Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (31.10.2020 15:53): No ani nemluv. Úplně si vzpomínám, jak jsem se na to v roce 2003 těšil po pro mě skvělém prvním díle a pak už bylo jen zklamání a rozčarování nad tím co to je, jak to zle vypadá, geomodu zbyly jen fragmenty atd...
fakt ulet jak se v prubehu hrani meni muj pohled na hru, ale fakt strasne dela nalada a rozpolozeni cloveka a taky cas kdy hraje, sice sem mel odpoledne tmu, nebot hraju vzdy s dekou v okne, ale vecer je jine rozpolozeni,vnimani a biorytmus -aspon u me a tak se to projevi i v pohledu na hru a ted me ta hra bavi, ac je to porad jen tupa akce s tupym pribehem, hraje se podobne jako SiN. I kdyz ten je o level vys.
tak jak si na to clovek zvykne tak uz se to da, navic od podzemnich urovni to ma i atmosferu, jen ten zacatek prekonat.
tak tohle se me dlouho nestalo ze bych se musel do hry nutit- jednim slovem nuda. oproti prnimu dilu je to propadak, zrejme zpusobeny ocividnou konzoloidnosti. Zadny gun-feeleing, jako zbrane samotne sou celkem zajimave ale ty prestrelky a animace nepratel sou hodne zastarale a toporne. Grafika hnusna, vsechno velke... jak ja nesnasim konzole. Podobny pocit sem mel z Halo. Obe dve hry sou pro male decka
@Phoenix (15.01.2017 00:33): V obou případech se jedná o lobotomické konzolové střílečky, rozlišovat, že jedna má o 10 mozkových buněk více než ta druhá, mi přijde bezpředmětné. Kdybych si na wiki nepřečetl, že je tam nějaká souvislost s Deus Ex, tak by mě to samotného nikdy nenapadlo. Ani jednu z těch her bych nikomu nedoporučil.
@special_plan (14.01.2017 20:35): Tak to bych si dovolil trochu nesouhlasit :-)

Lépe vyřešené ukládání, různé odbočky, technické vychytávky
např. EMP nebo Spider granáty, volitelné používání vozidel a vůbec celý Deus Ex feel z něj pro mě dělá o dva stupně lepší hru než RF 2.
@montana (komentář): "Už před tak drahnou dobou hra ukázala, jak vypadá původně slušná konzolová střílečka na PC. Blbě. Průměrnou akci s tupou AI"

Na konzolích byla výrazně nižší konkurence (na libovolné konzoli je stříleček řádově méně než na PC i v momentě, kdy srovnáme stejná časová období), na TV vypadá leccos jinak než na monitoru, na gamepadu se hraje jinak než na myši a konverze na PC dopadaly často ne úplně dobře. Možná si to někdy dám na Gamecube, abych porovnal jednotlivé verze.

"Omyl. Byly hloupé vždy. Jen se na to snadno zapomene."

Určitě bych takto negeneralizoval, zrovna první díl je výborný, za hloupý bych jej neoznačil (právě dvojka prošla ukázkovým dumbdownem typu nemožnost řízení ponorky nebo vznášedla, jen střelba z kulometu a onrail sekvence).

Pokud si chceš zahrát opravdu dobrou konzolovou střílečku na PC (tj. střílečku s konzolovým původem, která se na PC neztratila), tak sáhni po IMHO nedoceněném Project Snowblind. Tak nějak měla vypadat RF2.
@Phoenix (25.01.2014 13:34): Počítal jsem délku těch nepřeskočitelných animací a je to zhruba 30 vteřin. Takže když toho bosse třeba 20 krát nedáš, tak musíš 20 krát opakovat, tzn že při 20ti opakováních ztratíš 10 minut zbytečně čekáním na přehrání animace. Když to shrneš po celou hru, tak z toho je pěkných pár desítek minut strávení u hry zbytečně a velmi nezáživně. To je na facku :-) To je tvůrčí sebevražda vývojářů hry, protože mnoho lidí to z netrpělivosti a vzteku vzdá. A to není jedinej případ.
@Poseiidon (25.01.2014 08:14): Přesně, první fáze souboje celkem jde, ale pak ten jeho railgun, to je fakt za trest. A za ty animačky před boss fighty bych je přerazil, to je demence na n-tou.

