Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (29.06.2023 09:03): JJ, mám to stejně. Speedruny respektuji, včetně %any varianty, kdy se snaží využívat glitchů ve hře. Ale "ohýbání" pravidel podle mě není nic obdivuhodného a rozhodně daný čas není pro mě nejrychlejší dohrání hry. Stejně jako jinde je tu za dohrání hry označené dohrání jen jedné kampaně z mnoha.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za pouhých 33 milisekund, tedy za 2 herní snímky.

Yeah, thats bullshit.
Jde udělat aby když si dám skutečnou mapu Světa nebo Evropy tak aby to dávalo civilizace skutečně tam kde mají být? Číňané byli v Číně,Francouzi ve Francii, Američané v USA atd.
@player (28.09.2021 23:20): Taky jsem na to dlouho nešáhla, tak jsem se schválně podívala a mám tam tři roky starý uložený hry. No... asi jsem si to vážně takhle dlouho nezahrála. Takže snad opravdu nic nechybí.
Když jsem pod dlouhé době si zahrál zase tuhe hru zjistil jsem,že tam už nemám staré uložené hry které jsem hrál před rokem až před 2 lety. Mám hru na Stamu a uložené hry jsem nemazal. Je možný, že po určité době se uložené hry sami smažou nebo je smaže Steam?
Dvě věci mě hodně štvou. AI divoce základající města i na hexovém ostrůvku uprostřed oceánu a přehnaný systém "Warmongering", kdy ostatní civilizace nějak ví, že jsem jinou dobyl a vadí jim to, ač jsem je potkal stovky let poté.

Stalo se mi teď, že mi v jednom kole založili Holanďani a USA města u výstupů k Mexickému zálivu a úplně mi tak zablokovali přístup od měst k oceánů. Kvůli tomu že jsem pět století zpět zničil Angličany, tak mi ta svá města odmítli i odprodat. Tohle mě pak obdobně nutí zakládat zbytečná města, abych si pojistil své přístupy a narušuje to celý systém hry stojící na "culture" a "happiness". To AI neumí počítat s pravidly hry?
@Shoggot (19.07.2019 11:41): Trochu více se bojím tahovek, kde na mě vybafne moc tabulek. :) Nemám tu trpělivost se to učit, když nevidím světlo na konci tunelu. Příliš komplexní hry mě odrazují. Trochu učení překousnu. Zejména, když je mi podáváno po částech. Ale u jiných vyloženě bojuji s vlastní trpělivostí. Paradoxně hledání "synergií" ve hře mě baví. Ve smyslu maximálního využití nějaké výhody (u tbs je těžké tomu říkat powergaming). Ale při velkém poli možností mně tohle nestačí, neb prostě nepřekonám vlastní netrpělivost a nepustím se do toho pořádně.. :)
@Gordon (19.07.2019 11:45): BtS jedině s modem, který by do něj přidával vše dobré ze SMAC a SMAX. ;) Stran settingu je to vrchol civek a BtS je opravdu proti nim dost laciná kopie. Na druhou stranu má pěknou grafiku a hexy. Ideální tedy, aby se tohle spojilo.

P. S. Pletu si to s Beyond Earth. :) Datadisk ke čtyřce tam mám. Mod tedy mohu napojit. ;)
@Jab (19.07.2019 11:35): Pro moderní dobu je čtyřka graficky určitě zaostalejší, navíc při komparaci s pětkou, která má opravdu nádhernej art-direction, ovšem graficky má jiné plusy, například animované sekvence stavby divů. Mimochodem pokud se ti v pětce líbí "jednotky budoucnosti", tak doporučuji hrát BtS s officiálním módem, který ti přidá klonovací střediska, mechy a ochrané kopule nad městy.

Je tam také zajímavý mód, kde kolonizuješ místo měst hvězdné soustavy a místo jednotek máš flotily kosmických lodí. :)
@Jab (19.07.2019 11:35): Proto mám tak rád hry od Paradoxu, protože tam není tak zjevné (nebo takové opravdu nejsou), že to je vlastně jen na počítač převedená deskovka.
Stále zoufale vyhlížíme pokračování Victoria 2...
@Gordon (19.07.2019 10:01): Tu čtyřku už mám taky na gogu. Ale budu se k ní muset přemáhat trochu asi. Grafika pětky také není úplně top, někteří leadři národů se vyloženě nepovedli, ale celkově je mnohem dál. Šestka už je pak zase pohrobkem Warcraftu 3. Na tenhle hnus se nedalo nikdy dívat. Blizzard by za něj měl shořet v pekle.

