Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (04.01.2020 08:49): Podvodní vybavení si musíš vyrobit lovením krabů a sbíráním jejich ulit. Mluvil o tom obchodník v přístavu. Souboje jsou zklamání, to máš pravdu. Ale spoustu rozčilujících věcí z Wizardry tam naštěstí není. Třeba respawn na každém kroku.
@hanak_v_exilu (03.01.2020 14:43): Nooo neřekl bych, že si bere z Wizardry jen to lepší. Souboje tedy určitě nejsou ve W&W lepší (podle mě). Mně dost frustrovalo bojovat při přesunech mimo dungeony. Ale jinak souhlasím s většinou zmíněného. Já tuhle hru kdysi skoro dohrál, bohužel jsem se zasekl, protože jsem neměl podvodní vybavení a nešlo se už pro něj vrátit (nebo alespoŇ já netušil jak). Hrál jsem to tenkrát komplet bez návodu a o to víc jsem se musel snažit při řešení puzzlů v dungeonch :) Ty byly výborné.
@90210 (03.01.2020 14:28): Ono je to na první pohled spíš podobnější Might & Magic VII. Z Wizardry si to bere jen to lepší. Plus jsou tam fakt naprosto úžasné dungeony s perfektními hádankami, na to se M&M nechytá ani omylem. To jsou úplně jiná liga a možná i jiný sport.

Měl jsem člověk fighter - samurai, elf mage - warlock a trpaslík fighter - barbar, slon priest - paladin, krysa rogue - bard a kočka fighter - ninja. Ale není to potřeba hrotit. Klidně se dá postavit lidsko - elfí - trpasličí parta, levelování bude asi i snažší, akorát nebudou tak excelovat v určitých vlastnostech. A díky nevyváženým soubojů jsou klasičtí nekouzlící bojovníci hodně silní, takže se bez exotických povolání dá obejít.
@Charllize (03.01.2020 11:38): Bradleyho prave az tolik neprozivam a nejsem HC fanousek Wiz 5, 6 ani 7. K novodoby trilogii Wizardry mam velky respekt, nejradsi mam posledni dil, ktery uz nedelal, ale sedmicka me bavila, dostal jsem se pomerne daleko, ale jsou tam urcity otravny herni elementy, diky kterym jsem v ni uz nechtel pokracovat a mam jine zamilovane dungeony a cRPG.

@hanak_v_exilu (03.01.2020 11:43): Pamatujes si jakou jsi mel partu? Nemam rad ty Bradleyho netradicni zvireci rasy a non-medieval povolani a ve Wiz jsem je vzdy ignoroval, tady bych to videl na dwarf fighter (pozdeji barbarian), human fighter (pozdeji paladin), elf rogue (pozdeji ranger), gnome rogue (pozdeji bard), neco (asi zenska nebo elfice) priest (pozdeji nevim) a asi elf (nebo se mozna premuzu a pixie wizard (pozdeji warlock).

@Charllize (03.01.2020 12:02): Dej to do zajimavosti jako varovani, kdyby to nahodou nekdo chtel hrat v cestine.
@90210 (03.01.2020 11:30): Doporučuju se podívat na díl W&W na kanále Retro GamesPlay. Tak jsem se k tomu původně dostal já. Není to vyčerpávající a je to točené před vydáním na GOGu, takže většina výtek na optimalizaci je už zastaralá, ale dá to jasnou představu.
Podle me muzeme byt stejne jako u Wizardry 8 radi, ze to vubec v nejakym stavu vyslo. Po roce 2000 uz doba podobnym hram absolutne neprala.
@Dorian (25.07.2019 14:36): Přesně tak, ta hra je neodladěná. Některé mechaniky jsou strašně těžkopádné a občas hra postrádá logiku. Ale furt to zatím vidím tak na 90% hodnocení. Jenže ne jak u jiných her, že začnu na stovce, odečtu pár drobných chybek a skončím na 90, ale tady bych začal tak na 130, odečetl chyby jak kráva a skončil na 90.
Ono je tam toho konkrétně špatně dost. Především po technický stránce:

