Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Datadisk k SiNu bohužel nedokázal navázat na kvality původní hry. Tam kde mám datadisky k Half-Life raději než plnou hru, tak zde o tom není ani řeč. Největší přednost originálu byly povedené levely. Zde má odpovídající kvalitu maximálně polovina levelů. Druhá polovina hry je v průměru lépe udělaná, navíc celkem slušně vrcholí příběh. Závěr je příjemně dynamický. Pro většinu aspektů platí to co jsem napsal k originálu, ale došlo k několika zjednodušením. Například i když některé levely nabízejí více východů, vedou stále do stejného pokračování. Dokonce jsem se po dohrání podíval na návody, ale opravdu žádný level jsem neminul. Hru stále hodně zpestřuje používání počítačů, překvapivě se to vůbec neomrzelo. Kladně hodnotím také vyšší obtížnost soubojů s bossy. Dokončení je tak dost uspokojivé. Nově je k dispozici baterka a občas brýle pro noční vidění. I když obzvláště baterku jsem postrádal, datadisk na to dost hřeší a nepříjemně mnoho levelů je ve tmě. Nové zbraně za mnoho nestojí a většinou jsem zůstal u klasické sestavy.

Při hraní rozhodně doporučuji zkoušet plnit všechny úkoly, přidává to dost na zábavnosti. V několika případech jsem dokonce loadoval při při nesplnění, ale v některých částech jsem byl naopak rád, že to mám za sebou. Wages of SiN není moc dlouhý a na rozdíl od takového Blood II: The Nightmare Levels nevím, zda mi to vadí. SiN Gold na Steamu neobsahuje manuál k datadisku, ale pokud mohu soudit dle španělského originálu, který mám z Levných knih, moc to nevadí. Pokud se někdy rozhodnu sérii SiN opakovat, nevím zda budu hrát i tento datadisk. Není sice vyloženě špatný, ale v porovnání s kvalitním originálem dost nevýrazný.
+21
  • PC --
Paradoxně jsem si užíval hlavně kritizovanou první půlku, především pak průpovídky Blade a JCho byly zábavné. Moment, kdy Blade požadoval frekvenci na poslech rádia a JC zrovna koukal na jakýsi komediální seriál, mi dokázal hnout koutkem. Druhou půlku už jsem si protrpěl nejen kvůli respawnu nepřátel, rychle se zavírajícím dveřím nebo chudému level-designu, ale taky díky naprosto otravnému souboji s bossem.

SiN datadisk zestárnul hrozně rychle a ačkoli stále přináší velkou dávku interaktivity (na FPS střílečku), dnes už nedokáže nabídnout dostatečně zábavnou hratelnost. Pocit ze střelby je nanicovatý, pohyb v úrovních nepříjemný a některé pasáže byly natolik prázdné a nezajímavé, že to muselo razit do očí už v roce '99.

Veliké zklamání.
+14
  • PC 65
Před nějakým časem jsem ze Sin nebyl úplně tolik nadšený. O to víc jsem byl zvědavý, jestli jsem hře moc nekřivdil. Jestli se mi náhodou za těch sedm let nezměnili chutě. Musím říct, že dlouho jsem měl pocit, že nezměnili. Skoro až do konce.

Sin totiž obsahuje několik věcí, které se v datadisku nezměnili a co mě dost štvou. Hlavně jde o rozporuplný model střílení. Jsme v budoucnosti. V roce 2039. Nikdo ale ještě do té doby nevynalezl samopal, který by posílal projektily vyšší rychlostí než třeba dnešní hřebíkomet ze stavby. To že se nepřátelé mohou vyhýbat kůlkám i na kratší vzdálenost je dost tristní. U pistole nebo brokovnice funguje balistika normálně. Proč sakra při střelbě ze samopalů mám pocit, jako bych střílel z nějakého šípometu!?

Vedlejší úkoly jsou k ničemu. Žádná odměna vás nečeká. Proč bych se sakra někde měl plahočit v nefungčním stealth a plnit nějaký vedlejšák. Stačí vzít samopal a postřílet je. Tím pádem je zbytečná i občasná nelineárnost. Vyznívá trochu směšně a hlavně rušivě. Když mi za to nic nedáte, nechte mě alespoň pořádně si zastřílet. Proč sakra autoři dávají do hry prvky jako: "Nenič cennosti v muzeu. Když to uděláš končíš. Když se udržíš, nic ti za to nedáme! Jo, a ještě nám zadarmo přines ten ukradenný megadiamant".

Ne všechno je tak špatné. Líbí se mi ucelenost příběhu. Žádné zbytečné odbočky nebo zvraty. Všechno to pěkně odsýpá a navazuje na sebe. Ústřední dvojka hrdinů občas řekne nebo provede něco vtipného. Líbí se mi brutalita a model poškození postav. Je libo ustřelit brokovnicí nohy? Není problém. Nové zbraně jsem celkem využíval. Nejlepší byla asi miniatomovka, kterou jsem ani nezaregistroval při sebrání. U hlavního souboje mi zachránila život, když už mi do všech použitelných zbraní došla munice. Něco jako: "Sakra, už nemám z čeho pořádně střílet, zkusím projet arzenál. Co je tohle? Paráda!"

