Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Není třeba chodit kolem horké kaše, třetí a poslední díl série Soldier of Fortune je rozhodně ten nejhorší. Vývoj se přesunul na Slovensko do studia Cauldron, které má na kontě hry skvělé, průměrné i špatné a Payback bohužel patří mezi ty slabší. Pravděpodobně nejpovedenější stránkou hry je grafika. Prostředí i modely zbraní vypadají pěkně a celkově hra neuráží ani dnes. Zvuk je na tom hůře. Za celou dobu se mi nepodařilo vyladit hlasitost tak, aby hudba nerušila a při jejím vypnutí zase nejsou slyšet dialogy a zvuk v některých cutscénách. Problém může být způsoben moderním systémem, ale nedostal jsem se k otestování na něčem starším než Windows 7.

Hratelnost je výrazně arkádovější než dříve, inteligence protivníků slabší než ve Wolfenstein 3D a místy hra připomíná spíše on-rail střílečku. K tomu přispívá i design levelů, který je až na pár výjimek silně koridorový. Za zmínku nestojí ani neuspořádaný příběh boje proti terorismu. V hlavní roli tentokrát není John Mullins a ani se na hře nepodílel, což je bohužel dost vidět. Payback je vlastně ve všem mimo tématu odklonem od ducha série. Zachován zůstal pouze systém simulující poškození těl, ale tentokrát je vyhnaný do extrému. Například není problém mnoha zbraněmi ustřelit jednou ranou hlavu... Na konec uvedu jedno pozitivum a tím je herní doba. Za pět hodin bylo po všem a to i při opakování bojů s nesmyslně navrženými bossy. Během hodinky hraní denně si zastřílíte a pár slušných momentů hra také nabídne. Pokud ke hře přistoupíte jako k tupé střílečce pod úrovní třeba Serious Sama, nudit se nebudete, ale jako pokračování série naprosto selhává.
+26
  • PC 20
SoF Payback jsem hrával v době, kdy se ke mně dostala jedna/dvě hry jednou za půl roku a každá taková hra byl v mých očích dokonalý herní počin. A jak já si zrovna tuhle střílečku užíval. Průchod úrovní byl jen o tom běžet dopředu a střílet do nepřátel, kterým občas zmizela noha nebo hlava. A vlastně se na hru nekoukalo špatně, což platí i dnes. A to je jediné plus, které u mě tahle hra má.

Bohužel dnes se hra nehraje vůbec dobře, neboť nedělá nic dobře. Dělá něco maximálně průměrně. Střelba, design úrovní, příběh, postavy nebo náplň úkolů nic nestojí za zmínku. Dialogy plné testosteronových hlášek a vtipných slovních hříček nepůsobí vůbec dobře, a to i přesto, že je to všechno evidentní nadsázka. Spawnování nepřátel přímo před obličejem nebo nesmyslné přestřelky s bossákama v uzavřených prostorách jsou určitě ty nejzásadnější nedostatky, které jsem s hrou měl. Nenapadá mě vůbec nic, co bych mohl vyloženě pochválit. Před dvěma lety jsem díky výzvě narazil na Red Mercury a jakkoli jsou si hry ve své podstatě hrozně podobné, Red Mercury je mnohem zábavnější budgetovka, která ví co dělá.

Překvapilo mě, že má hra zde na Databázi tak vysoké hodnocení. Jestli je to tím, že to dělalo legendární studio Cauldron nebo tím, že je prostě hra zábavná a já to jen nevidím. Každopádně takhle rychle mi růžové brýle z nosu dlouho nespadly a jsem si jistý, že tuhle hru nikdy nezapnu. Důvod proč dávám takové hodnocení je grafika a délka, která i přesto, že je uměle natahovaná, nepřesáhne dobu tří hodin, což je v tomhle případě rozhodně pozitivum. A taky hru nemůžu moc sestřelit, jinak bych hru nemohl vměstnat do jedné z kategorií letošní výzvy.