Každopádně mě u pětky fascinuje, jak některé národy nejsou schopny ty hexy využívat. Slabé USA tak zatlačily Japonce a při protiofenzívě jim uzmuly tři města. Proti tomu Francie byla schopna prohrát s Němci a Angličany války, kde téměř nepoužívali artilerii a místo toho všude pobíhali s trapnou pěchotou, kterou poslali i do útoku proti německým panzerům. To občas zůstává rozum stát. Němci jim dobytá města iracionálně vyplenili. Hned to kolo jsem se tam ta nacpal se settlerem (město mělo velmi dobrou pozici vedle jednoho městského státu a mělo i uhlí, které se mi hodí pro případná další města s továrnami). Ani jsem tam nemusel posílat dělníky. Vše už bylo obdělané. A díky tomu jsem je kompletně oddělil od Němců a tedy jim zachránil krk. Už podruhé. Podobně jsem je zachránil před Angličany, když jsem od francouzů koupil jedno horské městečko (úplně čirou náhodou mělo hned vedle 4 urany :)) a anglické armádě následně do cesty poslal svůj výsadek mechů, raketometů a pojízdných samů a tím i jim uzavřel přístup k Francouzům. Úzkým pásem země jsem to pak propojil se svou sibiřskou kolonií. A to opět kvůli iracionálnímu vyplenění dobytého města Angličany, kdy jsem dostal příležitost se jim tam nacpat. A mimochodem je tak úplně odříznout od jiného dobytého města, které naopak vyplenit mohli a hloupě si jej nechali. AI se tu ničí sama. To nejde říci jinak.
@Jab (19.07.2019 07:56): Tak to měl být fór na irl teorii toho, že Němci za druhé světové měli v anarktidě základnu.

Každopádně super, že tě to baví, mě ale pěkta nepohltila nikdy natolik jako čtyřka. I přesto u ní ale platilo, že jsem kvůli ní překročil z večera do rána bez spánku.
@Gordon (19.07.2019 00:06): No, moc tomu nerozumím. Tahle města jim nic nepřinesou. Většinu důležitých míst jsem obsadil o stovky let dříve. Strategických surovin tak kontroluji asi 2/3.

Každopádně pětka, jakkoliv je super, tak v některých těch fíčurách se skrývají velká omezení. Zejména traity civek znamenají, že za některé nechci hrát já. U jiných (Rakousko) pak zase nechci, aby za ně hrála AI. Fakt nepotřebuji, aby mizely městské státy.

A scénáře jsou také zklamání. I ty nejlepší jsou max průměrné a s dvojkou se nemohou srovnávat. Tam byly daleko vymazlenější a každý národ měl svůj odlišný úkol (ubránit/dobýt Cařihrad; dobýt Jeruzalém atp.). Od Anglie až po Japonsko.
@Ringo (16.07.2019 13:46): Ještě nevím, zda bych za ně přímo aj hrál. Spíše si jen vybírám civilizace, kde by mě neobtěžoval kontakt s jejich vládci. Alžběta a její "trade agreement with England" mě třebas vyloženě začala štvát. Ani nemluvě o tom, že mi občas smlouvu nabídne a když ji chci odkliknout, tak mi tam přichází třicet surovin (obrazně).

Poláci jsou hodně vojensky silní. V realitě už méně. Ale tak osmnáct tisíc polských husarů kdysi vysekalo, v největším jízdním útoku v dějinách, (kam se hrabe jízda Rohanu) Vídeň od Turků. O nějakých dvě stě let později jim bylo odměnou trojité rozdělení Polska. :)
@Gordon (14.07.2019 11:25): Jojo. Tenkrát mi taky byla na pytel. Teď mám ale celkem velkou. Jádro čistí Sibiř od barbarů. Je sympatické, když mobilní raketomet ukáže lukostřelců základy civilizace. :) Hned za touhle linií jdou dělníci stavící železnici a osadníci stavící města. Jak si zajistím zdroje (tou dobou už budu ve vesmíru), tak asi pár měst dobudu. Jednak Paříž kvůli Great Lighthouse a druhak pár dalších kvůli dalším zásobám uranu. :)
@valcik (14.07.2019 10:24): Jj, džungle jsou super. Akademie jsem ale stavěl, dokud to šlo, jen k hlavnímu městu, abych měl veškeré výhody z těch 50% z observatoře aj. Ale už je stavím i jinde. Hlavně v tundře, která je jinak dost na houby. Máme rok 1941 a ostatní jsou v renesanci, jen Němci se čerstvě propižlali do industrializace. Pojedu teď také na vesmír jako druhé vítězství (před sněmem jsem loadnul), zajistím si velkou část uranu a možná dobudu Paříž, kde je great lighthouse. Jediný div, který jsem mohl postavit a nestihl jej (well ještě Terracotta Army, ale ta je na pytel). :)
Ja už som to odinštaloval a vrátil sa ku štvorke, chýbal mi brutálny powergaming s ktorým som na vhodnej mape dokázal poslať raketlu k Alfa Centauri v roku 1602. Aj tak som ale pri päťke závisláčil päť nocí v rade, velice slušné!

