 snímků. :') Jinými slovy, na začátku pohodových 60, vězení kolísavě mezi 30ti a 60ti, město 20, a jakmile začnu procházet nebo se jen podívám směrem k nějaké uličce, svědomě to klouže i pod 10. A jako u všech, u mě taky jakékoliv štelování grafiky ničemu nepomohlo, jelo to úplně stejně na low a všechno vyplé.
@montana (23.10.2014 09:50): No, že by měl v hlavě ucelený příběh jsem docela pochyboval už ke konci Dreamfallu, ale ne že by mi to nějak výrazně vadilo. Každopádně volby mi k tomu taky nesedí, jsem zvědav...
Me teda s tema volbama dost serou. Myslel jsem, ze Ragnar ma TLJ v hlave jako ucelenej pribeh s jasnym zacatkem a koncem (coz prvni dve hry jsou). Ne ze se najednou rozhodne, ze to bude mit X koncu a reseni jen proto, ze je to v mode.
Mám dojem, že ono to nejak súvisí s tou voľbou na konci snovej časti. Ale je to teda dosť čudné, ide o niečo čo v jednu chvíľu radikálne mení gameplay a hráč to ani nepostrehne :)
@Marty34 (22.10.2014 11:00): Tak jsem se právě seknul s robůtkem z laborky - jsme u druhého místa u řeky, jeden barel úspěšně odsunul, druhej už je moc těžkej. Mám lano, loďku v asi nevhodný pozici, a vůbec nevím jak dál. Je to to samé, cos měl ty? Kdyžtak bych se nezlobil menší hint, všechny návody, na které jsem zatím narazil, měli právě tu odlišnou robůtkovou misi.
Je to strašně špatně optimalizované, ale jinak se mi to po první hodince líbí. Je to takové hezky poetické a hudba je super. Uvidíme jak ve finále bude fungovat ten systém rozhodnutí, snad to nebude takovej trapas jako u Telltale her...
@Daemon (22.10.2014 20:26): Hah, to mě ani nenapadlo. Vypadá to, že ne. Je tam akorát jakási možnost vypnout "choice subtitles", což se zřejmě týká vnitřních monologů ve chvílích voleb, ne těch kreténských hlášek. :/
@HolyMeatball (22.10.2014 19:12): Ja naopak patrím k tej menšine, ktorú zaujal viac Dreamfall ako TLJ a to hlavne parádnym settingom, zaujímavejšou hlavnou hrdinkou a vlastne aj príbehom. Aj keď výhrady som mal tak či tak, hlavne voči neustálemu pobehovaniu z bodu A do bodu B a chvíľami až prehnanej neinteraktívnosti a čakaniu, kým skončí nejaký dialóg. No a Dreamfall Chapters tieto prvky prebral, adventúrne prvky zase za minime a k nim pridal mnohé nové nedostatky. Mesto je zbytočne veľké, pomocné mapy nie sú riešené vôbec ideálne a keď má hráč neustále behať z miesta na miesto, aspoň by čakal, že mu hra pôjde plynulo. A vo všetkých ostatných lokáciach je to v pohode. Lenže mesto musí byť veľké, bez nahrávacích obrazoviek. Hm.
Já se na vlně nostalgie vezu a teda jestli je pravda co říkáte, tak mě teda fakt fakt fakt fakt hrozně moc na*erou :(
Rozdělit to na X částí, vydat to nedodělané a navíc ty moderní pitominky s tím, jaký ohromný dopady budou vaše volby mít. Achjo, takový dlouhý čekání plný naděje to bylo...
@M.a.t.t. (22.10.2014 18:55): No právě, byť i u Telltalovek mě to otravovalo, bylo to tam v daleko rozumnější míře. Tady kdykoliv někomu něco řeknu plesk, BUDE SI TO PAMATOVAT! A to zřejmě i v případě, kdy za pět minut umře. >_>