Záverečné soboje byli parádní. Konečně něco, u čeho jsem se fakt zapotil a co opravdu vyžadovalo nějakou taktiku a preciznost. I když jsem samozřejmě často umřel, měl jsem po zdolání hlavního padoucha super pocit. Díky tomu jsem hře přeci jenom musel přidat body. I když byla hodně krátká. I na datadisk.

Velcí zmetci už se nezasekávají za zdí. Respawn za zády je fakt dost debilní.

Pro: Blade a ten druhý na drátě, nové zbraně, hra má spád, zavěrečné souboje

Proti: hodně krátké, zbytečné vedlejší úkoly, balistika některých zbraní, nudné prvky přidané hodnoty, respawn

+14
  • PC 40
Tedy, tenhle přídavek by rozhodně byl skvělým kandidátem na cenu "nejdebilnější boss fight ever", jako dát tam sráče, který vydrží snad 100+ raket, několik mini-atomovek a do toho má ještě 3 fáze, to chce fakt koule (a mohly by mu závidět i některé JRPG). To byl souboj fakt za trest. Jakože celý datadisk působil více jako nastavovaná kaše s občas nic moc a občas s vyloženě hrozným level designem, ale ten finální souboj tomu nasadil korunku. Líbila se mi snad jen část v kasínu a penthouse(u), jinač nic co by stálo za zmínku, průměr, šeď. Nové zbraně jsou až na výjimky nezajímavé a ještě se vybírají přednostně před těmi starými, což je občas vyloženě otrava, nepřátelé jakbysmet a celé to působí až příliš narychlo a někdy vyloženě amatérsky splácané. Never more...
+12
  • PC 85
Datadisk Wages of Sin nadväzuje na predchádzajúci diel. Veľa sa toho nezmenilo, datadisk vylepšuje mechanizmi predchodcu a opravuje aj tých pár chýb spôsobených zasekávaním postáv.

Elexis zmizla a Freeport sa zdá byť zachránený, ale je to len ticho pred búrkou, mafiánsky boss Manero začína svoj vlastný plán na ovládnutie mesta a Blade musí opäť zabrániť katastrofe. Manero pokračuje v stopách Elexis a chce si vytvoriť vlastnú armádu mutantov a vy vybavený novými zbraňami ho musíte zastaviť.

Herná doba datadisku je trochu kratšia, hýbe sa okolo 5 hodín. Prostredia sú opäť originálne (napr. kanály, laboratória, loď, prístav, bar, múzeum a kasíno) , nie je to len ďalšie vykrádanie tých starých, len tentokrát je to viac o interiéroch a temných zákutiach. Do hry pribudla baterka, do ktorej zbierate batérie a tak sa už nemusíte báť tmy. Máte aj okuliare na nočné videnie a odhalenie neviditeľných cieľov.
Blade sa naučil liezť po lane a keby to bol bič mohol by sa porovnávať s Indianom Jonesom.

Váš arzenál zbraní bol rozšírený o využite 2 pištolí naraz a k tomu máte aj tlmiče na stealth misie, pribudol plameňomet, raketový batoh, a Wookieovská kuša. Na konci hry dostanete do rúk aj vrhač miniatómoviek. K zbraniam na blízko pribudla pulzná puška podobná k Unreal Tournamentu, len s touto nerozpučíte protivníka o stenu.
Špeciálne zbrane z predchodcu sa do tohto datadisku už nevošli.

Počty ľudských nepriateľov poklesli, nastal vzostup mutantov, ktorých je v hre niekoľko typov, od klasických Marťanom podobných, cez mutantov, po ktorých smrti z nich vyskočí pavúk, psov a na konci supermutantov zrejme príbuzných s Hulkom.
Dosť nepríjemné sú drony, ktoré sú schopné odrážať rakety, takže ich môžete len rozstrieľať s klasickými zbraňami. Súboje z bossmi tu ani nie sú, raz máte zabiť silnejšieho mutanta potom 3 „Hulkov“ a nakoniec až skutočný boss Manero (ten už vám dá zabrať, ale na Malkolma z Unreal Tournament-u nemá).
Vozidlá, ktoré ste mohli vidieť v predchádzajúcej hre sú tu tiež, ale dlho si v nich neposedíte.

Čo ma potešilo je, že teraz vás už nezaskočí niekoľko možných východov z levelov a vedľajšie misia sa dajú dokončiť (až na úlohu "Zabi sniperov").

Keby bol datadisk len o pár hodín dlhší a rozšírený o pár lokalít, stal by sa dokonalejším ako predchodca , ale takto sú na tom rovnako, ale kvôli príbehu a zabití pár „Hulkov“ hra za to vážne stojí.

