Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (20.02.2014 19:38): Za poslední roky to pro mě byla asi nejzábavnější akční hra (na PC). Plně doceněno až po několika dokončeních (obdobně se šplhalo nahoru i mé hodnocení z původního "meh").

P.S. "Konzolová kliko-rubačka" je jako co? Kliko-rubačky jsou tak maximálně na PC .-) Zlatý konzolový/arkádový standard jsou naopak propracované boje, kde musí hráč znát každý úder a pohyb. V posledních letech se vynořil nový trend u her - jak to nazvat, asi "kombajn"? - kde prostě hráči stačí náhodně mačkat tlačítka a napodobovat tanec svatého Víta a boss/nepřítel nakonec padne, ale to je daň za vydávání her pro širší publikum (asi casual?) - kde už hráči nechtějí vynakládat čas a úsilí na to, aby se naučili hru hrát. Časy Contra nebo Castlevanie už jsou asi pryč (z mainstreamu).

Jinak DMoMM patří spíš do té první kategorie - ve smyslu, že při stylu "kombajn" je (na vyšší obtížnost) smrt hráče otázkou pár sekund.
Ok tak som to zobral, aj tak to mam zadarmo, resp. ako odmenu za zabavu.
(mal som na wallete 3.39 z predaja CS:GO picovin).
Sakra na Steame za 2.49E, mam normalne chut to na haluz kupit, ale nie som si moc isty ci to nebude prilis konzolova kliko-rubacka.
@Všivák (20.01.2013 09:08): Řekl bych, že hra za normální meče + magii je pravděpodobně efektivnější než za plížení a dýky (myšleno tak, že při druhé variantě se při hraní bez ukládání mohou častěji vyskytnout situace, které končí smrtí). Nicméně při "rogue" variantě se mi (podobně jako tomu je při volbě podobného stylu v jiných hrách) líbí, že má hráč zpravidla stále situaci pod kontrolou - zaútočíš v okamžiku, kdy je to pro tebe výhodné. Navíc DMoMM je opravdu "stealth friendly" hra :)
Já jsem si teda užil i hru za válečníka. Systém krytí a výpadů je tu bombastický. Sek z výskoku nebo z rozběhu taky nemá chybu.
dohrál jsem to dvakrát a pokaždé za dýkaře. to propichování krčků je prostě kouzelné :-) (nehledě na to, že hned ze začátku lze v jednom ze secretů nalézt dýky, které jsou jinak dostupné až někdy v polovině hry, tzn. celkem overkill pro rozjezd)
@7c (19.01.2013 21:39): Naprostý souhlas, mám podobné zkušenosti... stealth průchod hrou je rozhodně o několik řádů zábavnější nežli obyčejné rubání/kouzlení, taktéž mohu Ebbovi doporučit. Nadto mi i v těch férových soubojích přijdou dýky jako mnohonásobně zábavnější a snad i silnější zbraň než prosté meč+štít.

Občasné pády při načítání map jsem naštěstí v mé verzi nezaznamenal, nicméně chybová hláška při vypnutí hry (na Win Vista/7) byla celkem běžná, nikoliv však fatální chyba.
@7c (19.01.2013 21:39): Hmm, vďaka za tip, možno to o pár rokov tak vyskúšam keď sa k tomu vrátim.

K technickej stránke, tie bugy a ostatné veci boli najmä ešte v 2006 keď tá hra vyšla. Teraz po rokoch, som mal problémy, len s občasným CTD, a pádoch pri vypnutí hry. Žiadna tragédia sa nedeje, preto som aj ten comment začal "Aj ak budem ignorovať katastrofálny release plný bugov, "...
@Ebb (19.01.2013 13:41): To je spíš problém osobního vkusu - respektive přístupu, myslím.

Doporučil bych hrát na nejtěžší obtížnost, za specializaci na plížení a dýky, nebo luky a hra dostává novou dimenzi.

Po svém prvním hraní jsem MoMM taky plácl nějakých 60% z milosti, ale když jsem ji po letech (měl jsem chuť zahrát si hru v podobném stylu, a bohužel jich tedy opravdu moc není) znovu zkusil, dohrál jsem ji 3 x po sobě a bavil jsem se opravdu hodně (a ano, taky mě to šokovalo).

Jediné technické chyby, které zůstávají jsou ta hláška při ukončení hry a potom občasné padání při načítání map (předpokládám, že obě by bylo triviální opravit, ale Arkane buď už nemůže, nebo spíš nepatří mezi společnosti, které se starají o svá dítka po vypuštění do světa).

Jinak pro mě osobně je nejvíce vymazlená část hry právě dýka a "backstab", lepší a víc "odměňující" zpětnou vazbu v akční hře nepamatuji snad od Oni.

