Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Lord of the Rings: The Return of the King

Pán prstenů: Návrat krále

03.11.2003
04.11.2003
05.11.2003
73
139 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jak už název hry napovídá, jedná se o herní zpracování závěrečného dílu trilogie Pán Prstenů. V této akční mlátičce z pohledu třetí osoby si vyzkoušíte většinu známých hrdinů, samozřejmě v prostředí známé z filmu. Díky licenci se navíc můžete těšit na hrdiny vymodelované podle skutečných herců, filmovou hudbu a další kulisy známé z této úspěšné filmové trilogie.

Herní náplň většinou sestává v neustálém postupu dopředu a likvidování desítek nepřátel (podobně jako např. ve starém Golden Axe) s občasnou pomocí prostředí (strhnutí věže s nepřáteli apod.). Za postup hrou získáváte zkušenosti, kterými odemykáte nové pohyby a komba pro své hrdiny.

Hra sestává ze třinácti misí, které jsou rozděleny do třech větví. V první budete hrát za Gandalfa Bílého a podíváte se např. do Železného pasu nebo města Minas Tirith, v druhé větvi si budete moci vybrat mezi Aragornem, Legolasem a Gimlim a odehrává se např. ve Stezkách mrtvých nebo na Pellenorských polích a v poslední větvi je na výběr Frodo a Sam a zavede vás do Cirith Ungolu nebo na samotnou Horu osudu.

Potěší i možnost kooperativního multiplayeru.


Poslední diskuzní příspěvek

Poslední dobou si potvrzuju to, že hry dřív nebyly těžší. Ony měly jen míň checkpointů :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Po dlouhé době jsem konečně dočetl knižní sérii od Tolkiena a následně zkouknul filmy. Imo, nejlepší fantasy. Bitvu o Středozem jsem už několikrát dohrál a pustím se do ní později zase, ale herní podobu třetího dílu trilogie jsem nikdy nehrál. Dlouho, asi jako Ent, jsem uvažoval, zda si ji objednám. Nakonec jsem se rozhodl, že si ji pro jistotu nejdřív stáhnu a asi jsem i dobře udělal. Návrat krále je přesně ten typ hry, která má skvělý základ, který je ale totálně domrven několika faktory.

Nejprve začnu atmosférou. Ta je skvělá, bitvy jsou velmi akční a zábavné. Bojový systém funguje dobře a tak je sekání skřetu na první pohled velká bžunda. Skvělou atmosféru podtrhuje dabing herců z filmu a stejně tak i soundtrack. Tady ale plusy končí.

Za prvé bych vypíchl nelogičnost. Proč kurňa Sam, který ve filmu (o knize ani nemluvím) nezabil ani 10 skřetů, jich musí kosit ve hře hordy? Vždyť je to naprosto pitomé. Je vidět, že hra trpěla menším rozpočtem a tak jde ve hře jen o jedno a to kosení stovek retardovaných skřetu. Nebylo by hezké udělat, byť jednoduchou, stealth misi? Asi ne.

Za druhé obtížnost. Takhle šíleně přestřelenou obtížnost jsem ještě snad neviděl. Prvních 50% hry, se dá jakž takž uhrát a je to i dost velká zábava. Proč je ale druhá půlka tak nehorázně těžká? RotK je jednou z mála her, u kterých jsem byl nucen použít cheat na nesmrtelnost a jediná hra, kterou jsem místy nezvládal ani s god módem. Chtěl jsem si užít atmosféru a vřavu bitvy, která se, ani se zapnutým cheatem, nedostavila. Předposlední dvě mise považuji za úplný vrchol. Musel jsem je opakovat minimálně 20x, než se mi je povedlo zdolat. Nároky na přesnost a rychlost hráče jsou opravdu přehnané a bez cheatů bych to snad v životě nedal.

