Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hm tak UU1 nakonec bez medaile :) Dal bych určitě víc bodů do sekce NPCs (Chet tam napíše "Fantastic" a prdne 7), i bych zvýšil bod za grafiku/hudbu (Chet hudbu zásadně vypíná). Tak starý pařezy v Pool of Radiance skončily výše než modernější UU1 :) Na druhou stranu je to teprve druhá hra, která alespoň 5 bodů v každé oblasti.
Addict:
"I'm between 17 and 20 with "Attack," "Defense," "Sword," "Mana," and "Casting." Annoyingly, I'm about to hit the game's level maximum of 16. I'm currently at 15. That grinds my gears. A level cap should never be reachable through normal gameplay unless the player does a lot of grinding.

I stopped leveling "Search" because I seem to do well enough finding secret doors at its current level (14), and honestly, I'm not sure what the skill really does because it seems to me that every time you eyeball a secret door, it tells you. I haven't found a lock I've needed to pick in about two levels, so I stopped leveling that skill. I have not once used my 11 points in "Repair," since my items rarely degrade below "serviceable." "Swimming" no longer seems a good investment, but I suppose a few more points in "Acrobat" might have helped against some damage. Frankly, the most baffling skill to me is "Traps." Is there a single trap in the game? "

To je přesně to, o čem jsem psal. Jede úplně stejné skilly jako asi každý, co tu hru hraje poprvé :D A některé skilly jako třeba "traps" jsou úplně ale úplně k ničemu. Doufám, že ve druhém dílu to bude o něco lepší.
@mazar1234 (11.03.2018 11:59): Aha! Ted jsem si zpětně přečetl popisek ke hře a už vím, odkud vítr vane:

"Vo svete Ultimy sa všetky príbehy točia okolo večného zápasu medzi zlom, ktoré je zosobnené mocnou bytosťou, zvanou Guardian, a dobrom, v podobe hráčovho Avatara, teda vyvoleného záchrancu."

Všetky příběhy? Not true! Pouze poslední trilogie, jak už jsem říkal. V podstatě v čase, kdy se UUW odehrává ještě žádný Guardian není známý.

"Priepasť je však veľmi temné miesto, pretože sú do nej posielaní ťažkí zločinci a málokto sa odtiaľ vracia živý."

Žádní zločinci se tam neposílají, obývají to pouze bývalí členové Cabirusovy kolonie, kdy někteří se stali evil. Nikdo se nevrací, protože ty dveře se nedají z vnitřku otevřít. Což je taky úplná blbost btw. Když se nad tím zamyslíte, tak po tom nepodařeném projektu šlo všechno do kytek a ti zbylí obyvatelé první co by udělali, tak by se odtamtud snažili dostat pryč. Ale oni tam vesele vegetují dál.

/edit upravil jsem popisek
@ugraugra (11.03.2018 11:28): To je spoiler? Neporazíš Guardiana v každom diely? Myslel som že to je stále jeho odveký nepriateľ celou sériou.. Ale ono je to jasne naviazané práve na koniec U7, lebo hneď v úvodnom hrade v podstate všetky postavy z U7 čo tam sú majú dialógovú linku kde ti hovoria čo robili/ako žili odvtedy.
@ugraugra (10.03.2018 15:53): V dvojke je sranda sekerka Firedoom, ktorú je ideálne používať s Flameproof zbrojou ináč je samovražedná. Ale tam je viacero srandošáckych predmetov, napríklad nedávno som sa dočítal že aj Cudgel, ktorý otvára zamknuté dvere.
@Ringo (10.03.2018 15:05): Ohniví elementálové byli btw jediní nepřátelé, kteří mi dokázali zatopit. Ten fireball byl smrtící, možná kdybych používal prsten s magic resistance... ale taktika na ně byla prostě jít na blízko, protože to pak nemohli kouzlit. Problém nastával jen, když jich bylo více na jednom místě, to jsem se musel schovávat někam za roh, aby mě ten druhý netrefil.
Hrál jsem to sice někdy v roce 95, ale pamatuji ještě, že jsem to jel za mága, cvičil prakticky jen magické dovednosti, ale souboje jsem na blízku pižlal stejně nožem nebo krátkým mečem. Kouzla jsme si šetřil na boje na dálku, ty přišly až ke konci s ohnivými elementály. Kdysi jsem hrál za mága všechno, ale dnes si tak říkám, proč jsem to vlastně v RPG hrách dělal, když stejně šetřím manu do poslední chvíle a ona jde fakt šetřit většinou do poslední chvíle. Těším se, až si UU zahraji za čistého fightera. Aspoň něco unese, boj s inventářem za mága byl pekelný :-)
@Richmond (09.03.2018 18:42): Jeden build - tak ono záleží, čemu říkáš mág. Já jsem měl manu také vymaxovanou a nalezené všechny runy, ale i tak mi zbylo spoustu bodů na chladné zbraně a používal jsem spíše je. Hrát to vyloženě za mága, že bys jako nepoužíval vůbec meč, je podle mě strašně zdlouhavé a nudné (po každém souboji musíš v podstatě jít spát a v dolních patrech je potvor opravdu hodně).

