Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (07.10.2021 09:20): Jj, dost mě to zaujalo. Dnes už je venku verze 1.1. Autor plánuje jen opravdu decentní změny, aby zachoval tu historičnost map a jejich stylu. Na fóru je i link na jeho homepage, soubor stažen tak, že jsem zkopíroval adresu odkazu a načetl v prohlížeči. Jinak mi to nešlo sosnout. Ale pokusím se dohrát včerejší verzi.

Update 1.2 hotov a k dispozici. Měly by to být fakt jen ty nejzásadnější věci, stále to měnit autor opravdu nechce. A já budu samozřejmě velmi rád, dostojí-li svým slibům.

Ve verzi 1.1 je jedna fatální chyba, znemožňující dokončení E1M4, naštěstí hraji 1.0. Jestli to 1.2 neopravuje, tak bude potřeba ještě 1.3 apod :)

Dohráno. Naprosto neuvěřitelný počin! Jsem rád, že mi obohatil hraní Dooma. Přeci jen, devadesátková éra je prostě nezapomenutelná. Zejména v první epizodě to bylo patrné. Každý level je unikát. Změněné vlastnosti nepřátel, absence dvouhlavňovky, ale asi využiji ten mod. Souboje jsou drsné, levely spíše malé. Pěkné textury podlahy v Ep3. Absolvována tajná úroveň v Ep1. Hrána veze 1.0. Autorovi něco nahlášeno, snad to opraví.
___________________________________________________________________________

Tak lidi hlásí pár problémů i ve verzi 1.21, bude tedy zřejmě nutný další update :)
Kill - Nový megawad do Dooma. Lidi jsou z něj dost unešení, já také. Má totiž design, který se v dnešní době vymyká. To z něj dělá dost originální a nadčasovou věc, pocházející z dávných dob let devadesátých. Autor měl většinu obsahu hotovu kolem let 2000-2002, ale nechal to ladem, nyní na tom opět pracuje. Nemělo by to projít přílišnými změnami, přeci jen ten dobovej feel je tom právě úchvatný.

Ep1 již mám prošlou, včetně tajného kola. Momentálně jsem ve druhé mapě Ep2, kdy ta první byla fakt stylová.
@stepankoby1 (21.03.2021 18:59): Tak ve výsledku dost velká slabota, ta čtvrtá epizoda. Ani bosse neměli vlastního. Líbily se mi celkem snad dvě mapy, tři jsem naprosto nesnášel a zbytek mě prostě jen nebavil. Secrety schované za neoznačenými stěnami, kterými prostě musíte proběhnout, miniaturní místnosti s obrovským počtem baronů, cyberdemon na každém rohu... Klasickýmu Doomu tohle imo nesedí. Na to se ze zbraní střílí moc pomalu, a plasma rifle nejde používat donekonečna.
@S4TW (12.02.2021 17:23): Nezbývá než souhlasit. Nikdy jsem čtvrtou epizodu nehrál, tak jsem si řekl, že se podívám, o čem je všechen ten povyk (plus chci pak navázat Sigilem). Po dvou hodinách jsem se konečně dostal přes první dva levely. No ty vole... :D Doufám, že to dál bude už vyváženější.
@Karasman (13.02.2021 08:35): no, ja ho nakonec udolal normalne, ale v tu chvili jsem mel jen asi 30 hp, takze mi to dost pokusu zabralo, me se nejak tem strelam nedalo moc uhybat, respektive jo, ale pak jsem mel problem ho trefovat...
@S4TW (12.02.2021 19:07): Cyberdemon sice vypadá hrozivě, ale technicky je to dost jednoduchý nepřítel. Střílí vždy tři rakety ve stejném intervalu a není problém jim uhnout. A jak píše Garret, šlo ho zabít bez jediného výstřelu telefragem... ;-)
Me nejvetsi problem delaly ty male prostory na pohyb, proto jsou ty prvni kola tezsi, pak; jak uz je v dalsich vic prostoru, tak se to da v pohode, akorat ten mega satan nebo co to je, mi dal zabrat, protoze jsem ho musel trefit snad stokrat :), on se teda spis blbe trefoval :), posledni level byl uz pohodicka :)
tak ta poslední, 4. kapitola, je hrozný peklo, tam je fakt tak 100% nárůst na obtížnosti, mazec, pořád loaduju :D
Přátelé, KONEČNĚ Bethesda updatovala Steam verzi Doomu! Zřejmě na tu, co se prodává na konzolích.
Takže je teď tato verze už slušně hratelná. Podpora rozlišení, myši, autorun, add-onů apod.
Samozřejmě budu dávat přednost portům, ale myslím že to je pro vlastníky Steam verzí hodnotná informace.
Fuuh, konečne sa mi to počas dlhších prestávok podarilo dohrať. Bola to veľká zábava, ale tá obtiažnosť bola naozaj prestrelená... Až teraz som si vlastne uvedomil že v porovnaní s týmto bol pôvodný Doom vlastne casual záležitosť.

