Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Spintires: MudRunner

MudRunner, MudRunner: A Spintires Game

31.10.2017
27.11.2018
kompatibilní
78
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

A už se zase můžeme plácat v blátě! Máme tady nový díl simulátoru nákladních aut, snažících se o převoz nákladu v neúnosných a nehostinných podmínkách ruské tajgy. Pod hrou je podepsán stejný vývojář jako u předchozího Spintires, proto je náplň hry téměř totožná. Rozdíl je jen v tom, že Pavel Zagrebelny již nespolupracuje se studiem Oovee Game Studios, hru vyvíjel nově pod hlavičkou studia Saber Interactive.

Všechno, co bylo na Spintires dobrého, zůstalo zachováno. Zlepšila se grafická stránka hry a přibylo několik dalších věcí. Například je nyní ve hře možnost řízení aut z kabiny, hra více hráčů včetně uložení rozehrané pozice, a samozřejmě jsou zde i nová auta - celkem 13. Spojením pěti map z původní hry vznikla nová sandboxová mapa a pro mód Challenge bylo vytvořeno 6 map nových.

Fyzikální engine hry byl také vylepšen, například simulací měkkých pneumatik, zlepšením uzamykání diferenciálu, lepší interakcí s okolní vegetací a terénem. Plnění úkolů je nyní možné ve spolupráci s až třemi dalšími hráči, kteří si mohou jakkoliv pomáhat při manipulaci s nákladem, ale také při překonávání nástrah hry. Přechod přes řeku nebo šplhání do kopců se tak stane jednodušší, hra je tím realističtější a stále si zachovává svoji úroveň obtížnosti. Takže kdo má rád výzvy, může se na svém PC a nově také na konzolích chopit volantu těžkého náklaďáku a vyrazit do bláta.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
MudRunner by měl být po všech stránkách vylepšený Spintires, takže nemá příliš smysl vracet se k původní hře. Díky sympatické cenové politice pro vlastníky Spintires je možné MR sehnat v akční slevě za 5€, což je maximálně fér.

Ač může být MR vylepšený po všech směrech, graficky mi přijde jalovější. Barvy nejsou tolik syté a ačkoli to může vypadat reálněji, nekouká se na to příliš líbivě. Zklamání jsou i zvuky. Motory znějí dost stereotypně a čvachtání pneumatik v bahně by zasloužilo více zvukových smyček. Nový pohled z kokpitu vozidla je nepoužitelný a odfláknutý - palubní deska je jen hologram s čísly. Hudba ve hře skoro absentuje a i když nejsem příliš velkým fandou herní hudby, tady by se docela hodila. Škoda, že nelze importovat své MP3 přímo do rádia...

K dispozici je devět challange map, ve kterých se hráč naučí základní věci - manuální řazení s uzamykáním diferenciálu, spřažení dvou trucků za sebou nebo ovládání jeřábu. Především na Hardcore obtížnost se bez těchto věcí neobejdete a vyplatí se nic nepodceňovat. Single-player obsahuje šest map, což se může zdát jako málo, ale v průměru se v nich člověk potácí i několik hodin a navíc se momentálně chystá už druhá DLC mapa (zadarmo!).

O napínavé momenty není nouze, protože se hra ukládá v reálném čase. To znamená, že ať hru ukončíte kdykoli a jakkoli, budete vždy pokračovat tam, kde jste skončili. Nepomáhá ani násilné ukončení přes alt-F4, takže např. při přejezdu divoké řeky prostě nemáte možnost si hru uložit a v případě neúspěchu pokus opakovat. Musíte vozidla buď vyprostit nebo začít znovu. A to je, např. při čtyřhodinové herní době poslední mapy, celkem infarktová záležitost.

Fyzika ve hře pracuje jak má, bahno je krásně tvarované podle množství průjezdů daným místem a dle tíhy nákladu. Každý typ nákladu je znát, truck se naklání a noří do rozježděné zeminy jak slon v tekutém písku. Tam, kde projede jednou, nemusí projet podruhé. Uvíznout na rovné zemi, bez možnosti vyproštění, tady není nic neobvyklého. Né vždy znamená větší množství náprav více pruhů adidas. S lehkým Zilem je průjezd bažinou o poznání elegantnější, než s MAZem, který sice uveze mrakodrap s Godzilou, ale se svou tonáží zapadne dřív, než řekneš "vezmu to zkratkou...".

Uvítal bych větší variabilitu misí, protože unylé tahání dřeva sem a tam se brzy okouká. Člověk z toho má trochu pocit, že se tyhle velké bestie, se svou amortizací a spotřebou, pro těch pár klád ani nemůžou zaplatit. Ale stačí kouknout na youtube a hned je jasné, že tohle je prostě true story.

Na začátku je potřeba si vše promyslet a naplánovat, což z MR dělá tak trochu i strategii - rozložení trucků, zásobování palivem nebo odkrývání mapy průzkumnými vozidly. S plně naloženým nákladem prostě poslepu jet nechcete. MR není o rychlosti, ale o trpělivosti. O poctivé offroad zkušenosti, ve které hráč nedostane nic zadarmo.

Hodnocení: ✰✰✰✰

+23
  • PC 95
U titulu Spintires vznikla nadmíru ojedinělá situace, dost možná nevídaná.

Krátké shrnutí:

Vývojář Spintires se pohádal (jak jinak než o peníze) se svým vydavatelem a vznikli dvě separátní, prakticky totožné odnože této unikátní herní hříčky. Spintires – the original game a MudRunner: Spintires. První jmenovanou „spravuje“ původní vydavatel Oovee games, druhou jmenovanou má pod palcem samotný tvůrce původního Spintires pod vydavatelem Focus Home Interactive. A přímo se nabízí srovnání obou titulů. V čem je který lepší a který, jakožto bahňácký veterán, bych doporučil hráči titulem ještě nepolíbeným? Srovnáme si to.