Herní výzva 2022 - 5. Na vážkách
+15
  • PC 30
První hra v mém životě, kterou jsem ve vzteku musel na chvíli vypnout kvůli tomu, že se mi dařilo. Že to nedává smysl?
No, zhruba někde v půlce "příběhu" jsem se dostal do malého pouštního městečka s jasným úkolem - zlikvidovat jednoho černošského vůdce, který ale seděl v nesestřelitelném vrtulníku a kroužil nade mnou a sem tam po mě vystřelil raketu. Úkolem této, řekněme, unikátní mise bylo tedy přežít nájezdy pozemních jednotek a mezitím neschytat střelu z vrtulníku. Prvních pět minut střílení do stále se opakujících a stejně vypadajících skupinek protivníků bylo ještě v pořádku, po deseti minutách už jsem začínal být lehce otrávený, po patnácti minutách už se ve mně začínala hromadit zloba a absolutní nepochopení, čeho tím asi autoři chtěli dosáhnout..no a po dvaceti minutách už letěla myš přes pokoj do zdi, následována okamžitým vypnutím hry bez jakéhokoliv zájmu na tom, jestli se někde v průběhu mise sama uložila nebo ne.
Při opakovaném zapnutí jsem již tuto pakárnu dohrál s klidem až do konce a nutno podotknout, netrvalo to naštěstí moc dlouho. Herní doba je relativně krátká, což je z mého pohledu bráno jako naprostý klad.
Připadá mi, že se tvůrci zaměřili pouze na efekt a grafickou stránku hry (která je mimochodem velmi dobrá) a úplně vypustili ten zbytek. Exteriéry jsou většinou krásné a uvěřitelné, zpracování samotných zbraní také nezaostává a například dobíjení granátometu je úžasně zdlouhavé a detailní. Navíc je zde možnost každou ze zbraní vylepšit nějakou přídavnou jednotkou. Dobře, to není špatné, nicméně třeba nechápu, na co mi asi bude laserové míření na brokovnici. Tady zároveň to dobré končí..
Nepřátelé jsou neuvěřitelně hloupí a jejich jedinou výhodou proti vám je jejich počet. A zapomněl bych, herní skripty. Ještě jsem se snad nesetkal s tak blbě naskriptovanou hrou, tady se prostě úplně jednoduše stane, že stojíte uprostřed dvora zcela sám, uděláte půl kroku dopředu a najednou je kolem vás na téměr prázdném prostranství dvacet panáků se samopalem. Další věc, střelíte nepřítele do hlavy a buď mu ji celou ustřelíte a nezůstane ani krk, jen gejzír krve nebo střelíte nepřítele tak samo do hlavy, on zavrávorá, je zřejmě omráčen a neútočí na vás, ale stále žije. V této chvíli do něho můžete vyprázdnit i padesát zásobníků z nejsilnější zbraně a nic se nestane. Ne, musíte si prostě počkat zhruba tři vteřiny, než se uvede do použitelného stavu a poté ho dorazit. Děs a hrůza.
Pitomosti typu autoheal a autosave snad ani nebudu rozpitvávat, příběh je klasicky o ničem. Co bych ale určitě ještě zmínil je výdrž takzvaných "bossů", což jsou chlápci, kteří vypadají úplně stejně jako normální vojáci nebo nepřátelé, akorát mají asi 34x větší výdrž než všichni ostatní, dokonce i vy se svým slavným samoléčením se můžete jít klouzat. Ale nic se nebojte, stačí tři až pět plných zásobníků z AK-47 přímo do hlavy a je po něm..
Jako střílečka ze série SoF je tato hra hodně špatná a zaslouží si za zničení dobrého jména série ještě o 10% méně, jako budgetová střílečka sama o sobě je jenom špatná. 30%.

Pro: grafika, částečně vylepšování zbraní

Proti: vše zbylé..

+27
  • PC 45
Série Soldier of Fortune se vyznačuje především svou brutálností s hektolitry prolité krve. Třetí díl s podtitulem Payback, který byl mým prvním setkáním se slovenskými Kotlíkáři, v tomto směru pokračuje ve šlépějích svých předchůdců, ale to je bohužel vše, co má s ostatními díly společné.

Sympatický mariňák John Mullins byl nahrazen nejdrsnějším drsňákem jménem Thomas Mason, který se snaží chovat jako Duke Nukem, ale narozdíl od Duka mu to machrování a hláškování vůbec nejde. Hned v menu mě zarazilo problikávání bílých proužků na obrazovce, ale myslel jsem si, že to je asi záměr. Když se ale tyto proužky objevily vždy při míření optikou nebo když na obrazovce vyskočil nějaký text, došlo mi, že takhle to asi tvůrci neplánovali.

