Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sacred 2: Fallen Angel

65
70 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
04.11.2008 PC
12.05.2009 PS3X360
Vývojáři:
Ascaron Entertainment, DnS Development (sekundární)
Sacred 2: Fallen Angel je pokračovanie úspešného akčného RPG s názvom Sacred, ktoré bolo svojim štýlom často porovnávané s legendou žánru, Diablom. Sacred 2 sa odohráva vyše 2 000 rokov pred udalostiami prvého dielu na území rozľahlom niečo cez 35 štvorcových kilometrov, teda 1,5 krát väčšom ako v jednotke. Svet Ancarie je na pokraji občianskej vojny, pretože medzi vznešenými elfami, vládnucou kultúrou, vznikajú rozpory ohľadom využitia T-Energie, tajomnej magickej sily, ktorá sa pomaly vymyká spod kontroly. Preto ste povolaný vy, hrdina, aby ste zabránili veľkej vojny a zistili pôvod prapodivnej T-Energie.

Na výber je opäť šesť postáv, tentokrát s menšími zmenami a novými názvami - k dispozícii inkvizítor, stínový válečník, strážce chrámu, serafa, dryáda a vznešená elfka. K dispozícii sú dve kampane, jedna za dobru a jedna za zlo. Zaujímavou novinkou je vynovený systém vylepšovania vlastností. Okrem klasického pridávania bodíkov do vlastností si po niektorých zvýšeniach levelu môžete vybrať novú špeciálnu schopnosť, vylepšiť ju a zároveň aj pridávať vedľajšie efekty danej schopnosti. Samozrejmosťou je aj obrovské množstvo hlavných (asi 180) a vedľajších (600) úloh, ktoré sú mnohokrát originálne a humorne ladené a ktorých dokončenie vám potrvá desiatky hodín. Chýbať nesmie ani multiplayer, pričom kampaň si budete môcť prejsť bok po boku s kamarátmi.


Poslední diskuzní příspěvek

jazz1: Jasně, a koncert samotnej je super. Taky tam je tajný dungeon kde jsou kanceláře vývojářů a v jedny jeskyni žije vetřelec a taky tam…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Přestože se mi první díl moc nelíbil, rozhodl jsem se, že dvojku vyzkouším. Potají jsem doufal, že tvůrci odstraní nedodělky, chyby a mínusy původní hry. Což se bohužel moc nestalo.

Na prvním díle mě vadily tři věci: zbytečně přehnaný respawn, s tím spojené množství nepřátel (jejichž likvidace byla postupem času nudnější a nudnější), nekvalita úkolů a grafika.

A to přesně obsahuje i díl druhý, mimo krásné grafiky. Možná přeháním, ale člověk se až diví, jak můžou lidské (elfské...) osady přežít mezi stovkami a stovkami lapků, koboldů či nemrtvých :-). Už od desátého levelu jsem většinu nepřátel ignoroval, prostě je objel a zabýval se pouze questy a zloduchy v jejich blízkosti. A respawn tomu zrovna moc nepomáhá. Na místě, které jste před chvíli vykosili, se například po návratu z úkolu objeví další porce nepřátel a tak pořád dokola. Systém z Diabla 2 mě v tomto vyhovuje více.

Dalším záporem shodným s prvním dílem je nevalná kvalita questů. U RPG tohoto typu se nedají asi čekat žádné zázraky, nicméně drtivá většina úkolů je prosté běž tam a dones/vyzabíjej/přiveď a jejich plnění je hrozne neosobní. Bylo mě úplně ukradené, že jsem nedokázal dovést ženu do města. Je tu přece další tuna stejných úkolů , že jeden nevyšel, z toho se přece nepodělám. Navíc je později ve questech takový zmatek (zadaných je jich strašně moc), že si člověk ani neuvědomuje, pro koho jej plní a proč.

Co naopak musím pochválit je pěkný grafický kabátek (podpora PhysX potěšila). Hra vypadá prostě skvěle a v tomhle tvůrci odvedli výbornou práci.

Zajímavé jsou také charaktery (oblíbil jsem si elfku), vývoj postavy je také v pořádku a svět je pěkně rozlehlý. K dispozici jsou miliony tun zbraní či brnění a moje elfka v nich vypadá setsakra dobře.

Celkově vzato, Sacred 2 se mě hraje přeci jen o trošku lépe než jednička, otázkou je, jestli se mě podaří hru dohrát. Jednou za čas se do Ancarie rád vracím, vždy mě ale rychle omrzí kvůli výše vypsaným nedostatkům, které mě prostě vadí.

Pro: krásná grafika, charaktery, vývoj postavy, obrovský svět

Proti: velmi nekvalitní úkoly, na můj vkus přehnané množství nepřátel, vcelku repetetivní hratelnost

+22
  • PC 30
• Obsáhlý svět ve slušném grafickém hávu.
• Výběr z herních postav.
• Pistole, roboti, trocha sci-fi.

∙ Mnoho zbraní, zbroje, předmětů atd. Dokonce všude vývojáři slibují kompletovací sety, já ale za celou hru narazil na jeden jediný unikátní předmět.

◦ V multiplayeru hraje každý hráč vlastně za sebe. Předměty si nelze mezi sebou předávat, obchodníci mají pro každého naprosto rozdílné věci.
◦ Neúměrná náročnost na HW požadavky, navíc loadovací čas hry (vždy po restartu PC) byl cca 15 minut, než se 1,5Gb načetlo do cashe.
◦ Po první čtvrtině hry jsem se soustředil akorát na hlavní questy a sanžil se k oranžovým kroužkům na mapě co nejrychleji dojet na koni, proklikat a jet dál.
◦ Nudné, stereotypní souboje. Hráč akorát začne nadávat, když mu hemžící se nepřátelé zabijí koně a on je nucen ničit, co vidí.
◦ Nevyvážené skilly. Hráč si vystačí prakticky se 3 třemi z 12 možných. V prvním díle byly skilly alespoň trochu odlišné a někdy i pobavily (skákající upírka byla opravdu vtipná), tady jsem ale nic takového nenašel.
◦ Combat music. Tohle opravdu pos*ali! Dávat nějaký uřvaný německý kytarový nářez do už tak prapodivného prostředí je prostě hnus velebnosti.
◦ Závěrečný boss se dal zničit jedině kombinací zběsilého mačkání tlačítka myši a ještě zběsilejšího mačkání tlačítka na pití lektvarů, kterých jsem pro jistotu nakoupil co peněženka ráčila.

Pro: Vybudovaná města, výběr z postav, prvky sci-fi.

Proti: Nehorázná nuda, nic nového, nevyváženost.

+3 +7 −4