Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (18.10.2020 15:10): To, že do dneška vychází módy, a pořád se hraje o něčem svědčí, lidi tu hru mají prostě rádi i přes všechny ty memes. Jediný co mě ve skutečnosti odrazuje je, že za questy nejsou expy, ale musíš levelovat skilly. Pro mě je to pak nulová motivace je vůbec plnit.
@Milfhunter (18.10.2020 14:59): Vtipu o Skyrimu je plno, vetsinou od lidi kteri si to nejsou schopni z nejakeho duvodu uzit, no co uz. Nerad bych se zas dostal do dlouhe diskuze o tom proc si myslim ze to je fajn hra, uz mi to prijde za ty leta dost otravne.
Nejlepší je vypnout fast travel i kompas. Jediné, co bych použil, jsou karavany u některých měst.
Taky se fast travelu obvykle obecně ve hrách vyhýbám, použiji ho jen tehdy, když mě už opravdu nemá co překvapit.

V KCD jsem ho používal jen z donucení, kdy byl povinný.
Ja vždy fast travel v TES hrách začnem používať, až keď mám preskúmaný takmer celý herný svet, aj vtedy len sporadicky. Pre mňa je tá "virtuálna turistika" súčasť zážitku, tak ju neskipujem. Len tých random encounterov by mohlo byť menej, aby to bolo viac prechádzkou pri melancholickej hudbe, ale neskôr to miestami riešil stealth. Jediný nechcený prvý fast travel som urobil akurát pri chlastacom queste. :)
V pripade ze se nekdo rozhodne pouzit survival mod (ten oficialni) kun se pak stane vic dulezity, protoze tam pak neni fast travel, to same dostavniky. Taky treba jidlo (v normalni hre prakticky k nicemu) ma dulezitou roli. Vybaveni ma pak novou statistiku jak je teple. A treba ve studene vode postava behem chvile umre. Hra ma pak vetsi hloubku. Hlavne absence fast travelu ma za nasledek ze clovek narazi na vic veci a udalosti ktere pri fast travelovani mine. Samo nekoho to muze spis srat, ale osobne bych Skyrim bez survivalu uz nehral.
Souhvězdí mamuta (takhle mi btw létá nejčastěji pes - Vigilance - a Aela. Nemálo i kůň. Ale už v tom umím chodit. Konzole je můj kamarád. :))
Strom
Hrdinný pohled (směr Winterhold)
Na balkóně u trpaslíků
Na balkóně u Forswornů
Na balkóně u Forswornů II
Už jsem na koni (Frost se jmenuje - celkem zbytečná věc ve Skyrimu)
Stará se na první bydlení moc netváří
Pár tisíc povražděných dalo na novej bejvák v Riftenu. Děti si mohou hrát s místními zloději. Žena bude určitě nadšená. :)

Btw level 25. Thane jsem už ve třech městech. Baví mě to už citelně více. Především stále ty dungeony. Netahat s sebou Aelu a toho psa (a teď i koně), tak by bugů bylo relativně málo. S nimi je to peklo. Ale s konzolí se to dá.
Já má teď Aelu. Těch bugů je nemálo (vedle níže uvedeného přechody do lokací jsou kolikrát opravdu problém). Ale při větším počtu nepřátel se hodí, neb je tak lze oddělit. Časem ji dále vyměním. Ale zatím ujde. Jdeme po těch Hircinových totemech. Byť jsem tedy nenašel zatím ještě ani jeden. :)
Ja som mal followera miesto pack mule, keďže tie do hry zabudli pridať. :/

A v Dawnguard DLC mala Serana celkom dobré hlášky. :)
@Jab (02.10.2020 21:14): A je vůbec k něčemu dobrý že by za to stál? Mě srala jeho existence už z principu a čekal jsem podobné problémy jaké popisujete, takže jsem ho hned někde nechal, možná rovnou zabil, už si nepamatuji.
Tedy začíná mi strašně pít krev, jak do mě follower vždy drcne, když mám napnutou tětivu a mířím na hlavu. Jako já chápu, že "následuje", ale musí do mě opravdu až drcnout? Kolikrát už jsem kvůli tomu minul něčí hlavu ani nepočítám. :/

@Sadako (29.09.2020 17:15): +1 Také jsem četl, jak si takové ultimátní mágy udělat. Tzn. kdy pak doplňuješ "manu" tak rychle, že ti vlastně nikdy nedojde. Tenhle gameplay možná někdy vyzkouším také. ;)
@Jab (27.09.2020 21:39): I čistý mág ja na pohůdku. Vyvoláš si věci, které lezou do cesty tomu, aby tě něco moc okousalo a než k tobě protivník přileze, tak ho usmažíš. K tomu máš na sobě nějaký typ mage armor a pak tu je nějaký crowd control typu paralysis, mayhem, fear atd.
Magicka se řeší správným výběrem vybavení a enchantů, v podstatě se z toho všeho dá seskládat de facto perpetuum mobile, kdy mága kouzla zas tak moc nestojí a všechno se mu doplňuje tak rychle, aby to neomezovalo v rozletu.
@Gordon (28.09.2020 09:20): Já to kombinuji. Podobně jsem hrál i v Morrowindu. Luky, sneak. A přitom těžká zbroj, meč a štít. Obtížnost jsem nikde neměnil. Čili hraji na nějakou, která tam byla nastavena.