Dobře, tohle se dá přežít, za něco si ta hra musí zasloužit své umístění v nejhorší stovce, takže hurá do ustřelování končetin a rozstřelování hlav. Tato destrukce nepřátel je sice zpracována vcelku zvláštně, ale dost jsem se u ní bavil a považuji ji za jeden z mála kladů celé hry. Tím dalším je reakce nepřátel na postřelení (když tedy nedojde ke zmíněné likvidaci). Při zásahu do krku se za něj dotyčný chytne, což vypadá opravdu efektně a co mi přišlo ještě lepší, jsou postřelení nepřátelé ležící na zemi, kteří těsně před smrtí ještě vyslali nějakou tu salvu mým směrem.

Co mě naopak nepotěšilo, byla inteligence osvobozených vězňů, kteří mi měli ukazovat cestu a nabíhali při tom přímo pod hlavně nepřátel. Nezbývalo mi tak nic jiného, než je předběhnout a Rambo stylem postřílet vše živé dřív, než se na dané místo moji chráněnci dostaví. Nepřátelé také moc rozumu nepobrali, ale při tom neskutečném počtu neustále nabíhávajících sebevrahů bych chytrolíny asi nezdolal.

Hra mi nabídla pár pěkných lokací, především pak džungli s vodopády v Barmě, ale bohužel jich moc není. Celkem je totiž Mason vyslán pouze na pět misí, sice rozdělených na patnáct částí, ale pořád je to pět misí. Co vůbec nechápu je přítomnost tlumičů. Nepřátelé mě slyší, i když tuto pomůcku používám a hlavně o mě ví, už když jsem sto metrů od nich, takže stealth postup je zde naprosto vyloučený.

Pro: destrukce nepřátel, reakce nepřátel na postřelení, Barma

Proti: Thomas Mason, problikávání obrazovky, inteligence vězňů, příliš velké množství nepřátel, jen pět misí, nemožnost stealth postupu

+17
  • PC 50
I přes negativní recenze jsem neodolal a sehnal si i třetí díl SoF. Tentokrát nebude žádné nostalgické vzpomínání, protože trojku, stejně jako prakticky žádný 3D akci po roce 2006 jsem nikdy nehrál.

Proto pro mě byl začátek trošku šok. Krásná grafika plná detailů, všechno bouchá, lidi křičí. Tvůrci se s tím nemažou a bez tutoriálu Vás hodí doprostřed válečné vřavy někde v ulicích. Graficky je na co koukat - džungle s chýšemi, afgánské hory a vůbec exteriéry se povedly. Interiéry, zejména finální klub trošku váznou.

Příběh je na nasrání a to hned natřikrát. Zaprvé nemá nic společného s předchozími díly a to ani hrdinu, místo Mullinse je to nějaká rádobydrsná vypatlaná guma (podobnost s Chaserem od stejné firmy je v tomto zarážející). Zadruhé i přes čtení brífingů to nějak extra nenavazuje, prostě honíte jednoho teroristu za druhým, až ulovíte toho posledního a získáte kufřík. A zatřetí pak o ten kufřík přijdete! Hrdina co zvládl stovky vojáků se nechá překvapit a obrat nějakou káčou, zřejmě aby bylo pokračování

A hratelnost? Ze začátku jsem si lebedil - hra je opravdu řežba, máte na výběr z nespočetně možných zbraní (které se dají i upravit), krvavost funguje stejně jako v prvních dílech a končetiny i hlavy jen lítají. Míření funguje jakžtakž, i když kvůli rozptylu jsou třeba statické kulomety absolutně nepoužitelné.

Brzy ale hratelnost dostala na frak moderníma fičurama. To že odpadá sbírání lékárniček a místo toho se léčíte autohealem v klidu tak nějak beru. To že Vám do sebelepší zbraně dojdou brzy náboje a stejně musíte sáhnout po tom kalachu je už horší, stejně jako to že pobere jen 2 zbraně a nic se nedá sbírat (kromě zbraní od nepřátel).

Tvůrci však přidali i šipečku, která vede k cíli a tak se z lineární hry stal absolutní tunel. Nic Vás nemotivuje někam chodit bokem, protože tam stejně nic nenajdete. Takže jdete slepě jak dement za šipkou, kosíte enemíky a "kocháte" se skripty.