Jako příklad uvedu bitvu na Pellenorských polích. Můj úkol byl chvíli bojovat v údolí, což by vlastně i šlo. Pak se začli objevovat olifanti, což byli takoví mega sloni. Ty jsem musel sundat pomocí šípů z kopců na obou stranách průsmyku. Jenže navíc ještě zezdola na Smíška a Éowyn útočil Nazghul a tak jsem vždy musel projít pekelně rychle vřavou, sundat ho a běžet zpátky na kopec likvidovat slony. Tohle jsem musel opakovat snad 5x a vždy rychlostí běžícího Stínovlase. Do toho se mi ještě do cesty srala hromada skřetů. Šílenost. Podobně obtížná je i předposlední mise u Černé brány.

Sám o sobě by RotK tak hrozně těžký nebyl, tento problém však ovlivňují ještě další faktory. Za a): kamera. Ta je na jednu stranu suprově filmová, ale na druhou šíleně nepřehledná a zmatená. Za b): absence checkpointů. Ano, jsou občas místa, kde se hra uloží, ale je jich minimum. Většinou je cílem dát na jeden zátah klidně i 20 minutovou řežbu, na jejímž konci klidně čeká i miniboss, který je povětšinou docela smrtící. Za c) neustálý „časový limit“ nebo ochrana někoho. Rád bych si jen tak ze srandy zařezničil. Nelze, hra nestále hráče žene dopředu a svazuje mu něčím ruce. Nakonec musím přeci jen pochválit skvělé animace boje a různé odemykatelné videobonusy.

Verdikt: RotK je v jádru dobrá, ale různými faktory naprosto podělaná rubačka. Hra je to velmi krátká a nejspíš proto ji tvůrci tak nesoudně znásilnili vysokou obtížností (buď, anebo jsem já velikej noob). Zklamání. 40% I když, kdo ví, třeba by to v kooperaci bylo lehčí.

Pro: atmosféra bitev, hudba a dabing, bonusy, jádro je dobré, animace a grafika, filmová kamera

Proti: od poloviny hry šílená obtížnost, velmi krátké, haprující kamera, nelogičnost na úkor akce, kooperace pouze na jednom PC

+22 +23 −1
  • PC 80
Zábavná bojovka s hlavním velkým plusem a to co-op multiplayerem. To byly takový srandy když sme to s kámošema pařili. Dále je tu velký výběr postav, každá s jinýma dovednostma. Úkoly vcelku na jedno brdo,ale v tomhle typu her je to úplně jedno. Hudba povedená.

Pro: co-op,postavy,hudba,sranda

Proti: občas kamera

+9 +12 −3
  • PC 80
Klasická bojovka s lineárním postupem a s návykovou hratelností. Naštěstí se cíl většiny misí nerovná vybití všech protivníků na mapě, ale jde na příklad o bránění( 200 npcček se musí dostat do další částí města a vy musíte zdržovat trolly, skřety a podobnou havěť).Nechybí zde bossové, ale boje s nimi je asi to nejméně zábavné.

Každá postava je odlišná nejenom vizáží, ale může dávat větší zranění lukem než mečem(Legolas) nebo je lemra na oboje (Sam) atd.Podnět si hru zahrát víckrát :)
Replayabilitu také podtrhuje expení a nakupovaní komb.Pro každou postavu je jich nespočet.

Kámenem úrazu je kamera, která se místy chová dost chaoticky, především v co-op módu.Take mě mrzelo,že tři speciální postavy(které se dají získat dohráním všech misí), se nijak neliší od zbylých,marně jsem se těšil na Éomera

Pro: zatraceně zábavné, velký počet vylepšení

Proti: někdy kamera, bossové, speciální postavy

+8
  • PC 60
Nezainteresovaný pozorovateľ by hráčovi tejto hry (najmä pasáže s obliehaním Gondoru a Harradčanmi s Múmakmi)len ťažko uveril duševné zdravie a už od pohľadu by mu skôr pripisoval amok. Prečo by predsa zdravý človek tak strašne bušil do myši a klávesnice? :)

Tak ako v prípade väčšiny hier, ktoré sú vedľajším produktom filmu i ty nie je hrateľnosť nijak strhujúca alebo originálna a hráč tak väčšinu času trávi tým, že robí z Gandalfa/Aragorna etc. neskutočný mlynček na mäso. Nepriateľské vlny sa skutočne valia bez pardónu po desiatkach a hráčom ovládana postáva postupne naberá skúsenosti, za ktoré si kupuje symbolické vylepšenia (silnejší útok na blízko/na diaľku a tak).