BTW Niekde som tu čítal že je tam aj tajný level. Ako sa dá do neho dostať?
tak Brutal Doom pro Ultimate dohrán. na 100%. ty první dvě mapy byly přehnané, ale pak už to čvachtalo jaxe patří. škoda občasných bugů (secrety možno získat jen s noclipem, občas nezapočítaní nepřátelé do celkového počtu), jinak nářez. it is time to Hell on Earth...
@leebigh (17.06.2014 12:43): no já si pamatuju, že ten začátek byl těžký a pak už to šlo. tohle mě ale zaskočilo. zvlášť, když první tři epizody prolítnu s prstem v nose (na 100% - zapotil jsem se jen ve Warrens, tajném kole 3. epizody, kde jsem asi 4x za sebou chcíp).

@MarezCZE (17.06.2014 16:09): jo, startoval jsem s 9hp a bez munice a přede mnou byla hromada nepřátel... sranda. poněkud špatně vybalancovaná sranda...
@leebigh (17.06.2014 12:43): JJ, nedávno jsem dohrál první tři episody a čtvrtou s brutal modem k tomu a jednoznačně je čtvrtá nejtěžší, ale nevíc hardcore mi přišel rozhodně druhý level, hned ze startu, to byl masakr. :)
ty krávo. pamatuju, že je Thy Flesh Consumed těžké, ale že je to takovej mega-humáč, to si fakt nevzpomínám. asi na to má vliv i Brutal Doom mod, kde jsou projektily rychlejší a impové skáčou jak králíci, ale jít na tři barony s pěstí, to se jen tak nevidí...
Tak jsem si po letech oživil vzpomínky a dohrál 4. epizodu na Ultra Violence s Brutal Doom modem a byla to neuvěřitelná adrenalinová jízda. Občas jsem fakt nakukoval zpoza rohů s pár procenty zdraví a modlil se, abych už někde našel tu zpropadenou lékárnu. Od dohrání před fůrou let jsem 4. epizodu nehrál a opravdu si z ní téměř nic nepamatoval, takže to pro mě bylo skoro jako nová hra. Design levelů hodnotím kladně, některé pasáže byly vyloženě libové. A Brutal Doom je už jen třešnička na dortu. Mody nemám rád, ale tohle je masterpiece.
@PavelU (17.07.2013 22:26): Ano, zapomněl jsem, už si vzpomínám. Já z hardwarových důvodů preferuji klasiku. Navíc jsem to rozehrál v ZDoomu, takže vizuál nic moc.
Koukám, že jsi měl doomovsky zaměřenou noc :-)
@leebigh (17.07.2013 21:39): Hraji to s tímhle lostepis.WAD PFEnh.PK3 DoomHDv03.PK3 pal_plus.WAD Dynamic Lights test.WAD DoomHDMusic v4.WAD, viz instalačka Master Levelů na tvém blogu. Tahle grafická podoba se mi zdá v GZDoomu nejideálnější, ale musel jsem loni pořádně štělovat i textury a odstíny barev v nadstavení, aby to vypadalo tak, jak má. K celkovému dojmu z té palety barev přispívá nejvíce ten Pal Plus WAD a ta dynamická světla.

Mapa 4 v této epizodě stále nepřekonaná. Líbila se mi svou komplexností, tím, co jsem včera popisoval ve spoileru, a hlavně nebyla ani nijak jednoduchá. Respektive ve srovnání s ostatními mapami v této ztracené epizodě. Navíc dobře sedne stylu hry, vzhledem k tomu, jak končila mapa předešlá. Jj, ten respawn tam byl, venku se vždy odněkud vzalo pár potvor a uvnitř taky. A slepých odboček jsem si také všiml, některé tam byly jen na oko, jiné doopravdy. Tudíž jsem se jim vyhýbal.

Osmá mapa byla hodně podobná jednomu úseku v Master Levels for Doom 2. Opět dost nepřátel, ale i dostatek zbraní a nábojů. Takže se to dalo ustřílet v poho. Zaklínači vypadali jinak, barvou podobní fialovým Impům ve Knee-Deep in the ZDoom. Na jejím závěru čekal Mastermind, po jehož likvidaci se zobrazila vcelku dobře zpracovaná animačka.

Do tajné úrovně jsem se regulérně nedostal, ale nakoukl do ní cheatem. Dostatek itemů a zásob s teleporty, při dvaceti nepřátelích, kterým dominují především dva Cyberdemoni. Jednoho jsem zlikvidoval, ale už mi poté došly silné zbraně. A navíc jsem tam stejně v jedné slepé místnosti zkysnul. Přenesl mě tam teleport, ale už se pak nedalo odsud dostat. I tak ale poměrně dobrá epizoda.

