Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Přesně tuhle situaci teď řeším také, 2 hodiny jsem dělal co mi podpora napsala, aby to ve výsledku skončilo slovy: přenesem to na mail ozveme se vám s dalším řešením. Od té doby překvapivě… ticho…
@adam.kulhanek (27.02.2023 12:21): Hlavne som im dosť detailne popísal problém, aj so screenshotmi ip configu a podobne a sám im navrhol a predpokladal, že sa jedná asi o nesprávny ip ban (pravdepodobne banovali celé pásmo a nielen konkrétnu ip adresu).
Tohle jejich chování mi přijde hodně napřesdržku.

GTA VI koupim na PS5, i kdyby to vyšlo na PC v Day 1, Social Club ať si strčej do prdele.
@adam.kulhanek (26.02.2023 21:12): však Tul to níže dost detailně popsal...

Bolo nutné zmeniť IP adresu. Väčšina providerov internetu priradzuje dynamickú IP adresu. Čiže skús vyskúšať vypnúť router/modem (vypnúť, nie resetovať) na aspoň 20 minút a potom zapnúť, aby ti prevádzkovateľ dal novú dynamickú IP adresu. IP Adresu pred vypnutím odporúčam skontrolovať tu (stačí sledovať IPv4 údaj) a po znovazapnutí znova, aby si si overila, že sa ti IP adresa zmenila. Dosť záleží na internetovom prevádzkovateľovi, čím menšia firma, tým dlhšie trvá než sa IP zmení, lebo majú menší rozsah. Ja som napr. vypol internet na celú noc, aby som dostal novú IP adresu, lebo ak som to vypol na 15 - 30 minút, tak mi alokovalo tú istú. 
@Tulareanus (29.12.2022 12:17): Tak to vypadá, že mám naprosto stejný problém. Nemůžu se přihlásit na SocialClub (ani z webu) a hra mi tak nejede. Z mobilu i z PC v práci se v pohodě přihlásím, takže mám asi zabanovanou IP adresu. Můžu se zeptat, jak jsi to nakonec vyřešil?
@Brasikona (29.01.2023 16:10): Já bych neřekl, že je ovládání vyloženě konzolové, spíš nesmyslně komplikované. Interakce jsou rozházené přes nevím kolik různých tlačítek a předmět interakce se volí pozicí postavy místo směrem kamery. Do toho ty výzvy k tomu co máš zmáčknout pro jaký úkon vyskakují úplně v rožku, takže se tam musíš vždycky podívat. Ve hře neděláš nic zásadně složitého, přitom množství nastavení kláves tady je jak v Elite Dangerous.
@Brasikona (29.01.2023 16:10): kvůli této hře jsem si koupil mou první PS (PS4), s ovladačem jsem měl/mám také veliké utrpení - takže jsem si hned zakoupil toto (abych hru vůbec mohl hrát), musel jsem si pohrát s nastavením ve hře, aby pohyb kamery byl plynulý při pohybu myši, a také jsem vypnul všechno auto míření, asistenty míření. To samé třeba u: The Last of Us 1,2; a na PS 5 také hraji s klávesnicí a myší pomocí tohoto  a univerzální klávesnice a myši pro konzole - kterou do této věcičky zapojím, a do které šoupnu PS4 ovladač pro fungování - do té univerzální klávesnice a myši je třeba zapojit ten konkrétní ovladač k dané konzoly (PS3, PS4, Xbox, Switch) aby fungovala.
Zatím to asi také hodím k ledu. Setting ni gameplay mi nevyhovuje.
@Charllize (29.01.2023 13:27): Zcela jistě by hra nebyla tolik úspěšná. Šlo o premiérovou hru zpracovanou filmovým způsobem s takto detailně propracovaným dabingem. Toto není o nějaké české malosti, toto je minimálně z mé strany vzdání holdu autorům vzhledem k tehdejší kvalitě hry. Ke kvalitě, která byla podle mě nad tehdejší možnosti, zvyklosti a předběhla v lecčem svoji dobu.


