Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Brasikona (26.05.2022 14:31): Já taky žádný díl z tehle serie nedohral a to jsem se snažil vcetne těch dvou remaku. Nějak se vždycky nemůžu přenést přes to ze to není čiste dungeon díky těm soubojům. Ale nejspíš to ještě v budoucnu zkusím, určitě to jsou zajimave hry.
@Charllize (26.05.2022 01:35): No, vzácnost je to hned z několika důvodů. Je to první počin, takže pro nás důležitý kus historie, a jak říkáš, vytáhnout to nešlo.

Na YT neexistuje kompletní česky průchod, české sejvy se po internetu nepovalují, měli jsme jen první seznam obsazení a první cutscénu, žádný filmeček... Oproti tomu Gooka a Spellcross jsou pomalu na každém rohu, tak to nebyla taková záhada :)

Během tří let se soubory pokoušelo prolomit několik lidí, neúspěšně, a já se tedy pak pokoušela hru opakovaně hrát, abych si cutscény natočila – to se mi nedařilo, jak jsem tu několikrát zaznamenala.

V březnu jsem to zkoušela po deváté, a zase jsem selhala. Teď mám díky bohu soubory. Sice jako puzzle a musím si je sestavit do cutscén a přidat zvuky, ale nemusím to hrát a konečně mám co dát do archivu! :D
Nemusím! Už to nemusím zkoušet podesáté! Je to tam! Mám soubory dabingu a cutscény, ano!

A musím říct, že je to zajímavější, než jsem čekala. Navíc samotná kvalita audia mě na rok 1997 dost překvapuje. Žádné zkreslení, dabéři jdou krásně poznat, fakt zírám. Tohle každopádně vnímám jako velký průlom v naší snaze archivovat české herní dabingy. Vím, že to nikoho nezajímá, ale mám z toho obrovskou radost, tak jsem se musela zkrátka pochlubit... :D
@StriderCZ (30.11.2021 18:48): Manuál byl i přímo ve hře, tuším pod F1.
Ale taky jsem ho objevil až někdy pozděj ve hře (kterou jsem měl samozřejmě napálenou a nic papírového jsem k ní nedostal - jen strýcův popis hry: "to je jakože taková pohádka"). Tak, pokus omyl a přišlo se na všechno, i když mi bylo 12 (ale ten hřbitov si pamatuju, ten byl fuj)
@Brasikona (30.11.2021 17:51): Jde o to, že RoA vychází z knižní předlohy Das Swarze Augue (alias naše Dračí doupě), po německu velice komplikované a složité. Není to , jako v Elder Scoll a podobných jakože RPG., kde vás od začátku vedou za ručičku. Hra svou koncepcí patří mezi ty old school RPG, kde PC defakto představuje Pána jeskyně s jeho kostkami. A na tobě jako hráči je provést skupinu dobrodruhů ke zdárnému konci příběhu. Předpokládala se znalost pravidel, proto býval ke hrám přikládán tištěný manuál. Proto také spousta textových popisů herních situací, které třeba neměly žádný vliv na hru (třeba jdeš po ulici na hra ti napíše, že ti na hlavu z okna někdo vylil nočník).
Tvorba herní družiny může být jednoduchá (navolená družina), nebo zabere několik hodin, jako v mém případě.
(naštěstí jsem měl přeložený manuál z Balde of Destiny),
Mimochodem: vzpomínáte na naprosto nepřekonatelnou loadovací obrazovku?
@AlieN (30.11.2021 15:54): Aktuálně jsem to hrál 4 dni nikterak hardcore hraní. Ale je fakt, že si vše pamatuji. Na druhou stranu se ve hře dá určitě dobře zabloudit, obzvláště když hledáme nějakou událost/setkání (stoky!), bez které nás hra nepustí dál.
@AlieN (30.11.2021 15:54): 20-40 hodin, tipuju. Nezáleží jen na tom, jak budeš vše prozkoumávat, ale taky na vlastním důvtipu, protože hra úplně nevede za ručičku a co si tak pamatuju, nejednou není jasné, co se po tobě vlastně chce (případně zda vůbec něco - některé eventy totiž nastanou třeba až po určité době, ale opět - je to jenom můj dojem).

