Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
IO Interactive IO Interactive IO Interactive IO Interactive
Dánsko
Dánsko
Dánsko
Dánsko
Založeno 1998
Založeno 1998
Založeno 1998
Založeno 1998
IO Interactive (často zkrácené na IOI) je dánský videoherní vývojářský tým, který je v současné době ve vlastnictví Eidos Interactive. Do dnešního dne je jejich nejuznávanější počin série o zabijákovi Hitmanovi. Jsou taky známí svými nenápadnými odkazy na tuto hru ve svých hostatních dílech. Jmenujme například oděvy s číslem 47 ve hře Freedom Fighters nebo stejné číslo garáže ve hře Kane & Lynch: Dead Men.
IO Interactive (často zkrácené na IOI) je dánský videoherní vývojářský tým, který je v současné době ve vlastnictví Eidos Interactive. Do dnešního dne je jejich nejuznávanější počin série o zabijákovi Hitmanovi. Jsou taky známí svými nenápadnými odkazy na tuto hru ve svých ostatních dílech. Jmenujme například oděvy s číslem 47 ve hře Freedom Fighters nebo stejné číslo garáže ve hře Kane & Lynch: Dead Men.
IO Interactive (často zkrácené na IOI) je dánský videoherní vývojářský tým, který je v současné době ve vlastnictví Square Enix (od roku 2009). Do dnešního dne je jejich nejuznávanější počin série o zabijákovi Hitmanovi. Jsou taky známí svými nenápadnými odkazy na tuto hru ve svých ostatních dílech. Jmenujme například oděvy s číslem 47 ve hře Freedom Fighters nebo stejné číslo garáže ve hře Kane & Lynch: Dead Men.
IO Interactive (často zkrácené na IOI) je dánská, videoherní vývojářská společnost, která byla založena 16. září roku 1998 v Kodani. Studio se proslavilo svoji herní sérií Hitman.

IO Interactive mělo v roce 1998 koncept fantasy MMO hry nazvané Rex Dominus. Ovšem obchodní partner společnosti Nordisk Film je požádal o zastavení vývoje hry a navrhl, aby udělali nějakou jednoduchou akční hru. Krom nové hry začali pracovat i na svém vlastním enginu. Ten se jmenoval Glacier, a protože věděli, že se jejich nová hra bude zaměřovat na zabíjení, tak se snažili nový engine této hře přizpůsobit, například zapracovali na animaci smrti a na tzv. ragdoll fyzice. Této jejich práce si povšiml tehdejší vydavatel Eidos Interactive a vznikla mezi nimi smlouva o vydání jejich nové akční hry. Tou byl první díl ze série Hitman, a to Hitman: Codename 47.

Následně o dva roky později vyšel druhý díl - Hitman 2: Silent Assassin, který vyšel i na konzole Playstation 2 a XBOX a byl vřele přijat kritikou s tím, že opravuje všechny problémy svého předchůdce.

Roku 2003 se IO Interactive rozhodl otevřít pobočku v Maďarsku. Najali padesát pracovníků z Maďarska a připravili pro ně půlroční tréninkový program, který se odehrál v Kodani. Ovšem následně si uvědomili, že sice mají padesát talentovaných lidí, ale nemají nikoho, kdo by je vedl, a tak jim nabídli práci přímo v Kodani. Většina z nich tuto nabídku přijala. Téhož roku vydala společnost EA jejich akční hru ze třetí osoby, a to Freedom Fighters.

V roce 2004 oznamuje Eidos Interactive koupi studia IO Interactive za 23 milionů liber. První hrou, kterou pod tímto majitelem vytvořili, byl třetí díl ze sérii Hitman, tedy Hitman: Contracts. Hra byla vyvíjena devět měsíců a dočkala se pozitivního ohlasu. O dva roky později, v roce 2006, vydali Hitman: Blood Money, který byl mnohými považován za nejlepší díl v sérii.

Ve stejném roce oznámili práci na další hře, kterou měla být Kane & Lynch: Dead Men. Ta byla úplným opakem než to, co IO Interactive do té doby dělalo. Od tichého solo open-worldu se přesunuli k lineární, kooperativní akční hře. Vyšla roku 2007 a dočkala se smíšených dojmů.

V dubnu 2009 byla společnost Eidos Interactive koupena japonským gigantem Square Enix. Vývojář z IO Interactive Karsten Lund prohlásil, že tento obchod nemá žádný vliv na jejich tvůrčí svobodu. V roce 2010 vyšla hra Kane & Lynch 2: Dog Days.

V květnu 2011 prohlásilo studio společně se svým vlastníkem, že by se chtěli vrátit k sérii Hitman. Hitman: Absolution byl vydán roku 2012 a byl přijat kritikou pozitivně, i když někteří fanoušci a i někteří samotní vývojáři cítili až přílišný příklon k mainstreamu v tomto díle. Předposlední díl v sérii, Hitman, vyšel v roce 2016 a přinesl epizodický model, kdy hra byla rozdělena do několika epizod a ty byly postupně vydávány.

V roce 2017 oznámil Square Enix, že hodlá se studia IO Interactive zbavit a hrozilo, že dojde i k zavření studia. Naštěstí se IO Interactive se Square Enix dohodli a odkoupili se včetně práv na sérii Hitman. V listopadu 2018 vydali zatím poslední díl Hitman 2, který vydala společnost Warner Bros. Interactive Entertainment.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.ioi.dk)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.ioi.dk)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.ioi.dk)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.ioi.dk)