Unarmed build je v podstatě to stejné co jsem jel já, akorát místo do "swords" dáváš body do "unarmed", ušetříš trochu nosnosti protože nemáš zbraň a nemůžeš si volit typ útoku, protože máš jen jeden. To je celý rozdíl.

@mazar1234 (09.03.2018 19:37): Volba povolání na začátku mi nepřijde zase tak důležitá. Je skoro jedno, co si zvolíš, protože to ovlivnuje jen pár počátečních skillů postavy a v průběhu hry můžeš postavu směrovat úplně jinak. Z atributů mi přijde jediná důležitá síla (nosnost). Dexterity ovlivnuje hit chances a dodge, ale daleko důležitější jsou hodnoty ve weapon skillech a defense. Inteligence ovlivnuje manu a casting chance, ale opět jsou důležitější skilly "mana" a "casting".

@mazar1234 (10.03.2018 12:35): Já ho nevyřešil ani podle návodu :D Naštěstí to je volitelné a nemusí se to vůbec dělat. Mimochodem v té místnosti je ještě jedna tajná místnost, kam můžeš doskočit, když vytvoříš schody v druhém rohu.

@KILLINGMACHINE (10.03.2018 00:05): A dohrál jsi to na počítači FM Towns, který se prodával jen v Japonsku? :P Trochu nechápu, proč hodnotíš platformy, na kterých jsi to nehrál.
Já osobně jsem tu hru otočil asi dvacetkrát, v tý době jsem na kompu nic jinýho snad ani neměl, ale nemachruju jen to konstatuji.
@ugraugra (09.03.2018 16:16): Pekný koment, ale kto by to čítal takže mínusko.

Ináč ale najlepšia postava je Druid z veľmi jednoduchého dôvodu - má ako Primary stats STR+INT, kdežto Paladin má DEX+INT (alebo STR+DEX?) takže sa oveľa lepšie nahadzuje postava s maximálnou STR+INT a zároveň minimálnou DEX.