A vím, že nad koncem tady skuhrám pravidelně, ale je to hrozná bída. Nahradit celý ten poslední nudný dungeon jediným soubojem, taky si to rád ještě někdy znovu zahraju.
@Jarvik (05.03.2021 08:25): Přesně o to, co píše MCZ ve spoileru. Autoři přišli s naprosto nesmyslným (protože zbytečně komplikovaným) řešením problému. Stačilo udělat během pár vteřin to, co MCZ píše a bylo by vymalováno. Mně to přišlo naprosto absurdně nesmyslné a zkazilo mi to dojem ze hry.
@StriderCZ (09.12.2020 17:19): někde jsem četl že to lidé řešili tím, že přepli hru do AJ a po vyřešení zpět do CZ nebo tak nějak. Realms of Arkania Shadow over Riva byla má první RPG hra co jsem si koupil originálku, krabici s CZ dabinbem. Někdy okolo roku 98 ve Zlíně v JRC. :)
Já hrál verzi z Gamestaru (aspoň myslím), internet byl v plenkách. Skončil jsem v mraveništi: neřešitelný bug, který bych dnes vyřešil ... Ale hru jsem si celkově užil, včetně atmosférické hudby.
@MCZ (09.12.2020 14:35): Jojo, já se právě dívala na anglický průchod, abych věděla, kolik tam těch sekvencí je a kde jsou – proto jsem rychle pochopila, že tak daleko prostě nedojdu :D
@Brasikona (08.12.2020 21:02): Těch dabingových sekvencí je tam opravdu jen pár - tipoval bych tak 5, možná trochu víc.

@Karasman (09.12.2020 08:05): To stejné. Dohrál jsem pak až anglickou verzi. Plus u češtiny byl problém (byť ne neřešitelný) zadávat nějaká slova s diakritikou. A pro postavy pak šlo použít pouze předpřipravená jména, nikoli zcela vlastní - to mě u překvapilo asi nejvíce, že v české verzi tuhle funkci nějak odebrali, přitom v anglické je.

Nutno podotknout, že závěr celé hry mě s odstupem času silně zklamal. V podstatě celou první část hry vás hra ponouká, abyste si sháněli co nejlepší vybavení (zejména magické skrze nějaké ty sidequesty), které vám ale v posledním aktu nemilosrdně sebere - ten by byl mimochodem dost bleh i bez toho.
Dohral jsem to z originalky v dobe vydani a teda nepamatuju si na zadnej problem.
Mně to dohrát nešlo. Jak jsem psal v komentu, souboj s dvojníky na konci byl zabugovaný a nešel dohrát. Ale zda to bylo lokalizací nebo ne, to netuším,
@MCZ (08.12.2020 21:01): Jo, to jsem právě četla, že jsou tam s tím nějaké peripetie, celý ten příběh kolem toho, můj jediný zdroj vědění. A právě proto jsem to raději vzdala a zkoušela přepisovat a tahat soubory, bohužel mi nevyšlo ani to :D
Ale holt bych ten dabing měla z "vědeckých a historických" důvodů ráda zdokumentovaný :D
@Charllize (08.12.2020 20:53): Díky moc. Já zkoušela přepisovat zahraniční sejv podle tutoriálu, ale nevyšlo mi to. Já se snažila, fakt že jo, ale jak říkám, asi jsem už holt rozmazlenej harant, tohle mi fakt nešlo. Padla tma, hospoda zavřená, já stála uprostřed města, nic jsem neviděla, umřela jsem v kryptě a pak jsem to vzdala, když jsem zjistila, že další dabovaná sekvence bude až za několik hodin, v mém případě by to bylo tedy za několik dní :D

Ha, a to nevím! Já právě věděla jen o angličtině, a teď mi tu vyjela spousta zajímavých článků o české verzi, díky za info, doplním si!
@MCZ (komentář): Dobrý postřeh na 12 let starý komentář, tehdy tahle oblast nebyla vůbec zdokumentovaná, Stíny nad Rivou jsou skutečně jedním z prvních profesionálních dabingů (je tu ještě český Gooka), minimálně zahraniční hry určitě, i když se tu ještě nabízí slovenský Spellcross, jak ostatně také dobře poznamenává @Mortimer (komentář) ("Za zmínku také určitě stojí perfektní český dabing, který se dá srovnat snad jen s dabingem ve Spellcrossu"), ty dabingy mají dokonce podobné obsazení. Překvapilo mě, mile, že je to tady už tolik let takhle zachyceno :)

