Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Někdy bych chtěl Sybérii dohrát. Ze začátku vypadala velmi dobře, ale zapíchl jsem ji hned na univerzitě... brr, to už raději TLJ.

[/flamebait]
"Syberia je jedna z mála adventur, kterou jsem si při druhém hraní užil snad ještě více."

U mě jediná :)
@Lukaskon: Moc pěkně napsáno. Syberii jsem si nedávno koupil na GOGu a chystám se na ní.
Každý ne... vlastně cíleně o Vánocích jsem si ji znova prošel jen jednou a ačkoli by se na zimní počasí hodila spíš dvojka, hraju jedničku. Dvojka je na prd... Jednou jsem si udělal i Syberia maraton, ale ta dvojka prostě neměla vůbec vzniknout.
Walome: To praktikuješ každý rok? Já si Syberii taky musím znovu zahrát, abych si mohl zahrát i dvojku.
montana: dobře, když to bereš takhle, už se dá vidět rozdíl. Ovšem dle mého názoru to není důvod k tomu, tyhle hry nesrovnávat - právě naopak.
Adventurni principy jsou to, ze Syberia je postavena na obrazovkovych puzzlech, bez zadneho kombinovani predmetu, jen s minimem jejich pouzivani a sbirani (takovy Myst skoro :) a s minimem NPC.
Kdezto TLJ je o kombinovani a preplnenem inventari s pomalem takovych puzzlu (jako bylo treba sileny michani drinku) a se spoustou ukecanych NPC.

Samozrejme to na prvni pohled - zenska hrdinka, p&c, dlouha cesta - vypada podobne. Pro me ty hry jsou ale uplne neco jineho, uplne jiny zazitek s uplne jinym pocitem pri hrani a s naprosto jinym, nesrovnatelnym vyznenim. V obou pripadech vybornym.
montana: o čem to prosímtě mluvíš? Ženská hlavní hrdinka, cestování do neznámých končin, sidekick, puzzle, dialogy, point & click... jako jiný příběh tam samozřejmě je (ještě aby nebyl... každopdádně to není důvod pro nesrovnání her), co jsou to ty "adventurní principy" by mě tedy fakt zajímalo, maestro. Pokud vím, tak v nejedné recenzi Syberii právě k TLJ přirovnávali.

A to popkecovo tvrzení je rozhodně pravdivé (byť samozřejmě nijak nepostihuje subjektivní kvalitu hry, kterou pro toho či onoho hráče má).
"líbili se víc lidem, jsou známější a víc se hrají"
..je taky moc vtipny :))

EDIT: A jak uz sem psal dole kdysi davno. S TLJ se to neda moc srovnavat, vzhledem k tomu ze obe hry stoji na jinych adventurnich principech a naprosto odlisnym zpracovanim pribehu.
Can: "Ukaž mi lepší hru než je tato!", ehm, tvůj subjektivní názor, v žebříčku je až 44 takže si to ostatní skutečně nemyslí. A MCZ ti jich vyjmenoval dost které "jsou lepší" (líbili se víc lidem, jsou známější a víc se hrají)
Asi proto je pro mě nejlepší, až si zahraju šestou, třeba to uvidim jinak :-)
Já Tě nenutim k tomu aby si řikal, že je nejlepší na světě, jen jsme diskutovali, přoč jí dal jen 50%. A to "ukaž mi lepší" bylo proto abych věděl, co si představuje za dobrou adventuru. Prostě chce zábavu a já mu to brát nebudu, tak mi taky neber mojí představu, že 100 si u mě zaslouší...
Can: Od hry očekávám, že mě bude držet ještě něčím jiným, než jsou krásné scenerie (málo která hra, kterou jsem hrál, má něco takového jako Syberia, to se musí uznat). A to Syberia prostě nedokázala. Že považuješ 50 % za strašlivé hodnocení je tvůj problém, 50 % je prostě průměr - neurazilo ani nenadchlo. Neříkám, že je to špatná hra, jen mě prostě nedokázala ničím zaujmout.
A přesto budu tak drzý a ještě jednou slušně zmíním, že sepisovat kodex diskutéra (což by zdejší diskuse občas i potřebovaly), hned zmíním, že jednou z nejlepších cest k sebe-diskreditaci je vyslovit právě tuto otázku.

Každý se tak nějak hned začne dívat, co jsi hrál/hodnotil (což může být zavádějící, o tom není sporu) a vidí, že tu o "nejlepší adventuře" přednáší někdo, kdo jich hrál +/- 5. Navíc to také závání "můj názor je objektivní a jediný správný, kruci!" syndromem (to je mj. dobrá cesta k slušné flame war...).
RE: MCZ (BTW s touhle "argumentací" ("Ukaž mi lepší hru než je tato!") si už laskavě dejte pokoj)

Tvuj názor na kterej se Tě nikdo neptal...
Can: "Tak mi ukaž lepší adventuru než je Syberia".

Ehm, TLJ/Dreamfall? Broken Sword? (Celkově vážné a přesto mnohem zábavnější/vtipnější než Syberia). A kupa dalších, které jsem nehrál, ale nepochybuji o tom, že jich bude dost, co jsou lepší než S. Momentálně mám ve vyhlídce Post Mortem/Still Life.

