Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SiN: Wages of Sin

74
14 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
26.02.1999 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ritualistic.com/games.php/sin/wos.php
V kůži Johna R. Bladea, příslušníka organizace HardCops, opět putujete městem Freeport a jeho okolím. Snažíte se odhalit příčinu, jež stojí za dalším výskytem mutantů. Postupně se přes podzemní stoky, laboratoře, skladiště, doky, muzeum, kasino, diskotéku a další lokace, dostanete až na konec a doberete se závěrečného rozuzlení.

Hlavní hrdina se od původní hry v tomto mission packu naučil pár nových dovedností. Takže může svítit baterkou jako v Half-Lifu, nebo šplhat po laně a používat infračervené brýle v temných zákoutích. Přitom stále nezapomněl na to, co měl na starosti už předtím. Hackování počítačů, hledání přístupových klíčů a hesel, či vypnutí elektrického proudu je tedy jeho náplní i tentokrát v řadě povinných i nepovinných úkolů. Nově se může krom střílení i plížit a vybrat si, jakým stylem misi absolvuje, zda tichým nebo hlučným.

Z nových zbraní si vyzkoušíte střílení z pistole obouruč, plamenomet, pulsní pušku, kuši střílející místo běžných šípů jakýsi sliz nebo batoh se samonaváděcími raketami. Protivníci byli obdařeni dokonalejší umělou inteligencí, proto na vás nyní daleko lépe útočí, kryjí se a uskakují. Misí je ve Wages of Sin obsaženo sedmnáct, ty tak poskytují herní dobu u datadisků obvyklou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Paradoxně jsem si užíval hlavně kritizovanou první půlku, především pak průpovídky Blade a JCho byly zábavné. Moment, kdy Blade požadoval frekvenci na poslech rádia a JC zrovna koukal na jakýsi komediální seriál, mi dokázal hnout koutkem. Druhou půlku už jsem si protrpěl nejen kvůli respawnu nepřátel, rychle se zavírajícím dveřím nebo chudému level-designu, ale taky díky naprosto otravnému souboji s bossem.

SiN datadisk zestárnul hrozně rychle a ačkoli stále přináší velkou dávku interaktivity (na FPS střílečku), dnes už nedokáže nabídnout dostatečně zábavnou hratelnost. Pocit ze střelby je nanicovatý, pohyb v úrovních nepříjemný a některé pasáže byly natolik prázdné a nezajímavé, že to muselo razit do očí už v roce '99.

Veliké zklamání.
+8+7 / 0
  • PC 75
Priznám sa hneď na úvod, že z datadisku ku hre, ktorá má veľmi milo prekvapila, som bol spočiatku trocha sklamaný. Po tom, čo predviedol pôvodný titul, som od neho očakával asi priveľmi a úvodné blúdenie kanalizáciou a zabíjanie zmutovaných pavúkov a tiež hľadanie tej zašmejdenej karty asi nebolo presne to, čo som si prial.

Našťastie, po slabšom úvode sa hrateľnosť vrátila takpovediac do starých koľají. Tentokrát s trocha väčším dôrazom na "tiché" misie, čo mi moc nesedelo, takže som každú situáciu riešil tým hlasnejším spôsobom. Od autorov je chválihodné, že spustením alarmu hráča nijak netrestajú, hráč sa iba musí vyporiadať s väčším počtom enemákov.
Ako každý správny datadisk obsahuje hra aj nejakú tú novú zbraň, ktoré tu radšej nebudem menovať, pretože si už presne nepamätám, ktoré boli a neboli v pôvodnom SiNovi.

Graficky je to ten starý dobrý SiN, takže ak sa niekomu páčila/nepáčila vizáž pôvodnej hry, bude/nebude sa mu páčiť aj/ani datadisk.

Celkovo mi prišiel Wages of Sin kvalitatívne o niečo slabší, no na druhej strane nemám tvorcom čo zazlievať, keďže nejde o plnohodnotné pokračovanie, ale ako bolo spomenuté už na začiatku, ide o datadisk.

Pro: nové zbrane, noví nepriatelia, nové misie

Proti: časté záseky, slabší úvod

+7+6 / 0
  • PC 85
Datadisk Wages of Sin nadväzuje na predchádzajúci diel. Veľa sa toho nezmenilo, datadisk vylepšuje mechanizmi predchodcu a opravuje aj tých pár chýb spôsobených zasekávaním postáv.

Elexis zmizla a Freeport sa zdá byť zachránený, ale je to len ticho pred búrkou, mafiánsky boss Manero začína svoj vlastný plán na ovládnutie mesta a Blade musí opäť zabrániť katastrofe. Manero pokračuje v stopách Elexis a chce si vytvoriť vlastnú armádu mutantov a vy vybavený novými zbraňami ho musíte zastaviť.

Herná doba datadisku je trochu kratšia, hýbe sa okolo 5 hodín. Prostredia sú opäť originálne (napr. kanály, laboratória, loď, prístav, bar, múzeum a kasíno) , nie je to len ďalšie vykrádanie tých starých, len tentokrát je to viac o interiéroch a temných zákutiach. Do hry pribudla baterka, do ktorej zbierate batérie a tak sa už nemusíte báť tmy. Máte aj okuliare na nočné videnie a odhalenie neviditeľných cieľov.
Blade sa naučil liezť po lane a keby to bol bič mohol by sa porovnávať s Indianom Jonesom.