A naposledy - v zásadě jde o čistě akční až arkádovitou hru s RPG prvky na pozadí světa MM a nedůležité příběhové linie. Arkádovitostí mám na mysli, že hráč bojuje proti herním mechanismům, a ne přímo nepřátelům (tj. nesmí spoléhat na zkušenosti z reálného světa, ale přijmout mechanismy toho herního - např. bodáky na zdi = instantní smrt, atd.).
@Všivák (19.01.2013 14:01): Hej hej teraz už viacmenej bez bugov. Hral som to dva krát, prvý raz ešte hneď po release a to bolo peklo.

@M.a.t.t. (19.01.2013 13:55): Presne začiatok bol ešte celkom OK, po to obsadenie lode cca (koniec 4. kapitoly tuším?)

@RNDr. Gunár Pavel (19.01.2013 13:54): To by som rád vyskúšal, ale neviem či sa k tomu dostanem. Mám toľko hier rozohratých -- hlavne secret world, ten stále žere najviac času, navyše práca sa teraz kopí.
@Ebb (19.01.2013 13:31): Dark Messiah je FPS s prvky RPG, Arx Fatalis je RPG. Arx Fatalis opravdu není bojovka, už kvůli tomu, že s převážnou většinou postav se nebojuje, situace mají různá řešení (násilné/nenásilné atd.), postava kombinuje předměty atd. Dark Messiah je lineární, Arx nikoli. To bych mohl rovnou říct, že Diablo je evoluce Crusader No Remorse.

Jinak Dishonored je svým způsobem evoluce Dark Messiah, ale Arx je opravdu něco úplně jiného.

Ad otřesný combat: Jak už tady padlo, UI není žádný zázrak, ale v kolika FPS je UI výborná? Ve třech? Zády k propasti se rozhodně pokaždé nestaví, už kvůli tomu, že v každém levelu jaksi není potřebná propast, navíc rozhodně ne vždy se i v případě nepřítele u propasti podaří jeho sražení dolů. Enviroment kills jsou nadužívané, o tom žádné, ale pořád to není žádná tragédie.

O vedlejších úkolech či hraní odlišným stylem za různé typy postav samozřejmě ani slovo, které primárně FPS něco podobného nabízí?
Nemyslím si , že u mňa to bolo pohľadom prvej osoby, proste mi to pripadalo strašne ťazkopádne :)
Tahle hra má výborný soubojový systém. Jediný rozdíl je, že obvykla se to řeší pohledem třetí osoby. Tady to ne každý dokáže ocenit.
Mne mnohé lokácie pripadali stereotypné a neprehľadné, AI mi nevadilo ale combat ma az príliš často nebavil a pripadal mi zdržujúci, hlavne pri prevahe nepriateľov (a konkrétne luk mi prišiel vyložene otrasný, preto som ho ani nepoužíval) a aj dej je vyrozprávaný pomerne nezaujímavo - konieckoncov ani Dishonored po tejto stránke nijak zvláśť nevyniká. Nevravím, že je to úplne hrozná hra ale ebbov názor v tomto prípade chápem a to som si úvod hry naozaj užíval, postupom času však moja spokojnosť upadala.
@RNDr. Gunár Pavel (19.01.2013 13:37): Mňa ten combat v Dark Messiah vyslovene sral. Hovorím to tak ako to je, nebavil ma, otravoval ma, toleroval som ho len aby som sa dostal ďalej. Nepáčilo sa mi budovanie adrenalínu, ani to ako postava švihala mečom, ani to ako bodala dýkami, mágia zle reagovala (občas ovládaniu jebalo a trvalo pol sekundy kým vypustil spell - kvôli čomu som potom minul) a streľba z luku bola úplne príšerná.

Ak sa ešte vrátim k tomu predchodcovi Arx Fatalis, to slovo som tam dal do úvodzoviek, aby bolo jasné, že to nie je treba brať úplne doslove.
@Ebb (19.01.2013 13:13): Nevysvětlil jsi nijak tu prázdnotu ani patetiku.

Arx Fatalis lepší soubojový systém? Ne, jistě nadprůměrný pro RPG, ale pro akční hru příliš pomalý.

Severance, Mount and Blade to jsou dobré alternativy k tomu, co je v Dark Messiahovi, ale za jednoznačně lepší se označit nedají. Třeba v MaB ses často dostal do bezvýchodné situace, jakmile jsi musel přejít do krytu a neměl jak ustupovat dozadu, zkrátka každý má své pros & cons...

