Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Battlefield Hardline

  • PC 45
Jedna z nejděsivějších FPS, jaké jsem měl tu "čest" hrát. Videosekvence za videosekvencí, jeden přiblble nascriptovaný úsek za druhým, všemožné rádoby vychytávky zpomalující hru, obrovské množství různých menu a klikacích eventů, vyšetřování a další a další cutscény. A když už se konečně hraje, vyleze z toho bezkrevná, nezábavná střílečka, oproti které i novější COD působí jako vydařená akční Matějská. Strčte si "filmové" hry už za klobouk!

Pro: Grafika, destrukce, střelba samotná, multiplayer.

Proti: Šílené množství cutscén, zpomalení hry a scriptů, hra na CSI, všemožné zdržující vychytávky

+7 +11 −4

Call of Duty: Ghosts

  • PC 70
Ghosts není špatná hra. Je ale zoufale pustá a vyčichlá. Jestliže si ze starších FPS často pamatuji každé druhé zákoutí jednotlivých levelů či alespoň mnoho nezapomenutelných fragmentů - COD Ghosts se prostě slije do jedné velké, hnědým filtrem pokryté mazanice. Mazanice sic plné efektů, bortících se měst - ale pořád naprosto sterilní a prázdné. Jakožto eye-candy, nenáročná rychlovka po šichtě v práci, se to ale pořád doporučit v klidu dá. Kulka přímo do srdce to ale rozhodně nebude. Což nakonec platí pro všechny COD od Modern Warfare 2.

Pro: Několik vyvedených misí, střídavé tempo hry, zábavné střílení - příjemný oddych.

Proti: Laciný příběh, sterilní velikášství, některé opravdu příšerné pasáže.

+7

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Zaklínač není ve všem dokonalý - boj je akční klikanice, rozvoj postavy není nikterak zajímavý ani podstatný a hra přeci jen nedává příliš té hráčské svobody v řešení situací. V aspektech jako je příběh, politicko-ekonomicko-mýtické podhoubí, v dospělosti přístupu k látce, ve věrohodnosti světa a jeho designu, je naprosto jinde nežli konkurence. Skyrim proti němu působí jako by vyjel na pásu nějakého generátoru, osazen neživými androidy, bez té skutečné, špinavé člověčiny. Witcher 3 s naprostou samozřejmostí spojil ten opojný pocit zkoumání neznámého fantasy světa plného krásných scenérií i nočních děsů s dospělým, skvěle dávkovaným, komplexním příběhem a živými postavami. Polákům se prostě povedlo účelové využití technologie (např. miminka a vzhled herců dodává postavám na rozměru) k posunu na poli velkých RPG. Naprosto úžasná hra.

Pro: Dospělý příběh, slovanské legendy, živé postavy, atmosféra, design světa, grafika.

Proti: Slabší bojový systém a rozvoj postavy .

+23

FIFA 15

  • PC 50
Průměrná hra, ale naprosto příšerný fotbal. Prezentace se zlepšila, grafika je zas o kousek hezčí, vše vypadá v pohybu skoro jako fotbal - dokud se nezačne hrát. To co následuje, nemá s fotbalovou simulací nic společného a věrohodněji působí i Pro Evo na PS1. Nesmyslně útočící, absurdně si (ne)nabíhající, kličkující AI je děsivá už v single player. Peklo ale nastává teprve v online režimu. V single player si přeci jen můžete na fotbal alespoň pokusit hrát, ale v mutiplayeru se z toho stává ta pravá arkáda plná šílených kliček, sedmdesátimetrových sprintů a akcí typu "přihrávka na střed, přihrávka kolmicí na vápno, spint, 3 kličky, gól" v tempu fotbal krát 3. U demoverze PES 15 jsem se bavil víc, než u celého díla od EA.

Pro: Technická stránka věci, grafika, licence, animace, góly.

Proti: Arkádová, akční, nefotbalová gameplay.

