Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Instrukce jsou i tady. Mně ve hře widescreen 1920x1080 šel. A to i se správným poměrem stran.
Mám problém! Chci si nastavit svoje ovládání, ale kdykoliv ho změním (třeba střílení klasicky na levé tlačítko myši) a vrátím se do hry, tak ovládání není přenastavené, ale je tam stále to původní :(. Neví někdo, co s tím?
[přesunuto z komentářů]

je to super hra ale ja jsem se zasekla u 28% hry a nevim jak dale jestlichcete mi poradit tak jo bude rada

Pro: naročnost hry,logika, strategie

Proti: slabost nepřátel
@CJ (02.01.2013 23:20): Zrovna grafika je pre mna prakticky uplne bezvyznamy atribut hry... ktory v celkovom hodnteni zohrava absolutne minoritnu ulohu... to vies (teda nevies) stara skola odchovana na bezgrafickych hrach ako Elite....

Moj nazor je ze s hranim je to ako so sexom..... 90% prebieha v hlave a 10% prebieha na obrazovke (v rozkroku)..... holt nic s tym nespravis proste je to tak.


@Bodkin (02.01.2013 23:14): Netusim ako odpovedat.... proste som to hral (este onehda kedysi daaaaaaaaavno) a nedohral som to, lebo ma to nebavilo tot vsjo co mozem k tomu povedat. Preco??? neviem ale je to tak a hotovo, preco to neviem ale je to tak.

Naopak FEAR ma bavil a dohral som ho aj s datadiskami.... Preco? neviem, proste ma bavil a dohral som ho... tot vsjo.
FEAR...snad jediná hra, kterou jsem nedohrál, protože mě nebavila takovým způsobem, že to prostě nešlo. A to jsem dohrál i hrůzy typu Contract Jack...
&PavelU: Docela pěkný článek.

Monolith je jedna z největších nespravedlností světa, když po geniálních Blood (1) a NOLF 1/2 začal vydávat tak impotentní mizérie jako je FEAR :( Odpadový Blood 2 bych jim ještě odpustit mohl, ale ten fear je fakt mizérie :chjo:
Já to hrál na Vistách. Nepamatuju si, že by s tím byly nějaké peripetie. Widescreen se nějak vynucoval přes config.
Mimochodem, dá se to nějak spustit na Vistách navzdory tomu, že nemám po ruce PC s XP?
Design je primou soucasti graficke stranky hry a je to take duvod, proc se mi NOLF 1 tak libi a proc se mi libi vic jak druhy dil nebo treba RtCW. Kdybych hledal podobny priklad v soucasnosti, tak bych zminil Crysis 2 a Battlefield 3. Obe hry maji skvelou kvalitu grafiky jako takove, ale zatimco Crysis 2 pusobi sveze a zive, Battlefield 3 je nudny, sterilni a nezajimavy. A podobny je rozdil mezi prvnim a druhym dilem NOLF. Proste ne vzdy je to o polygonech a pouzitych technologii, ale o tom, jak vse pouzijes. NOLF1 proste jako celek vypada dobre a nizke polygony hra dobre maskuje svym charakterem komedialni komiksovky. Vlastne jeste svou slabinu vyuzije ku svemu prospechu.
Nevím, co je tvoje uvozovková objektivní pěknost grafiky. Pokud mě, velmi nenáročného člověka co se grafiky týče, něco ve hře trkne, tak mě to prostě trkne. A u NOLFu to byly polygony.

K druhému odstavci nevím, co bych řekl. Nevím, co myslíš tím, že z toho vyčarovali více, než soudobí grafici. Můžeme být sebevětší nostalgici a milovníci starých časů, ale novější hry vypadají lépe (už i ten NOLF2 je o dost dál) a reálněji, což mě u her, které mají zobrazovat reálná prostředí, přijde jedině ku prospěchu.

Ano, na designu opravdu záleží. Ale my tu řešili čistě grafickou stránku. A pokud jsou polygony tak okaté, že mě to vůbec donutí se grafikou zabývat, pak jich je asi vážně málo.
Odvozovat "objektivní pěknost grafiky" snad výhradně na základě počtu polygonů svědčí o hodně technickém (čti omezeném) vnímání obrazu.

Právěže tehdejší grafici a designéři z Monolithu dokázali z té trochy vyčarovat více než toho zvládnou hlavně soudobí 3D grafici, kteří mají k dispozici všechny polygony světa a nejsou s nimi schopni udělat víc, než dokola a dokola kombinovat již nespočetkrát viděné bez jakéhokoli smyslu pro inovaci, maximálně se smyslem pro zvýšení prodejů ("větší, VĚTŠÍ!").