Nejdříve mi dovolte pár poznámek ke hře samotné:

Setkal jsem s ní před lety poprvé u videa na Games.cz, kde jí ještě v předběžném přístupu zkoušeli Pavel Dobrovský a Lukáš Grygar. Když jsem si video z dlouhé chvíle pouštěl, přišlo mi to jako totálně ujetá věc. Jak by mohlo někoho bavit brodit se s náklaďákem bahnem a svážet fůry dřeva? Taková ptákovina přeci nemůže být zábavná, říkal jsem si. Jenže čas pokročil a já zjistil, že jsem jejich bahnitou odyseou zcela pohlcený. Video uplynulo neskutečně rychle a já už se sháněl po hratelné verzi. Po rozehrání a mírném rozčarování jsem si řekl, že to vzdám… ale až dorazím alespoň k pile. U pily jsem si řekl, že bych mohl dojet ještě k té druhé garáži, abych viděl co se stane, u ní jsem najednou dostal chuť přebrodit - se starým, modrým ZILem - řeku (marně). Když jsem na mapě odemkl úžasně průchodný KrAZ a povedlo se mi to, už jsem měl chuť svézt alespoň jednu fůru a otestovat tím své řidičsko-technické schopnosti… a tak osobních výzev přibývalo a já na té hře strávil další týdny a bavila mně stále více a více. A vždy se k ní s radostí vrátím, neboť má bezkonkurenční jízdní model, představuje ideální odpočinek a hardcore výzvu zároveň, a díky ní jsem naprosto propadl obřím sovětským monstrům na čtyřech (respektive šesti a více) kolech. Tahle hra má pro mě osobně i jiné prvenství – naučil jsem se kvůli ní řadit a to jsem v žádné jiné „autíčkové“ hře dělat nikdy nemínil. O její komplexnosti se tu trefně a výstižně rozepsal uživatel Garret a je nemám víc co dodat.

Politika a její vývoj kolem hry mne tedy, jakožto skalního fanouška, nenechala chladným a se zájmem jsem sledoval její vývin jak herní, tak zákulisní. Když se mi naskytla příležitost koupit si MudRunner a podpořit tím tvůrce samotného, rád jsem mu svých dvacet éček věnoval, ale nedalo mi to a nedávno jsem si pořídil i druhou odnož hry, abych si to srovnal. Nyní už mohu porovnat obě hry. Vezmu to heslovitě.


MudRunner/Spintires:

+MudRunner má lépe rozvržené ovládací rozhraní.
+MudRunner má pohled z kabiny.
+MudRunner má animovaný zůstatek paliva v nádrži.
+MudRunner disponuje zábavným systémem výzev.
+MudRunner má opravdu promyšlený tutoriál.
+MudRunner má více základních vozidel.
+MudRunner má mnohem pohodlněji rozvrženou šaltpáku, takže zadávání kvaltu je příjemnější a plynulejší.
+MudRunner má chytrý systém závor na silnicích, aby vám nenásilně zkomplikoval dopravu dřeva.
+MudRunner na mapě graficky znázorňuje úroveň hloubky vody - věřte, že tahle informace je pro plánovaní tras extrémně důležitá.
+MudRunner má aktivnější komunitu a více módů.
-MudRunner má o dost zjednodušený „brodivý“ a jízdní model, který nepředstavuje tak velkou výzvu.
-MudRunner má o trochu horší grafické zpracování
-MudRunner nemá v základu českou lokalizaci (je možné ji externě aplikovat, ale při každém updatu jí musíte aplikovat znovu – Steam verze).
-MudRunner se přestává vylepšovat, neboť se chystá regulérní pokračování.

+Spintires má mnohem obtížnější a nekompromisnější jízdní model a to představuje ohromnou výzvu.
+Spintires má o něco lépe zvládnuté zvuky vozidel a prostředí.
+Spintires má vyladěnější a o několik úrovní pokročilejší grafiku – zejména částicové efekty a... bahno.
+Spintires má naviják na vozidlech s o něco větším dosahem a tudíž je mnohem použitelnější.
+Spintires je již v základu lokalizován do češtiny.
+Spintires má lepší ovládání kamery.
+Spintires se začalo v poslední době horečně vylepšovat a brzy mu vyjde černobylské DLC, které vypadá více než atraktivně. Přeji si, aby to vyprovokovalo "závody ve zbrojení" mezi MudRunnerem a Spintires.
-Spintires má k vzteku nedotáčivá vozidla. Naprosto nelogická nesmyslnost a největší mínus této verze.
-Spintires má méně základních a komunitních map.
-Spintires má (čistě můj pocit) poddimenzovanou sílu motorů vozidel a jejich kroutícího momentu.

Resumé?

MudRunner je zkrátka o něco přístupnější verzí této zábavné, bahnité hříčky. Je na něm znát rukopis a vize jejího duchovního otce a celkově je vyladěnější na těch správných a potřebných místech. Ale to neznamená, že by Spintires bylo horší, jen se ubírá trochu jiným (pro někoho jistě správnějším) směrem a mě hodně bavilo porovnávat v obou těchto verzích. A ano, u obou jsem se královsky bavil… opět :-). A to z obou titulů činí hry, kterým se vyplatí dát šanci. Začněte ale nejdříve právě MudRunnerem.
+15