Pro: príbeh, nové zbrane, baterka a nočné videnie

Proti: dĺžka príbehu, menej potkanov

+11
  • PC 75
Priznám sa hneď na úvod, že z datadisku ku hre, ktorá má veľmi milo prekvapila, som bol spočiatku trocha sklamaný. Po tom, čo predviedol pôvodný titul, som od neho očakával asi priveľmi a úvodné blúdenie kanalizáciou a zabíjanie zmutovaných pavúkov a tiež hľadanie tej zašmejdenej karty asi nebolo presne to, čo som si prial.

Našťastie, po slabšom úvode sa hrateľnosť vrátila takpovediac do starých koľají. Tentokrát s trocha väčším dôrazom na "tiché" misie, čo mi moc nesedelo, takže som každú situáciu riešil tým hlasnejším spôsobom. Od autorov je chválihodné, že spustením alarmu hráča nijak netrestajú, hráč sa iba musí vyporiadať s väčším počtom enemákov.
Ako každý správny datadisk obsahuje hra aj nejakú tú novú zbraň, ktoré tu radšej nebudem menovať, pretože si už presne nepamätám, ktoré boli a neboli v pôvodnom SiNovi.

Graficky je to ten starý dobrý SiN, takže ak sa niekomu páčila/nepáčila vizáž pôvodnej hry, bude/nebude sa mu páčiť aj/ani datadisk.

Celkovo mi prišiel Wages of Sin kvalitatívne o niečo slabší, no na druhej strane nemám tvorcom čo zazlievať, keďže nejde o plnohodnotné pokračovanie, ale ako bolo spomenuté už na začiatku, ide o datadisk.

Pro: nové zbrane, noví nepriatelia, nové misie

Proti: časté záseky, slabší úvod

+10
  • PC 70
Tato střílečka těžila z Id Tech 2 enginu, jenž je shodou okolností mým oblíbeným jako Unreal engine, takže level design a kvalita textur byli poměrně kvalitní. Svou přednost Quake 2 engine ukazoval ve Wages of Sin deformací různých objektů. Stačilo rozstřelit knihy na polici, rozmlátit dřevěné bedny s municí, střílet do zdí se stopami po kulkách, proskočit oknem nebo vyzkoušet něco jiného. Zmíněná deformace nejlépe vynikla při soubojích s bossy. Ti byli několikerým zpestřením monotónní a nudné hratelnosti.

Kterou v nadprůměru držela občasná nápaditost herních stylů a úkolů. Kromě běžného hackování počítačů, hledání hesel a přístupových karet, deaktivace střílen nebo zapínání elektrického proudu, bylo vyžadováno splnit i nepovinné úkoly. Například vykrást trezor s penězmi, získat diamant, nezničit cennosti v muzeu, neprozradit se, nebo zachránit všechna rukojmí a odvést je pryč. Tyto úkoly mě, spolu s plížicími pasážemi, dokázaly u hry udržet až do konce. Plížení nebylo sice nijak komplexní, ale stačilo nemít v ruce zbraň a nevyvolat poplach. Tudíž jsem protivníky likvidoval osamocené od ostatních, a fofrem, aby nestačili poplach aktivovat. V opačném případě následoval jejich nepřetržitý roj a přestřelka s nimi. Z osvěžujících prvků potěšila i možnost si zajezdit čtyřkolkou a nepřátele snadno přejíždět.

Klasická řežba kolikrát spočívala v procházení tmavých a nepříliš osvětlených lokací. Na náladě mi rozhodně nepřidalo, že jsem se hned v té první musel brodit kanály a spletí podzemních prostor. Což v kombinaci nedostatku impulsů do baterky, a nabíháním mutantů s pavouky, činilo hru strašidelnou a nepřehlednou. Dále nezábavnost vyplouvala na povrch nemožností používat neustále tytéž zbraně a předměty. Po hráči se tak chtělo ať se dostatečně vyřádí, s tím co momentálně má, infračervené brýle byly proto k dispozici zhruba jen dvakrát. Já tedy dával přednost brokovnici, obouruční pistoli, raketometu a samopalům. Po stránce jednoduchosti hra nevybočovala, přestože mi na začátku učarovala třetí obtížností „HardCorps“. Zákysy mě potkaly jen dvakrát, poprvé ušly mé pozornosti hořlavé sudy nad mřížovým poklopem, a podruhé se mé mozkové závity značně unavily hledáním několika tlačítek. Po jejichž stisknutí se teprve aktivoval skript a šlo zdárně pokračovat dopředu.

Z jednotvárnosti nejvíce vyčníval až samotný závěr. Který přede mne nastrčil tuhé bosse, a ve strhujícím tempu. Tam kde se zdálo, že už bude závěrečné outro, teprve nabíral mission pack obrátek a já tak fascinovaně sledoval dění na monitoru. Tím více, že mě předtím většina hry nudila. Těsně po finálním souboji se přehrálo outro s titulky tvůrců a já v ten moment věděl, že zase tolik špatný tento rozšiřující balík misí nebyl.

Pro: Rozmanité úkoly, bossové, pěkný cover a loading obrazovky mezi misemi, infračervené brýle a herní doba.

Proti: Nevábná první úroveň a po čase nuda, která je až na konci vystřídána silnou dávkou adrenalinu.

+6 +7 −1