Lokace byly nápadité, to zase ano, já snad zkusím najít nějaký mod a ještě to znovu prubnu.
Tak ten poslední boss má fakt extra tuhej kořínek. Dostat ho z robota se daří, ale pak ho dorazit je problém :-D Ale i ti dva před ním byli celkem nároční...Kor když se v tom zmatku musí hbitě a na jistotu přepínat na vhodný zbraně, což není taky žádný med (u posledního bosse tuplem). Ke vzteku je ta hra debilně udělaná v tom, že před bossy je vždy asi 30 vteřinová animace a ta nejde přeskočit, takže to čekání při mnohonásobným znovuopakování neúspěšné mise na to až ta animačka přejde je fakt za trest, to je hrozná debilita od tvůrců. Koho může bavit při stým opakování herního úseku po stý čumět na úvodní 30vteřinovej filmeček, než bude možný začít hrát, hrůzaaaa.

Pozitivní plus je, že i v případě hraní hry na nejvyšší obtížnost se pak dá hra během hraní na začátku každé mise nastavit na nižší obtížnost, takže při hraní na nejvyšší se dá pak extra těžká poslední mise s bossem zahrát klidně např na střední. Naopak to ale bohužel nejde, tzn z lehké pak nelze přejít na těžší.

I zde v poslední misi s bossem se mi lékárnička znovu objevila. Co se týká lokací hry, tak jsou některý i zajímavý, jenkdyby to bylo trochu víc lahodící oku.
Píšeš že v dvojce byly detailnější textury atd, asi jsi měl namysli jedničku. Je to tak, v dvojce to je taková krychle, hned při spuštění hry velkej šok(i menu vypadající uboze) po dohrátí velmi pěkné jedničky.

Ty lékárničky se skutečně znovu obnovují na už sebraných místech. Např v 9 misi při čekání na ponorku. Jakmile přijdeš o všechny tři lékárny, tak se sebraná lákárnička na zemi obnoví ;-) Ale i na jiných místech v průběhu hry.

Jinak ten demolující mod je opravdu vylepšenej, jak někdo psal že je to jen na efekt, tak nikdy nemůže jít demolovat všechno, ne za každou zdí je vymodelovaný prostředí, to je logický... Ale jsou tam skrytý místa, kam nejde projít dveřmi a nejsou ani důležitý pro postup, můžou se klidně vynechat a dá se tam dostat jen proražením zdi, kde se pak nachází spoustu munice i vojáci.

Chaser mě taky bavil, až na ty mise v těch vzhledově úplně vyčpělých a nudných kancelářích(stealth mise např). Takže co tu ještě máme za hry odehrávající se na Marsu? Samozřejmě Doom. Doom 3 mě úplně vtáhl atmosférou..Dál už žádný marsovský hry nevím :-) Víš o nějakých dalších hrách který se odehrávají na Marsu?
@Poseiidon (24.01.2014 05:34): Mně právě přišlo, že poslední boss je obtížností neúměrný zbytku hry. Ne že bych občas nějaký úsek neopakoval, ale na Normal to bylo jinak opravdu celkem "normal". Nicméně třeba jsem zvolil špatnou strategii nebo je to rukama.

Že se lékárničky objevují opakovaně jsem si nikdy nevšiml. Zbraní bylo hodně a zombies byli fajn. V recenzi asi vycházeli z toho, že vývoj jedničky probíhal (pokud vím) odděleně a tak při porovnání PS2 verze jedničky a dvojky dvojka graficky možná opravdu pokročila. Mně ale přišlo, že ve dvojce byly detailnější objekty, textury, propracovanější modely zbraní nebo nepřátel. Zatímto dvojka byla taková krychle, krychle, nic, krychle.