Nejlepší mapy, třetí, čtvrtá, šestá a sedmá.
@PavelU (17.07.2013 16:38): Tak jsem skončil u čtvrté mapy a ta mě teda moc nebrala. Pouze 3 secrety ze sedmi, rozsáhlý a komplexní level, ovšem místy i matoucí hráče falešnými východy a mám dojem že i opakovaným respawnem nepřátel.
Mimochodem, co to vlastně máš za barevnou paletu ? Ex post jak jsem projel třetí level, tak jsem se lekl, že hrajeme jinou hru :-)
Na Tvém screenshotu to totiž vypadá úplně jinak než v klasické barevné paletě .

Mapa číslo šest dokončena konečně na sto procent. Vcelku standardně navržená, ale dobře vypadající a hrající se. Secrety objeveny všechny poměrně hladce, ze třetího vedla cesta ke čtvrtému. A z něj šlo se strafováním dosáhnout exitu, to bych ale neměl mapu komplet přešlou. Tudíž jsem šel od závěru zase zpátky a vrátil se k němu později.

Závěrečná mela v sedmé mapě mi totálně zpomalila hru :) Chyběl mi jediný item a secret, abych měl statistiky komplet. A počet nepřátel byl na konci na téměř dvojnásobném čísle, než na začátku mapy. Což dostatečně vypovídá o tom, jak moc hardcore řežba to byla.
@Všivák (16.07.2013 22:55): Final Doom má 2 epizody - TNT: Evilution a Plutonia Experiment, tedy celkem 64 levelů. A ta Plutonia je fakt hodně náročná.

@PavelU (16.07.2013 22:46): Tak to byla hned ta první. Skryté drobounké spínače, poslední červený klíč potřebný k zpřístupnění exitu dokonce taky v secretu, mapa mě hodně bavila. Ta druhá takový slušný standard, tam byly jenom 2 secrety hned za sebou. Uvidíme co bude dál :-)

@MarezCZE (16.07.2013 22:43): Mrkni na oficiální stránky , tak jsou nejnovější downloady. pokud bys chtěl verzi 0.19, ještě není hotová, bude někdy v srpnu. Ale stáhnout se dá tady na ZDoom fóru.
A nejnovější verze GZ Doomu je tady .
A s tou kompatibilitou - Brutal Doom podporuje všechny oficiální WADy. To není tak, že by byly Brutal verze pro jednotlivé Doomy. A obecně jsou kompatibilní i jakékoliv další add-ony, které nemají novou grafiku. Více o Brutal Doomu zde z mé produkce :-).
@leebigh (16.07.2013 22:29): Pardon je to v.0.18 http://www.ulozto.cz/xf1ugR1/brutal-doom-2-v-0-18-with-engine-gzdoom-1-7-1-for-windows-7-rar. Je to na GZenginu a šlape to paradně. Až bych si zahral i TNT a Plutonii, ale netusím jestli Brutal verze je.
@MarezCZE (16.07.2013 21:48): Tady asi ne, ale někde určitě u jiných Doomů bude o ní zmínka. Hraješ testovací verzi, že ano ? :-)

@PavelU (16.07.2013 20:34): Tak projety dva levely a je to zatím super. První mapa - mimochodem vizuálně na úvod v první místnosti docela pro mě odpuzující, jinak adrenalinová řežba, která se po zvládnutí nepřátel změnila ve šmejdění po secretech, aby hledání bylo korunováno úspěchem a docela jsem se napakoval municí.
V druhém levelu tak již nebyly problémy a šel zvládnout v pohodě.
Vše v prvních 2 mapách na 100%, jsem spokojen :-)
Osobně doporučuji jestě modifikaci Brutal Doom v0.19. Jsem k modifikacím skeptický, ale tahle je fuckt hodně dobrá. Projel jsem s ní jak Doom 1, tak Doom 2. Jestli tu už byla někdy zmínka o Brutal Doom, tak se omlouvam za spam :)
@Všivák (komentář): Ještě prubni pátou epizodu, je v nástěnce :) Dnes jsem v ní dal první čtyři mapy, přičemž každá z nich byla úplně jiná. Ale častokrát je nutné mezi monstry kličkovat, protože jich je tam moc. A kdybych to měl komplet vystřílet, tak mi nic nezbude. Hlavně mapa E5M2, v níž jsem jen sebral karty a těm desítkám nepřátel utekl. E5M4 byla také dost zajímavá, zpočátku úplně prázdná, totálně zabludišťovaná. Jen tak jsem se v ní procházel, až došlo na aktivaci asi čtyř spínačů a pak to žačlo, nehorázná řežba se dvěma stovkami nepřátel. Mapa měla rovněž poměrně originální design a nepůsobila nijak stísněně. Cílem v ní bylo pak najít tři přístupové karty, sejmout bosse a dojít k exitu. Jo, a standardně hraju všechny Doomy na Ultra-Violence.
Ta první, potom snad ještě druhá mapa jsou záhul, ale pak již to vcelku jde