La-Mulana je klasickou plošinovkou, čerpající inspiraci v takzvaném "Metroidvania" stylu, jenž kombinuje prvky dvou významných herních sérii – sérií Metroid a Castlevania (především dílu Symphony of the Night a pozdějších). Posledním výrazným zdrojem, zvláště co se vizuální stránky týče, byly plošinovky pro systém MSX z 80. let. To však již ve verzi z roku 2012 neplatí, jelikož neplacenou verzi se spartánskou grafikou, jež vyšla v roce 2005, vylepšuje především právě v audiovizuálním zpracování. Hra designéra Takumi Naramuraie je tak vlastně remakem hry (původně pouze v japonštině) inspirované plošinovkami s 16 barvami. Podstatnou složku hry tvoří nákup nových předmětů, objevování pokladů a vypořádávání se s nepřáteli, jež stojí v cestě. Dle autorů La-Mulana zabere na první zahrání 25-40 hodin podle míry explorace.
Hlavním hrdinou je dobrodruh a archeolog v jednom, profesor Lemeza Kosugi, jenž se vydává zkoumat zákoutí tajemné La-Mulany. Úkol najít poklady zní zprvu jednoduše, jeho samotné provedení je však o několik řádů obtížnější.
V roce 2018 vyšlo pokračování La-Mulana 2.
Ad komentář - mě to v podstatě naopak nabudilo, jsem na hru moc zvědav, zrovna jsem před pár dny koupil na GoGu. Komentáři jinak dávám +, nicméně doufám, že s ním po zahrání nebudu vesměs souhlasit :-)