Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sid Meier's Civilization IV: Warlords

24.07.2006
81
46 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Warlords je prvním datadiskem Sid Meier's Civilization IV. Jak název napovídá, hlavním přídavkem rozšíření jsou vojenští vůdci, resp. vůdcovské povahy. Vojenskými vůdci se myslí vedoucí představitelé jednotlivých říší. V základní hře jich je na osmnáct civilizací šestadvacet, expanze Warlords mezi tyto rozděluje ještě čtyři a mimoto obsahuje po jednom lídrovi pro každý z šesti nových národů; těmi jsou Kartáginci, Keltové, Korejci, Osmané, Vikingové a Zuluové. Co se týče osobnostních rysů vůdců, charismatická, imperialistická a ochranná osobnost jsou ve hře nové a mnoho již dříve existujících temperamentů prošlo úpravami.

Každá civilizace má nově unikátní budovu, jež je náhradou za některou standardní budovu; impériu poskytuje specifickou výhodu. Spektrum divů světa bylo rozšířeno o tři stavby, včetně Velké čínské zdi, kterou je možno spatřit z vesmíru. Nabídka scénářů se rozrostla o osm kousků, z nichž šest má oporu ve skutečných dějinách lidstva – např. Alexandr Veliký nebo Čingischán.

Expansion pack přichází s novým typem velkého člověka – velkým generálem (Great General), jejž lze připojit k městu jako velkého vojenského instruktora (Great Military Instructor), což přidává 2 zkušenostní body každé vojenské jednotce vycvičené v tomto městě, použít k založení vojenské akademie (Military Academy), načež v daném městě trvale vzroste produkce vojenských jednotek o 50 %, nebo přiřadit k vojenské jednotce, čímž všechny jednotky na příslušném políčku nabudou bonusu v podobě 20 zkušenostních bodů, jejich vylepšování se stane beznákladovým a zpřístupní se jim zvláštní povýšení. Produkce velkých generálů je závislá nejvíce na získávání zkušeností vojenskými jednotkami; vliv potenciálu měst generovat velké lidi je menší. Civilizace, která jako první vydobyde fašismus, obdrží jednoho velkého generála zdarma.

Soubor novinek pronikl i na pole diplomacie, jejíž možnosti nově skýtají statut vazala. Jakmile se národ stane vazalem, přijde o schopnost vyhlašování války a uzavírání míru, je na požádání povinen ve formě surovin platit svému pánovi daně a je zavázán účastnit se válek, do kterých se jeho pán dostane. Za to má příslib vojenské ochrany. Vazalovi zůstává jistá část suverenity – může kupř. odmítat obchody se zlatem nebo technologiemi. Vedle toho, že o statut vazala potencionální vazal může zažádat v zájmu své ochrany, to v době míru, jedná se i o součást mírové dohody, přičemž vstup do pozice vazala je aktem kapitulace. Trvání vazalské smlouvy je podmíněno udržením populačního stavu a plochy spravovaného území obou smluvních stran v určitých mezích vzhledem k poměrům v době uzavření dohody: vazalská smlouva zaniká okamžikem, kdy populace nebo plocha ovládaného území vazala stoupne na 150 %, nebo v momentě poklesu libovolné z těchto veličin lenního pána na 50 %. Dále, když vazal na výzvu neodvede daň, vazalskou smlouvu může rozvázat lenní pán; poté dřívějšímu vazalovi může i vyhlásit válku. Jelikož polovina populace vazala a polovina jeho půdy se počítá lennímu pánovi, statut vazala lze účinně využívat k dosahování vítězství dominancí.

V hudbě doplněné rozšířením Warlords jsou kromě dosud neslýchaných skladeb znát také ty ze hry Civilization III a jejího druhého datadisku, nazvaného Conquests. Rozšiřující balíček v sobě sdružuje všechny opravné patche hry Civilization IV, které byly do doby jeho uvolnění vydány.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Vzhledem k tomu, že k této hře nebyl ještě napsán komentář ujmu se toho já. Před pár dny jsem si koupil Civilizaci IV a velice mě tato hra zaujala. Došlo k několika změnám oproti III. díky čemu je Civilizace IV. podle mě skutečně skvělá. Ale zpátky k datadisku Warlords.

Žádné převratné změny u Warlords nečekejte. Je tu osm nových scénářů a šest nových civilizací Arabové, Kartaginci, Keltové, Korejci, a Zulové. Každá civilizace má nyní unikátní budovu a nově i vojevůdce (generála). Generál přidává všem jednotkám v políčku automaticky nějaké ty zkušenosti. Generála můžete využít pro vynalézání, započetí zlatého věku, anebo stavbu vojenské akademie. Ta vám zajistí 25% bonus při stavbě vojenských jednotek. Nebo můžete generála přidružit k městu jako vojenského poradce, což znamená, že vojenské jednotky postavené v tomto městě automaticky získají dva zkušenostní body. S generály je nutné se naučit zacházet. Pokud plánujete válku, je lepší schovat si je na pozdější využití, pokud plánujete dlouhodobě, rozmyslete si dobře které vojevůdce využijete jako vojenské poradce a které si necháte přímo do boje.

Dlaší novinkou je v diplomacii vazalský stát. Ten může vzniknout tak, že se bjeden stát sám dobrovolně rozhodne, že se stane vaším vazalem. To může po deseti tazích odvolat. Anebo vazala získáte vojensky, když protivník kapituluje. Pak se stává vaším vazalem, a vy tak máte možnost využívat jeho města, volně vstupovat na jeho území, využívat jeho obranné valy, požadovat jakékoliv zdroje, případně jiné dary. Lidé ve vazalské zemi jsou méně šťastní, lidé v zemi pána jsou naopak šťastnější. Co je na tom všem nejlepší, vazal sám nemá žádné diplomatické pravomoci, takže rozhodujete za něj. Jakmile například vyhlásíte někomu válku, vazal ji musí vyhlásit také.

Pro: nové národy, generál

+5