Problém nastáva v momente, keď sa hráč rozhodne, že vzhľadom na výber postáv vyskúša postupne počas rôznych levelov všetky postavy. V určitom momente (napr. tunely mŕtvych) totiž zistý, že miesto trochu toho a trochu tamtoho mal levelovať jedného junáka a teraz mu to sakra chýba. V boji s kráľom mrtvých som si užil rozhodne tréningové peklo, spotil sa, ako keby som tam stál v reále, kým som sa naučil vykrývať všetky zásahy a nájsť ten správny moment na útok. Náročnosť je v istých momentoch skutočne vysoká a o to nepríjemnejšia, že hra sa ukladá len v checkpointoch a kamera si občas dá nejakú tú chaotickú vývrtku. TO čo na jednej strane hráča frustuje, ho zároveň i motivuje a ja si spomínam ako som koncom augusta 2004, celý spotený a červený v tvári takmer nedýchal a konečne pri xtom pokuse prešiel už nejakú tú nepríjemnú pasáž.

Suma sumárum, nejednať sa o LOTR tému, asi by som sa do hry nikdy nepustil. I s takýmto prižmúrením oka sa však nejedná o žiaden výkvet videoherného priemyslu.

Pro: možnosť zabojovať si v nejakej poriadne LOTR bitke, nákup útokov

Proti: nevyvážena obtiažnosť, kamera, primitívnosť až stereotyp

+7
  • PC 70
Po The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, ktery vychazel vyhradne z knihy prisla od tvurcu z EA mnohem lepe zpracovana co se tyce filmove predlohy. Hra zacinala v Helmove Zlebu, kdy jste se z uvodniho filmecku presunuli rovnou do pozice Gandalfa a pomohli vycistit pevnost od zbylych skurutu a nasledne ziskali pod svoji kontrolu zpet Zelezny pas. Pote jsou k dispozici tri pribehove vetve: 1) Gandalf, 2) Aragorn, Gimli a Legolas, 3) Frodo a Sam. Mise vychazi z filmove predlohy. S Gandalfem branite Minas Tirith pred invazi skretu z Mordoru, trio Aragorn, Gimli a Legolas projde Stezkami Mrtvych, dale jizni branou Gondoru az na Pellenorska pole, kde se opet spoji s Gandalfem pred zaverecnou bitvou pred Cernou branou. Frodo se Samem putuji Osgiliathem pres Cirith Ungol az do nitra Orodruiny. Samozrejmosti je originalni hudba a dabing, filmova kamera, ktera prechazi primo do hry. Jedna se o akcni hru z pohledu treti osoby, kde mydlite moba za mobem. Pokud se rozhodnete hrat hru na nejtezsi obtiznost, pripravte si kybl na nervy, protoze pujde o hotove peklo. Osobne jsem musel, zejmena posledni mise, nekolikrat restartovat, jelikoz jste museli jednak chranit spojence, branit se valicim se hordam a jeste sundavat bosse. Dychtivych lekarnicek padalo mene nez safranu a checkpoint byl ve hre jeden nebo dva. V pripade smrti jste museli restartovat od posledniho checkpointu. Ale pro zazitek ze hry prave nejtezsi obtiznost doporucuji. Logickych hadanek je ve hre pramalo, jedna se o nefalsovana jatka skretu. Urcite potesi COOP, ktery je ale jen na jednom PC.

Pro: atmosfera, bitvy, hudba a dabing, filmecky, COOP, bonusy po dohrani hry

Proti: ultimatni obtiznost hry v jejim zaveru, COOP jen na jednom PC

+7