+6 +7 −1

Dark Souls II

  • PC 85
Pro určitý typ hráče prakticky dokonalá hra. Replayability obrovská, spousta prostoru pro pilování skillu, výbavy, postavy i znalosti světa. To vše v luxusně chladné, bezútěšné atmosféře. Navíc se to sakra dobře hraje a PC port se povedl na jedničku. Otázkou pak zůstává pouze osobní vztah hráče k hraní jako takovému. Máte rádi plynulý postup? Zapomeňte. Máte rádi tradičně naservírovaný příběh? Ani náhodou. Hledáte-li však ve hrách výzvu a máte dostatek času, trpělivému hráči hra odhalí své kouzlo a bude rád každý bonfire opakovat až do detailní znalosti NPC a designu lokace - a pochopí, že Dark Souls mají něco, o čem se může nechat většině současných her jen zdát. Svobodnou hratelnost. p.s. Hra není dokonalá. Design světa v prvním dílu byl semknutější, atmosféra děsivější, neobsahoval tolik nefér překvapení (občas prostě umřete ať jste sebeopatrnější a jde se repete) a především byl plný lepších bossů. Dark Souls 2 obsahují až příliš mnoho variací různých rytířů.

Pro: Svobodná hratelnost, atmosféra, design světa, replayabilita, nový systém cestování.

Proti: Nudní bossové, občas nefér.

+9

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 100
Umělecké dílo. Brilantní souhra vyladěné hratelnosti, úžasné atmosféry, motivujícího designu a umělecké vize. Tady není co chválit ani kritizovat - Baldurs Gate II je dokonalá hra a jestli bude jedno v Praze muzem videoher, doufám že v ní bude mít Irenicus bustu. Na výpravu za Firkraagem, souboj s demilichem nebo Demogorgonem nikdy nezapomenu.

Pro: Všechno, jak po formální tak obsahové stránce.

Proti: Základka se nedá vrátit.

+7 +10 −3

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 75
Nádherný svět, ve své době až šokující grafika a spousta, spousta hodin nevídaně rozsáhlé zábavy. Hra ale trpí hned několik neduhy (podobně jako její mladší bratříček Skyrim) - generickými dungeony, nepochopitelně repetitivní hlavní linkou (v tom byl Skyrim lepší) a těžkým level scalingem. Přesto, dobrodružství to bylo až příliš krásné, plné nádherných fantasy momentů a především poháněné luxusní hratelností natolik, že jej nelze hodnotit příliš příkře. Zásadní hra žánru.

Pro: Nádherný svět, grafika, hratelnost, atmosféra.

Proti: Level scaling, hlavní dějová linie, generický obsah.

+9 +10 −1

Gothic II

  • PC 95
Obdobná RPG radost jako v případě prvního dílu. Atmosféra možná již není tak strhující a semknutá, její pohádkovější, barevnější nádech ale naplnil mou touhu po útěku do jiného světa stejně tak. Gothic 2 je větší, ve všech ohledech rozsáhlejší, přesto pořád naprosto detailní, uvěřitelný, drsný a živý. Mapa světa je znovu nadesignovaná naprosto perfektně a zapamatovatelný world design by se tu mohla učit drtivá většina "supermoderních RPG". V kombinaci s datadiskem se jedná o naprostou srdcovku.

Pro: Dokonalý design světa, frakce, atmosféra, skoro až pohádkový nádech, systém progresu.

Proti: Slabší finále.

+16 +17 −1

Gothic

  • PC 100
Ve své době nedoceněné RPG, později s puncem legendy. Absolutně atmosférická důlní kolonie - svět zdaleka ne tak rozsáhlý jako například v sérii TES, ale o to detailnější, uvěřitelnější a příběhově sevřenější. Radost z každého drobného postupu ve hře - povýšení v rámci vybraného tábora, nové zbroje, nově objevené oblasti, zabitého trola, každého nové zbraňového skillu. Byť dnes působí herní mechanismy Gothic trocu vyčpěle, pořád se jedná o takový malý herní skvost.. Nejlepší trojrozměrné RPG. Vrchol herního designu.

Pro: Atmosféra, atmosféra, atmosféra, perfektně nadesignovaná mapa, živý svět, přírodní bariéry, soubojový systém, frakce.

Proti: Nezvykle řešené ovládání.