* souboje jsou takový hybrid mezi realtime a tahy, nikdy jsem nepřišel na to jak to vlastně funguje
* zadávání některých úkolů každé postavě zvlášť - to by ještě šlo, ale dokud je nesplníš pořád se ti spouští neodkliknutelný dialog u zadavatele (u každé z postav která ten úkol, takže si to můžeš celkem dát klidně třeba stokrát u každýho questu). Blbý je taky když zapomeneš nějakou postavou úkol přijmout a ten úkol jde splnit jen jednou.
* vývoj postavy je sice skvělej, ale přesto nějakej divnej. Mám pocit že Artifacts se mi při levelupu automaticky nezvyšovali i když jsem je trénoval za těžký peníze v gildě. Plus takový old school vychytávky jako kouzlo na odstranění jedu získatelné až po lokaci plné jedových útoků (navíc si snad docela snadno můžeš daný druh magie snadno zazdít měněním rolí a nikdy se ke spoustě kouzel nedostat)
* bugy a polobugy jako neobjevování klíčových předmětů, chodba která je někdy průchodná jen nějakým speciálním trikem (nejasná hranice mezi puzzlem a bugem) nebo možnost že přilákáš nepřátele zabitelné pouze z dálky k městu a tak si znemožníš hru dohrát.

Ale to je dobrý, další Bradleyho hra neměla popisky kouzel (ani v manuálu :-) )
@90210 (25.07.2019 12:17): Ono nejde až tak o vzhled, jako spíš o prázdnotu. Není to otevřený svět. Všude kolem jsou lesy a v nich vykousané cestičky. A mimo pár lokací tam není nic. Žádné orientační body, nebo zákoutí na které by se člověk rád díval. Je to jenom výplň. Boje jsou docela krátké. Hra má tři stupně obtížnosti, dá se nastavit množství respawnu a kouzlící nepřátelé jsou hodně, HODNĚ nebezpeční, takže si s tím můžeš vyhrát.
@hanak_v_exilu (25.07.2019 12:00): Diky, ty venkovni lokace mi prave prisly ve W&W podle obrazku fajn. Wiz 6 je ma udajne take, ale na vsechno tam je jen 1 textura, takze i kdyz jsi v lese, tak to vypada stejne, jako v podzemi se sedymi stenami. Wiz 7 uz ma aspon texturu na les, ale vsechno navic je tam podany textem, takze je to taky fadni, i kdyz se mi outdoor grafika Wiz 7 docela libi, bohuzel je tam obecne strasne malo grafiky. Wiz 8 je na tom uz lip, ale engine hry bohuzel neni moc dobrej, ale jinak to mozna bude podobny. Wiz 8 ma super ovladani, sestka a starsi vykopavkovy dily maji jen klavesnici, sedmicka mi vzdycky prisla trochu neohrabana. W&W nekdy musim zkusit, vyvoj postavy ma Wiz serie taky super a naopak mi u Wiz trochu vadi zdlouhavy souboje, ktery nejsou nutne moc obtizny.
@90210 (25.07.2019 11:28): Já jsem zatím nehrál wizardry, ale podle toho co jsem četl o VI a VII, tak jsou W&W takové Wizardry light. Podobná filosofie, ale jednodušší, ne tolik komplexní. Špatně jsou na tom venkovní lokace které jsou fádní. Ovládání je neohrabané a občas vyloženě škodí. Boje jsou trochu primitivní a moc lehké. Plus pár dalších drobností a pocit neodladěnosti. Ale zbytek je fakt super. Dungeony jsou bomba, vývoj postavy je výborný, atmosféra skvělá. Hra má svoje chyby, ale kdyby je neměla, tak mi na hodnocení nestačí stupnice.
Nevíte někdo jestli jsou všechny dungeony v téhle hře tak obří? Vlezl jsem do jakéhosi mauzolea na hřbitově, motám se tam už druhý den a konce nevidět.
Má někdo zkušenost s GOG verzí? Je nutné ji ještě patchovat, nebo funguje relativně normálně?
Ale toho lootu padá málo, a z těch příšernejch netopýrů třeba vůbec žádný :-) Ale jasně, vždycky ostatně můžu nahrabat zlato od vytvořených hrdinů v hospodě.
Tak jsem začal před pár dny hrát tu verzi z GOGu na W10 a kupodivu žádný větší problémy, snad jen že blbne myš úplně u okrajů obrazovky a občas se špatně ukazujou mana bary. Jen pár postřehů

* jako na ovládání se dá zvyknout ale je to opruz. Že budu ve first-person pohledu radši chodit myší jsem nečekal. Že se obchodníci musí dlouze vykecávat než mě pustí k obchodování je taky opruz. Nakolik jsou souboje tahové a nakolik realtime jsem taky stále nepochopil. A chápu dobře že se mana doplňuje na maximam automaticky mimo souboj ?