Mimochodem, když už jsem tady, nemáte prosím někdo české sejvy? Já tu hru nejsem schopna hrát, ale ráda bych z toho dabingu slyšela víc než jen úvod a soubory se mi nedaří otevřít :D
@Drolin (30.04.2013 21:42): No vidim tu paralelu so Stalkerom.... ak bude Eschalon 3 to co je Call of Pripyat v Stalkerovi tak to vidim na smrt podvizivou v dosledku intenzivnej parby.

BTW - preco TES, ja som nikdy ziadne TES nehral inac ako z pohladu prvej osoby (ako UUW).
@Artran (30.04.2013 20:53): Pravda pravda, měl jsem za to, že to bylo nezafinancováno (spletl jsem si to s RPG Henkela). Popravd na mě ale Arakion působí poměrně zvláště, takto ze screenshotů :).

@mazar1234 (30.04.2013 20:57): Já za poznávací znak dungeon považuji zvláště pohled z první osoby (tedy nazamněnovat s rpg ala Gothic/TES), a další specifika, již automaticky tomuto podžánru přisuzována. No a na Eschalon se tu těšíme myslím všichni :). Vzít to dobré z jedničky, odebrat to špatné ze dvojky a bude to ideální.
@Richmond (30.04.2013 21:38): Ovšem, já je za dungeony také považuji, byť jiné, post DM éry. Stačí k tomu FPP a několik osob kolem obrazovky, ne jen jedna - proto je mi zatěžko řadit daggerfall k dungeonům, anžto přišel o většinu DM charakteristik.
Nu, 'dungeon' je taková česká varianta označující všechny dungeon crawlery s FPP (v podstatě tedy Dungeon (hint hint) Master 'klony')

@Sinister (30.04.2013 21:05): Obávám se, že je to levnější. Plus obávám se, že jako všichni neuznávají 'Work smarter, not harder'
Dokoukal jsem to video. Nevím, proč nemohou zkusit nějaký hybridní model? Chci říct, proč tam za každou cenu cpou všude 3D? Interiéry mohly být zpracované klidně jako dřív (malovaný obrázek, lehce rozanimovaný, aby nevypadal mrtvě), jen v podstatně vyšším rozlišení, což by ostatně mohlo platit i o soubojích a grafika z dungeonovského pohledu se tomu mohla přizpůsobit. Takhle to opravdu místy vypadá jako kříženec Oblivionu, Drakensangu s příchutí prvních Neverwinter Nights.

+ Interface je naprosto příšerný.
@mazar1234 (30.04.2013 20:57): Měl jsem to v plánu, ale popravdě se spíš budu orientovat podle fanstránek. Celý ten svět je přece jen postaven na jiných než tradičních základech, takže to budu muset prozkoumat.
@Sinister (30.04.2013 20:54): Myslim ze suboje su vo vsetkych dieloch uplne rovnake, takze 3-jka ta nicim neprekvapi.

Dufam ze ides s jednou partou import- RoA 1-2-3. Ja to tak planujem uz par rokov ale este som sa nedokazel ponorit do jednicky, vzdy ma okamzite ubije to save za EXP :-).

@Richmond (30.04.2013 20:57): Ono vtedy skoro ine neexistovali, nejake open-worldy a tak, takze dungeon vystihoval min. 90% titulov vtedy. Darklands bol extremne unikatny nez aby prekopal cele nazvoslovie vtedajsie.
@Richmond (30.04.2013 20:50): Mně osobně se souboje líbily jak v jedničce, tak ve dvojce. Trojku jsem ještě nehrál. A hrát ji budu nejdříve, až dohraju předchozí dva díly. Což bude, vzhledem k mému jízdnímu řádu, někdy kolem Vánoc. Spíš na Nový rok.
Boje připomínají graficky i animací první Everquest. To není dobré. Doufám, že na tom zapracují. Ačkoli se vážně obávám, že šachovnicové souboje byly roztomilé, stylové a atmosférické (tedy jako prdel na hrnci sedící) pouze v 2D hře. Přesto projektu držím palce!
@Bodkin (30.04.2013 20:32): Nedávno jsem na to dával odkaz (anime dungeon s kořeny ve Wizardry/SMT - takže pro zaryté dungeonisty asi silně nestravitelné. Bodkine, ruce pryč! :)