Na čem opravdu záleží, je design, který vytváří nějaký subjektivní dojem, technická kvalita je až na posledním místě - pravda, v případě NOLFu "objektivně" nic moc, sama o sobě ale naprosto bezzubá, pokud se pozornost soustředí hlavně na ni a tím prvním se ve skutečnosti nikdo moc nezabývá.
Jednička je stylová perla a osobně u ní grafiku neřeším. Nepřipadá mi že by tý hře něco ubírala a hlavně dotváří už tak neuvěřitelnou crazy atmosféru :-).
@marwel (29.12.2012 23:36): Važ slova. Navážení do Dark Enginu by se ti nemuselo vyplatit :D

Ale jasně NOLF ani Thief nemají pěknou grafiku. NOLF to i ve své době za grafiku dost schytával. Objektivně je ta grafika dokonce hnusná. Jenže mě se oboje líbí a dokonce moc. Hodně dělá nasvícení scény a barevná paleta (Thief, SS2). Pak taky nostalgie a to že jsou pro mě subjektivně ty hry krásné. Takovej Thief nově ve 32bit barvách s lepšíma texturama v 1920x1200 je pro mě hezčí než Crysis engine :D
@Sasakr (29.12.2012 22:00): V tomto ohledu je dle meho uplne nejhorsi System Shock 2 nebo treba prvni dva dily Thiefa (pokud se nepletu, tak obe resp. vsechny tri hry pouzivaji stejny engine). To jsou opravdu extremni zalezitosti. NOLF naopak vypada dobre (imo jako celek i lepe nez druhy dil). Ale ja na hry koukam casto jinak nez jini, to je pravda.
No tedy já jsem na starší hry zvyklý, ale to množství polygonů v prvním NOLFu bylo fakt extrémně nízké.
@Všivák (29.12.2012 21:38): Pokud se na to podivam jako na celek, hra vypada lepe nez treba Return to Castle Wolfenstein. Ono to ne vzdy je o mnozstvi polygonu. Quake 2 je presne priklad "zvraceci" hry (kdybych tedy takove pocity mival, Quake 1 vypadal lip) a Unreal vicemene take (i kdyz neni tak odporny jako Q2).
@marwel (29.12.2012 21:29): To bych teda neřek, že vypadala ve svý době nějak extra dobře. První Lightech engine nemůžeš srovnávat s Unreal enginem. Spíš bych řekl, že je tak na úrovni Quake 2 enginu. Ne-li hůř. Podle mě má hra srovnatelnou grafiku třeba ze Soldier of Fortune. A tam byly požadavky trochu jinde, mnohem vstřícnější. Na Quake 3 mebo na Clive Barker Undying nemá ani náhodou. I první Unreal je v některých ohledech mnohem hezčí. Ale koukat se na to dá.
NOLF je rozhodne jedna z nejlepe vypadajicich her sve doby. Podobne dobre vypadal snad jen Quake 3 a Clive Barker's Undying. Monolith v te dobe opravdu posouval hranice herni grafiky co to jen slo. Kazdopadne jde o hru, kterou je naprosto bez problemu mozne hrat i dnes. Nikomu se ze hry nebude chtit zvracet (jak tu nekteri u starsich 3d akci maji tendenci stale opakovat), hra je pekne barevna (dalsi typicka vytka spousty uzivatelu - malo barev!), proste parada. A ten gameplay! No, soucasne tituly si mohou nechat jen zdat.
Jak jsi ty barbare mohl vypnout muziku! Ten soundtrack poslouchám furt :-)
Nejtěžší obtížnost je tuším superspy a dohrát se to dá, byť ti bossové jsou fakt tuzí.
Asi je to jen o tom, jaký poškození ty způsobujou kulky, ne? Což tě nenásilně má donutit dělat to potichu, a ne rambo stylem. Nicméně na nějakou vyšší obtížnost bych se bál bossů, to je pak vždycky na ho*no když člověk hru dává i na vysokou obtížnost a pak přijde neporazitelnej boss, kterej navíc není nic jinýho než člověk...
Češtinu jsem bezproblému zprovoznil. Na ulozto je soubor s češtinou a hru pak stačí jen spustit s příkazem. Jinak hrál tuhle hru někdo na nejtěžší obtížnost? Je tam pak víc vojáků? Nebo jsou inteligentnější a odolnější?