Váš arzenál zbraní bol rozšírený o využite 2 pištolí naraz a k tomu máte aj tlmiče na stealth misie, pribudol plameňomet, raketový batoh, a Wookieovská kuša. Na konci hry dostanete do rúk aj vrhač miniatómoviek. K zbraniam na blízko pribudla pulzná puška podobná k Unreal Tournamentu, len s touto nerozpučíte protivníka o stenu.
Špeciálne zbrane z predchodcu sa do tohto datadisku už nevošli.

Počty ľudských nepriateľov poklesli, nastal vzostup mutantov, ktorých je v hre niekoľko typov, od klasických Marťanom podobných, cez mutantov, po ktorých smrti z nich vyskočí pavúk, psov a na konci supermutantov zrejme príbuzných s Hulkom.
Dosť nepríjemné sú drony, ktoré sú schopné odrážať rakety, takže ich môžete len rozstrieľať s klasickými zbraňami. Súboje z bossmi tu ani nie sú, raz máte zabiť silnejšieho mutanta potom 3 „Hulkov“ a nakoniec až skutočný boss Manero (ten už vám dá zabrať, ale na Malkolma z Unreal Tournament-u nemá).
Vozidlá, ktoré ste mohli vidieť v predchádzajúcej hre sú tu tiež, ale dlho si v nich neposedíte.

Čo ma potešilo je, že teraz vás už nezaskočí niekoľko možných východov z levelov a vedľajšie misia sa dajú dokončiť (až na úlohu "Zabi sniperov").

Keby bol datadisk len o pár hodín dlhší a rozšírený o pár lokalít, stal by sa dokonalejším ako predchodca , ale takto sú na tom rovnako, ale kvôli príbehu a zabití pár „Hulkov“ hra za to vážne stojí.

Pro: príbeh, nové zbrane, baterka a nočné videnie

Proti: dĺžka príbehu, menej potkanov

+7+6 / 0
  • PC 70
Tato střílečka těžila z Id Tech 2 enginu, jenž je shodou okolností mým oblíbeným jako Unreal engine, takže level design a kvalita textur byli poměrně kvalitní. Svou přednost Quake 2 engine ukazoval ve Wages of Sin deformací různých objektů. Stačilo rozstřelit knihy na polici, rozmlátit dřevěné bedny s municí, střílet do zdí se stopami po kulkách, proskočit oknem nebo vyzkoušet něco jiného. Zmíněná deformace nejlépe vynikla při soubojích s bossy. Ti byli několikerým zpestřením monotónní a nudné hratelnosti.

Kterou v nadprůměru držela občasná nápaditost herních stylů a úkolů. Kromě běžného hackování počítačů, hledání hesel a přístupových karet, deaktivace střílen nebo zapínání elektrického proudu, bylo vyžadováno splnit i nepovinné úkoly. Například vykrást trezor s penězmi, získat diamant, nezničit cennosti v muzeu, neprozradit se, nebo zachránit všechna rukojmí a odvést je pryč. Tyto úkoly mě, spolu s plížicími pasážemi, dokázaly u hry udržet až do konce. Plížení nebylo sice nijak komplexní, ale stačilo nemít v ruce zbraň a nevyvolat poplach. Tudíž jsem protivníky likvidoval osamocené od ostatních, a fofrem, aby nestačili poplach aktivovat. V opačném případě následoval jejich nepřetržitý roj a přestřelka s nimi. Z osvěžujících prvků potěšila i možnost si zajezdit čtyřkolkou a nepřátele snadno přejíždět.

Klasická řežba kolikrát spočívala v procházení tmavých a nepříliš osvětlených lokací. Na náladě mi rozhodně nepřidalo, že jsem se hned v té první musel brodit kanály a spletí podzemních prostor. Což v kombinaci nedostatku impulsů do baterky, a nabíháním mutantů s pavouky, činilo hru strašidelnou a nepřehlednou. Dále nezábavnost vyplouvala na povrch nemožností používat neustále tytéž zbraně a předměty. Po hráči se tak chtělo ať se dostatečně vyřádí, s tím co momentálně má, infračervené brýle byly proto k dispozici zhruba jen dvakrát. Já tedy dával přednost brokovnici, obouruční pistoli, raketometu a samopalům. Po stránce jednoduchosti hra nevybočovala, přestože mi na začátku učarovala třetí obtížností „HardCorps“. Zákysy mě potkaly jen dvakrát, poprvé ušly mé pozornosti hořlavé sudy nad mřížovým poklopem, a podruhé se mé mozkové závity značně unavily hledáním několika tlačítek. Po jejichž stisknutí se teprve aktivoval skript a šlo zdárně pokračovat dopředu.

Z jednotvárnosti nejvíce vyčníval až samotný závěr. Který přede mne nastrčil tuhé bosse, a ve strhujícím tempu. Tam kde se zdálo, že už bude závěrečné outro, teprve nabíral mission pack obrátek a já tak fascinovaně sledoval dění na monitoru. Tím více, že mě předtím většina hry nudila. Těsně po finálním souboji se přehrálo outro s titulky tvůrců a já v ten moment věděl, že zase tolik špatný tento rozšiřující balík misí nebyl.

Pro: Rozmanité úkoly, bossové, pěkný cover a loading obrazovky mezi misemi, infračervené brýle a herní doba.

Proti: Nevábná první úroveň a po čase nuda, která je až na konci vystřídána silnou dávkou adrenalinu.

+3+3 / -1