Shadowrun Returns je pokračováním a zároveň jakýmsi restartem kyberpunkových RPG Shadowrun z let 1993-1995, která vyšla na velké množství tehdy aktuálních platforem, ovšem s výjimkou PC. Jedná se o izometrické turn-based RPG, které se odehrává v blízké budoucnosti (druhá polovina 21. století). Ve fiktivním světě se střetávají moderní technologie s magií a vedle lidí po světě chodí i elfové, trpaslíci a trollové, kteří reprezentují typické zástupce fantasy žánru.
Hráči je (na rozdíl od původních her) umožněno vytvořit si svou vlastní postavu, přičemž kromě obvyklého výběru rasy a povolání, které se může specializovat na boj se střelnými zbraněmi či na blízko, je možné se i úzce specializovat, například na hacking. Specializace mohou zpřístupnit i oblasti v herním světě, které jsou pro ostatní povolání naprosto nepřístupná. Vývoj postavy probíhá klasickým přidáváním bodů do jednotlivých odvětví, přičemž pro vylepšení na následující úroveň je potřeba stejně bodů jako je nová úroveň (tedy pro šestou úroveň 6 bodů).
Příběh a hra celkově je více méně lineární a je těžké v ní zabloudit, obsahuje však řadu volitelných úkolů a díky lineárnosti i pohlcující příběh, který chytne a nepustí. S hrou je dodáván i komplexní editor, který může odradit nováčky, vzhledem k velikosti fanouškovské základny ovšem slibuje, že by v něm v budoucnu mohla vzniknout nová komplexní dobrodružství, která mnohokrát zvýší dobu strávenou se hrou. Shadowrun Returns získal potřebné peníze pro svůj vývoj od hráčů samotných kampaní služby Kickstarter a časem by měl vyjít na celou řadu platforem, včetně Linuxu, Androidu a iOS.
@marwel (12.04.2023 04:04): To já zase rád ukecané hry, Disco Elysium be my witness... akorát teď jsem nějaký nachcípaný a vůbec není chuť hrát, zrovna, když na to člověk má čas :D
Pro: Kvalitní příběh, vtipné dialogy, jednodušší souboje
Proti: Ke konci překombinované, málo předmětů, osekaný strom schopností, opakující se hudba