Ano hra je proskriptovaná až běda a to tím způsobem, že dokud nedojdete na trigger, nepřátelé se neobjeví. To si klidně můžete obhlíže základnu sniperkou a libovat si jak je prázdná, jenže v okamžiku kdy tam vstoupíte se na Vás sesypou ze všech stran. Nejpitoměji to působí při sestupu do kráteru, kde se nepřátelé objevují nejspíše z čistého vzduchu.

Mor největší je nemožnost ukládání, což má nahradit systém checkpointů. Ty jsou od sebe kolikrát pěkně daleko a až budete nějakou obtížnou pasáž opakovat poněkolikáté, tvůrci pěkně poděkujete. Zvlášť ke konci, kdy na Vás v naprosté tmě útočí nepřátelé s brokovnicemi, schopni zabít Vás na jednu ránu. I přes opakování jsem ale hru dohrál za necelých 7 hodin, čili snaha natáhnout hratelnost tvůrcům nevyšla.

Poslední u čeho se zastavím jsou bossové. Chápu že boss musí vydržet, takže je to ve většině her nějak ošéfované. Ještě nikdy jsem ale neviděl tak dementní situace, kdy děláte těžkým kulometem bossovi z hlavy doslova guláš a on stále v klidu stojí, střílí a vysmívá se Vám.

Zkrátka abych to nenatahoval - SoF3 je graficky pěkná a brutální řežba, která ale trpí pro mě nepřekousnutelnými fičurami moderních stříleček a navrch je dementní až běda.

Pro: Pěkná grafika, je to řežba

Proti: Nemožnost ukládání, skripty, absolutně lineární, nesmrtelní bossové, dementní příběh

+20
  • PC 50
Herní výzva. Nad Tatrou sa blýská! Tohle byla docela slabota. A to jsem se snažil být hodně shovívavý. Tuhle sérii mám totiž docela rád. Imponovalo mi na ní, že se nemuselo tolik přemýšlet. Bylá to zábavná brutální výplachovka. Nemuseli jste dát nepříteli dva zásahy z brokovnice do hlavy, aby umřel. Tenhle díl to ale zavedl do absurdna. Totální arkáda.

Příběh nedává vůbec žádný smysl. Hrajete tady za nějakého lovce teroristů. Jdete po nějakých nebezpečných lidech. Ale proč? To se tady z těží dozvíte. Nějaké rozhovory tady jsou. Spočívají ale jen ve vyhrožování smrtí. V praxi jdete do mise. Postřílíte nějakých 150 tupých panáků, aby tělesnou stavbou úplně stejný člověk vydržel pět zásobníků samopalem do hlavy.

Hra je brutální. Spíš k smíchu. Pistolí ustřelíte hlavu. Kalachem odstřelíte na jednu ránu nohu ve stehně. Nepřátelé jsou jak napuštění panáci, kteří po zásahu prasknou a vylejí se z nich hektolitry krve. K tomu jsou ještě naprosto tupí. Neumí se krýt, házet granáty nebo si jenom dřepnout. Umí jen po velkých počtech naběhnout do rány. Celá hra je vlastně o tom 4 hodiny střílet, aby to náhle skončilo. Bez jakýchkoliv emocí nebo vysvětlení.

Technická stránka je na tom docela dobře. Hra pěkně vypadá. I když v nastavení se toho moc nastavit nedá. Jen rozlišení. Nepadá to a hudba ujde. Zbraně jsou pěkně ozvučené a zpracované. Vlastně mě to střílení docela bavilo. Nemohl jsem to tak nějak přestat hrát. Mění se hodně prostředí. Není to stereotypní. Akorát jsem si to teda měl dát do kategorie za den hotovo.

Tupější střílečku jsem dlouho neviděl (jestli někdy). Slušný úpadek skvělé série. Kdybych za to dal plnou cenu po vydání, tak bych se asi tolik nebavil.

Pro: zbraně, pocit ze střelby, příjemné kulisy, total oddychovka

Proti: rozpadající se nepřátele, nesmyslný děj, délka, ubohá UI, tupost, total arkáda, nadpozemští bosové

+24
  • PC 55
Po hodně dlouhý době se pokusím napsat zase něco o nějaký hře o který jsem chtěl něco napsat. Historie SoF pro mě osobně je trošku podivná(jsem frajer že si jí ještě pamatuju).