@Brasikona (29.01.2023 16:10): Ano, lépe bych to neřekl. Příběh si hráč utvářel tím, že mohl v rámci možností ve hře prozkoumávat otevřený svět. Například tam byly dobrovolné vedlejší mise pro Lucase Bertoneho, dále se hráč mohl se vozit tramvajemi, nadzemkou, nebo si někde "vypůjčit" cizí vůz, chodit pěšky po městě a podobně. Samozřejmě ve srovnání s RDR toho zde jde dělat minimum, ale je to hra z roku 2002 vůči hře z roku 2018. Ohledně RDR mě právě nejvíc uchvátily tytéž aspekty - filmové zpracování hry a kvalita dabingu.
@Adieu (29.01.2023 20:29): Vždy to bylo T2. Jedničku vydávalo Gathering of Developers, které T2 koupilo v roce 2000. A totéž platilo i u Talonu, který vydával předtím Hidden & Dangerous. Takže v podstatě je ta značka pořád doma, když nepočítáme šarády s 2K.
@jones1240 (29.01.2023 13:13): Já nějak nechápu, co k tomu vlastně některé vede. Jako jo, příběh Mafie je líbivý, to nepopírám, jenže za mě právě díky tomu spojování klišé, jak správně poznamenáváš.
@DEU (29.01.2023 12:08): Osobně vnímám za revoluční ten filmový styl vyprávění, ale příběh samotný moc ne. A teď to nemyslím nijak špatně, ale asi úplně nechápu, že si ho v rámci možností hráč sám utváří. U RDR2 to naprosto chápu, ale u Mafie mi to uniká – jak je to myšleno?
@Charllize (29.01.2023 13:27): Fun fact: Když se oznámil dabing Mafie, lidé si ťukali na čelo, že proč by měli mafiáni mluvit česky. A že s Vašutem a Rychlým se snad úplně pos... Miluju dobový kontext a baví mě, jak se časy mění :))

---
Nicméně zpět k RDR2, když už se tu rozproudila diskuze, měla bych otázku. V létě se hodlám ke hře konečně vrátit (měla bych na ni mít čas), ale pořád vzpomínám na mé utrpení s ovladačem. Uvažovala jsem o tom, že bych zainvestovala a koupila si hru znovu na PC, ale slyšela jsem, že je ovládání údajně "strašně konzolové". Máte tu někdo srovnání z obou verzí, jak to je a co byste případně doporučili?
@Charllize (29.01.2023 13:27): V té době by u tak narativní hry byla neexistující lokalizace jistě překážkou. Ostatně většina fakanů, co drandila tou dobou ve vypáleném GTA3 po Liberty City, neměla ani šajnu, co se tam děje, ale prostě šlo o auta a násilí v první i poslední řadě, johohó. Zato u Mafie byl narativní kontext zásadní a hra se brala vážně, což pak šlo i ruku v ruce s přístupem k designu, který šel realistickou cestou. A v tomhle významu si myslím, že je legendární celosvětově, Illusion Softworks byli prostě první, co udělali seriózní city open world narativní akci s důrazem na smysluplný design.

U nás je to jen ještě větší legenda právě díky lokalizaci, kdy hra byla přístupná a zajímavá i pro lidi, kteří by jinak nebyli schopni ji ocenit, každý strejda měl Mafii nainstalovanou, celé rodiny věděly, o čem je řeč. Ostatně graficky byla také pecka, což působilo na tu první signální.
@jones1240 (29.01.2023 13:13): Pivo, hokej, knedlo vepřo, Mafie. Český bizárek a typická česká malost. Ale ja vždycky dokážu ocenit zanícení pro věc at jde o cokoliv. A holt z Mafie to zanícení udělalo českou herní legendu. Ale bylo by zajímavé sledovat jak by to dopadlo kdyby ta hra neměla český dabing a titulky, jestli by samotná kvalita hry pak stačila na tu legendární položku v naši herní historii a krabicovka z šunt papíru, cédéčky v igelitu a manuálem kvalitu letáku z Lidlu se prodala na aukru za 10k :)
@jones1240 (29.01.2023 13:13): Nedělám z ní etalon. V mých očích je ta hra prostě a jednoduše na svoji dobu zpracována nad svoje možnosti. Hodně to dělá především tehdejší velice kvalitní český dabing, který z ní dělá spíš film, kterého je hráč součastí a svým způsoběm i tvůrcem. Ta hra byla dělaná především srdcem a ne primárně pro peníze a aby si akcionáři odškrtali různé nesmyslné požadavky dnešní doby na nevím co.

