Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Podle producenta Dennise Shirka si přechod na systém, v němž každou jednotku herního světa může v jednom okamžiku okupovat jen jeden oddíl, vyžádal vytvoření zcela nového modelu umělé inteligence; dále údajně spotřeboval tolik času, že se autoři v rozsahu, v jakém původně chtěli, nemohli věnovat pozdějším herním érám; a konečně je prý právě tento přechod tím, co způsobilo nepřítomnost dvou gameplay hodně ovlivňujících a současně v sérii dobře zavedených herních mechanismů – náboženství a špionáže (absenci záměru jejich trvalého odebrání dokazuje to, že oba tyto prvky byly do hry vráceny hned v prvním datadisku, nazvaném Gods and Kings).
Firaxis Games na Civilization V začalo pracovat někdy v r. 2007 (a tento titul byl uvolněn dne 21. září 2010), zatímco hra Civilization IV vyšla koncem října 2005, její první datadisk v závěru července 2006, následující expansion pack v druhé polovině července 2007 a třetí expanze, jež byla posledním a v rozporu s dřívějšími zvyklostmi samostatně spustitelným rozšířením, v poslední dekádě září 2008. Pátá plnohodnotná hra série tedy byla vyvíjena souběžně s doplňováním čtvrté.
Testům nových herních myšlenek posloužil herní engine, v němž byla vyvedena Civilization IVGamebryo engine. Engine, v němž je vypracována Civilization V, jejíž vývoj trval přibližně tři roky a tři měsíce, byl hotov teprve rok a půl před dokončením této hry.
Vývojový tým, vedený Jonem Shaferem, se v průběhu vývojového cyklu z původních sedmi členů rozrostl na šestapadesát. Podle producenta Dennise Shirka se však i přesto potýkal s nedostatkem vývojářů pro práci na multiplayeru.
Podle Émile Khordoc, hlasu císaře Augusta, byly audio stopy vůdců, jež se ve hře objevují, pořízeny na počátku r. 2009, tzn. asi osmnáct měsíců před uvedením hry na trh.
Umělá inteligence ve hře byla při návrhu rozdělena do čtyř úrovní: taktické úrovni (tactical AI) bylo svěřeno ovládání jednotlivých jednotek, do agendy operační úrovně (operational AI) patří řízení válečných front, strategické úrovni (strategic AI) přísluší správa celé říše a velestrategická úroveň (grand strategic AI) rozhoduje o dlouhodobých cílích – mezi nimi také o způsobu, jímž se civilizace pokusí vyhrát hru. Jednotlivé úrovně se vzájemně doplňují.
Rozdílnost charakterových rysů jednotlivých vůdců, když jsou řízeni umělou inteligencí, je realizována sadou šestadvaceti „příchutí“ (angl. flavors), od každé z nichž má každá vedoucí osobnost 0 až 10 bodů. Jejich množina se člení do kategorií, mezi něž patří produkce pozemních jednotek (growth), produkce námořních jednotek (naval growth), pozemní průzkum (recon), námořní průzkum (naval recon), rozpínání impéria (expansion), vojenské preference (military preferences), vědecké preference (development preferences) a celková strategie (wide strategy). Bodové příděly se napříč jednotlivými hrami mírně liší.

Tvůrci

Při vydání hry americký stát Maryland, na jehož půdě má sídlo jak Sid Meier, tak Firaxis Games, den 21. září 2010 prohlásil za Den Sid Meier's Civilization V. Šlo o poctu Sidu Meierovi – za jeho úspěchy a za to, že dále přispívá rozvíjení talentu a kreativity.

Příběh

Civilization I: 14 civilizací
Civilization II: 21 civilizací
Civilization III: 32 civilizací
Civilization IV: 33 civiizací
Civilization V: 42 civilizací

Hardware

Minimální konfigurace:

CPU: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
RAM: 2 GB
OS: Windows XP SP3/ Windows Vista SP2/ Windows 7
Video Card: 256 MB ATI Radeon HD 2600 XT or better, 256 MB NVIDIA GeForce 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
DirectX version: DirectX® 9.0c
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 8 GB Free

Doporučená konfigurace:

CPU: 1.8 GHz Quad Core CPU
RAM: 4 GB
OS: Windows Vista SP2/ Windows 7
Video Card: 512 MB ATI Radeon HD 4800 series or better, 512 MB NVIDIA GeForce 9800 series or better
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 8 GB Free

Ostatní

Existuje jen 5 leaderů, kteří jsou ve všech pěti Cililizaci( I,II,III,IV a V). Jsou to Alexander Veliký,Shaka, Alžběta I,Čingischán a Ghandi
Dne 21. září 2010, tedy v den uvolnění hry, byla vydána taktéž její speciální edice (Special Edition). Vydání speciální edice proběhlo rovněž v celosvětovém měřítku, ale na rozdíl od základní edice, která je vedle MS Windows určena také pro Linux a Macintosh, je speciální edice kompatibilní jen s MS Windows. Speciální edice se od základní odlišuje tím, že balení kromě vlastní hry obsahuje 176stránkový artbook, DVD se zákulisními informacemi z vývoje ve Firaxisu a pět kovových postaviček ze hry.
Dne 27. září 2011, tzn. přesně rok po vydání první verze hry, byla uvolněna edice zvaná Hra roku (Game of the Year). V balíku je vedle základní hry oficiální soundtrack, všechny čtyři map packy s označením Cradle of Civilization (v překladu „kolébka civilizace“) a některé civilizace, jež do hry prostřednictvím DLC byly do té doby přidány (Babyloňané, Inkové, Polynésané a Španělé), včetně jejich scénářů. Součástí edice naopak nejsou DLC Explorer's Map Pack, Civilization and Scenario Pack: Denmark – The Vikings, Civilization and Scenario Pack – Korea a Wonders of the Ancient World Scenario Pack – přesto, že tyto v dané době již byly distribuovány.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za pouhých 33 milisekund, tedy za 2 herní snímky. Rekord byl doposud dosažen 22 různými hráči. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.