Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shift Happens

22.02.2017
07.03.2017
10.10.2018
kompatibilní
73
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hrdiny hry jsou dvě postavičky Bismo a Plom, které jsou mezi sebou propojeny zvláštním poutem. I když žijí a fungují každý zvlášť, sdílejí společnou hmotu, kterou mohou přesunovat z jednoho na druhého. Malý se tak v jediném okamžiku stane větším a naopak, současně však od třetí úrovně nikdy nemohou mít stejnou velikost. Na této mechanice jsou pak založeny všechny hádanky a překonávání překážek.

Shift Happens je 3D plošinovka určená primárně pro dva hráče v lokálním nebo online kooperativním multiplayeru, v níž Bismo a Plom společně putují trojrozměrným ze strany nahlíženým světem plným tvarů a barev, ale především překážek, které překonají jedině společnou kooperací. Hra obsahuje 46 úrovní v několika prostředích, mezi nimiž nechybí ani arénové levely. Hráči mohou využít i singleplayerový mód obsahující 37 levelů.


Poslední diskuzní příspěvek

Zkusil jsem demo a líbilo se mi. Takže doufám, že se povede udržet nastavenou laťku a nebude to pak enormně těžké. Stačilo by jen dost těžké :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Po delší době jsem se pustil do plošinovky ve dvou hráčích a ve výběru jsem chybu určitě neudělal. Hrál jsem za modrého Ploma, ale ve výsledku je jedno, kterou postavu ovládáte, protože obě mají stejné schopnosti.

Nápad s přesouváním hmoty má něco do sebe, i když často dochází k nedorozumění, protože měnit velikost mohou oba hráči. Počet smrtí byl tak podobný, jako v plošinovce LIMBO a možná i o něco větší. Mimo občasné frustrace, jíž nahrávaly i bugy, však vznikla řada komických situací, které by v jednom nejspíše nenastaly.

Ze základních levelů mi nejtěžší přišly ty ve druhém světě, kde především získávání speciálních mincí nebylo vůbec jednoduché. Čtyři bonusová kola nám také dala zabrat, ale to, které jsme si nechali na konec, protože se zdálo nesplnitelné, se nám nakonec podařilo dokončit nejrychleji, protože už jsme byli sehraní.

Je vidět, že je hra dělaná primárně pro dva hráče. Když jsem totiž zkoušel single kvůli jednomu achievementu, moc mě to neustálé přepínání mezi postavami nebavilo a připadalo mi to zbytečně složité. Plnění dalších achievementů pro jednoho hráče jsem tak vzdal.

Pro: multiplayer, hlavní hrdinové, přesouvání hmoty, logické úkoly, hudba

Proti: singleplayer, bugy

+12
  • PC 75
Hru Shift Happens jsem hrála s manželem. On hrál za modrého Ploma a já za červeného Bisma. Počítač jsme si připojili na velkou televizi, on hrál na klávesnici a já na Xbox One ovladači. Neshodli jsme se na tom, na čem se to lépe ovládá a každému vyhovovalo to jeho.

Hra působí sympaticky, hudba je příjemná a hodí se dobře k tempu hraní. V prvních kolech jsme si každý svou postavičku měnili dle svého, nezávisle na druhém hráči. Poté to ale již nešlo a když jsem chtěla aby byl Bismo velký, tak se tím automaticky zmenšil Plom. Jistě si každý dovede představit co to stálo nervů a kolikrát jsem si vyčítali, že se ten druhý změnil v nevhodnou chvíli.

Jak to tak bývá, některá kola šla jako po másle a u některých jsme skoro házeli věcmi po bytě. Ve hře je totiž běžné, že jsem musela jako veliký Bismo vyhodit malého Ploma při skoku, ten se musel ještě za letu proměnit zpátky, otočit se a rychle mě chytit abychom mohli jít dále.

Jelikož jsme chtěli nasbírat veškeré mince, které jsme po cestě potkali, bylo třeba najít i tajná místa, kde se jich ukrývalo vždy dvacet. Nejhorší bylo, když se v kole nacházela stříbrná mince, která se, jakmile jsme ji sebrali, objevila na jiném místě, kde setrvala jen několik sekund a my jsme lítali jako blázni abychom ji stihli sebrat pětkrát za sebou.

Nejtěžší zkoušku si ale hra střádala nakonec na bonusová kola, která byla jak jinak než na čas. Ne tedy doslova, ale buď jsem museli utéct stoupající kyselině, dohonit plovoucí kládu, přeskákat bortící se skály nebo utéci smrtelnému mrazu. Každé ze čtyř bonusových kol jsme tak šli snad 150x, než jsme vychytali každý pohyb.

Musím uznat, že to byla hra o nervy, nicméně jsem se neskutečně dobře bavila. Jedna věc, která není podle mě vůbec vychytaná je hra v singlu. Není v mých silách přepínat na druhého tvora a dělat vše, jako v multiplayeru, ale za dva.

Pro: obtížnost, délka, hudba

Proti: Hra v singlu

+11