A ano. Pokud ještě napadá někoho nějaký dungeon ve vývoji, tak sem s tím.
@Richmond (30.04.2013 20:25): Při té záplavě adventur budou stačit dva dungeony (v připadě Grimoire - tedy vydání za tří týdny nějak nevěřím ani já - jedna :). A vlastně jak je to s Cardhalii 2? Plus se tu někde promoval jakýsi sci-fi Grimrock.
@Richmond (30.04.2013 20:15): No, po více méně půstu po W8 a WW to je nyní LoG1/2, MMX, Grimoire, nové RoA, FK1/2, Code Hazard a možná něco dalšího, co mi uniklo. To by bylo podle mě, pokud by to vyšlo v jednom roce, vcelku slušné i okolo roku 97 (kdy už jich začínalo být méně).
Ha, tak tu je první gameplay z toho nového HD remaku.

První co mě napadlo: "W&W/W8" ale není to tak hrozné jak jsem se obával, i když doufám, že na tom odvedou ještě dost práce (UI)
@Jab (28.01.2013 23:16): No konec PC speakru jsem ja treba privital. Pamatuju si na svuj prvni Sound Blaster. Co se tyce "nasi" tehdejsi lobotomie, nejsem si jist, zda jsi byl tehdy schopen ve svem utlem detskem veku toto posoudit (coz prosim neber jako nejaky utok na tebe) :)
@mazar1234 (28.01.2013 22:01): Já hudbu taky dost dlouho bral jen jako doplněk, jako něco co je dobrý když tam je, ale nijak se z toho nestřílí. Pohled na věc v podstatě u mě změnil až GOG, kterej mi ty soundtracky začal k těm hrám dávat. Na a když už jsem si je tea měl, tak jsem je začal i poslouchat. A teď v podstatě neposlouchám skoro nic jiného. I v autě mám flashku narvanou mp3 z her, v práci taky nic jiného neposlouchám a ty nejzdařilejší kousky nenápadně šířím do svého okolí a dost často se setkávám s velmi pozitivní odezvou a dotazem, kde jsem tak dobrou hudbu sebral... :-)
Divné. Na soundtracku z GoG mám 4 skladby a upřímně drtivou většinu těch dalších si nepamatuji. Asi jsou z pozdějších fází hry... Tak či tak dojem opakování se u mě po dobu hraní nevytrácel a hudba mě otravovala (byť ne dramaticky). Každopádně asi jen jiný vkus. U hudby se může stát.

P.S. Ne, tak přes polovinu si jich pamatuji určitě. Jen to vytěsňuji postupně z paměti. :)

P.P.S. Tenhle by super: https://www.youtube.com/watch?v=1MrlH51VB5w
Bo: https://www.youtube.com/watch?v=lrLCLfoxKb4
Či: https://www.youtube.com/watch?v=ZWuNf4gxwuM (Skyrim verze z traileru je ale taky parádní).
https://www.youtube.com/watch?v=UsnRQJxanVM
A Deionarra theme taky vždy bude paráda! :-) Nebo soundtrack k BG&E se mi moc líbil. Byť hra samotná mě moc nebavila.
Povedla se i hudba k Diablu 2 LoD nahraná slovenskou filharmonií.
Tohle taky mělo našlápnutej začátek: https://www.youtube.com/watch?v=hL9Ff4p8woY
Downtown z VtM: Bloodlines https://www.youtube.com/watch?v=aUDvdBGbCwY
A Hollywoood theme: https://www.youtube.com/watch?v=Ff1DjBe3LOM
Manaan z KotOR: https://www.youtube.com/watch?v=pD4YUEd18R0 a Dantooine: https://www.youtube.com/watch?v=Uv8tYdGTQdY
A samozřejmě Modoc z Fallouta 2. https://www.youtube.com/watch?v=teckDmaZf98