+17

Dragon Age: Inquisition

  • PC 50
Nejhorší hra od Bioware. S přehledem. Naprosto nechápu ta šílená hodnocení oscilující někdy mezi 90-100%. Proboha, tohle není single player RPG ale offline MMORPG. Pocit z ovládání je stejný jako u MMO, questy a vůbec všechny události/místa na mapě působí tím nechutným generickým dojmem. Mapa je sice na jednu stranu krásná, ale opět po vzoru MMORPG typicky kompresovaná tak, aby na 50 metrech byla vesnička, dungeon, tábor banditů, 5 questů a vodopád. Zlatý Skyrim, kde jsem si nepřipadal questy zahlcen a musel pro jeho splnění projít kus uvěřitelně vypadajícího světa. Ani samotný boj, kterého je tu opravdu přehršel, mě nijak nezaujal. Zmatek, efekty, barvičky - zlatý taktický mód DAO. Příběh by mě býval zajímal, dialogy postav působí zábavně, některé scenérie jsou nádherné, ale co naplat, samotná gameplay je opravdu generický MMO theme park plný prázdného obsahu. Mám takový dojem, že na DAI pracovalo víc vývojářů Old Republic než by bylo zdrávo. První Gothic měl MNOHEM uvěřitelnější svět než tahle naleštěná nádhera.

Pro: Grafika, příběhové video sekvence, postavy.

Proti: Generické MMORPG pojetí, nepřehlednost prakticky všeho, málo uvěřitelný svět.

+17 +24 −7

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • PC 70
Skyrim má jednu obrovskou vadu na kráse, která zabíjí podstatu RPG - level scaling. Hra je zkrátka po celou svou délku obtížná přesně tak, jak vysoký level má sám hráč a podstatný RPG faktor aneb "posílím, vydělám na výbavu a vrátím se", tady zkrátka téměř úplně vypadl. Přírodních bariér ala Gothic je tu zkrátka příliš málo na to, aby stálo za to svět objevovat, jakmile level scaling hráč prokoukne. Skyrim zkrátka klame tělem a domnělá svoboda v prozkoumávání je tu vlastně jen takovou maškarádou. Nač se honit za itemy, když stejně získám item +- můj level? Nač hledat poklady a procházet zatuchlé jeskyně? Nač levelovat? Skyrim přesto stojí za to hrát - akční fantasy hra je to bezprecedentně rozlehlá a severským svět až příliš krásný na to ho nevyzkoušet. Toulky po horách byly pocitově naprosto skvělé a první desítky hodin jsem si chrochtal blahem. Pachuť osekaného RPG ale zůstává. Morrowind zdaleka nepřekonán.

Pro: Nádherný severský svět, pocit velkého fantasy dobrodružství, bojový systém, draci.

Proti: Level scaling, osekané RPG systémy, loot systém.

+23 +24 −1

Guild Wars 2

  • PC 50
Prošel jsem od dob Ultima Online/Evequestu opravdu velkou spoustou MMORPG a málokteré mě na první pohled nezaujalo tak moc jako Guild Wars 2. Ten svět totiž po pár minutách smrdí naprostou nekonzistencí a strašně umělým feelingem. Tam, kde taková vanilla WOW působila naprosto konzistentně, kde šlo každé hory i zákoutí dosáhnout "suchou nohou", tam působí GW2 jako směsice portály propojených lokací, semknutých nějakým přírodním koridorem s nízkým stropem. GW2 mě znechutila po prvních hodinách hry a absolutně jsem neměl chuť poznávat další "revoluční" prvky hry. Tohle je prostě online rubanice v arénách, případně pitomě okleštěné single "RPG" - rozhodně ne skutečná MMORPG zkušenost.

Pro: Plynulost boje.

Proti: Nekonzistentní svět, kýčovité lokace, arénovité pvp, pocit umělotiny.

-1 +3 −4

Fallout: New Vegas

  • PC 95
Naprosto boží věc a skutečný nástupce Fallout 2. Dlouho mě žádná hra nezalila tím krásným pocitem, že si doopravdy hraju. Nemám peníze na zbraň? Zkusím ukrást plazmovou pušku a postřílet s ní majitel a ochranku téhož obchodu. Mám problém se stealth misí? Naložím se takovým množstvím munice a výbušnin, že původní záměr zkrátka obejdu. Mám pomoci krásné slečně a její lásce k milenci? Inu, možná zalžu oběma a pak se budu kochat naprosto groteskním během událostí. A k tomu Sunset Sarsaparilla v ruce, boží atmosféra post-apo pouště,skvělý design úkolů, groteskní děj i postavy, dokonalá retro atmosféra a soundtrack, sekty, gangy, mutanti, válka o přehradu, energozbroje, kasína a.. Takhle má zkrátka vypadat open world RPG. Naprostý herní skvost.

Pro: Atmosféra, design světa, skutečný open world, postavy, hudba - vlastně skoro všechno.

