Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rez

Rez HD, Rez Infinite

United Game Artists •  Q Entertainment (X360) •  HexaDrive (X360) •  Monstars (PC, PS4, Android, Quest) •  Resonair (PC, PS4, Android, Quest)
07.01.2002
11.01.2002
30.01.2008
13.10.2016
09.08.2017
20.11.2017
13.10.2020
kompatibilní
60
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rez je uměleckou arkádou, která cílí na propojení hudby a dění na obrazovce. Původně titul vyšel v roce 2001 (v Japonsku, respektive 2002 ve světě) na PlayStation 2 a Sega Dreamcast, a následně se během let dostal i na jiné platformy – nejdříve na Xbox 360 ve verzi Rez HD a od roku 2016 i na další platformy počínaje PlayStation 4 pod názvem Rez Infinite. Za hrou stojí designér Tetsuya Mizuguchi.

Hra obsahuje pět velkých levelů, které je třeba splnit. Cílem jednoduchého konceptu je dosažení určité syntézy skrze melodii, pohyb a destrukci nepřátel. Originální koncept zajistil Rez kultovní status, a titul obvykle u kritiků i hráčů sklízel a sklízí pozitivní reakce.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 70
REZ je uměleckou arkádou. Jakkoliv to může znít zvláštně, kombinace trance a techno hudby a její zdařilé syntézy do hratelnosti, abstraktní vizualizace a populární tématika hackera "uvnitř" spolu fungují a vytváří jednu z těch více zajímavých her vydaných kolem roku 2000. Kreativita a nápady dostávaly zelenou, a tak právě hry jako REZ (nebo Killer7 a Vib-Ribbon) mohly spatřit světlo světa a vzniknout i v rámci značně striktnějšího vývoje pro konzole.

Kultovním titulem se REZ stal především pro svoji specifickou, žánrově těžko zařaditelnou, hratelnost (rytmická hra a shoot 'em up) a vizuální stránku která čerpá estetiku počátku milénia plnými doušky.

Samotná hraní je jednoduše zábava. A to možná i proto, že to vše končí za hodinu, dvě. Nicméně spíše než hra je REZ do jisté míry umělecký a multimediální zážitek, který našel pokračovatele například ve hrách vyzývajících schopnosti hráče (Boson X, Super Hexagon) ale i také v zenověji laděných, smyslových, hrách a hříčkách (Proteus, Journey). Doporučuji alespoň vyzkoušet.

Pro: hudba, dynamika, hratelnost

Proti: spíše zážitek než hra

+15