Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (13.09.2020 09:50): Paradoxně, protože v prvním Morrowindu může vysoký dohled kazit atmosféru. Tady bych zase očekával že ty výhledy z hor budou epičtější.

Ale furt lepší než engine GTA III kde mizí všechno po pár metrech a žádný mod to nespraví:)
@Red (13.09.2020 08:47): Jo. Na blízko je s pár mody Skyrim celkem fajn. Ale na dálku dám lepší rozhledy v Morrowindu. Asi je to i tím grafickým stylem Skyrimu, který vypadá jak svůj vlastní model.
Dovahkiin je prostě slabozraký, navíc nemusí mít standardní lidské oko (tedy nemusí mít ani lidské trichromatické vidění a vnímat barvy jinak). Ve světě Elder Scrolls zřejmě brýle neexistují nebo jsou velikou vzácností, neviděl jsem je ani u dwemerů... a v žádném z dílů jsem neviděl očního lékaře či optika.
Ok. Proti tomu původnímutohle jde. V zelené to vypadá lépe. To jsem také pošteloval. Ale zase by to přišlo o tu atmosféru tundry. Čili takhle dobré. Byť zase ty "namodralé" stíny na sněhu... :) Ale už jsem to zkoušel, takhle tam vadí jen chvíli s úsvitem. Pak je to ok.

Edit: Když ještě něco povypínám. Hmm. Nevím, zda je to lepší. Obloha přes poledne ano. Ale jinak asi ne. A takhle asi nejlepší. ;)
@Charllize (12.09.2020 23:42): "Skôr mi vadili potato people a veci ako dážď padajúci cez strechu verandy a podobne."
"S tou vodou je to samostatná kapitola, pretože svojho času mala Bethesda v Morrowinde tú najkrajšiu vodu, akú som v hre videl. No a potom asi človek, čo vedel robiť vodu z Bethesdy odišiel."

Reading is the tech.
@Charllize (12.09.2020 21:48): O special edícii, ktorá vyšla o 5 rokov po vydaní z mojej strany nepadlo ani slovo. Nehovoriac o tom, že pri mojom osobnom porovnaní tá hra defaultne v SE vyzerala stále horšie než pôvodná omodovaná.
@Tulareanus (12.09.2020 21:33): Tak funguje to. Ale i když nastavím ten view distance na 20k místo max 8k původní hry, tak je ten dohled tak asi jen do sta metrů. Když to srovnám s tím výletem na Kokořín... O Witcherovi 3 nemluvě. I postapo New Vegas vypadá lépe.

Jojo, to co popisuješ mám vylepšené. Ale vadí mně strašně, že když pohlédnu do širé krajiny, tak vidím textury jak z roku 1995. Na těch pár desítek metrů je samozřejmě vše dobré.

4K v roce 2020. Smutný pohled...:
https://i.imgur.com/EDiVQLA.jpg
https://i.imgur.com/ykUAOrD.jpg
@Jab (12.09.2020 21:29): Tak ono ide hlavne nie o grafiku ako celok, ale skôr také nedokončené a zfušované detaily, ako keby práca grafikov skončila na pol ceste, ale scenérie a prostredia boli i tak fajn. Skôr mi vadili potato people a veci ako dážď padajúci cez strechu verandy a podobne. Ale zas je pravda, že tých módov na to som si dal celkom dosť, na zlepšenie stromov, hustotu zelene, oveľa lepšie efekty počasia a dobre vyzerajúcu vodu. S tou vodou je to samostatná kapitola, pretože svojho času mala Bethesda v Morrowinde tú najkrajšiu vodu, akú som v hre videl. No a potom asi človek, čo vedel robiť vodu z Bethesdy odišiel. :D
Nějaký tip na mod na zvýšení dohledu/vykreslování textur. Maximální "view distance" nastavitelná v options je stále hodně nízká. :(

Btw už je ze mě Thane a Dragonborn. Jako vždy u TES her se tituly jen hrnou.

P. S. Aah tak to jde editovat ještě v jednom ini.
Tak... První problémy. Bez instalace anglické klávesnice nemohu ve hře zadat mail (resp. "@"). Bethesda to dosud nevyřešila. Och jak mi tohle chybělo. :D
@Gordon (28.08.2020 13:18): Ad HL vs BM - jako člověk který originál dohrál asi dvacetkrát a remake dvakrát dost silně nesouhlasím, gunplay a ai se dost liší. K originálu se budu vracet rád, k remaku... no možná tak za pět let si ho možná dám pro srandu znovu, ale to spíš se vrátím k HL: Source s Portal gunem, to je větší sranda.