@Jab (14.07.2019 01:10): Pri hre na vedecký koniec som staval dve akadémie k hlavnému mestu a jednu k ostatným. Slušný bonus k vede majú mestá uprostred džungle btw, po stavbe školy sa v džungli pridáva k vylepšeniu vedecký bonus! V neskoršej časti hry už sa mi zdalo výhodnejšie obetovať vedca na nákup výskumu, vtedy už sa nová akadémia nestihne zúročiť. Obchod je ďaleko výhodnejší, je tam ideológia treťej úrovne s ktorou sa dajú raketové súčiastky namiesto pracnej výroby rovno nakupovať za ťažké tisíce dukátov.
https://imgur.com/a/3inuqRy

Tak nakonec jsme skončili na diplomacii v krásném roce 1938. Ale kosmické vítězství si nechávám v záloze. Povšimněte si akademií v okolí hlavního města. To je hlavní síla Korejců, kteří z nich mají další "vědu". Postupem času si ve vědeckém postupu namažou i z počátku extrémně silný Babylón.

A také viz civilizační hodnocení. Už jsem to dotáhl na metu nejvyšší (Caesar). Kdepak, Civky mi říkají pane! :)

Štve mě jen toliko 90% literacy. Uškodilo tomu dobytí Jižní Ameriky, kde se tentokráte mačkali Rusové a Číňané. Celkem hodně jsem tam investoval. Severní Amerika to nebyla, ale i tak se to tam rychle zvedlo. Jako zásadní se ukazuje start. Plac pro hlavní město mezi řekou a horou umožňuje vybudovat řadu skvělých budov navíc (k řece zahradu, vodní mlýn, vodní elektrárnu; na skálu observatoř, Machu Picchu aj.). Jel jsem tím postupem níže. Ale je jasné, že s Tradition místo Liberty by se měl člověk lépe v hrách, kde má méně prostoru. Ale já chtěl pořádnou civilizaci. :) Stihl jsem celý strom ideologií (Freedom) a ze Social policies Liberty, Piety a Rationalism. Imho obecně druhá nejsilnější cesta (viz výše) po Tradition, Commerce a opět Rationalism.
Vše v Modern Era vynaleznuté a Atomic Era právě začala. V roce 1858 jsou naši Udatní Korejci někde na úrovni třicátých let 20. století. Okolo Soulu je 9 akademií (a 4 manufaktury). Science jen u hlavního města 557,5. Celkem pak 1682. Tohle by šlo. :)
Zkouším tu hru za Korejce vytunit, abych mohl přejít alespoň na Emperora. Napodruhé se mi povedlo přes Konfucianismus, který jsem nějak obratem získal, podpořit ty jejich hlavní výhody (tzn. rychlou vědu). Pantheon jsem měl Messenger of God (+2 k vědě u každého propojeného města), Founder pak Tithe (+1 zlato za každé 4 uctívače - tohle vás učiní "boháčem" ještě daleko ve starověku), Follower hned dvě: Pagodas (skvělé budovy kupované za víru s bonusem +2 ke štěstí, víře a kultuře) a Religious Community (+ 1% k produkci za každého věřícího s maximem +15% - na začátku skvělé), Enhancer jsem pak dal Religious Texts (náboženství se šíří o 25% rychleji, po vynálezu knihtisku o 50%) a konečně Reformation (celkem rychle jsem dal celou Pietu) To the Glory of God (možnost za víru koupit jakoukoliv Great Person - skvělé na vliv u městských států a nepřekonatelné pokud za to u Korejců kupujete Great Scientist a následně je necháte okolo města dělat Akademie). Tohle se trochu pere s těmi pagodami, ale ty víru dále přinášejí, čili bych je preferoval,pokud je máte kde stavět. Takže situačně kupovat vědce (pokud nemáte nová města) nebo ty pagody (jako investici, pokud máte nová města s dominantním svým náboženstvím - jinak je btw ve městě nepostavíte).

