Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
 

Komentáře

« Novější Starší »

The Legend of Zelda: The Wind Waker

  • WiiU 80
I jen lehce upravený port pro Wii U je dnes stále dobře vypadající, tohle je grafické zpracování které prostě nestárne. Hratelnost je vcelku příjemná, design jednotlivých dungeonů je udělaný tak že vás postupně naučí všechny možnosti světa. Navíc to udělá chytře, takže si budete připadat při řešení hádanek chvílemi až geniální. Tedy dokud vám nedojde že vaše řešení bylo už předem navrženo vývojáři.

Herní svět tvořený velkým oceánem s množstvím ostrovů je celkem rozsáhlý. Rozdělený je na mapu s 64 čtverci a hra vás při sledování hlavního příběhu pošle na většinu z nich. V průběhu hraní se také pořádně připravíte, získáním nových předmětů a naučením jejich ovládání, na jednotlivé souboje s hlavními bosy.

Souboje z bosy jsou zajímavé a nepříliš složité, trochu otravné mi připadalo příběhové oddalování konce kdy neustále po celkem rozsáhlé mapě hledáte potřebné věci. To jen proto abyste konečně už vyrazili to pořádně naložit v sérii Zelda tradičnímu záporákovi jménem Ganondorf. I na tu princeznu Zeldu v závěru hry nakonec dojde i když vás spíše v průběhu bude doprovázet kapitánka pirátů Tetra. Ano piráti, lodě duchů, obří chobotnice, souboje lodí a také ponorky! Námořní tématika je zde plně zpracovaná, včetně minihry v podobě potápění lodí dle zamířených souřadnic. Hra vás bohužel nechá před samotným koncem porazit ve zlehčené formě znovu všechny bose. Asi aby se hráč rozcvičil, což je škoda. Hra by tak mohla mít trochu větší spád. Navíc vás už bohužel tradičně nechává přehazovat několikrát během soubojů předměty, protože jich někdy potřebujete více než kolik je namapovatelných tlačítek.

Zelda Wind Waker je považována za jednu z nejlepších her v celé své už letité sérii. A musím uznat že na té hře něco je, určitě i dnes stojí za zahrání.

Pro: je tam Zelda, grafika, slušný příběh

Proti: opakování, prohazování předmětů z inventáře

+9

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 75
Hra ze Středozemě využívající okoukané a otravné lezení na věžičky známé z Assassins Creed a Far Cry s bojovými prvky z Batmana?

Ano, přesně takhle jednoduše by se to dalo říct nebýt Nemesis systému. Tedy náhodné generování členů Skurutí armády a jejich povyšování na "uvolněné" pozice. Bavilo mě když jsem narazil na kapitána o kterém jsem byl přesvědčen že jsem ho zabil a on mi to před soubojem krásně připomněl. O něco míň jsem byl nadšen z protivníků kteří mě trápili několik hodin tím jak se jim dařilo mě zabíjet a já z nich tak nechtěně udělal nejvyšší šarže skurutí armády a vlastně největší můj problém bránící jinak rychlému dohrání.

Skurutí boss v půlce hry byl asi nejlepší souboj za celou dobu, protože vyžadoval nějaké to klasické uhýbání a vyčkávání na vhodnou příležitost protiútoku. To se bohužel nedá říct o finále hry a jejím souboji proti quick time eventu kterým jsem ukončoval život hlavního arcilotra příběhu. Škoda.

Příběh byl hodně jednoduchý i když se v něm pohybovaly postavy které (ne kanonicky) měly svůj výrazný vliv na dění ve Středozemi před a po příchodu temného pána. Ale ani přes systém Nemesis není tahle hra něčím k čemu bych se do budoucna chtěl vrátit.

Pro: prostředí Středozemě, systém Nemesis

Proti: jednoduchý příběh, repetitivnost hraní, mizerní bossové

+17