Byl rok přibližně 2004 a já poprvé hrál Double Helix a byla to též jedna z her která díky brutalitě mě celkem odrovnala(až asi o rok jsem hrál Postal 2:-)) v té době jsem taky kupoval časopis Score a když jsem se dozvěděl že má vyjít SoF 1 tak jsem málem ucvkrnul do kalhot.

Hned po koupení jsem si hru zahrál a zamiloval. Po pár letech bylo ohlášeno třetí pokračování. A jelikož jsem se moc nezajímal a o výrobce a neměl jsem tušení kdo to ten Cauldron je tak jsem se i tak těšil. Poté co hra vyšla tak jsem si jí sehnal a pamatuju si že jsem měl jakýsi glitch kde jsem měl nastražit detonátor ale neobjevil se. Tak jsem hru vypnul a už nikdy nehrál. No a dnes zrhuba po 8 letech jsem se ke hře vrátil tentokrát na PS3. Takže můžu jakž takž srovnávat.

Takže čeho si nevšímat je příběh jelikož scénárista byl při psaní přinejlepším po lobotomii. Za 1) příběh je plný klišé kde každý každýho zrazuje, hlavní boss má neuvěřitelný prachy na miliony vojáků a pancéřáků a helikoptér. Navíc díry a nesrovnalosti(především hned na začátku s Millerem) moc nepomáhají.

Navíc tu je naprosto příšerný voice acting který se k postavám vůbec nehodí(btw. pěkná debilita křičet na někoho který je 15 metrů nad vámi v helikoptéře, ti teroristi mají dokonalý sluch). Naneštěstí střelba zbraní je hodně solidní.

Grafika nebyla vůbec špatná a efekty výbuchů a především granátů byly celkem impozantní, končetiny a krve bylo celkem dost ale zdálo se mi že systém poškození, který měl být velkou devízou, byl poněkuď odfláknut.

Samotný gameplay byl celkem zábavný střílet teroristy je vždycky zábava. O nic jiného nejde, jen chodit a střílet, nic jako řídit vozidlo sednout si za turret a jet skriptem tu neexistuje, stejně jako stealth který jsem chtěl používat(a navíc vám váše šéfová řekne sama aby jsme se pokusily být potichu). Navíc některé zbraně "jakoby" nebyly srovnány, brokovnice na blízkost třeba nedokáže často někoho zabít. A jak je sakra možný že 6-kalibrová bouchačka nezabije headshootem?

AI je stupidní, naběhne za nic se nekryje a nechá se zabít, nebo se kryje tak že se skrčí a je jim vidět celý tělo kromě noh. Navíc místo aby střílely tak se rozeběhly a byly skoro 200 metrů a chtěly vás zabít pažbou. Navíc předposlední boss je neuvěřitelně levnej a tvůrci si ho mohly odpustit. Takhle nasranej jsem u bosse dlouho nebyl.

Hra mi trvala na střední obtížnost nějakých necelých 7 hodin což je hodně málo, ale nebylo mi to moc u téhle hry líto. Myslím že kdyby byla delší tak se stane monotónější a upadne do větších sraček.

Můj finální verdikt je lehce nadprůměrný a to hlavně díky tomu že jsem se moc nenudil. A přece jenom znám horší FPSka.

Pro: grafika ujde, gameplay ujde, hudba sem tam dokáže nabudit

Proti: dabing, bossové, některé zbraně, AI, divná koridovost

+15
  • PC 35
Netušil jsem, že zkompletovat komentáře pro celou sérii SoF bude tak obtížné… A též jsem netušil, že je možné tak zkur… ehh, zkazit herní značku, co sázela na celou řadu věcí od kvalitního designu map, přes zásahový systém až po výzvu v podobě upravitelné obtížnosti. Payback ve skutečností stojí a padá jen na jednom a to na brutalitě. Všechno ostatní jde až na světlé výjimky do háje a Cauldroni tak zpackali vše, co se dalo.