Korejci btw dodávají (je to jejich civilizační vlastnost) ke všem vylepšením v okolí města, které provede čtveřice Engineer, Merchant, Scientist a Prophet, +2 k vědě. Hlavně u těch akademií od Scientista je pak ten bonus od měst k vědě opravdu brutální.

Co je zvláštní, tak se mi to takhle povedlo rozjet jen jednou. Zkoušel jsem to i podruhé, ale předehnala mě jedna civilizace u rychlosti založení náboženství a vyfoukla mi Great Library, což je pro Korejce celkem podstatný div světa. Při prvním hraní přes takhle vytuněné Konfuciánství jsem totiž téměř nestavěl s Great Persons ta vylepšení v okolí města a raději jsem vědce obětoval pro rychlý boost ke vědě a inženýry na divy světa. Což se vyplatilo více. Asi to člověk musí více sladit a nebát se je na začátku obětovat pro tenhle jednorázový boost, kterým může hráč ostatním civilizacím utéci. Ještě to dopiluji. :) Je ale také možné, že na jasné notičky nepřijdu, neb pětka je podle vygenerované mapy velmi situační hra (což je dobře, ale občas vás špatné umístění může pak odsoudit ke stagnaci, neb nemáte šanci využít hlavní bonusy té či oné civilizace).

Ze Social Policies doporučuji za Korejce odemknout a dokončit nejprve Liberty (je výhodný s vícero městy a tedy má pěknou synergii s výše uvedeným Messenger of God). Pak Piety. Dál už by měl dostupný Racionalismus. Další fajn je Commerce, ale předtím už budou k dispozici ideologie. Ty berte první (Freedom Korejcům sedí nejlépe). Výběr je tam tak snadný, že není třeba se v tom hrabat (bonusy na armádu nepotřebujete a pak už je to easy). Pak už asi stejně přijdou na řadu ideologie (tam se vybírá celkem snadno - Korejci tam obětují procenta výcviku pro vojáky a pak už mohou volit víceméně vše).

Kvůli tomu bonusu z Messenger of God bych se nebál v každém cca pětkovém městě vyrobit Settlera a použít jej k výstavbě dalšího města. Korejci jsou Zergové, těm rychlé šíření opravdu nevadí a umí si užít i dobyvačnou válku (střílení Pikemanů artilerií - kvůli masivnímu vědeckému náskoku - je má oblíbená kratochvíle :)).

Každopádně ty bonusy civilizací dělají ohromné rozdíly. Některých bych se ledva dotknul klackem. Jiné jsou skvělé. Korejce (či Babylón) je možné skoro preferovat na vědecké vítězství. Angláni, Hůnové či Poláci zase mají skvělou vojenskou expanzi (Korejci mají btw také skvělé speciální jednotky - ale toliko k vlastní obraně ). FilthyRobot, zkušený hráč Civek (teď už jede šestku), vyrobil skvělý seznam. Pokud máte i více než čtyři hodiny čas, tak můžete zkusit i jeho video k témuž. Ale upřímně stačí se podívat na seznam a případnou preferovanou civku vyhledat v tom videu, pokud to povídání k tomu potřebujete (imho tak moc důležité není). Obdobná videa s dalšími návody má k pětce i dalším dílům (teď už hraje šestku). Kdyby se někdo chtěl v nových civkách rychle zdokonalit, tak tohle je dobrá "universita". :) Ale osobně jsem sám přišel na ty Korejce jako silnou civku a přijdu si tedy na většinu raději sám. :) Je to holt lepší pocit, když s funkčním civilizačním postupem (u pětky se liší pro každou civilizaci) přijdete sami. Logicky je to vždy zejména o maximalizování výhod té či oné civilizace. Jak je vidno i z toho seznamu, tak bohužel některé mají bonusy tak špatné, že s nimi vlastně nejde moc pracovat (tohle ale měla i trojka). Je to částečně i škoda, páč civka by měla být o možnosti hrát za kohokoliv a tedy svobodně dle svého výběru. Takhle budete vybírat jen "použitelné" civilizace a na další se nedostane. Na druhou stranu ono násobení traitů jednotlivých civek je opravdu vrcholově zábavné. Čili je to v posledku něco za něco.
@Gordon (09.07.2019 23:47): Já bych tu spokojenost nepřeceňoval. Vždy se dá nabrat celkem rychle zpět. Více propojených měst stále znamená větší civilizaci. Byť to tedy sám omezuji a na jiném kontinentu je zakládám jen kvůli kontrole strategických surovin (uran, hliník, ropa - v tomto pořadí). A pak samozřejmě k tomu zakládám přístavní města poblíž, abych je tak propojil s hlavním městem. Občasně ale i dobudu nějaké město. Pokud to má nějaký div světa, který chci. V první hře jsem na začátku hry neřešil ten Warmongering. Teď už na to půjdu lépe a třebas nebudu zbytek hry u skoro všech "denounced". :)