Co se týče umělé inteligence, tak se mi v jedničce líbil třeba pokus o útěk u hodně zraněných nepřátel. A přestože byla jednička lineární, tak v ní občas šlo udělat něco různými způsoby (zničení/nezničení transportéru pomocí likvidace mostu hned na začátku, stealth pasáž se také dala pojmout různě, v jeden moment nebyl problém použít/nepoužít transportér a další). O rozsáhlém vozovém parku nemluvě, nevím o další hře, kde může člověk aktivně (tj. nikoli pouze v rámci on-rail sekvence) používat současně ponorku a vznášedlo.

Jedničku jsem dohrál asi pětkrát (je to jedna z mých nejoblíbenějších FPS) a posledně také na Impossible. Zdlouhavá mi nikdy nepřišla, protože se hodně obměňovala výzbroj a vzhled nepřátel, ale to je samozřejmě věc názoru. Zbraně ve dvojce mi přišly daleko méně přesné než v jedničce, u samopalů a útočných pušek zaměřovač jako kráva a stejně střely létaly mimo něj (běžný postup u FPS konvertovaných z konzolí, autoaim + rozptyl). Chasera jsem hrál (opět asi 4x) primárně právě kvůli Marsu, některé pasáže mi připomenuly právě Red Faction (např. útěk z vězení). Atmosféra jako řemen.
@Phoenix (22.01.2014 22:33): No, já jsem se na úplný konec ještě nedobelhal, takže pokud je ten závěrečnej boss fakt tak těžkej, tak to bude asi extrém proti zbytku hry, protože to je na střední obtížnost, na kterou to mám rozjetý, taková procházka bez zadýchání. Takže na těžkou nevím, ale na střední to je prostě veget. Lékárničky se zjevují opakovaně na už sebraných místech, je jich hodně a díky té nízké náročnosti mi vůbec nevadí že se to nedá libovolně ukládat, navíc ty úseky mezi automatickým ukládáním jsou tak akorát. Zbraně, ty mi v pohodě vyhovují. Mě tu zabavili třeba ti zombíci :-) Ona ta dvojka je proti jedničce hodně odlehčená, výrazně krátká a graficky jednoznačně (alespoň v PC verzi) horší. Četl jsem recenze a ty tu hru dost vychvalovaly, i jako pastvu pro oči, ale tam se recenzovala PS verze, tak nevím jak to na playstationu vypadá proti PC. Taky bych řekl, že v dvojce je inteligence nepřátel na horší úrovni než v jedničce. Tady jdou ochotně do rány, v jedničce byl ale fakt oříšek trefit se, protože se střelám efektně vyhýbali.

Ta jednička mě bavila hodně asi do půlky a ke konci už mě to moc nebralo (nudily mě ty marsovský jeskyně ke konci, už mi to přišlo zdlouhavý, na každým kroku furt stejný kosení stejných nepřátel). Já jsem to hrál na nejtěžší obtížnost, takže jsem i často libovolně ukládal. Vždycky se píše o tom jak jsou hry krátký, ale mě často vyhovuje, když hra není přehnaně dlouhá. Takže dvojka je prostě taková odeechovka od Marsu(děj se odehrává na Zemi) a od složitosti, ale zabavila mě, ikdyž jsem na úplným začátku měl těžký pochyby, že to budu dál hrát, už kvůli tomu vzhledu, pak mě to ale začalo bavit. A tou nepřesností zbraní myslíš co konkrétně? A hráls třeba Chasera? Ten se taky oidehrává na Marsu.
@Poseiidon (22.01.2014 17:51): Dohrál jsem na střední a dost mě štval právě závěrečný souboj, takže bych to asi na nejtěžší nehrál.

