Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ObCast DH (1. díl)

Když jsme ve vánočním přání slibovali na rok 2014 nějaká ta překvapení, jedno konkrétní už mělo docela reálné obrysy a upřímně jsme se ho nemohli dočkat.

Jak asi víte, v listopadu jsme se jako hosté zúčastnili Fight Clubu, herního podcastu Games.cz. Jednalo se o velmi zajímavou a přínosnou zkušenost, která mi do hlavy nasadila otázku, o které jsem přemýšlel celou cestu domů: "Jak by se dal formát podcastu/vidcastu, který mám už dlouhodobě velmi rád, využít na Databázi?"

Tato troufalá otázka by mi však ani nepřišla na mysl (respektive by zase velmi rychle odešla), kdyby se v mém okolí nezačali pohybovat dva lidé. Jeden, který si právě založil vývojářské studio, a druhý, který by to všechno uměl technicky zrealizovat. A najednou mi tento myšlenkový pochod, odehrávající se stále docela brzo po srazu, který byl letos (alespoň pro mě) ve znamení plamenných diskuzí o přítomnosti a budoucnosti DH, začal dávat smysl. Jestli oprávněný, to už nechám na vás. :-)

Po docela dlouhých přípravách vám tak přinášíme první díl ObCastu, občasného podcastu Databáze her. Ten se skládá ze tří částí:

  • Databáze her (novinky, události a vývoj)
  • provoz herního studia (Soulbound Games) a vývoj her
  • povídání o hrách a událostech v herním průmyslu
Jak už název napovídá, bude se jednat o občasník - podcast tedy nebude vycházet v pravidelných intervalech, ale teprve až tehdy, když budeme mít pocit, že máme dostatek zajímavých témat k probírání. A mimo jiné i proto, aby pro nás natáčení nebyla rutinní povinnost, ale zábava, na kterou se budeme těšit (tak jako v případě prvního dílu). Délku bychom ideálně drželi kolem 60 - 80 minut, uvidíme, jak se nám to podaří naplňovat. Pravidelnými účastníky budou:

Něco podobného jsme dělali poprvé a tak doufáme, že nám odpustíte nějaké ty menší přešlapy a skutečnost, že podoba jednotlivých sekcí v prvním díle není ještě úplně utřepaná. Nicméně formát podcastu je podle nás na některé věci ideální a máme s ním dlouhodobé plány. Ale abychom nepředbíhali, pojďte se na to mrknout:



Audiozáznam ve formátu mp3 najdete zde.
Budeme rádi za každý ohlas a připomínku, které můžete směřovat do diskuze níže. Bereme vše od "super" až po "dívat se na vás mi způsobovalo fyzickou bolest". :-) A společně s nimi určitě přihoďte i nějakou otázku do příštího dílu - ta se může týkat kterékoliv ze zmiňovaných sekcí či podcastu samotného. Posílat dotazy můžete i na mail obcast@databaze-her.cz.

Soutěž

A abychom vás trochu motivovali k posílání, na jednoho vylosovaného uživatele, jehož otázku v příštím díle zodpovíme, čeká Steam klíč na hru Divinity: Dragon Commander.

Memphis

Diskuze ke článku

@Crash (29.01.2014 10:34): Díky za obsáhlý feedback, s většinou souhlasím. :-) Byl to první díl, u kterého se řešilo hlavně "jak to udělat", teď se budeme snažit maximálně pilovat obsah.
Dokoukáno až teď, mezitím koukám, že diskuze pod článkem se změnila na rétorický kroužek kazatelů správné výslovnosti, takže jako obvykle se řeší forma místo obsahu...

Celkový dojem z videa mám sice celkem pozitivní, i když stále nemám úplně jasno, co je vlastně jeho účelem a zda má něco takového smysl. Chválím aspoň náznak jakéhosi scénaře ve formě těch tří částí, ale určitě bych příště na jeho struktuře trochu víc zapracoval, aby to nebylo jen takové tlachání.