@Tulareanus (27.09.2020 22:58): Jo. Sedne si, otáčet se už vlastně moc neumí... A nechá se umlátit. Witcher 3 měl ty souboje proti létavcům proti tomuhle zlaté. :)
@Jab (27.09.2020 21:39): Tak imho za mága je ten gameplay zábavný, ber to tak, že nech už hráš ako chceš, vždy budeš lepší než oponenti už len pre ich ai. :)

Nedávno som to tuším písal do Dark Souls 3 diskusie, že tam sú tie draky naozaj drakmi. Cítiš pri nich to, že ťa naozaj ľahko zabijú a musíš takticky využívať všetko čo sa dá, aby si si tú nevýhodu vykompenzoval. V Skyrime draky pôsobia ako keby zleteli na zem so slovami "pls, tu ma bodni, k?".
Teda ty souboje s draky... Jestli tohle byl tahák, tak jsou docela "lol". Obecně zatím nejlepší jsou ve hře imho dungeony. Zbytek gameplay totálně zaspal dobu.

Také si nejsem jist, je moc efektivně bych ty souboje zvládal za takového mága. Jestli se něčeho nebojím, tak to jsou právě opoziční mágové. Vyrábím takovou tradiční kombinaci (z bojových heavy armor, one handed, shield, archery, smithing a ze zlodějských sneak, lockpick, speech) a zatím mi přijde, že jednodušší si to snad ani dělat nemůžu.

Jinak jsem už hlava Companions. Ale stále jsem zejména ve Whiterun. Ještě chci alespoň dodělat ty Hircine questy pro Aelu.

Anyways budu to ještě více brát jako windows miny. Zatím to tak i hraju. Rozhodně mě netáhne hrát to třebas tři hodiny v kuse. I tak level mám tuším 15 a hodin 35 celkem.
Ta werewolf forma je docela fajn. Jen než jsem se proměnil zpět, tak už byla mnou vymlácená pevnost zabraná Stormcloaky (čili vše, co bych bral, je najednou "zlodějina"). Ale to časem vyřeším. :)
@Charllize (21.09.2020 19:01): Fakt? Tak ani po x desítkách hodin hraní jsem neobjevil všechno :)

@Rapier (21.09.2020 20:00): @rikuhahl (21.09.2020 20:09):@bukrrCZ (21.09.2020 20:14): Já Vávru jako vývojáře neskutečně uznávám a v tom jeho slavném článku má i v mnoha věcech pravdu ale já byl ze Skyrimu úplně hotovej tak jsem to trochu zparodoval ;)

@AlieN (21.09.2020 21:01): Jasný, tak já jsem to částečně i pojal jako vtip ale ne každej to holt pochopí ;)
@Jab (20.09.2020 23:09): Tak ono principiálne každý diel TES po Morrowinde je "jednoduchší (než) Morrowind", ale v niektorých ohľadoch to nie je na škodu, pretože niektoré veci Morrowind len komplikovali, ale nerobili ho zábavnejším. Dungeony sa mi tu tiež o dosť viac páčia. Hlavne tie questové sú celkom rôznorodé a zároveň sú dungeony dosť svižné na to, aby sa v nich človek nezačal nudiť. Aj samotný boj, hoci od dokonalosti má ďaleko sa imho postupne od morrowindu cez oblivion k Skyrimu zlepšil.

Jednotlivé factions ti naozaj dajú menej questov, no tieto questy sú častokrát jeden dlhší príbeh a napr. College of Winterhold patrí medzi moje obľúbené a pamätné questové línie v rámci Skyrimu. Inak mi príde, že companions línia je v rámci frakcii so svojimi questami asi najnudnejšia.

S hodnotením grafiky však nesúhlasím, síce som to mal následne pomerne dosť omodované, ale aj neomodované vyzerali mestá a príroda naozaj pekne, problémom bola predovšetkým len voda, počasie a nízke rozlíšenie niektorých textúr, ktoré potom vydali vo vyššom rozlíšení + pomohli módy. Morrowind bol na hru nezvyčajným settingom naozaj originálny a tiež sa mi veľmi páčil, takže tradičnejší severský Skyrim samozrejme tak originálny nie je. No neboj sa, aj pre Morrowinďákov sa v tej hre niečo nájde, aby vypustili nejednu slzu nostalgie. :)
Stran dalších bugů se mi občas jen stává, že někteří nepřátelé pomalu stoupají do vzduchu (pár šípů jim pomáhá zase dolů) a companion občas nepřechází mezi lokacemi (hlavně z města ven). Někdo další měl obdobné potíže? Jo a nepřátelé se občas někde seknou a nechají se ustřílet lukem. Ale tohle se v trochu jiné formě dělo i v Morrowindu.

