Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SiN: Wages of Sin

26.02.1999
69
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

V kůži Johna R. Bladea, příslušníka organizace HardCops, opět putujete městem Freeport a jeho okolím. Snažíte se odhalit příčinu, jež stojí za dalším výskytem mutantů. Postupně se přes podzemní stoky, laboratoře, skladiště, doky, muzeum, kasino, diskotéku a další lokace, dostanete až na konec a doberete se závěrečného rozuzlení.

Hlavní hrdina se od původní hry v tomto mission packu naučil pár nových dovedností. Takže může svítit baterkou jako v Half-Lifu, nebo šplhat po laně a používat infračervené brýle v temných zákoutích. Přitom stále nezapomněl na to, co měl na starosti už předtím. Hackování počítačů, hledání přístupových klíčů a hesel, či vypnutí elektrického proudu je tedy jeho náplní i tentokrát v řadě povinných i nepovinných úkolů. Nově se může krom střílení i plížit a vybrat si, jakým stylem misi absolvuje, zda tichým nebo hlučným.

Z nových zbraní si vyzkoušíte střílení z pistole obouruč, plamenomet, pulsní pušku, kuši střílející místo běžných šípů jakýsi sliz nebo batoh se samonaváděcími raketami. Protivníci byli obdařeni dokonalejší umělou inteligencí, proto na vás nyní daleko lépe útočí, kryjí se a uskakují. Misí je ve Wages of Sin obsaženo sedmnáct, ty tak poskytují herní dobu u datadisků obvyklou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Datadisk k SiNu bohužel nedokázal navázat na kvality původní hry. Tam kde mám datadisky k Half-Life raději než plnou hru, tak zde o tom není ani řeč. Největší přednost originálu byly povedené levely. Zde má odpovídající kvalitu maximálně polovina levelů. Druhá polovina hry je v průměru lépe udělaná, navíc celkem slušně vrcholí příběh. Závěr je příjemně dynamický. Pro většinu aspektů platí to co jsem napsal k originálu, ale došlo k několika zjednodušením. Například i když některé levely nabízejí více východů, vedou stále do stejného pokračování. Dokonce jsem se po dohrání podíval na návody, ale opravdu žádný level jsem neminul. Hru stále hodně zpestřuje používání počítačů, překvapivě se to vůbec neomrzelo. Kladně hodnotím také vyšší obtížnost soubojů s bossy. Dokončení je tak dost uspokojivé. Nově je k dispozici baterka a občas brýle pro noční vidění. I když obzvláště baterku jsem postrádal, datadisk na to dost hřeší a nepříjemně mnoho levelů je ve tmě. Nové zbraně za mnoho nestojí a většinou jsem zůstal u klasické sestavy.

Při hraní rozhodně doporučuji zkoušet plnit všechny úkoly, přidává to dost na zábavnosti. V několika případech jsem dokonce loadoval při při nesplnění, ale v některých částech jsem byl naopak rád, že to mám za sebou. Wages of SiN není moc dlouhý a na rozdíl od takového Blood II: The Nightmare Levels nevím, zda mi to vadí. SiN Gold na Steamu neobsahuje manuál k datadisku, ale pokud mohu soudit dle španělského originálu, který mám z Levných knih, moc to nevadí. Pokud se někdy rozhodnu sérii SiN opakovat, nevím zda budu hrát i tento datadisk. Není sice vyloženě špatný, ale v porovnání s kvalitním originálem dost nevýrazný.
+21
  • PC --
Paradoxně jsem si užíval hlavně kritizovanou první půlku, především pak průpovídky Blade a JCho byly zábavné. Moment, kdy Blade požadoval frekvenci na poslech rádia a JC zrovna koukal na jakýsi komediální seriál, mi dokázal hnout koutkem. Druhou půlku už jsem si protrpěl nejen kvůli respawnu nepřátel, rychle se zavírajícím dveřím nebo chudému level-designu, ale taky díky naprosto otravnému souboji s bossem.

SiN datadisk zestárnul hrozně rychle a ačkoli stále přináší velkou dávku interaktivity (na FPS střílečku), dnes už nedokáže nabídnout dostatečně zábavnou hratelnost. Pocit ze střelby je nanicovatý, pohyb v úrovních nepříjemný a některé pasáže byly natolik prázdné a nezajímavé, že to muselo razit do očí už v roce '99.

Veliké zklamání.
+14
  • PC 65
Před nějakým časem jsem ze Sin nebyl úplně tolik nadšený. O to víc jsem byl zvědavý, jestli jsem hře moc nekřivdil. Jestli se mi náhodou za těch sedm let nezměnili chutě. Musím říct, že dlouho jsem měl pocit, že nezměnili. Skoro až do konce.

Sin totiž obsahuje několik věcí, které se v datadisku nezměnili a co mě dost štvou. Hlavně jde o rozporuplný model střílení. Jsme v budoucnosti. V roce 2039. Nikdo ale ještě do té doby nevynalezl samopal, který by posílal projektily vyšší rychlostí než třeba dnešní hřebíkomet ze stavby. To že se nepřátelé mohou vyhýbat kůlkám i na kratší vzdálenost je dost tristní. U pistole nebo brokovnice funguje balistika normálně. Proč sakra při střelbě ze samopalů mám pocit, jako bych střílel z nějakého šípometu!?

Vedlejší úkoly jsou k ničemu. Žádná odměna vás nečeká. Proč bych se sakra někde měl plahočit v nefungčním stealth a plnit nějaký vedlejšák. Stačí vzít samopal a postřílet je. Tím pádem je zbytečná i občasná nelineárnost. Vyznívá trochu směšně a hlavně rušivě. Když mi za to nic nedáte, nechte mě alespoň pořádně si zastřílet. Proč sakra autoři dávají do hry prvky jako: "Nenič cennosti v muzeu. Když to uděláš končíš. Když se udržíš, nic ti za to nedáme! Jo, a ještě nám zadarmo přines ten ukradenný megadiamant".