Jakožto uživatel DH jsem se nejvíc těšil na tu část týkající se databáze a bohužel to byl pro mě tak trochu fail, protože Memphis vlastně nic neřekl. Čekal jsem, že skutečně mnohem víc dáš nahlídnout pod pokličku vývoje databáze. Když už se teda probírala ta personalizace úvodní stránky, tak si skutečně mohl nastínit nějaký funkce, jak si to konkrétně představujete, v čem už máte jasno, co ještě řešíte, co jste už zavrhli. Stejně tak u těch konzolí, úplně jsem úpěl, když si mluvil o tom, jak si to každý představuje, že zavedení konzolí je jednoduchý ale ono to tak jednoduchý není... tečka... a teď jsem čekal, že bude zase debata o tom, kde jsou jaké problémy, s čím se potýkáte, proč to podle tebe není jednoduchý ... a ono nic. Takže pro příště doporučuji nebát se a odhalit mnohem víc z kuchyně DH. A nemusí jít jen o novinky, klidně můžete pokecat i o starších verzích databáze, co na nich bylo špatně, proč se co měnilo. prostě víc konkrétních detailů.

Jinak podle mě zbytečně mnoho času bylo věnováno těm očekávaným hrám, OK byl to aktuální článek na blogu, ale ani jeden z vás do vývoje těch her nevidíte, a těžko můžete přinést nějakou novou zajímavou informaci. Takže rozumím, že jste si o tom hezky pokecali, mě by to s kamarády u piva taky bavilo, ale pro nezúčastněného pozorovatele to nemá moc přínos. Stejně tak záležitost okolo Steam machines, pro mě nezajímavá debata, ale rozumím, že jste si hezky popovídali. Prostě bych zvážil, jestli do příštích dílů tuhle část ohledně novinek v herním průmyslu dávat, když to s DH v podstatě nesouvisí a herní novináři očividně nejste.

Překvapivě tak nejzajímavější část byla ohledně Soulbound Games, Martin dal alespoň trochu nahlédnout pod pokličku vytvoření nového studia a začátků v herním průmyslu. Mě to alespoň donutilo najít si jejich web a kouknout co chystají, i když jinak mě to v podstatě taky nezajímá (sorry...). Každopádně i tady to až moc často sklouzávalo do obecných řečí typu "že je to těžké" a "že vystřízlivěl..." a bylo tam zoufale málo nějakých konkrétních popisů zážitků, problémů resp. úspěchů od těch prvních krůčků až po to, kde teda jsou teď. Zase třeba by mě zajímalo, jak začínal, v čem se učil programovat, jak a podle čeho si vybírá nástroje, které používá. Samozřejmě financování, z čeho teď žijou, jaká je komunikace s investory. Jaké má zatím zkušenosti s distributory, jak konkrétně by chtěl protlačit hru na trh apod. Těch otázek by snad byla celá řada, i když mě spíš analogický podrobnosti zajímají ohledně DH.

Co se týká projevu tak za mě dobrý, rozhodně jste mi nepřišli nijak zvlášť trapní, je to víceméně amatérská záležitost, ale koukat se na to dalo v pohodě. Asi bych nejvíc vyzdvihl Kentakyho, aniž bych chtěl Martina a Memphise nějak deklasovat, dělal na mě dojem takovýho největšího šoumena z té trojice, což je určitě dobře když tam někdo takový je a dává tomu trochu víc emotivní náboj, a "dungeony" ti rozhodně odpustím. ;-)
Hm, taky nam sem chodi cyp co dycky chce "hry na písípíčko". Normalne mi ty posahany vyslovnosti nevadej, ale tenhle me s tim nevim proc sere.

(Daysi to je Matoi Ryuko nebo nejaky cyp?)
Konkvér, né asi :D Nebo dezign (design), portejbl (portable) xD. A ještě dneska slýchávám chybné vyslovování neměckého RPGčka Risen [rajsn], správně [rizn].

A kolik lidí si ve výslovnosti stále ještě plete pivo s medvědem (bear, beer xD) nebo dezert/zákusek s pouští (dessert, desert xD) Na pěst toto. ;)
@Say (28.01.2014 16:10): Já mám zase něco podobného s Warcraftem (ještě že jej tak často nevyslovuji). Ale níže zmiňovaný FAlout už jsem se vcelku odnaučil :p.