Jinak jsem ve hře viděl i další bugy, ale ukázalo se, že šlo jen o mou nepozornost. Spawnoval jsem si tak Housecarla do baráku přes konzoli, páč jsem si nevšiml jedněch dveří v baráku, kde byla. Taky se mi nespustil další quest u Companinů, hledal jsem kde co a pak jsem si všiml, že jsem v questech nevyscrolloval nahoru, kde je ten quest mezi zadanými. Tohle byla anabáze jen na pět minut. A můžu to alespoň částečně svádět na vzhled toho menu. :)

Teď jsem lvl 11. Odehráno cca 20 hodin. Zatím mě celkem překvapuje, že těch questů okolo nestřádám výrazně více. Hlavně jednotlivé factions mi přijdou, že toho po mně chtějí výrazně méně než v Morrowindu. Z Morrowindu mi chybí určitě také ona specifická atmosféra. Skyrim mi přijde jako méně zajímavá a jednodušší verze téhož. Proto také nižší hodnocení.

Baví mě ale asi více dungeony, které jsou zatím delší a zajímavější než v Morrowindu. Nebýt toho zasekávání nepřátel, tak bych i řekl, že jde o něco těžší hru než Morrowind. Ale to může být i dáno tím, že tam mám postavy vysokých úrovní, které už leta nic neohrozí. Plusem je zatím také pomalejší postup ve zbrojích a zbraních. Oceňuji, že nemám hned daedrické zbraně atp. Celkově ale opravdu o něco horší než Morrowind. Prostě se bavím při hraní zase o něco méně. Plus ten pokrok v grafice je poměrně malý (pokud počítám i mody) a Morrowind jej rychle vyrovná a překoná zajímavější vizuálem (cestovní blechy, ulítlejší fauna a flora, architektura dunmerských měst aj.).
@Jab (14.09.2020 13:11): Jo, ale nejde jen o to tam nastřílet módy a očekávat funkční hru. Některé esp/esm je potřeba čistit v SSEditu, někde musíš manuálně řešit konflikty, zkrátka je toho plno, co se může posrat. Ono se totiž může stát (výjma texture/mesh módů), že budeš v klidu hrát třeba deset hodin a pak ti ta hra začne padat, protože někde je problém. Klasicky problémy dělá i load order (a mnohdy správně nefunguje ani LOOT).

Tyhle 'návody' právě jedou na 100%, protože to sestrojili lidi, co tomu rozumí lépe, než Bethesda vlastní hře. Navíc dostaneš parádně funkční hru, protože jen bugfix/qol módů je tam několik desítek. Věci, co ani nevíš že potřebuješ, ale potřebuješ je. :-)
@Clorky (14.09.2020 12:47): Mně ten Vortex z nexusmods na správu modů přijde použitelný. Mody ale určitě. Desítky jich mám v Morrowindu a Skyrim nebude jiný. Předem třebas počítám s tím, že budu ještě potřebovat něco na koně.

Koukám nemálo oněch doporučovaných modů mám. Tak jsem to asi trefil dobře. :)
@Jab (14.09.2020 12:39): Ne. Tohle neexistuje a není na to ani mod. Jestli chceš lepší trávu, tak dost populární je tohle. Ale na modding bacha, je dost jednoduché rozbít si hru.

Mimo jiné, moddingu bych se nejlépe úplně vyhnul, pokud nevíš co děláš. Pokud ale mody chceš, tak jedině podle nějakého návodu. Klasicky tohle nebo tohle. The Phoenix Flavour má dost dobrý Discord, většinou není problém s nimi cokoliv řešit.
Oba návody zachovávají co nejvíce styl vanilly, v zásadě jenom ze Skyrimu dělají hratelnou hru, což oceňuji, protože pro mě ta hra v základu hratelná není.
Btw nemá Skyrim nějakou dobře ukrytou animaci, kdy se tráva ohýbá když jí procházím?
No teď mám od Skyrimu týden klid. Tak třeba mi začne chybět. Morrowind byl ale zajímavější v těch prvních chvílích. Na druhou stranu mám ve Skyrimu zatím jen asi deset hodin.
Tak ono záleží aj odkiaľ sa človek pozerá, z niektorých kopcov a hlavne High Hrothgar som videl v omodovanej základnej hre až do Solitude, čo bolo fajn. :)
Morrowind má strašnú výhodu oproti zvyšku série tým, že je taký exotický a tým pádom nemá v sebe toľko rôznych fantasy klišé, minimálne z hľadiska dizajnu prostredia. To bol možno aj dôvod, prečo som bol z Oblivionu čiastočne sklamaný po tom, ako vyprchal wow efekt v čase vydania z grafiky prostredia (postavy boli strašné potatoes), pretože tam naopak bolo klišé všetko. Skyrim bol pre mňa niekde cca na pol ceste, ale skôr práve k tomu lepšiemu. Veľmi sa mi páčil dizajn miest ako Markarth, Windhelm, Solitude alebo Riften. Samozrejme nejde o nejakú logickosť architektúry, keďže hráme fantasy, ale vizuálne mi prišli tie mestá od prvého momentu zaujímavé, odlišné a hlavne ikonicky identifikovateľné a práve to majú spoločné aj s mestami v Morrowinde, že v inej hre také nie sú.