Srovnání se Skyrimem jsem se dopustil jen proto, že v propagaci bylo zřejmé, jak se snaží setřít hranici mezi RPG a akční bojovkou, netvdil jsem, že bojový systém Skyrimu by měl být standardem pro ostatní, jen jsem chtěl prostě říct, že systém boje nablízko který je v Dark Messiah by byl pro Skyrim lepší. Jediné co se ve Skyrimu skutečně povedlo byla lukostřelba, s melee se tam od Morrowindu nic zásadního neudělalo a je to sakra znát.

@John Mirra (19.01.2013 13:35): Na ty se chystám a jestli je to tak jak říkáš, tak se těším dvojnásob. ;)
@RNDr. Gunár Pavel (19.01.2013 13:03): "Kopy, seky, body, křížení mečů a nutnost počítat se staminou...nikde jsem dodneška nezaznamenal promakanější boj. Nebo ukaž, kde je teda lepší."

Dark Messiah jsem nehrál, ale nejlepší soubojový systém je podle mě v Jedi Outcas a Jedi Academy. Just saying :)
@Jack_Dark (19.01.2013 13:28): Ja tomu nerozumiem o čom sa bavíme. Dark Messiah je očividná evolúcia Arx Fatalis žánru. Obe sú to akčné lineárne -- dungeonové -- bojovky s nejakým minimálnym RPG vývojom, občasným dialagom a cut-scénou. Takisto očakávam, že Dishonored je další stupeň toho istého, len v inom kabáte -- aj keď som to ešte nehral.
@Ebb (19.01.2013 13:18): Proč to srovnávat s Arxem když každá hra byla o nečem jiném a odlišná, jen proto že to dělalo stejné studio musí to být automaticky lepší a nástupcem Arxu?
Nezáživné lokácie z pohľadu grafického designu, nie to či mali tie stále sa opakujúce interaktívne stlpy, debny a dva druhy pascí.

@Drolin (19.01.2013 13:03): Keď to bude za desinu tak pôjdem do toho určite. Trailer som ešte ani nevidel.
@RNDr. Gunár Pavel (19.01.2013 13:03): Neviem, v akom vesmíre, sa nedá považovať Dark Messiah za nástupcu Arx Fatalis, keď je to ten istý dev team, žáner a celková hrateľnosť. Práve s Might and Magic svetom to malo spoločné tak max pár mien v intre, ktorý aj tak väčšina odklikala.

Gunár, dať Skyrim ako benchmark melee combatu, je rana pod pás. Arx Fatalis mal lepší combat, Severance: Blade of Darkness, Mount&Blade ... neviem mám pokračovať?

To, že je to patetické a prázdne nemá predsa nič so žánrom.
Dark Messiah len prázdna a patetická akčná bojovka bez duše.
A její hlavní chybou, budu hádat, je, že si dovoluje být bojovkou a není namísto toho "nadřazeným" RPG.

nezáživné lokácie najmä v strede hry -- ten orkský ostrov
Lokace byli designově výtečné, plné schovek, interaktivních předmětů, odboček a vizuálně krásných výhledů. Ukaž lepší.

otrasný combat
Ve Skyrimu je špatně rešený boj na blízko, a právě z Dark Messiah si měli vzít příklad, spíš to vypadá jako by tě štvalo, že boj tu právě má nějaký systém. Kopy, seky, body, křížení mečů a nutnost počítat se staminou...nikde jsem dodneška nezaznamenal promakanější boj. Nebo ukaž, kde je teda lepší.

dementnú AIčku
Byla jen blbá k demenci měla hodně daleko.

pravdepodobne ešte horšie než Crusaders of Might and Magic.
Droline? Ebb ti trashí Crusaders!

dej ktorý by to mohol nejak zachrániť je podobne sub-par ako všetko ostatné.
Příběh byl jednoduchý, funkční, nepřekombinovaný a s dobře napsanými rozhovory, možná sis předstvoval scénář na základně nějaké románové tetralogie. Tohleje asi nejlepší příběh (minimálně nejlépe podaný), co se v rámci celého MaM vyskystl..

Možno je to len mojou únavou z Fantasy žánru
Nebo únavou hrami Ebbe.
na svojho 'predchodcu', Arx Fatalis, nechytal ani zďaleka.
... Jo, protože obojí bylo primární RPG a hra ze stejného univerza, Ebbe, prosím tě!

Sorry ale tenhle tvůj komentář byl zatím tvůj nejodbytější rant.
@Ebb (19.01.2013 12:55): Ano, ač tedy nečekaně, když to nemělo podporovat XP :). Imho jde o další Arkane hru, u které je trailer lepší jak samotné dílo, ač oproti DM je to po všech stránkách propracovanější a kvalitnější. Moc nedokážu odhadnout, jak se ti to bude líbit (hra jako taková má velice silné výkyvy), tak jsem na tvé resumé zvědavý.
Ebb: Budeš zkoušet/zkoušel si Dishonored? Na tvůj názor jsem zvědavý.