To mi připomíná, jak jsem si jej byl koupit v JRC a "Chtěl bych Fólaut kolekci" a prodávající odvětil "Jo FAlout?" :)
Falaut woe :) a komand en konkvér tibérian san. A mame zakaznika a od toho jsme prevzali "lanojre" :)
Bych si plesknul vždycky když řeknu Skyrim přesně tak, jak se píše. Taky zlozvyk.
@účet smazán (28.01.2014 15:11): Podle všeho, co jsi vyjmenovala, to naopak vypadá, že toho zas tako moc nezkousneš a musíš často trpět :-) Zažité výslovnosti se nezbavuje snadno a to i když víš, jak se slova správně vyslovovat mají.
No né :D Nechci nikomu dávat lekce, ale když už jsme v té éře, kde nás odevšad prudí angličtina, a obvzlášť v herním průmyslu, kde jsou hráči v AJ sevření neustále, tak přeci není možné, aby došlo k takovému prznění výslovnosti, slov.

Laikovi/casual hráčovi to může bejt u řiti, ale nám, xletým pařanům to trhá ušiska. xD Něco zkousnu, ale odsaď pocaď. ;)
Ďalším článkom v blogu by mohla správna výslovnosť herných pojmov od Daysi :D
No to je ještě prd. Někde v nějakym videu jsem zaslechla i výslovnost: Bejeweled [bedževeld].. Tohle bolelo :D

Jinak další perly, po nichž mi vstávají vlasy hrůzou: onen dungeon, Splinter Cell [s výslovností céčka], bioshock [bez bajo], war, world, battle, slova s písmenem K, kde to káčko je vysloveno [knight, knee, unknown], za tohle bych zabíjela. To samý u Medal [medl] of (H)onor [ónr] [hour, honesty]..Pak výslovnost 3rd, three [na základce i střední všichni Frý xD]. Sešlápnout jazyk [th] snad krom mě uměli jen dva lidi.
@Karasman (28.01.2014 10:24): Viděls někdy Gamepage? Nebo games podcast? Takový slovíčko "stealth" dodnes dělá problémy i "profíkům". Celkově půlka lidí, co se točí kolem her, neumí dobře mluvit. Tohle bych prostě až tak nehrotil.
@oktomil (27.01.2014 17:19): Já bych ho nelynčoval. My na základce říkali "FAlout" a ne "FOlaut" a já dodneška řikám většinou Falout, pokud si to neuvědomim. To má člověk prostě tak blbě naučený z dob středověku, kdy anglicky uměli jen šprti a manažeři.
Díky moc za ohlasy!

Co se týče délky - první díl byl opravdu trochu extrém, jak co se týče natáčecího času, tak výsledné délky. Příprava taky není úplně jednoduchá (místnost, technika...), takže natáčet dejme tomu 20 minutový podcast by se nám nevyplatilo. Ta hodina je za nás ideální, budeme se snažit to příště trefit (a komu by to i tak přišlo moc dlouhé, může si z toho udělat seriál). :-)

Do článku byla doplněna i mp3.
Tak délka je akorát, snesl bych klidně i 2 hodiny, ale proboha proč tam ten jeden z kluků neustále říká slovo "dungeon" tak jak se píše, rve to skoro až uši.
Zběžně jsem to proklikal a na další díly se dívat nebudu. Podcast jako médium pro mě není zajímavý - asi mám stejně tak málo času jako pipboy a nejsem ženská, abych zvládal dělat dvě věci najednou (čti poslouchat a ještě u toho něco dělat).

To skákání do řeči je opravdu OPRAVDU nepříjemné.
Tak zhlédnuto. Spokojenost. Už jsem navyklá z HPodu a Fight Clubu, obraz napevno a browsering k tomu. Délka vyhovujcí. A souhlasím s Mountem, dát tomu nějakou strukturu, možná si i dopředu něco málo nastudovat o těch gamesách, událostech, které se udály/vyšly a které budou tématem diskuze. Nabere to na výživnosti. ;) (•povídání o hrách a událostech v herním průmyslu)
Aby se eliminovaly věty typu: to neznam, jsem nezaznamenal, nevim vo co go aj. Možná by sem tam (v budoucnu) obcast příjemně oživil i host. I'm Just Sayin'. ;)
Uběhlo to jako voda.