A právě tenhle point nechápu - proč z dvacet let staré hry udělat deset let starou stejnou hru? Obojí je už teď retro, a vedle TES:VI bude vypadat Skywind víceméně stejně blbě jako originál.
@AlieN (28.08.2020 11:34): Black Mesa má stejný gameplay, jako Half-Life, jedinou výhodou jsou občasně nové puzzle, nebo chodba trochu jinak. S moderníma hrama rozhodně krok nedrží. Fyzika nehraje roli, je jen líbivější. Jediná velká změna je Xen a grafika.

A bravo, to že to má být technicky na úrovni Skyrimu je přesně ten point celé té modifikace.
@Gordon (28.08.2020 08:21): Tak to máš samozřejmě taky pravdu, marnost je všechno.

Ale v tomhle jsem s Charlizem
- Black Mesa je prakticky nová hra, s jinou hratelností, vizuálem se vyrovná hrám současným, a navíc používá engine který má tím důrazem na funkční fyziku diametrálně jiné vlastnosti než ten engine původní. A ono i ta BM je tak trochu jen taková blbůstka, wtz, navíc horší než originál.

- Skywind vypadá technicky prostě na úrovni Skyrimu, deset let staré hry, detailnější než originál rozhodně, ale pořád dost zastarale. Hratelnostně pak afaik nepřidává nic nového. A hlavně nezohledňuje mody, které sice v Morrowindu nebyly taková nutnost jako ve Skyrimu, ale i tak hru dost zlepšují jak po vizuální stránce (což dělá konverzi ještě méně potřebnou), tak hlavně po stránce hratelnosti (a do Skywindu už ty mody dát nepůjdou)
@Charllize (28.08.2020 11:18): Jasně, no tahle konverze byla dost specifická, protože kód napsali celý, ale snažili se o maximální věrnost, takže i UI působí zcela jako originál. Trochu odlišný "památkářský" přístup od hození původního contentu do modernějšího enginu.
@Adieu (28.08.2020 11:12): Ja nerikam ze se sem tam neco nepovede. Ale co jsem tyhle ruzne konverze zkousel vzdycky to byla hruza a mam k tomu nulovou toleranci. Ono vzdycky nalaka to graficke zpracovani, coz je ale podle me to nejsnazsi. Jakmile pak dojde na scripty, AI a dalsi detaily jde to hodne rychle do haje, obvzlast u Morrowindu s tema kontext rozhovorama. Si pamatuju jak sem hral prevod do Oblivion enginu, nefungovala tam tak polovina veci a ta co fungovala tak jeste dost blbe. Mel jsem to v pocitaci snad dva roky a za tu dobu s tim prakticky nebyli schopny nic moc udelat a nakonec to vysumelo.
@Gordon (28.08.2020 08:21):
1. Prevodu starsiho dilu do enginu dilu novejsiho je plno a nikdy to nedokonci tak aby to bylo bez bugu a plne funkcni.
2. Pouzivaji mechaniky dilu novejsiho, protoze, samozrejme udelat to tak jak to bylo, neumi. A nejspis to ani nejde. Takze to bude porad jako kdyz hrajes mod do Skyrimu.
3. Morrowind si muzes zmodovat k nepoznani a vypada pak lip nez tohle a ma zachovane mechaniky ktere tam patri.
4. Dva datadisky co Morr mel tady nebudou, budou radi kdyz zprovozni zaklad aby slo udelat aspon zakladni hlavni ukoly.
5. Nikdy to proste nebude ten dobry Morrowind ktery zname.

Vysledek : naprosta zbytecnost.
@Tulareanus (31.07.2020 03:09): Když se řekne souboj s drakem tak se mi také hned vybaví Dark Messiah, tam byl velmi působivý. Kvalitní jsou souboje s draky rovněž v BG2, vzbuzují dost respekt a setkání s nimi jsou nezapomenutelá, ale problém je u nich ten izometrický engine - když drak nelétá, je tak nějak poloviční.

Ve Skyrimu jsou první setkání s draky nehorázně epic... aby se pak stali poněkud otravnou rutinou. Ale tak je to ve Skyrimu snad se vším.
Na druhou stranu - pořád je lepší když ve vzduchu jsou patetičtí draci, než když tam všude bývali Cliff Raceři :))
@hanak_v_exilu (30.07.2020 22:27): Hm, no ja M&MVII ako hru zbožňujem, ale tie príšery mali taktiku len útočiť a utekať, čiže áno, mal výdrž, ale že by som z toho fightu bol nejak vo vytŕžení, to povedať neviem. To už mi aj ten Skyrim drak prišiel lepší, lebo aspoň menil taktiku. :)

Zatiaľ mi príde, že najdrsnejší drak je Darkeater Midir z Dark Souls III: The Ringed City. Tam som sa pri ňom fakt cítil ako mravec, ktorého si dá na raňajky aj 10x. :D Celkom zábavný bol aj drak v Dark Messiah of Might and Magic, ale to už je čisto len pocitová spomienka, lebo si to tak dobre nepamätám (predsalen je to 14 rokov).