Schválne si skús pár minút generovať paladinov a potom druidov a uvidíš ten rozdiel čo ti tam budú chodiť za staty. Ideál je 30/12/18 ale nutný je základ DEX 12, čo je najmenej čo sa dá nahádzať aby ti DEX zožralo čo najmenej bodíkov a ostalo tak dosť na STR.
@ugraugra (09.03.2018 16:16): Neboj, četl jsem vše a plusko jsem ti taky dal :) Nemůžu se vyjádřit k tomu, že má smysl jeden build. Koneckonců, pokud vím, tak MicktheMage to dohrál za mága. Moje příští hraní bude beze zbraní. Osobně beru výběr profesí jako určitou formu obtížnosti. Takže i proto nehodlám snižovat hodnocení :) Zasazení do světa UU sice je lehce nepadnoucí, nicméně já jsem rád, že ten hlavní příběh nehrál úplně dominantní roli a že jsem se zájmem sledoval osudy té "kolonie" (bez ohledu na to, jaký smysl mělo ji tam budovat). Ale jako nejlepšímu Ultima fachmanovi (společně s Artranem) v repoublice Ti to odpustím a chápu Tvé pohnutky. V každém případě jsem rád, že celkově UU nedopadla zle, docela jsem obával, že jí setřeš po prvních příspěvcích. Pro mě ta hra zvláštní kouzlo, neznám moc rpg (krom těch jednodušších), do kterých bych se chtěl znovu vrátit. Nikdy jsem nechápal lidi, co psali, jak dohráli BG 10x a Fallout 12x. Aobslultně nechápu! Ale do světa UU se určitě ponořím rád ještě alespoň jednou (díky mé skvělé "paměti" to nebude ani problém) a zkusím si zahrát za toho pastejře beze zbraně. :)
Doprčic, ten komentář se zase hrozně natáhl a nikdo to nebude číst, ale kratší to prostě nejde :)
@90210 (01.03.2018 21:45): Já jsem hudební maniak, asi ještě více než na hry (i když se to blbě rozlišuje, když u obojího sedím prakticky stejně dlouho :-) Topím se doma v cedlech a poslech hudby u her beru jako zabití dvou much jednou ranou, spláchnu nějakou hru a u toho si poslechnu moře oblíbené hudby :-) Takže herní hudbu poslocuham jen velice výjimečně a obvykle je to u nějaké japončíkárny nebo u hry, která má nějakou zásadní elektronickou linku, která umocní atmošku. ale obvykle jak se u nějaké hry vystřídají všechny hudební motivy a slyšel jsem už takříkajíc všechno, tak třeba zbylých 20 hodin vehře hudbu zeslabuji a najíždím opět na poslech hudby z CD :-)
@Ringo (01.03.2018 20:59): Kdyz jsem nemel zvukovku, tak jsem taky poslouchal cedecka a mnoha mam silne spojena s konkretni hrou (The Cure - Faith s Rytíři Grálu), Beck - Midnite Vultures s Ishar: Legend of the Fortress a U2 - B Sides Best of 80-90 s Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars, ale jakmile jsem obdrzel novy komp s CD-Romkou, zvukovkou a repraky, tak uz jsem to prestal delat. Hudba ve hrach je fajn, nepamatuju si, ze by me nekde srala.
Když už je řeč o hudbě. Kdysi jsem neměl SB ve své 286, tak jsem hodně starých klasik dohrál úplně bez hudby. Zvykl jsem si u her poslouchat oblíbenou hudbu z CD :-) Kde jsem poprvé vypnul ale CD bylo Final Fantasy 7 a pak ještě několik jRPG, kde mě hudba totálně uhranula. Ale kde jsem zase začal poslouchat oblíbenou hudbu z CD je u her, které přestaly dělat takovou tu elektronickou hudbu a najely na orchestrálky, ty mě v zásadě nudí a raději poslouchám, co se mi líbí :-) Fajn je třeba hudba u Amigáckých her, takový Ambermoon....
5 hodin na 1.patro. Jo to by mohlo odpovídatz celkové době 40 hodin (i když jak jsem psal níže, já tomu věnoval určitě 50-60 hodin).
Addict v dalším článku probral jen první patro. Tak to je dobré, nechtěl jsem, aby zveřejnil GIMLET dříve, než to dohraji já.
@Richmond (25.02.2018 09:39): Nikdy, právě hudba v RPG vytváří značnou část atmosféry (ještě více u jRPG). Prakticky si nepamatuji hru, u které by bylo vhodné vypnout hudbu (u W7 ale ano kvůli Mazarem zmíněnému důvodu).

@Tulareanus (25.02.2018 10:32): Pro mě je to kus od kusu. Někde určitě je fajn mít hudbu zapnutou. Ale třeba při těch dungeonech mi vadí, tam ji vypínám vždy, chci slyšet zvuky a vnímat tu "tíživou" atmosféru, což hudba narušuje. Pak jsou ale hry, kde se hudba zapne v určitých lokacích (nebo spustí při událostech) a pak je zase škoda jin neslyšet.