Z mého pohledu se jejímu příběhu vyrovnal už jen Vietcong a právě Red Dead Redemption 2, kde mi ani nevadí, že je v rodném jazyce. Všechno jsou to příběhově nadčasově udělané hry.
@DEU (29.01.2023 12:08): Chci už do háje dobu kdy se z Mafie nebude dělat etalon nejlepšího příběhu a začne se brát jen jako jedno velké ale za to příjemné klišé. Jako ale taky bych chtel aby pro me byl uzasnej pribeh co je jen slepencem scen z jinych filmu.
A když hrál song That’s the Way It Is, tak to bylo hodně silné…
@S4TW (komentář): Příběh je kvalitativně na úrovni první Mafie. Jakoby se hráč stal hercem ve filmu, který si v rámci možností sám utváří. Jde o naprostý skvost.
@Tulareanus (22.01.2023 10:16): ten úvod v podstatě ani neukáže, o čem to mp je. Hrál jsem jen pár hodin, tak asi nemůžu moc hodnotit, ale nějak jsem problémy s ostatními hráči neměl, ono ve finále si tam můžeš dost jet sólo a dělat v podstatě to, co jsi dělal v sp mezi misemi :)
@S4TW (21.01.2023 23:44): rozmýšľal som, že to skúsim len na ten jeden úvodný achievement. Tiež by som v tom nechcel zabíjať čas a na viacerých miestach som čítal, že hra je plná cheaterov a obzvlášť toxických hráčov.
Tak... bolo to naozaj výborné, jeden z mojich naj herných zážitkov posledných rokov a možno aj celkovo.
@AlieN (18.01.2023 23:34): Já nepotřebuji hrát simulátor divokého západu. Rád bych prostě hrál.

Všechny ty sims-like MMO prvky bych ideálně úplně ignoroval (nebo nejlépe vypnul), ale nevím, jestli mi to hra neoplatí. Chci interaktivní příběh. Ale prosím pěkně rozumně interaktivní. Nechápu, proč musím ve fist fight používat klávesnici když 99% jiných her používá myš.

Střílení jsem do teď pořádně nepochopil. Někdy vytáhne pistoli, jindy někoho chytne pod krkem a pistoli nechá schovanou, jindy zase nedělá nic a drží koně. K míření jsem se vlastně ještě nedostal.
Mě třeba přijde hrozně super, že když chce člověk ulovit jaguára, tak tam nastraží mrtvolu jelena nebo srnky... a už mám mimochodem vykuchané všechny potvory, teď ještě všechny nastudovat (chybí mi jich 10), vyzkoušet online a budu uspokojen :)
@Say (17.01.2023 10:32): To je ten realismus přece, na divokém západě určitě pili tolik ohnivé vody že taky nikdy nevěděli jestli si zrovna sednou na koně a nebo vytáhnou pušku :)
@Fritol (17.01.2023 07:58): Já se do hry pořád nemůžu dostat kvůli ovládání a nepřehlednému UI. Nevím, jaké jsou standardy pro konzole, ale na klávesnici a myši je to fakt nehratelné. Gamepad kvůli tomu kupovat nehodlám.

Předpokládám, že nějaký mód na pc-friendly ovládání není?
Nevím, zda to tu někdo zmiňoval už, ale lidi z lokalizace.net dokončili češtinu. Už zbývá jen testing. Vypadá to na hodně kvalitní zaležitost, ostatně jak všechny jejich projekty, nicméně nevěřím, že někdo čekal s hraním tolik let jen kvůli češtině. :D Ale tak třeba si to někdo dá znovu.
Tak jsem chvíli myslel, že epilog bude už jen taková kratší záležitost, ale omyl... navíc začínám přemýšlet, že bych zkusil ten achievement Best in the West, 100% competion... takže ještě nějaký desítky hodin v tom nechám no, pak ještě možná nakouknu do online... prostě se to jako koupě vyplatilo :)
@Tulareanus (12.01.2023 14:53): Ve vydání prvního dílu v jakékoliv podobě na PC doufám už od oznámení dvojky na PC před lety. V podstatě jde dnes o jedinou případnou hru, ve kterou doufám. Zejména pro příběhovou složku.
@BUMTARATA (12.01.2023 16:48): tak mají engine, mají velkou část assetů, mají napsaný scénář, dialogy, game design...samozřejmě, museli by ho částečně překopat a všechno znovu naskriptovat, ale určitě by to bylo méně práce než dělat novou hru. 

@Tulareanus (12.01.2023 14:53): jinak RDR1 se dá na PC docela dobře hrát přes Xenii, pokud člověk překousne konfiguraci.