* finanční situace mých hrdinů je taky šílená. Souboje jsou dost lehké, ale říkám si že mě dřív či později doženou ty peníze. Prodej plných inventářů dá pár stovek což je stěží na vstup do gildy pro jednoho hrdinu, na nějaký opravování výbavy, natož její kupování asi můžu zapomenout.
@mazar1234 (10.09.2018 22:26): paradoxne ty kytky jsou asi nejtezsi potvora ve hre, jinak ta hra je celkem lehka i na nejvyssi obtiznost. nakonec jsem to dohraval se dvema postavami jen, pac jsem ostatni ani nepotreboval. Sice to zabralo plno casu, protoze jsem chtel aby obe umeli vsechny skoly kouzel a zaroven byli dobri bojovnici, ale co vim lidi to bezne hraji i s jednou postavou, proste to jde ( kdyz se vyhnes aspon ze zacatku prave tem kytkam)

pamatuji si ze jsem to hral v software modu, v akcelerovanem to byl des. myslim, pokud je ta moznost i ted tak to vyrazne pomuze s tim lagem mysi, sbiranim predmetu a tak podobne. si myslim ze v tom softwarovem modu hra i lip vypadala. Bohuzel jen 640x480..
@90210 (10.09.2018 13:30): Asi preto som to onehda rozbehaval na notebooku s Vista 32bit, pac na desktope som mal XP64 a uz si nepamatam preco ale vysledok bol, ze som to rozbehaval na notebooku s Vista 32bit.
Asi preto.

Tam to realtivne ficalo po instalaciinejakych fan-programmed-patchov, viem, ze som musel prepisovat nejake videa a potom sa to dalo relativne OK hrat byt to cca minimalne raz za hodinu len tak spadlo do windowsu.

Presiel som asi tak 25% hry a bolo to celkom dobre, ale potom som doplatil na hlupo ulozeny quicksave a tvrdy save som mal asi 3 hodiny dozadu (ano moja blbost) uz som nemal silu sa k tomu vratit.

Hlupo som si ulozil save v nejakom momente tisicinu sekundy pred tym aako ma prepadli take dementne masozrave rastliny a to bol instakill suboj....

Ale rozhodne keby vydali inteligentny remaster tak idem znova do toho
@mazar1234 (09.09.2018 17:17): Pisou ze i pod WIN 7 64bit, stejnej problem s mysi. V tomhle pripade bych fakt pockal, jestli se to GOG bude pokouset jeste nejak doladovat, jako to udelali treba s Desperados, coz bylo v jejich puvodnim releasu taky skoro nehratelny.
sevencreature: Jo, člověk ušetří tolik peněz za hry, když může ty samé hrát furt dokola. :-) Ale je to už dva roky, co jsem WaW dohrál.
Zlatá skleróza :-)

PvT: Tohle jsem netušil, díky za tip, vyzkouším.
Zvláštní. Já jsem hrál verzi z Levelu, nic jsem myslím nenastavoval a žádný problémy (zaměřování ani bugy) si nepamatuju.
sevencreature: Tenhle problém jsem měl taky a podařilo se mi ho vyřešit pouze tím, že jsem vypnul 3D akceleraci. Bez ní šlo zaměřovat NPC úplně normálně. Ale zase jsem byl otrávený z více kostičkovaných textur. Takže si člověk moc nevybere.
Se zaměřováním jsem tedy problém neměl. Bohužel já skončil cca v 9/10 hry , protože jsem neměl dostatek vybavení pro radovánky pod vodou a cesty zpět nebylo. Ale i tak asi poslední hardcore dungeon.
Zprasené ovládání mě od hraní odradilo. Obvykle ovládání dokážu překousnout, ale když nejnáročnější aktivita ve hře je zaměřování nepřátel...