Proteus je explorativně laděnou casual hrou, jež hráče provede v procedurálně generovaném prostředí ostrova, na němž se v průběhu hraní vystřídají všechny čtyři roční období, tedy jaro, léto, podzim a zima. Mimo unikátního vizuálního zpracování nabídne titul dvojice autorů i soundtrack, který do jisté míry při hraní vytváří sám hráč svým konáním a pohybem.
Hra jako taková nenabízí intaraktivitu, funkci uložení, achievementy či explicitně podaný příběh, ale nevšední zážitek v tradici poslední dobou oblíbeného žánru experimentálních her jako je Dear Esther, Journey nebo Thirty Flights of Loving. K dokončení je třeba zhruba jedné hodiny, avšak znovuhratelnost je kvůli nemožnosti vidět vše při prvním průchodu nastavena vysoko.
@Walome (02.04.2014 12:59): Houby, Myshka má pravdu, to si pleteš s Goat Simulátorem :p
Pro: Krásná grafika, hudba
Proti: Nuda, málo obsahu