Už od počátku jsem vzhledem k nechvalně proslulým tvůrcům přistupoval k SoF opatrně. Říkal jsem si, že i kdyby udělali hru jen zpoloviny tak dobrou jaká byla dvojka, bude to trochu slabší průměr, ale já budu jakš takš spokojený. S heslem ‚jednou a dost‘ jsem zkrátka dopředu počítal, jen se to během hraní vyvrbilo tak, že slůvko ‚jednou‘ vymizelo a zbylo jen ‚a dost‘. Nakonec jsem to však dokázal a Uninstal spustil až po závěrečných titulcích. Uff.

Po spuštění hry vedly mé kroky jak jinak než do nastavení. Tady jsem navolil klávesy, přičemž jsem se párkrát pozastavil nad jejich skromným počtem. Dokonce už ani není možné zbraně přímo vybírat, ale jen protáčet kolečkem myši (či klávesami) celou sadu. Alespoň, že hrdina unese jen dvě zbraně + pistoli a granát. Poté jsem upravil rozlišení a pak marně hledal další grafické nebo prostě jakékoli pro mě důležité volby. Spustil jsem singleplayer a též marně hledal ikonku tutorialu. No dobře, buďme shovívaví, nakonec tutorial není žádný důležitý prvek, ale může potěšit. Pak jsem začal vybírat obtížnost a s nechutí zjistil, že tlačítko Custom je pryč! Proboha proč?! Takže jsem zvolil střední obtížnost a v animaci, zcela zbytečně vyhlížel Johna Mullinse. Ukázalo se, že příběhová návaznost s prvními díly je takřka nulová (zůstal jen Shop) a že Payback není nic jiného než nacucané klíště, co saje krev (opravdu jen tu krev) ze svých hostitelů. Mohlo se to klidně jmenovat jen ‚Payback‘ anebo ‚Morová rána mezi teroristy‘, ale místo toho je to SoF, což patrně hromadně přiláká hráče, aby mohli po spuštění hry hromadně pronést profláklé WTF a rvát si vlasy za to, že se nechali napálit. Je to typický příklad dnešního krátkozrakého byznysu – mít kupce, nikoli spokojené hráče. A pak se firmy diví, jak kvete stahování z Torrentů.

Alespoň jeden prvek ze SoF ve třetím díle (dále jen v Klíštěti) zůstal a to výběr zbraní na počátku mise. Akorát mě přišlo sakra hodně divné, proč jich je na začátku odemčených tolik… Ve skutečnosti je zbraní ohromné množství, avšak nejsou mezi nimi kdovíjak velké rozdíly (co se zbraní v daných kategorií týče). Šance vyzkoušet si ve hře všechny zbraně je takřka nulová (zdravím CoD). Ale co už, vybral jsem si samopal a brokovnici a pustil se do vítané novinky – úprava zbraní. Na spoustu zbraní je možné přidat vylepšováky jako všelijaké druhy mířidel, optiky, tlumiče, granátomety a další. Ve druhém díle se tahle vychytávka objevila jen u dvou zbraní, tady je to u většiny. Je to celkem dobré zpestření a taková mířidla by ve hře měla velkou váhu, kdyby ovšem tvůrci alespoň umožnili vypnout ten otravný a věčně překážející zaměřovací křížek, který navíc mění barvu při najetí na nepřítele či spojence. Bože, to všechny novější FPS, úplně všechny, jsou dělané pro idioty?! Já přece nejsem takový blbec, abych si nevšiml, na koho mířím!

Hra mě okamžitě uvrhla do dění kdesi v Afghánistánu. Rozhlédl jsem se okolo a zjistil, že grafika je celkem slušná, prostředí podivně béžové a že modely zbraní i lidí se mi v druhém díle líbily možná i víc. Pak jsem prozkoumal HUD a marně hledal ukazatel brnění a zdraví. Takže ano – je to tak – Autoheal! Sakra ten výčet ‚Proti‘ na konci komentáře bude ale dlouhý… Znovu jsem se rozhlédl a vidím ikonku spojence i úkolu kdesi v dálce. To kdyby náhodou nějaký puberťák dostal záchvat vzteku z toho, že už půl minuty hledá cestu dál a nemůže ji najít. Klíště je zkrátka typická opičárna dnešní doby a to, že je dnes takový trend, neznamená, že budu spokojeně přikyvovat.

