Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ajne (16.12.2022 08:48): Pod první odstavec se podepisuji a souhlasím bez výhrady.

Soundtrack z FlatOut 2 jsem zmínil jako příklad jak může vypadat začlenění adekvátního hudebního doprovodu ve hře. Skladby od známějších interpretů začaly už v High Stakes - byl tam například Junkie XL a další. Primárně šlo ale spíš o instrumentální tvorbu. V Hot Pursuit 2 byl soundtrack podobný právě tomu z FlatOut 2. Škoda, že kvalita hry byla horší.
@DEU (16.12.2022 02:22): Mluvím o sérii NFS, tam pak člověk nevěděl jestli hraje hru nebo sleduje MTV. On ten výběr skladeb nebyl špatný, NFS bylo v kvalitě soundtracku vždy dobré. Nicméně narážím na to, že stejně to byla největší špička v době, kdy nikomu ohledně hudby nic nepodsouvala a tyhle pecky si každý pamatuje a většina ani netuší, kdo je autor. Prostě skladby ušité nám míru nejen hře, ale dokonce i konkrétní lokaci na trati, kde pak interaktivně hrála část melodie podle toho, kde jste zrovna jeli. To bylo naprosto boží.

Poslední byl jestli se nepletu NFS 5, tam skládal Rom di Prisco pod jménem Morphadron. U šestého dílu nevím, ten mne moc nechytli a Undergroundy už byly plné různých skladeb od různých skupin.
@Jumas (15.12.2022 07:51): Chyb a překlepů mám v komentářích bohužel pravidelně dost. Když člověk píše rychle, na laptopu a poté si po sobě své výtvory nezkontroluje, tohle je výsledek. A to jsem sám zastánce spisovné češtiny, minima překlepů, chyb, ještě méně hrubek a vyloženě do očí bijících gramatických šíleností.

@ajne (15.12.2022 14:27): Skladby z běžné produkce nevadí. jsou-li šité na míru. Nepříklad Flatout 2 má hudební doprovod na jedné z nejvyšších úrovní závodních her, co jsem kdy hrál. O kvalitě hudební tvorby Roma Di Prisca a Matta Ragana nemá smysl pochybovat, taktéž jde o kvalitu nejvyšší.
@DEU (komentář): K hudbě, no jo, Rom di Prisco - zlatá éra hudby komponované na míru hře, která si nehrála na skladby z běžné produkce, bohatě ve hře avizované velkým bannerem s názvem skladby a skupinou, jako by to bylo MTV.
@Dan9K (25.11.2016 13:33): Tyjo tak ty kytary byly zrovna to, co jsem mel na tech OST rad nejmin. Ted jsem si ten OST po mnoha letech pustil na jutub a musel jsem je preskocit na nejakou elektroniku, ta se samozrejme porad super, holt devadesatky.
@Dan9K (25.11.2016 03:59): Hele ten jeho prispevek vyznel trochu tak, ze umrti tech dvou skladatelu je nejvetsi ztrata na hudebnim poli v roce 2016, tak jsem si trochu rypnul. Trancik v NFS2 se mi libil taky, ale takovy 90s elektroniky mam po kompilacich hromady.
@Dan9K (25.11.2016 03:59): já právě v prvních pěti dílech nahrál jako dítě/teenager stovky, možná tisíce hodin, singleplayer i splitscreen, ta muzika mi zůstala vypálená do paměti a v podstatě formovala můj hudební vkus, ten mix elektroniky a rocku miluju dodneška a ty soundtracky si taky pořád čas od času pouštím. Takže mě to taky pěkně mrzí :/
Rom Di Prisco je ten kdo o tom dal vědět světu:
https://www.facebook.com/rdiprisco/?fref=ts
@Paul (24.11.2016 23:46): tak tuhle zprávu jsem teda nečekal a mrzí mě velmi. Objevil jsem ho de facto až před třemi lety, protože kdysi, když jsem hrál Needa 2 v devadesátkách, tak jsem měl hudbu okleštěnou a hrála mi jen (vynikající) Hailling It od Ridihalgha a celé soundtracky jsem si stáh až nedávno. A z té skvadry, co dělala hudbu k prvním pěti (šesti) Needům, jsem ho měl nejradši, i když spoustu těch věcí dělal v kolaboraci a těžko říct, jaký je jeho podíl a jaký třeba Jeffa Dycka. Ale stejně, ach jo! :-(