BTW s touhle "argumentací" ("Ukaž mi lepší hru než je tato!") si už laskavě dejte pokoj.
To neni zábavná adventura(komiksová) jako polda, má být trochu ponurá a melancholická. A proto je tak klidná, nemůžeš tam naběhnout se samopalem a lámat jeden vtip za druhym. Neni to bomba, která Tě má strhnout svojí zábavou, to zkus radši Runaway.
Akorátže u 6 ženichů jsem se bavil (stejně jako u Poldy), Syberii jsem procházel v podstatě jen proto, abych zjistil, jestli se to náhodou nerozjede... A on najednou konec...
Je to ale jediná "seriozní" adventura, kterou jsem hrál... Čekal jsem spíš něco jako RPG bez RPG prvků - spousty rozhovorů, napětí, propracovaný postavy... Možná to kazí ta NPCčka, žádné nemá nic, proč by si ho člověk pamatoval déle než do dokončení kapitoly...
Tak mi ukaž lepší adventuru než je Syberia, myslim si, že adventury Tě moc neberou a hodnocení na 50% o proti 75% 6 ženichů ..., který si dal, tak to teda zírám. To si Syberia nezaslouží, ale je to Tvuj názor...
Čekal bych něco, co by mě při hraní táhlo dál. Grafika je fakt málo... Přitom by stačilo všechno nevykecat hned na začátku...
Tak co by si od adventury chtěl, vždyť ta je především o příběhu případně přemýšlení co zrovna udělat. Pokud ale příběh stojí za prd tak to už je něco jiného.
Neřekl bych nuda, ale spíš ne všichni hráči mají vlnovou délku, na které běží Syberie.
Verze z Levelu na Vistách s SP2 naprosto v pořádku, chyba bude na vaší straně :-) Ale je to nuda...
Na Xp bez service packu bězěla v poho, ale na vistách šla fakt poooomalu, jinak nejlepší adventura....
Ja sem hral verzi z Levelu na WinXP SP1 i WinXP SP2 s 512MB RAM a žádné problémy typu padání či zpomalování sem nezaznamenal. I když mi místy možnost přesunu dvojklikem chyběla. Když 2 hodiny chodíte z místa na místo a nevíte kudy kam... (Univerzita)
Ja hral uplne prvni verzi z velke krabice na XPckach bez SP a zadny zpomalovani sem nemel.
Ale kdyz to vyslu u Levelu tak na to byla spousta stiznosti.
Zdravím. Jenom by mě zajímalo, jestli měl někdo taky problém s bugem, který způsoboval, že hra se začala zpomalovat, žrát hrozně moc paměti (klidně přes půl giga) a na některých místech (např. u schodů na nádraží v Barrockstadtu) padala. Mimochodem hrál jsem verzi z Levelu na XP SP3.
Napriklad na tom nadrazi u univerzity (nepamatuju si nazev) je tech schodu fakt spousta a chodí se tam docela dost tam a zpět a prechazet vsechny ty schody je utrpení. Kate se nejdřív zastaví před schodam, nasměruje se uplně přesně, a pak po jednom schodu hoooodně pomalu vyjde nahoru. Docela to otravuje.
Rychlej odchod z lokace po dvojkliku na vychod me taky mistama chybel... ale treba u toho chozeni po schodech sem nikdy nepochopil proc si na to vsichni stezuji. Me to prislo uplne normalni :)
Spíš mi trochu vadila ta nemožnost rychlého přesunu (jako třeba v Poldovi) dvojklikem a chození po schodech, ale to jsem u takovéhle hry ochoten prominout.
watson: asi takhle - při prvním průchodu je to opravdu hezké (design i grafika se mi fakt líbí), ale když tě hra posílá z jednoho rohu areálu ke druhémum (jako to dělá často), tak tě - tedy resp. mě; někomu se to tedy asi může líbit - ta pedantská snaha tvůrců pokrýt kompletně celou cestu postavy (tj. přímo navazující lokace) začne docela štvát :-).
MCZ: To je subjektivní a to co rikal montana je podle mne pravda. Dodava to te atmosfere docela hodně a navíc se na ty obrazovky moc hezky kouká ;)
Jenze to behani po prazdnych lokacich prave dodava pulku te atmosfery :) Posmutnely, prazdny lokace, kde kdysi byl ciry zivot a deti si hrali nebo naopak delnici pracovali. Zapomenuty stroje a vytvory... povetsinou smutne postavy. Tohle Sokal fakt umi :)
A s TLJ se opravdu neda srovnavat, protoze maji spolecnyho maximalne 2D pozadi a 3D postavy. Kazda stoji na jinych adventurnich principech :)
watson: rozhodně si nemyslím, že se mi hra zdála natahovaná proto, že je rozseknutá na dvě. Ona byla natahovaná... viz třeba Barrockstadt, kde probíháš desítky (přísně navazujících) zcela prázdných lokací; postavy tě posílají jedna ke druhé a zpravidla se vždycky nacházejí na opačných stranách celé oblasti. Mně to přijde jako celkem perfektní ukázka roztahanosti :-).

Adventur jsem tolik nehrál, ale Syberia v tomhle směru vážně výrazně vybočuje (a to je hra sama o sobě dost krátká).

Jinak druhý odstavec popisu je další milou ukázkou objektivního pojednání :-).