Každopádně ti Korejci jsou jak kyborgové ve SMAX. Hlavně když při založení pantheonu vyberu "Messenger of Gods", který přidává dále vědu. Další charakteristiky mám/budu mít jsou Tithe, Pagodas, Religious Community, Religious Texts a případně (pokud pojedu na Pietu taky) To the Glory of God. Super, že je tu náboženství jen podpůrný prostředek vítězství, ale vyhrát na něj přímo nejde (je třeba dát to kulturní třebas).

Akorát mně u Korejců z profesních duvodů vadí, že jsou z historického hlediska mimo stran speciální národní jednotky. Mají mít samozřejmě Ultraliska. :)
@Ringo (09.07.2019 22:01): takový městský stát, který kdyby neměl ty výhody, které má, tak by nikdy nepřežil ani chvilku jako neutrální, protože by jej schlamstla hned každičká Civilizace vedle

Nezabrala, protože i dobytí mětského státu podle mě není nic lehkého a navíc s větším počtem měst máš menší spokojenst. Takže by to v některých případech ani nebylo vhodné.
Vida, to mi nenapadlo! Keď mi na začiatku posielali otrhanú domobranu bez tréningu, nechal som všetky spojenectvá s militantými mestami zakapať a vôbec som to nezistil.
@valcik (09.07.2019 22:32): Trénink mají, když má ten city state patřičné budovy. Což je celkem staví. Dal mi jich takhle už mraky.

Rozehrál jsem to podruhé. Zase v Sev. Americe. Tak obsadím i jižní a pak už budu jen šířit lásku. Snad jen kdybych potřeboval zdroje nebo mě někdo předstihl ve stavbě nějakého pěkného divu. :)
U mňa sa to stále mení. Spojenci, ktorí poskytujú kultúrny, náboženský alebo potravinový bonus sú na začiatku hry výrazná posila, ale postupne strácajú význam. Bonusové jednotky od militantných spojencov nemajú tréning, vždy som ich okamžite prepustil aby mi nenavyšovali výdaje. Obchodovanie je užitočné, ale s výstavbou budov, ktoré predlžujú dosah karaván a obchodných lodí, sa viac vyplatí obchodovať s mestami na odľahlých kontinentoch. Tam už ničenie alebo dobývanie nemá žiaden zmysel, ale pri hre na vedecké víťazstvo sa v priemyselnej ére dobyté mestá hodia na zvýšenie produkcie pre výrobu raketových súčastí. Nie je to pri každej hre rovnaké.
Zaujala mě debata o neutrál městěch v pětce (kterou jste vedli u Civ VI) - neutrál města jsou dost dobrý nápad v tom, že jsou neutrál, takový městský stát, který kdyby neměl ty výhody, které má, tak by nikdy nepřežil ani chvilku jako neutrální, protože by jej schlamstla hned každičká Civilizace vedle, protože každý kus mapy se počítá. ty města jsou prvkem, který je třeba využívat, nikoliv likvidovat a začleňovat do vlastních hranic. Já jsem z neutrál měst ždímal z obchodu takové prachy a vyplatilo se mi tam investovat vliv za každou cenu, protože defakto držely mé napjaté rozpočty v plusu a nemusel jsem se u nich starat o spokojenost v rámci celé Civilizace, kterou by mi podsekli, kdybych je dobyl. Klíčem je nechat je žít a hýčkat si je. Mě tento prvek na Civ 5 strašně baví. Já tam města vlastně v principu nevypaluji, podsekne to spokojenost obyvatel na dlouhá léta, už střední obtížnost vám to nechá sežrat tak, že se potom třeba dvě století trápíte a ujede vám vlak.
@Jab (09.07.2019 20:33): Tiež som si uvedomil, že to k šestke nepatrí.
Vždy som najradšej hrával na vedecké víťazstvo a v každej hre mestá neničím, ale občas treba nejaké drcnúť dole a v starších civkách to patrilo medzi strategické možnosti.
@valcik (09.07.2019 20:27): Ono je tam ale taky to domination Victory (kdy musíš vlastnit hlavní města dalších). Ale je fakt, že pokud to zakážeš, tak není důvod ta hlavní města nemoci vypálit. To stejné s městskými státy při zákazu diplomatického vítězství.