Design map a náplň misí taky není nic moc. Úkolem je většinou někam projít nebo něco podminovat. Prostředí se sice často střídá, ale mapy nejsou žádná sláva a navíc takřka úplně chybí interiéry, což brutálně omezuje využití brokovnic. Pohyb po mapách je také někdy zvláštní - čas od času jsem narazil na nizoučký plůtek, který nešlo ani přeskočit. Občas jsem vyhodil granát, ten se odrazil od neviditelné překážky a spadl mi na hlavu. Anebo a to mě fakt dostalo - v první misi je ulička s prádlem na šňůrách a já chtěl uličkou projít, jenomže to nešlo a já musel prádlo jedině podlézt! Kdyby tam visely Listerovy spodky tak to beru, ale takhle?!

Když nepočítám protivníky, jsou mapy tak prázdné, až bych se nedivil, kdyby kolem mne proletěl chuchvalec bordelu, jak někde na poušti. Což o to, místa kde by se dalo něco najít tu jsou. Navzdory linearitě je zde řada slepých odboček, dvorků, jeskyní,… jenže v nich není vůbec ale vůbec nic! Nikde žádná munice, žádné granáty, žádné předměty, jen zcela výjimečně se tu a tam povaluje zbraň. A protože jak už jsem řekl, munice nikde není, musím se spoléhat na to, že zbraň, kterou mám, bude mít v prackách i nějaký ten terorista, jinak nezbude než ji za chvíli vyhodit a vzít si jinou. Bohužel teroristi zase tak rozmanitou výbavu nemají a v jejich rukou se neobjevuje ani polovina všech zbraní.

Nepřátelé jsou vůbec zvláštní patroni. Umí se krýt i přesně střílet, ale vůbec neznají granáty (ani ty odjištěné) a někteří se dokonce tváří jako terminátor. Mluvím tu o bossech, kteří s klidem vydrží zásobník z AK. Sice pak vypadají jako červená hromádka čehosi, ale stále žijí. Osobně mi to zase tak špatné nepřišlo a hned jsem si vybavil Dekkera ze SoF I, ale stejnak je to zbytečně přehnané, a místy frustrující. Když jsem byl ke konci druhého celku misí naháněn jakýmsi podobným terminátorem a stále se ho nemohl zbavit, moc zábavné mi to nepřišlo. U prvního bosse jsem měl dokonce pocit, že je to nějaký bug a že toho chlápka nejde zabít, ať už udělám cokoli.

To na co Klíště sází nejvíc je přece násilí! Očekával jsem syrovou realitu - tekoucí krev z ran, dobře zpracované kosti a rozplizlé vnitřnosti, nakonec hra je z roku 2007 a pět let od SoF II musí být znát. A výsledek?! Neměl jsem pocit, že střílím do lidí, ale do sešitých panáků. Jako opravdu nejsem žádný zbraňový expert, vlastně o zbraních nevím skoro nic, ale neměl jsem pocit, že když se člověk střelí z AK do nohy, ta noha mu uletí. Taky jsem si vždycky myslel, že když se střelí do hlavy, tak kulka proletí skrz naskrz, přičemž vystřelí kus mozku a vyrazí ven rozštěpenou část lebky. Na Slovensku to asi funguje jinak – tam se hlava vypaří a z krku začne stříkat gejzír krve.

Myslím, že tady ani není moc, co shrnovat. Payback není SoF, ale klíště a to se ještě držím v rámci slušnosti. Hrozná hra.

Pro: Výběr zbraní a jejich modifikace, občas souboj s bossy

Proti: Autoheal, ukazatele cesty, prázdné mapy, špatná AI, podivný zásahový systém, žádné nastavení grafiky, zjednodušení snad všeho, málo interiérů

+21
  • PC 35
Dnes udělám podruhé výjimku a napíšu koment je hře, kterou jsem nedohrál. Jako omluva může sloužit, že jsem jí věnoval určitě aspoň hodinu hraní a snažil se na ní najít něco, co by mě donutilo hrát dál. Nepovedlo se. Payback pro mě osobně bylo hrozně velké zklamání, protože předchozí díl Double Helix mě opravdu dost bavil a čekal jsem minimálně něco podobně kvalitního. Navíc, když videa a screeny před vydáním nevěstily až tak velký průšvih.

