Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Swindle

55
2 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
28.07.2015 PCPS3PS4Vita
31.07.2015 XOne
10.09.2015 WiiU
11.10.2018 Switch
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.sizefivegames.com/games/theswindle/
Zločinnost ve viktoriánském, párou poháněném Londýně jen bují a Scotland Yard proto přijde s projektem "Ďáblův Bazilišek". Orwellovské zařízení, které stejně jako Velký Bratr hlídá všechno a všechny a má tak zamést s veškerou kriminalitou. To se samozřejmě nelíbí zločinecké lupičské organizaci, která by tímto přišla o všechny zdroje obživy. Rozhodnou se tedy pro smělý plán: pokusí se ukradnout přístroj ze samotného srdce Scotland Yardu. Na uskutečnění však mají pouhých 100 dní. Pak se projekt spustí a všichni zločinci půjdou za katr.

The Swindle je 2D steam-punková stealth plošinovka. Vaším cílem je z každé loupeže, pokud možno, nepozorovaně, odnést co nejvíce peněz. Ty slouží nejen k vylepšování vaší postavy a kupování nových udělátek, ale získáváte za ně i propustky do dalších, bohatších částí města. Mapy jsou náhodně generované, takže vás vždy čeká něco nového.

O svého hrdinu můžete také přijít, hra tím ale nekončí. Nastoupí jiný lupič se stejnými dovednostmi a vychytávkami jako předchůdce, přijdete však o veškerý lup, který jste stihli v misi nasbírat a o jeden den. A v této hře platí víc, než jinde, že čas jsou peníze.


Poslední diskuzní příspěvek

Na ovládání mě vadili jen defaultně nastavené klávesy, ale ty se dají změnit. Zbytek se dá naučit. Jinak mi to připomínalo Spelunky, stačí…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Převeliká škoda. Ta hra má potenciál na rozdávání a věřím, že je pro mě jak stvořená, přesto je prakticky nehratelná. O to smutnější je, že to celé shazuje jedna jediná "drobnost": Ovládání.

Nemůžete udělat roguelike stealth plošinovku, kde každičká chyba znamená smrt nebo zalarmování celého baráku, bez precizního ovládání. Do úzké šachty skočím až na potřetí, protože si hra myslí, že ji chci jen přeskočit. Snažit se zneškodnit stráž patrolující na vyvýšeném místě je za trest (A že tam patroluje často). Frustrace střídá frustraci. Pravda, můžete namítnout, že jsem jen lama, ale považuji se za natolik sebeuvědomělého, že dokážu uznat, kdy je něco moje chyba. Navíc mi komenty na GoGu a Steamu dávají za pravdu. Ovládání je těžkopádné a nepřesné.

A to je vše, co můžu hře vytknout. Když totiž v těch vzácných chvílích fungovalo vše jak mělo, hra bavila. Herní mechaniky vás totiž umně nabádají k větším výzvám a lepším výkonům, mise nabízí velkou míru svobody a když vyvoláte alarm, ještě není všem dnům konec. Ano, postup se vám ztíží a přijdete o celkem tučný peněžní bonus, když však budete rychlí, ještě stihnete nahackovat pár počítačů a zdrhnout. Pokud ale v každé misi bojujete s ovládáním a drtivá většina nepovedených misí nebyla ani vaše chyba, hraní to dost znechutí. Hru jsem rage-quitnul u cca 40 mise ze 100.
+7