Ale píšem o pětce k šestce. Přesunu to kdyžtak tam. ;)
Za nějakých pět dní odehráno 35 hodin a jdu spát zase po půlnoci. Pitomé civky. :)

A zmizelo otravné znečištění, které, jako globální oteplování, nově neexistuje! Go nuts! :)

Btw asi zatím zůstanu u té pětky. U čtyřky mám výhrady (chci už teď pryč ten systém stacků a naopak chci hexy; rovněž nechci kulturu jako možnost získat/ztratit město) a šestka nemá complete verzi a její poskládání by mě dostalo do příliš vysoké cenové hladiny.
Ale AI útočící na barbarskou bárku, když na ně útočí moje armáda, je celkem lol.

Palec nahoru i za future tech s citátem G. W. Bushe. :)
@Jab (07.07.2019 09:31): já vím ale po přečtení Tvých reakcí k Civ III + vysvětlení od Ringo k Civ obecně jsem dospěl k závěru, že si rovnou koupím Civ VI. :)

@Richmond (07.07.2019 10:28): ano líbí se mi ale od koupě Panzer Corps které jsem sotva začal hrát neuvažuji o ničem jiném dokud Panzer Corps nedohraji. Je to na dlouho, však to znáš.
@Red (07.07.2019 09:17): Já AI tedy viděl dobývat. Američané dokonce Turky vymazali z mapy. Armádu jsem upotřebil. Němci mi tu svou i při dobývání kladli do cesty celkem logicky. Ale šanci i tak neměli. Každopádně jak psal Ringo, těžko se mi teď bude vracet ke starším civilizacím. Ani ne tak kvůli hexům jako kvůli tomu pravidlu jedné jednotky na dlaždici. Byť mě trochu mrzelo, že to dodržují i města.

@Rapier (07.07.2019 09:17): Šestku ti ale nechválím. Tohle je diskuze k pětce. ;)
@Jab (07.07.2019 01:37): Já se teda přes to, že jsem prakticky nepotřeboval armádu, protože soupeř nedokázal dobýt ani jedno město, úplně nepřenesl. To už mi ve trojce nemožnost chariotů přejít skály sedla líp :p
Přesvědčili jste mě zakoupit Civ VI. Začínám se těšit. Panzer General mám dodnes rád, ostatně vlastním komplet Panzer Corps. :)
Otto von Bismarck zaplatil za svou proradnost. Naše kanóny si hrdinně poradily s jeho pikenýry. To je holt tak, když kradeš technologie Korejskému mocnářství. Všechny, kteří mě za tu válku až k úplné kapitulaci odsoudili, říkám: "Jste na řadě". Teď už mam bombardéry proti vašim všivým mušketýrům! Můžete si stěžovat na světovém kongresu. V Koreji!

P. S. Sice chápu, jak se Němci vzali v Jižní Americe, ale nechápu, že tam začínali. :)
@Ringo (04.07.2019 08:22): Zkusím až dnes. Včera už jsem večer nehrál. Koukal jsem místo toho na Švédky s Holanďankama (semifinále MS ve fotbale). :)

Ale lepší řešení zatím nevidím. Btw na hru z roku 2010 mi to taky hodně roztočí větrák. Ta optimalizace na nové systémy je opravdu prachbídná. Dost možná to ještě zhoršuji tím QHD rozlišením. Ale to mám na monitoru nativně a níže se mi opravdu nechce jít. Monitor i docela obstojně FHD zvládne. Text je stále snesitelně ostrý. Ale žádná hitparáda to není a raději bych si ponechal to QHD alespoň. Původně jsem měl samozřejmě v úmyslu to ještě upscalovat přes DSR na 5K. U takhle staré hry to neměl být problém...