Nejnovější SoF je budget jak vyšitej, tady je pár bodů, proč jsem tu hru prostě nemohl hrát dál.

1) v nastavení grafiky nelze skoro nic změnit, jen rozlišení a jas. Hra byla i přes to, jak vypadá docela náročná, v době kdy jsem to hrál jsem neměl nijak zastaralou sestavu a přesto to jelo prapodivně.

2) prolezlé skriptama, což by samo o sobě tak moc nevadilo, když se s tím umí zacházet, tak může být výsledek opravdu dobrý, jako třeba v sérii CoD, ovšem to rozhodně není tenhle případ. Tragédie.

3) inteligence nepřátel na bodě mrazu, tohle by mělo úspěch tak deset let zpět, kdy všechno ještě dokázala zachránit ucházející grafika.

4) při sprintu se nedá zatáčet! ne fakt jsem tam nechtěl běhat slalomy v nejvyšší rychlosti, ale aby nebylo ve sprintu možné ani trochu zkorigovat směr běhu, to jsem asi ještě nezažil

5) jeden velký koridor, který si ani nehraje na nic jiného. V součtu s předchozími výtkami to už jenom kompletně zabijí.

Abych jenom nekritizoval, tak krve je dost (možná až moc) a destrukce těl, ačkoliv imho nemá s realitou až tak moc společného, není špatná, jen asi trochu přehnaná. To ovšem nemá šanci hru jakkoliv zachránit.

Odinstalace byla bez problémová, aspoň jeden výrazný klad na závěr :)

Pro: Dá se to v pohodě odinstalovat, chvíli může zabavit ustřelování končetin a hlav

Proti: AI, level desigh, grafika, herní mechanismy ... prostě vše, co není v "Pro"

+16
  • PC 60
Pokračovaní celkem povedené FPS Soldier of Furtune od "mistrů" ze studia Cauldron. Když byla hra ve vývoji měl jsem zkrátka pocit že to žádná pecka nebude, přecejen studio nemá za sebou snad ani jednu dobrou hru (minimálně za poslední dobu), navíc už pěkně posrali pokračovaná KOTT. Hra vyšla a už recenze napovídali, že svému jménu rozhodně čest nedělá...

SoF se vždycky zaměřoval ne detailní poškození protivníků, což v tomto díle samozřejmě nechybí, čímž se hra od ostatních béček alespoň takto odlišuje. AI nepřátel je na standartní úrovni, nechybí ani spousta skriptů, které jsou ale spíše na škodu. Dále tu očas narazíme na nějákého toho bose, kteří jsou samozřejmě odolnější (půl zásobníku z AK do hlavy a furt nic, co je sakra?), celkově ale těžká není a o životy se tady starat taky nemusíte. Arsenál zbraní je celkem slušný, nechybí ani multiplaayer který ale za nic nestojí.

Naštěstí hra nabízí celkem dobrou hratelnost, což ji zachraňuje a vytahuje z podprůměru, dál je to pěkná grafika a lokace. Celkově je Payback nadprůměrným počinem který se ale dostal do rokou těm nesprávným lidem, jinde by totož s velkou pravděpodobností dopadl jinak

Pro: celkem dobrá hratelnost, počet zbraní, model poškození nepřátel, grafika

Proti: bossové!!!, stereotyp

+11
  • PC 55
Plne sa podpisujem pod rewiew s galerky. Krvavú legendu si vzali na triko tento krát domáci z Cauldronu a je to asi aj vidieť. Jednotvárne levely, priemerná grafika a proklamovaného gore si človek užije snáď len v poslednom leveli v hoteli, kedy dôjde na brokovnicu. Panáci sú ako z lega a rozpadavajú sa na súčiastky po druhej-tretej rane. Samotná akcia je naskriptovaná asi tak, že banda ufonov vybehne rovno pred hlaveň a divák mačká kohútik (zabudnite na Call of Duty, schovávanie, či nebodaj taktizovanie). Toto je outside Doom, otvoria sa dvere a sypeme olovo. Monotónnosť možno vnímať ako výhodu. Hra nestrhne a človek sa k SOF3 vracia, urobí level-dva a mačká quit. Arzenál je krásne tučný a tuning + vyber zbraní na misiu je presne pre mňa. Playtime je zhruba 8 hodín čo je pekelne málo.
+7