Pustím si zítra na počest Feta Cheese, Siwash Rock, Heardless Horse, Nashat, Psychonaught a Callistu.

díky za info a

90210: teda...trapný. Čím měříš hudební význam? Popularitou? Úspěchem? Zpěvem? Konkrétně OST z Needa 2 mi přijde fakt nadčasová muzika s na tu dobu naprosto brilantním zvukem, na sluchátkách je to pořád zážitek, je prokomponovaná, pestrá, pořád se v ní děje něco nového a některý songy by se stylově neztratily ani dnes.
a jak říká Paul, Bowieho mi bylo taky líto, ale píše o tom každej blbec, tohle je informace, o který se nepíše nikde a já o ní stojím víc, než o info o Princovi, kterej pro mě konkrétně žádnej význam třeba nemá.
@90210 (25.11.2016 00:00): Promiň, ale tohle je hrozně hloupej post. O Bowiem, Princovi, Cohenovi atd vím taky. Ale o těch byl popsán celej internet. O Sakim ví málokdo, tak jsem o něm postnul. Ten sarkasmus je zrovna u takovýhle události docela nemístnej.
Před pár dny zemřel jeden z mých oblíbených herních skladatelů, Saki Kaskas, bylo mu jen 44 let :(
Dělal fantastickou muziku k prvním pěti dílům NFS, pak zazněl např. v Mass Effect 2 (song Callista) či ve Sleeping Dogs.
Po Kirrilu Pokrovském další ztráta. 2016 sucks.
@Kwoky (28.05.2014 17:31): proti gustu žádný dišputát :P docela to chápu, stává se mi to ale spíš u filmů... někdy nedokážu pochopit, co jsem na tom a onom filmu dřív viděl. A NFS II bych ted taky asi moc dlouho nevydržel hrát, leda s někým jako takový úlet. :D má to pro mě asi spíš sentimentální hodnotu, mno :-D
@90210 (28.05.2014 19:21): souhlas...i když v jedničce jsou některý dost crazy :-) Ale o to zábavnější. Ve dvojce mě štvalo, že jsou to všechno okruhy. Ale dvojka má naprosto dokonalej soundtrack. Velmi nespravedlivě opomíjená záležitost. Co song, to naprostá pecka. A že tam těch songů je.
Kura to je nostalgie. Kdys jsem hrával pouze jedničku a Carbon. Nějak mě svět NfS neohromil. Je ta dvojka dobrá? Podle popisku se zdá, že je to vytuněná jednička.
@Wild One (28.05.2014 17:19): Vystihls to přesně - celý tvůj příspěvek jakoby mi mluvil z duše. Jenže mě to zkrátka u této hry už nešlo. NFS3 mě baví stále a to, co se mi líbilo před lety, tam pořád je. Ale u NFS2 už to prostě necítím.
[neexistující komentář]: Proč by nemohla hodnotit nostalgie? :) když budeš takhle uvažovat, tak postupně (skoro) všechno omrzí nebo přestane být aktuální. Jasně, že se dneska dělají vymakanější hry, ale to je holt vývoj. Myslím si, že je potřeba to hodnotit v kontextu té doby. Ale chápu, že když to člověk hrál před lety, tak je těžké se do toho ted vcítit.
Jojo, u mě to samý, splitscreen jsme hráli se všema kamarádama v okolí : ).Si pamatuju jak jsem vždycky slintal nad 3DFx obrázkama z recenze na SE ve Score 47 ale nikdy jsem to s tou akcelerací nehrál, až teď...
Jinak šlape to dobře, akorát je nutný mít v mechanice cd (nebo image), jinak to spadne při spuštění, a pak to vždycky spadne při vypnutí (nevím proč). Ale hra samotná šlape, hudba, videa, nepadá to..
Paráda, ani nevieš, ako dlho som niečo také hľadal. Pamätám si, ako sme to kedysi hrávali s bratom split-screen, najmä knock-out mal niečo do seba :) Bola to jedna z prvých hier, čo som na PC hral.
Hurá, konečně po deseti letech hraju NFS 2 SE se všemi efekty jako např. moucha rozpláclá na skle : ).A to díky supr návodu.