Jak říkáš, skalní fanoušci se už teď ohání, jak je to ta nejlepší hra za posledních pár let a že TAKTO SE MAJÍ DĚLAT HRY a...podobný zaslepený hovna. Já se na vlně nostalgie taky nesvezu, ani bych nemohl, jakous nostalgii cítím pouze k prvnímu dílu, se kterým má tohle bohužel společného jen pramálo. A předchozí Dreamfall jsem si herně nijak zvlášť neužil. Ale tomuhle jsem fakt fandil. :c
@HolyMeatball (22.10.2014 18:17): No jo, je to až príliš očividná kópia Telltale, ale ani tí to takto nepreháňali. Horšie je to s už spomínanou optimalizáciou a bugmi, čo teda hru zráža dosť nadol. Človek sa nemôže ani poriadne pohrať s nastaveniami, pretože je to osekané až na kosť. S druhou epizódou by som si dal poriadne načas a pokúsil sa vychytať, čo sa len dá, pretože toto pôsobí ako nejaká alpha verzia. Čo je celkom škoda, lebo príbeh dokáže napriek pozvoľnému rozjazdu vtiahnuť, mesto dýcha istou atmosférou a potenciálu to má na rozdávanie. Ale zatiaľ to nenapĺňa vysoké očakávania. Skalní fanúšikovia budú možno nadšení už len preto, že sa konečne dočkali pokračovania a prajem im to. Ale ja sa na vlne nostalgie neveziem...
"TATO POSTAVA SI TOTO BUDE PAMATOVAT!" ... "TOTO ROZHODNUTÍ BUDE MÍT SVÉ NÁSLEDKY!" ...heleď, kdyby moje volby opravdu něco znamenaly, nemusel bys mi to takhle furt rvát do ksichtu, páč bych ty opěvované následky ve finále viděl a cítil sám, viď. Takže když mi tyhle hlášky cpeš co 10 minut, opravdu mám akorát tak čím dál větší pocit, že následky nebudou vůbec žádné.

A je to fakt těžce nedodělané. Některé z chyb, které tady jsou v honosném množství, by si nedovolily už ani indieovky před třemi lety. Tohle je...fakt ostuda.
No ty dialogy taky spise radim k Walking Dead, hlavne to "postava si to bude pamatovat" a pritom mam pocit, ze tato hra nebude zohlednovat predchozi rozhodnuti. Resp nebude tam takove vetveni jako ve zminemem WD, ale treba se necham prekvapit.
@HolyMeatball (22.10.2014 05:01): Mě spíš ty rozhovory připomínají Mass Effect (dialog wheel), ale jinak máš recht. na grafiku je to celkem náročný. Taková teplota grafiky u mě byla zaznamenána při hraní Ryse. Občas vidim nějaké prapodivné světelné artefakty. Jak píše Marty. Odrazy jsou na divných místech, celé to na mě nepůsobí jako hotová hra. Chtělo to ještě tak 2 měsíce na doladění.
No fuj, to nestydaté kopírování Telltale stylu, ty bugy, ta optimalizace (resp. její absence), ty vskutku trapnější dialogy...úvod do hry taky přímo otřesný, už dlouho jsem neměl tak silnou chuť se na to vysrat po první půlhodince. Jedu dál v naději, že v tom městě se to zlepší.
Jinak hra mi neprijde dvakrat dobre optimalizovana. Grafika mi jede jak blazen a jak se dostanu do mesta je to takove trhane. Hraji tedy na full, ale ani odebrani nekterych detailu tomu moc nepridalo. Pri poslednich ATI ovladacich sem tam sviti postavam z jisteho uhlu oci. Pri prochazeni mestem se pak objevuji flairy (odrazy svetel) tam, kde by byt podle me nemely.