Proto pokud je video určeno výhradně pro DH uživatele, délku ponechte. Pokud byste chtěli aby se na něj dívávala široká veřejnost, tak ho zkraťte.
K tomu času, samozřejmě to mohlo být kratší, nicméně hodil jsem si to jako background na vedlejší monitor a nakonec mi ani nepřišlo, že by to bylo nějak extra dlouhé. Myslím, že svůj účel to splnilo i přes to, že spouta věcí se dala vystříhat. Ale tak či tak, dobrá práce.
Mně ta hodina a půl utekla během snídaně, takže mi to dlouhé opravdu nepřišlo a té hodiny minimálně se držte. Jinak když pominu slabší zvuk, tak dost dobré. :)
to je hatu bože....jde vidět, že tady půlka ani neví, co je to podcast

půlhodina je btw málo, hoďka už akorát, když to bude jednou začas a moc si nestěžujte, letos ty obcasty máte místo srazu, tak ať jste alespoň virtuálně účastníky diskuse, když to fyzicky bojkotujete. Ono vás to ještě bude mrzet a zavzpomínáte na fajn pivo a špekáčky :).
Taky jsem to nedokoukal celé, po 20 minutách už mě to nudilo... Kratší a častější, jak je tu několikrát zmíněno. Ale dobrá práce!
Co se délky týče, dvacet je až až - natočit, prostříhat (stejně to nejde live) a nechat tam jen zajímavé/vtipné věci. Což bych teda nejradši doporučil všem podcastům.
@pipboy (25.01.2014 17:39): Doporučuju přeskočit prvních 40 minut, které vypadají jak diskuze na srazu o hrách po pěti pivech, kde si všichni navzájem skáčou do řeči (a hlavně jsme si to už všechno přečetli v blogovém článku a prostě mě to nebavilo), pak se to dá. Je to vážně moc dlouhé. Tentokrát jsem to dokoukal, ale příště pro mě bude těch 45 minut maximum. Raději to dělejte kratší a častěji, než jednou za půl roku 90 minutové monstrum.
Jo, jako pekne ze dobry zvuk a tak, ale po minute jsem si vsimnul delky a zas jsem to vypnul >_>

Neco zajimaveho v te hodine a pul?
Za mě spokojenost, ale jak už kdosi podotkl, je to děsně dlouhé, stačila by polovina. Kentakymu bych doporučil, aby si zjistil, jak se čte slovo "dungeon", protože říkat to po česku je solidní hnůj, stejně jako Martinův Metal [džír] byl na facáka. Jinak ale dobrý nápad, určitě budu sledovat i další díly.
Strašně tuctové, je to jen diskuze o tom co si kdo o čem myslí, buďto do příště tomu dát strukturu, nebo tohle "jedna bába povídala" a mě se to líbí a mě ne radši nechat bejt.

Kamery se koukám až na toho silnějšího všichni bojí..super :D

třicet minut by bylo tak akorát

na první obcast je to celkem dostatečné
@MartinezZ (25.01.2014 14:51): To máš pravdu, klidně to mohlo být na tři části :-) Ale když si to pustíš na pozadí a normálně u toho něco děláš, tak to jde. Jen to pak člověk pořádně nevnímá.
Nic proti, pánové, ObCast je fajn, ale i doba kolem hodiny je až až. Aby člověk dával pozor, musí si udělat čas o délce celovečerního filmu (první díl na hoďku a půl). Uvítal bych tak maximálně (!) 40-45 minut
Pěkné, jen bych se do budoucna zaměřil na to ať si tolik neskáčete do řeči. Přece jenom když mluví tři lidi naráz neposlouchá se to zrovna ideláně. S tím tak trochu sovisí i technická stránka zvuku, celou dobu záznamu je tam nějaký šum. Jinak dobrý, máte ode mě lajk a odběr ;-)
Technicky dobrý, zbytek hodnotit nemůžu, páč já podcasty nerad obecně. Nevím, proč bych se měl dívat jak si pár lidí spolu povídá :) Ale líbí se mi, že máte hezký prostředí + zvuk je dobrej, což většinou bývá největší kámen úrazu.
Spiknuti dvou nejmenovanych ucastniku ObCastu mi zabranilo publikovat vystrizene sceny, snad nekdy priste! :)
Výborný nápad, pěkně provedeno ;-), ale Maro kurwa Metal Gear Solid a nevíš, cssss :-D

A kdo je Martin Pernica zde na DH? A kde je to točeno (místo)?

Jako ten DayZ v Bundlu bylo pouze mod, ne stand alone hra, tedy pokud jsem to dobře pochopil.
Výborný nápad! Chválím technické zpracování, pro začátek dobře sestříhané=)