Ne všechno je tak špatné. Líbí se mi ucelenost příběhu. Žádné zbytečné odbočky nebo zvraty. Všechno to pěkně odsýpá a navazuje na sebe. Ústřední dvojka hrdinů občas řekne nebo provede něco vtipného. Líbí se mi brutalita a model poškození postav. Je libo ustřelit brokovnicí nohy? Není problém. Nové zbraně jsem celkem využíval. Nejlepší byla asi miniatomovka, kterou jsem ani nezaregistroval při sebrání. U hlavního souboje mi zachránila život, když už mi do všech použitelných zbraní došla munice. Něco jako: "Sakra, už nemám z čeho pořádně střílet, zkusím projet arzenál. Co je tohle? Paráda!"

Záverečné soboje byli parádní. Konečně něco, u čeho jsem se fakt zapotil a co opravdu vyžadovalo nějakou taktiku a preciznost. I když jsem samozřejmě často umřel, měl jsem po zdolání hlavního padoucha super pocit. Díky tomu jsem hře přeci jenom musel přidat body. I když byla hodně krátká. I na datadisk.

Velcí zmetci už se nezasekávají za zdí. Respawn za zády je fakt dost debilní.

Pro: Blade a ten druhý na drátě, nové zbraně, hra má spád, zavěrečné souboje

Proti: hodně krátké, zbytečné vedlejší úkoly, balistika některých zbraní, nudné prvky přidané hodnoty, respawn

+14
  • PC 40
Tedy, tenhle přídavek by rozhodně byl skvělým kandidátem na cenu "nejdebilnější boss fight ever", jako dát tam sráče, který vydrží snad 100+ raket, několik mini-atomovek a do toho má ještě 3 fáze, to chce fakt koule (a mohly by mu závidět i některé JRPG). To byl souboj fakt za trest. Jakože celý datadisk působil více jako nastavovaná kaše s občas nic moc a občas s vyloženě hrozným level designem, ale ten finální souboj tomu nasadil korunku. Líbila se mi snad jen část v kasínu a penthouse(u), jinač nic co by stálo za zmínku, průměr, šeď. Nové zbraně jsou až na výjimky nezajímavé a ještě se vybírají přednostně před těmi starými, což je občas vyloženě otrava, nepřátelé jakbysmet a celé to působí až příliš narychlo a někdy vyloženě amatérsky splácané. Never more...
+12
  • PC 85
Datadisk Wages of Sin nadväzuje na predchádzajúci diel. Veľa sa toho nezmenilo, datadisk vylepšuje mechanizmi predchodcu a opravuje aj tých pár chýb spôsobených zasekávaním postáv.

Elexis zmizla a Freeport sa zdá byť zachránený, ale je to len ticho pred búrkou, mafiánsky boss Manero začína svoj vlastný plán na ovládnutie mesta a Blade musí opäť zabrániť katastrofe. Manero pokračuje v stopách Elexis a chce si vytvoriť vlastnú armádu mutantov a vy vybavený novými zbraňami ho musíte zastaviť.

Herná doba datadisku je trochu kratšia, hýbe sa okolo 5 hodín. Prostredia sú opäť originálne (napr. kanály, laboratória, loď, prístav, bar, múzeum a kasíno) , nie je to len ďalšie vykrádanie tých starých, len tentokrát je to viac o interiéroch a temných zákutiach. Do hry pribudla baterka, do ktorej zbierate batérie a tak sa už nemusíte báť tmy. Máte aj okuliare na nočné videnie a odhalenie neviditeľných cieľov.
Blade sa naučil liezť po lane a keby to bol bič mohol by sa porovnávať s Indianom Jonesom.

Váš arzenál zbraní bol rozšírený o využite 2 pištolí naraz a k tomu máte aj tlmiče na stealth misie, pribudol plameňomet, raketový batoh, a Wookieovská kuša. Na konci hry dostanete do rúk aj vrhač miniatómoviek. K zbraniam na blízko pribudla pulzná puška podobná k Unreal Tournamentu, len s touto nerozpučíte protivníka o stenu.
Špeciálne zbrane z predchodcu sa do tohto datadisku už nevošli.

Počty ľudských nepriateľov poklesli, nastal vzostup mutantov, ktorých je v hre niekoľko typov, od klasických Marťanom podobných, cez mutantov, po ktorých smrti z nich vyskočí pavúk, psov a na konci supermutantov zrejme príbuzných s Hulkom.
Dosť nepríjemné sú drony, ktoré sú schopné odrážať rakety, takže ich môžete len rozstrieľať s klasickými zbraňami. Súboje z bossmi tu ani nie sú, raz máte zabiť silnejšieho mutanta potom 3 „Hulkov“ a nakoniec až skutočný boss Manero (ten už vám dá zabrať, ale na Malkolma z Unreal Tournament-u nemá).
Vozidlá, ktoré ste mohli vidieť v predchádzajúcej hre sú tu tiež, ale dlho si v nich neposedíte.

Čo ma potešilo je, že teraz vás už nezaskočí niekoľko možných východov z levelov a vedľajšie misia sa dajú dokončiť (až na úlohu "Zabi sniperov").

Keby bol datadisk len o pár hodín dlhší a rozšírený o pár lokalít, stal by sa dokonalejším ako predchodca , ale takto sú na tom rovnako, ale kvôli príbehu a zabití pár „Hulkov“ hra za to vážne stojí.

Pro: príbeh, nové zbrane, baterka a nočné videnie

Proti: dĺžka príbehu, menej potkanov

+11