Jinak hra zatim bavi, mozna mene infaltilnich dialogu, ktere Zoe vede s robutkem hned v prvnim ukolu ve meste (navic nejdou preskocit). Docela me prekvapila cetnost mensich rebusu, ktere jsem teda necekal. Pak me take prekvapil prave onen prvni ukol ve meste pri ktere jsem se zasekl (mimochodem chvili trva nez najdete potrebnou budovu v relativne velkem meste, zadna sipka vas tam nedovede, proste navrat ke druhemu dilu) a chtel si pomoci YT poradit jak dal, bohuzel jsem narazil pouze na jediny walkthrough, ktery je stejne daleko jako ja a tomuto hraci hra vygenerovala uplne jinou misi, po teto misi se vsak postup jiz sjednostil. Nakonec jsem si tedy musel poradit sam. Vubec jsem si nebyl vedom, ze by Zoe provedla nejake rozhodnuti, ktere by mi tu nebo onu misi aktivovalo. Zatimco ja tedy mel jit do laborky, kolega mel jit jinam. Oba uvodni ukoly avsak mely napln ukolu s robutkem ale jineho charakteru.
Ja si teda dal ambiciozni cil dohrat nejdriv znovu TLJ a Dreamfall, nez se pustim do Chapters. Pac si pamatuju az na par veci uplny houno.
Zatim jsem po trech tydnech ve ctvrte kapitole TLJ... tohle bude na dlouho. Snad aspon do ty doby vydaj vsechny casti! :)
@Marty34 (21.10.2014 18:35): Opravdu ji dabuje někdo jiný? Mě se ani nezdálo. Psíš tam tolik neslyšim ten její přízvuk. No, nezapomínejme, že už to je mnoho let a herečka ted může znít trochu jinak.
Jinak je nekdo schopny shrnout hlavni plot predchozich dvou her? Ja uz si pamatuju jen matne dva (tri?) svety a v pokracovani ten stroj s kytkou co ma krast sny, a ze Zoe v nem na konci uvizla a to je asi tak vse.
Já se většině informací o téhle hře záměrně vyhýbám, počkám si na takové ty povšechné reakce a hlavně na dobu, kdy to bude venku celé (pokud vůbec).
Snad to nepo*erou... :))
Co slovíčkaříte? Tak to editujte, dejte pokoj a soustřeďte se na těšení a špekulování o hře! Já se nemůžu dočkat! Když jsem se dozvěděla, že poslední díl opravdu bude, vehnalo mi to málem slzy dojetí do očí, a teď už jsem měsíc jak na trní! :)
Zdravím, doufejme že hra bude stát za to! Přispívala jsem na ni na kickstarteru, protože jsem opravdu chtěla vědět, jaké bude pokračování dvou předchozích celkem zmatených dílů. Doufejme, že nám tato kniha 1 ještě více nezamotá hlavu a místo toho trochu zodpoví pár otázek. Těšíte se? Co myslíte, jak to dopadne?
@Matthias (03.10.2014 13:30): Souhlasím, to "průkopník žánru" není příliš dobré.
Mimochodem citace z profilu TLJ:
The Longest Journey je klasická point-and-click 2D adventura ze staré školy, pouze vydána v době, kdy už se myslelo, že je tento žánr mrtvý.
Já nechápu, jakého žánru... TJL je normální adventura, tak jako tisíce her před tím, a tak jako potom :)
tak TLJ do skupiny kultovních adventur spadá, průkopníkem ovšem není. jednalo se o výtečný titul, výborně pracoval s adventurními mechanismy, ale žádné inovátorství ani (r)evoluci nepřinesl. hra jen vznikla v době, kdy se s oblibou dokola prndalo o konci adventur (podobně jako ještě vypečenější téma "konec her napc").
Nic proti tomu, kdo psal popisek hry, ale...
" jedním z průkopníků svého žánru."¨
- TLJ je průkopníkem adventury?:))

"Když už se zdálo, že otec série Ragnar Tørnquist dá TLJ světům Arcadie a Starku navždy sbohem"
- To se někomu zdálo? Vždyť Dreamfall měl dost podivný konec, ze kterého bylo jasné, že bude pokračování =)
@M.a.t.t. (03.10.2014 10:45): Jo a taky dobrej příklad Cognition sága. Tam jsem měla vokno vždycky. Repete potřeba.

A o Broken Age to ani nevim, že maj až takovej skluz. :D Naštěstí se mi to jeho story drží stále v palici, takže repáčko nebude třeba.

btw.: Budou Chapters šprechtit cz titlema? Ani nevim, jestli bude lokalizované. Jako mně je to šumák. Jen mě to zajímá.
Najextrémnejším prípadom je zatiaľ Broken Age, ten rozostup medzi oboma epizódami bude okolo jedného roku a to sa to pôvodne plánovalo ako jedna ucelená záležitosť.
Tak když bude odstup releasů do toho jednoho/dvou měsíce/ů, tak to ještě rozdejchám. Snad se nebude opakovat situace jako u TellTale, kdy se čekalo někdy i bezmála půl roku (3/4/5 měsíců je na mě přespříliš, za dvě hodiny hraní) na další EPku.
No, já na to taky čučím, jak na nás čučí, ale musím uznat, že už od KickStarteru sem na to hrozně natěšenej, takže zase mi to tak nevadí.
Nu jsem v očekávání. Postava Kiana mi do Dreamfallu nějak nepasovala, tady má mít ještě víc prostoru a čučí na mě i z coveru.