Proti: Občasné bugy.

+18 +19 −1

The Elder Scrolls Online

  • PC 60
Jak já tyhle míchanice MMORPG/single RPG nemusím. Absolutně tenhle dnešní trend nechápu. Míchat single player prvky s jinak tradiční MMO vždycky dopadá stejně - online prvky stojí za prd a single prvky stojí za prdy dva. A ESO tomuto trendu absolutně dostálo. Postavička pobíhá po sterilním světě v naprostém safe modu (jiný hráč mě nemůže zabít, všude jsou NPC +- můj level) a přechází postupně s jedné lokace do druhé, tak aby seděla jeho levelu. Ano, ve WOW vanille to byla perfektní zábava, ale po 10 letech to v šedivém světě ESO působí omšele až běda. Po vzoru single her pojaté questy tomu ale nasazují korunu. Proč bych měl proboha v MMORPG běhat po městě a povídat si s kupou NPC postaviček o jejich problémech? Ne, tahle hra mě zklamala. ESO nenabízí nic nového v rámci svých online systémů, nepovedlo se mu vybudovat zapamatovatelný svět (WOW je oproti tomu world-designerský skvost) a questování je snad horší než klasický grind. Zlatá Ultima Online - ESO se ke skutečné podstatě MMORPG světů ani zdaleka nepřibližuje.

Pro: Řemeslná, technologická kvalita. Zábavný soubojový systém.

Proti: Nudné questy, neosobitý design světa, absence nějaké online dynamiky a soužití se světem.

+5 +7 −2

Ryse: Son of Rome

  • PC 65
Tohle jsem nebyl schopný dohrát. Grafický benchmark je to nádherný, ale herní náplň je opravdu bohapustá, po pár desítkách minut nudná rubačka. Hollywoodsky pojatý příběh tomu lehce šťourá trn z paty, ale v jakékoliv herní pasáži jsem měl pocit, jakoby se hra hrála sama a já jen mačkal tlačítka v příslušných časových relacích. Nakonec i onen soubojový systém se po dvou hodinách stane velmi repetitivním a v tu chvíli hra ztrácí většinu kouzla své hratelnosti. To bohužel ani atmosféra a opravdu nádherné scenérie nezachrání. Krásná, ale prázdna hra.

Pro: Grafika, atmosféra lokací, Řím, filmový příběh, brutalita boje.

Proti: Monotónní hratelnost, přetěžký koridor, bolest prstů, příliš dlouhé souboje.

+13

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PC 85
Krásná pirátská hra a velké dobrodružství - luxusní AAA titul. Série mě třetím dílem dost odradila, ale Black Flag mě minimálně do poloviny opravu bavil. Pirátskou tématiku miluji, karibské scenérie engine podává téměř romanticky a jednotlivým misím se vcelku daří měnit směr tak, aby nepůsobila náplň hry monotónně. Příliš mě ale nebavil příběh, který celá série vypráví zbytečně neosobně a velikášsky. Odskoky do reality v AC sérii také příliš nemusím, ale nejvíc mě rozhodně štvaly lodní bitvy. Neskutečně se jim dařilo tříštit atmosféru a nakonec to byla další z misí ala "seber 3000 dřeva a 3000 železa", která mě donutila přestat o hře smýšlet s takovým zalíbením, jako v prvních deseti hodinách. Zbytečné, laciné. Jako celek ale hodnotím více než kladně - lepší pirátskou hru by člověk pohledal.

Pro: Pirátská atmosféra, karibské pláže, koloniální pevnosti, áách. Vyladěná hratelnost.

Proti: Lodní bitvy!

+7

Hotline Miami

  • PC 60
Chytlavá hratelnost, povedená retro atmosféra, skvělý soundtrack, ale naprosté prázdno. Pocitově ve mě hra nezanechala naprosto nic a byť jsem se první hodinu bavil, repetitivní levely a vůbec celý (ne)smysl hry mě rychle začal nudit. Na poměry nějaké webové hry nebo skutečné retro záležitosti je to jistě produkt vyladěný, stylový, vypiplaný; na poměry PC hry za 10 dolarů se mi ale dostalo jen prázdného click-festu.

Pro: Soundtrack, atmosféra, chytlavá hratelnost.

Proti: Vyčpělý pixel art, po chvíli velmi repetitivní, pocit prázdného kýče.

+7