@mazar1234 (25.02.2018 11:00): Jo soubojová hudba ve Wiz7, věčný evrgrýn :)))
@Tulareanus (25.02.2018 10:32): No ale zase nie je hudba ako hudba, aneb "vŕzganie FM-Syntézy" vs moderné zvukové karty.
Napríklad také Wizardry 7 je vďaka jednej hlúpo naprogramovanej fičúrke so zapnutou hudbou čistá chocholouškovina.

Ale ja osobne hudbu v hrách v podstate vôbec nepotrebujem a je to pre mňa úplne minoritná vec.
@Richmond (25.02.2018 09:07): Unarmed byl původní plán, ale pak jsem vyměkl a jedu raději jistotu.

@Richmond (25.02.2018 09:39): Zvláštní, že se na to ptáš. Já hudbu nikdy nevypínám, ale tady jsem zrovna udělal výjimku. Pokaždé, když vylezu z mapy, tak začne hrát taková strašně, ale fakt strašně výrazná melodie, která se mi zpočátku líbila, ale ted mě už jenom hrozně štve. Jelikož do mapy koukám každých 5 vteřin, tak bych to musel poslouchat non-stop.

Chtěl jsem poslat odkaz, co myslím, ale překvapivě pod UUW soundtrackem na youtube to není. A ani nikde jinde to nemůžu najít. Jsem zmaten. Je to vůbec původní hudba? (jsou to takové dlouhé, dramatické tóny)
hehe, crpgaddictovi všichni doporučují, ať pro tentkokrát udělá výjimku a hudbu nevypíná. Je fakt, že já to dělám taky často, v rpgčkách hudbu skoro vždy vypínám, speciálně v dungeonech. Ale obě UU jsou výjimkou, ta hudba nejen že neruší, ale přispívá k atmosféře. Co vy? Vypínáte hudbu v rpg? :)
@mazar1234 (25.02.2018 00:09): Jo, tak přesně to dávám. V tom prvním poschodí jsem jinak strávil nějak hrozně moc času, tak jsem se začal bát, že to bude zase hra na dlouho, ale naštěstí další patra byla rychlejší a jsem na začátku 4.

A dost bojuju s nedostatečnou nosností. Hraju si s myšlenkou, že nějaké věci narvu do bedničky a tu někde zahodím a případně se k ní později vrátím, ale pořád to odkládám, protože se bojím, že ty věci zmizí :D Ale mám dojem, že by to zmizet nemělo, ne?
@ugraugra (24.02.2018 15:42): Search by teoreticky mal nahradiť kúzlo "Reveal", čo je síce useless vyhodenie skillpointov, ale má to nejaký efekt.

V podstate jediné racionálne kombo je = Attack (RA) +Defence (ANRA) + Weapon skill (ideálne meč kvôli Cabirusovmu artefaktovému swordu) + Mana (IMU) + Lore (LAHN ale je tam kúzlo Identify) + možno trochu Swimming (ONO).

V zásade vychádzaj z toho, že hra má level/skill cap (na rozdiel od UUW2, ktorá má iba level cap ale nie skill cap) a na max hodnotu 30 si môžeš upgradnúť 5 skillov + ešte ti ostane pár skillpointov do 6 skillu.
Tak zrovna level-upuju u svatyně v 1. patře a našel jsem si na netu popis skillů, protože nechci cpát body do něčeho, co nefunguje. A tady je pěkné shrnutí. No, jsem docela zklamaný kolik jich je "useless".

Ty obchodnické skilly bych si stejně nedal, ale byl jsem zvědavý jak funguje "stealth", "track" a "search". No... a evidentně jsou úplně na hovňous. Tak to holt nacpu jinam a asi se zaměřím více na magii.
@Richmond (24.02.2018 08:47): Ještě k tomu backstory - mám úplně stejné pocity. Je to trochu hloupé a čekal bych, že to do celkového příběhu Ultimy napasují lépe. Je hrozně moc vidět, že ta hra původně nebyla Ultima, ale samostatný titul a někdy uprostřed vývoje se rozhodlo, že to dají pod Ultima franchise.

@90210 (24.02.2018 11:25): Hanba ! Koukej jít na GOG a koupit si to tam.