Superliminal je logická 3D adventura vytvořená studiem Pillow Castle. Práce na hře začala v roce 2013, kdy byla známá ještě pod původním názvem Museum of Simulation Technology, a oficiálně byla vydána až v roce 2019.
Hra si bere spoustu inspirace z titulu Portal. Hráč se ujímá role participanta v experimentálním programu snové terapie doktora Glenna Pierce, při kterém se ocitá uvězněn v cyklu svých vlastních snů. Cílem hráče je pod vedením doktora Pierce uniknout ze snu, k čemuž musí procházet chodbami a místnostmi a řešit v nich stále náročnější hádanky, založené na optických iluzích. Aby je hráč rozluštil, musí pracovat s objekty v prostředí a vlastním vnímáním perspektivy.
Originálních nápadů, které se točí kolem hrátek s perspektivou, není v této hře málo, přesto má titul blíže k walking simulátoru než k logické hře, protože žádná ze zdejších hádanek vás nijak nepotrápí. Problém je, že žádný nápad není pořádně vytěžený nebo rozvinutý. Představí se vám mechanika, s ní spojeno několik puzzlů, a pak jdete řešit zase jiný druh problémů. Hra za dvě hodiny skončí tam, kde by vám jiné logické hry řekli: "Tak jo, základy umíš, tady máš ty skutečné hádanky."
Není to výzva a příběh tu prakticky absentuje. Přesto však ten kopec nápadů stojí za vyzkoušení. Pokud si ale chcete ještě k tomu lámat hlavu, můžu doporučit hru podobného ražení: Antichamber.
2. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
Není to výzva a příběh tu prakticky absentuje. Přesto však ten kopec nápadů stojí za vyzkoušení. Pokud si ale chcete ještě k tomu lámat hlavu, můžu doporučit hru podobného ražení: Antichamber.
2. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
Pro: Originální mechanika, přítomnost příběhu
Proti: Nic zásadního