Osobně se mi dvojka jeví jako hodně promarněná příležitost. Jedničku mám velmi rád, dohrál jsem ji snad pětkrát. Proti jedničce je ve dvojce výrazně horší grafika, zjednodušené pasáže s vozidly, žádný quicksave, nepřesnost zbraní atd. Až jsem hrál nedoceněný Project Snowblind, tak jsem si řekl "sakra, takhle nějak měla dopadnout Red Faction 2".
Tuto hru doporučuju hrát na nejtěžší obtížnost, protože na střední je to moc lehký. Geo mód je hodně vylepšen a hra je díky tomu dost zábavná. Bohužel graficky je to dost bída s neostrými texturami, ale hraje se to příjemně. Hra je naprosto přímočará a lineálrní, takže v žádným případě nehrozí bloudění.
Nenapadá někoho z Vás účinná taktika na hlavního bosse? Vždycky mě nakonec sejme tím railgunem. Začínám z toho bejt na nervy. Hraju na Normal
Ale nemalo to viacej koncov, že?
Inak fakt súhlasím s Isairovým komentárom, je to gýčové neoriginálne klišé, ale na tých pár hodín vyblbnutia sa to stačí, nemal som vôbec pocit, že by som sa počas hry nudil.
Tak ja jsem si toho popisu na krabicce vsimnul az ted po dohrani hry:D, ale je to dosti neseriozni:).

Navic stejne asi vetsina lidi co si chce koupit nejakou hru si nejdriv procte nejake diskuze/recenze/hodnoceni a dle toho pak jedna.

Jako na to, ze na krabickach a i v recenzich casto prehanej jsem si uz zvykl, ale neni to az tak uplna lez, proste neco z toho co pisou se ve hre objevi, i kdyz jen minimalne. Ale tohle uz je vazne pouze lez a nic podobneho ve hre neni ani naznakem.
Nevíte proč na krabičce píšou tohle? "Rozvětvená dějová linie, více konců příběhu."

Jako jsem zvykly na ledacos, ale tohle už je opravdu 100% lež:), jediný alternativní konec snad je, že se od hlavního bosse necháte zabít, což tohle by se dalo napsat u každé akční hry:).
LiberX: Také jsem to dohrál nedávno, před týdnem, ale vzpomněl jsem si jen na 5 míst. Teď jsem si pročetl návod a osvěžil paměť. Máš pravdu, těch míst kdy se musíš prostřelit dál je opravdu dost, dělal jsem to natolik automaticky, že jsem to ani nevnímal.
hral sem to pred mesicem, ale co si vzpeminam tak dajme tomu 8x to bylo nevyhnutelny a jelikoz celkovy pocet misi je 11, tak muj vyrok "vetsina misi" je celkem opravneny
Nutnost využít Geomód je tam jen cca 5krát, ale na to by v pohodě stačila prasklina na zdi (jako například v Duke Nukem 3D). Šel by využít mnohem lépe, třeba mise v tunelu s projíždějícími vlaky si o zapojení geomódu přímo říkala, bohužel se nepovedlo. Geomód není dokonalý, ale znatelně osvěžuje přestřelky a občas pomocí něj najdete tajnou či zkratku, proto bych ho nezatracoval.
Ne že by tu munici navíc člověk využil :-)

No dovol?? :)) Ten člověk (já) jí opravdu hrál, protože hodnotí a píše komentáře pouze ke hrám, které sám hrál. Uznávám že to bylo víc než jedenkrát, jak jsem napsal, když se nad tím teď zamyslím. Ale je rozdíl, když hru hraješ před 5-ti roky, nebo když jsi jí dohrál včera... Jestli jsi to počítal, tak napiš rovnou číslo, ať se nemusíme dohadovat :) Vybavuji si teď max. 4 momenty, kde bylo nutné GeoMod použít. Většina misí - to jsi zase přestřelil ty :)
No, já si taky pamatuju jen pár případů, kdy bylo geomod třeba použít. V té ponorce určitě, taky v tom robotu, ve kterém se Alias na chvilku octl. Geomod byl spíš takové zpestření, i když na to sama hra dost sázela a vychloubala se s tím.
Ten clovek (zemi), kterej psal prvni a zatim jediny komentar u teto hry ji nemoh v zivote hrat, bez uziti geomodu se neda dohral vetsina misi...a o dalsich vecech se da take polemizovat